Minusta ei ole loogista että demonit tarvitsisivat fyysisiä rakennuksia tai aluksia.
Sen sijaan voisi olla ymmärrettävää että demonit voivat esiintyä milloin minäkin tilanteen mukaan. Ylipäätään niiden esiintymiseen täytyisi olla jokin syy, pelottelu tai ihmisen mielenkiinnon ohjaaminen pois Jumalasta.
Mä oon ajatellut aina, että Jumala on voinut luoda muitakin maailmoja, muitakin sivilisaatioita. Ehkä niillä voisi kaikilla olla omat pelastajansa, tai ehkä jossain onnistuttiin olla ottamatta sitä omenaa.
En kylläkään usko avaruusolentoihin mutta tälleen ajatusleikkinä. Toisekseen jos uskoisimme raamatun mukaisesti, ei voitaisi tietää, ovatko ihmiset voineet käydä avaruudessa muinaisina aikoina, kun löytyy kertomusta mm kielten sekoittamisesta joka johtui siitä että ihmiset olivat mielestään jumalan kaltaisia ja rakensivat rakennuksia taivaaseen asti (?)
Mä mietin kanssa että kuinka lihallisen muodon demonit pystyy ottamaan. Jos Raamattua tulkitaan kirjaimellisesti niin nainen pystyy tekemään lapsen demonin kanssa:muistan nuoruudestani lukeneen Rauni Luukanen-Kilden tarinoita ufojen ja ihmisten kanssakäymisistä, sieppauksista, koepaloista, jne. Monet ihmiset on oikeasti kadonneet kohdattuaan ufon, ja se kielisi siitä että jonkinmoisen fyysisen aparaatin tai lentävän lautasen ne pystyvät tekemään.
Jos Jumala pystyy tekemään aineettomasta fyysistä, niin uskon että saatanalla on pienessä määrin siihen valta myös.
Muista sivilisaatioista:Mä joskus kanssa ajattelin että Jumala on voinut luoda muitakin sivilisaatioita, mutta nykyään en enää usko (siis teoriassa on mahdollista kyllä) että Hän satsaisi niihin niin paljon että tekisi kuten täällä, eli pistäisi ainoan poikansa kuolemaan sen sivilisaation puolesta.
Voihan Jumalalla olla vaikka serkkuja ja Hän voi lähettää niitä vaikka johonkin galaksiin, mutta jollain tapaa tuo ristinkuolema on ainutlaatuisen tuntuinen että yhtä isoon satsaukseen Jumala ei ehkä jaksaisi lähteä.
Maapallon elämän vilkkaus on ihme, tai kokoelma monenmonta ihmettä. En usko että Jumala tekisi semmoisen haalean fleguversion jossa virtaisi jotain solumölliköitä.
Ja nyt jos joku kuitenkin valittaa että olen itsekeskeinen ja että Echo _ei salli_ edes muita sivilisaatioitakaan avaruudessa, niin tää ajattelu vaan tulee sen pohjalta millainen Raamatun Jumala on luonteeltaan. Eli ei olisi
Jumalan tapaista tehdä monia sivilisaatioita, päinvastoin varotellaan avaruusväestä.