tilasin kaalimadolta ja sossulle pitäisi antaa tiliote. mitä teen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailijat
  • Ensimmäinen viesti
Selvitykseksihän voi kirjoittaa vaika, että on peittänyt sen yksityisyydensuojaan vedoten. Kuten aiemmin mainitsin, puolueen jäsenyyshän olisi yksi sellainen asia, joka ihmisellä on oikeus pitää omana tietonaan. Periaatteessa selitykseksi voi kirjoittaa vaikka, että "saaja paljastaisi puoluekantani" - sehän ei tuossa pidä paikkaansa, mutta mitäpä väliä. Itse en usko, että jossain toimeentulotuen maksussa kenelläkään herää huolia jostain yksittäisistä tilisiirroista.
Toikin on totta.
Mut siitä huolimatta se tuhrittu tiliote herättää varmasti huomiota ja saattaa poikia selvityspyynnön ja siten viivästyttää asian käsittelyä parilla viikolla.
 
vierailija
Esitit asian "tosiasiana" etkä "sun mielipiteenä". Tosiasia ei ole se, että se on törkeää. Mutta sun mielestä se voi olla törkeää, ja sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Kunhan muistat, että "sun mielipide" ei ole absoluuttinen totuus.
En sanonut että se on laissa määritelty törkeäksi, niin kerrotko vielä miten tuo sun eka kommentti liitty asiaan! Sun kanssa on niin toivotonta yrittääkään keskustella kun aina väännät toisten sanomisia ihan muuksi mitä joku on sanonut ja sitten lopulta alat puhumaan ihan ohi aiheen.
 
vierailija
Tuhlatkoot mun puolesta vaikka lapsilisät johonkin turhaan.
:D
tää oli hauska!

Jos kaikki rahat, niin tt-tuki kuin lapsilisätkin tulee samalle tilille, niin kai se nyt on ihan se ja sama mitä rahaa käyttää mihinkin :D

Mutta kun sun mielipide näyttiolevan se, että tt-tukea saava ei saisi mitenkään "huvitella". Mutta nyt sit kuitenkin saa, edes lapsilisien verran ;)
 
vierailija
:D
tää oli hauska!

Jos kaikki rahat, niin tt-tuki kuin lapsilisätkin tulee samalle tilille, niin kai se nyt on ihan se ja sama mitä rahaa käyttää mihinkin :D

Mutta kun sun mielipide näyttiolevan se, että tt-tukea saava ei saisi mitenkään "huvitella". Mutta nyt sit kuitenkin saa, edes lapsilisien verran ;)
En nyt ymmärrä mitä hauskaa tässä on. Jos sossu elättää jotain perhettä vaikka 700€:lla kuussa ja lapsilisää saisi vaikka 100€ kuussa, niin todellakin on mun mielestä törkeää tuhlata 200€ johonkin täysin turhaan. Tuhlatkoot rauhassa sen 100€ mikä kuuluu jokaisen suomalaisen perus"tuloihin", mutta käyttäkööt järkevästi sen 700€ mikä hyvää hyvyyttä annetaan VIIMESIJAISENA tukena TOIMEENTULOA varten.
 
En nyt ymmärrä mitä hauskaa tässä on. Jos sossu elättää jotain perhettä vaikka 700€:lla kuussa ja lapsilisää saisi vaikka 100€ kuussa, niin todellakin on mun mielestä törkeää tuhlata 200€ johonkin täysin turhaan. Tuhlatkoot rauhassa sen 100€ mikä kuuluu jokaisen suomalaisen perus"tuloihin", mutta käyttäkööt järkevästi sen 700€ mikä hyvää hyvyyttä annetaan VIIMESIJAISENA tukena TOIMEENTULOA varten.
Onko nyt niin, että et miellä lapsilisää tueksi, koska saat sitä itsekin? Ihmeellistä saivartelua tuollainen "vain lapsilisää vastaavalla summalla voi ostaa jotain kivaa". Ei se lapsilisä sen enempää ole perustulo kuin toimeentulotukikaan - kumpaakin saa hakiessa, mikäli kyseisen tuen ehdot täyttyvät, kumpikin on laissa määritelty tietynlaiseen elämäntilanteeseen.
 
En sanonut että se on laissa määritelty törkeäksi, niin kerrotko vielä miten tuo sun eka kommentti liitty asiaan! Sun kanssa on niin toivotonta yrittääkään keskustella kun aina väännät toisten sanomisia ihan muuksi mitä joku on sanonut ja sitten lopulta alat puhumaan ihan ohi aiheen.
Ei, vaan koet väittelyn toivottomaksi, koska et pärjää siinä.

Eka kommenttini liittyi asiaan siten, että kun kerran ihmisellä on lain mukaan oikeus saada toimeentulotukea, on sitten aika se ja sama, mitä hän sillä ostaa tai mitä on ostanut edellisessä kuussa, koska laki ei määrittele myöskään sitä, mitä ostaa. Sen vuoksi ei voida sanoa, että "on tosiasia" että on törkeää ostaa joku dildo, koska mitään kiistatonta ja absoluuttista tosiasiaa ei ole. Voi olla kyllä erilaisia mielipiteitä asiasta, mutta ne eivät ole mitään kiistattomia tosiasioita. Tietysti ne mielipiteet ovat vahvemmilla, jotka perustellaan jotenkin eikä vain nojata siihen, että "tää on tosiasia".
 
Toikin on totta.
Mut siitä huolimatta se tuhrittu tiliote herättää varmasti huomiota ja saattaa poikia selvityspyynnön ja siten viivästyttää asian käsittelyä parilla viikolla.
Se voi kyllä pitää paikkansa. Ehkä sitten kannattaa laittaa se hakemus jo valmiiksi vähän etuajassa, kirjoittaa se selvitys jo sitä ennakoiden, että se muuten tullaan pyytämään, tai mahdollisesti voi soittaa hakemuksen jätettyään ja mainita, että on peittänyt sen yhden saajan nimen ja miksi.

Tietysti on myös todennäköistä, ettei se merkonomi, joka siellä niitä toimeentulotukia laskee, ehdi lukea tiliotteilta muuta kuin tulot ja tsekata, että asumismenot näkyvät siellä.
 
vierailija
Onko nyt niin, että et miellä lapsilisää tueksi, koska saat sitä itsekin? Ihmeellistä saivartelua tuollainen "vain lapsilisää vastaavalla summalla voi ostaa jotain kivaa". Ei se lapsilisä sen enempää ole perustulo kuin toimeentulotukikaan - kumpaakin saa hakiessa, mikäli kyseisen tuen ehdot täyttyvät, kumpikin on laissa määritelty tietynlaiseen elämäntilanteeseen.
Ei? Ei mulla olo lapsia. En miellä sitä siksi samaan kategoriaan koska KAIKKI saa sen. Toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN TOIMEENTULOA varten oleva tuki. Mikä siinä on niin vaikeeta tajuta? Etkö tule toimeen ilman leffassa ja ravintolassa käyntiä? Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa sossupummeille leffakäyntehö ja ravintolaillallisia? Ja ennenkuin alat lässyttämään jostain verojutuista, niin elän itsekin toimeentulotuealla jos ei se jo aiemmista viesteistä käynyt ilmi, ja en todellakaan ostele mitään turhaa koska ei anna moraali sellaiseen periksi.
 
vierailija
En nyt ymmärrä mitä hauskaa tässä on. Jos sossu elättää jotain perhettä vaikka 700€:lla kuussa ja lapsilisää saisi vaikka 100€ kuussa, niin todellakin on mun mielestä törkeää tuhlata 200€ johonkin täysin turhaan. Tuhlatkoot rauhassa sen 100€ mikä kuuluu jokaisen suomalaisen perus"tuloihin", mutta käyttäkööt järkevästi sen 700€ mikä hyvää hyvyyttä annetaan VIIMESIJAISENA tukena TOIMEENTULOA varten.
No onneksi mun mielestä lapsiin "törsääminen" ei ole turhaa.

Ja saan muuten tt-tukea vähemmän kuin lapsilisiä. Onnee sit vaan mun lapsille! :)
 
vierailija
Ei, vaan koet väittelyn toivottomaksi, koska et pärjää siinä.

Eka kommenttini liittyi asiaan siten, että kun kerran ihmisellä on lain mukaan oikeus saada toimeentulotukea, on sitten aika se ja sama, mitä hän sillä ostaa tai mitä on ostanut edellisessä kuussa, koska laki ei määrittele myöskään sitä, mitä ostaa. Sen vuoksi ei voida sanoa, että "on tosiasia" että on törkeää ostaa joku dildo, koska mitään kiistatonta ja absoluuttista tosiasiaa ei ole. Voi olla kyllä erilaisia mielipiteitä asiasta, mutta ne eivät ole mitään kiistattomia tosiasioita. Tietysti ne mielipiteet ovat vahvemmilla, jotka perustellaan jotenkin eikä vain nojata siihen, että "tää on tosiasia".
Missä vitussa sanoin että se on "tosiasia". Tunge noi olettamukses jo perseeseen.
 
vierailija
Ei? Ei mulla olo lapsia. En miellä sitä siksi samaan kategoriaan koska KAIKKI saa sen. Toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN TOIMEENTULOA varten oleva tuki. Mikä siinä on niin vaikeeta tajuta? Etkö tule toimeen ilman leffassa ja ravintolassa käyntiä? Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa sossupummeille leffakäyntehö ja ravintolaillallisia? Ja ennenkuin alat lässyttämään jostain verojutuista, niin elän itsekin toimeentulotuealla jos ei se jo aiemmista viesteistä käynyt ilmi, ja en todellakaan ostele mitään turhaa koska ei anna moraali sellaiseen periksi.
Se on sun murheesi. Jokuset kuitenkin haluaa elää kaikesta huolimatta suht normaalisti. Ja leffat, kahvilat ym. on ihan normaalia toimintaa.
 
Ei? Ei mulla olo lapsia. En miellä sitä siksi samaan kategoriaan koska KAIKKI saa sen. Toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN TOIMEENTULOA varten oleva tuki. Mikä siinä on niin vaikeeta tajuta?
Typerää saivartelua. Kaikki lapsia saaneet saavat lapsilisän hakemuksella - toisaalta kaikki riittävän pienituloiset saavat toimeentulotuen hakemuksella. Ei noilla tukimuodoilla ole muuta eroa kuin erilaiset myöntämisperusteet. Samoin kuin opintotuella ja äitiyspäivärahalla.

Etkö tule toimeen ilman leffassa ja ravintolassa käyntiä?
Outo kysymys. Vastaan ihan periaatteen vuoksi, että en.

Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa sossupummeille leffakäyntehö ja ravintolaillallisia?
Rauhoitu, höyrypää, ja pysähdy ajattelemaan. Se toimeentulotuki on kuukausittain täysin saman suuruinen, oli siitä laitettu kymppi leffaan tai kolmekymppiä ravintolaan. Eli veronmaksajat kustantavat joka tapauksessa sen ihan saman summan riippumatta siitä, mitä se toimeentulotuen saaja sillä rahallaan tekee.

Ja ennenkuin alat lässyttämään jostain verojutuista, niin elän itsekin toimeentulotuealla jos ei se jo aiemmista viesteistä käynyt ilmi, ja en todellakaan ostele mitään turhaa koska ei anna moraali sellaiseen periksi.
No, jos koet sillä lailla parantavasi maailmaa, niin siitä vaan. Oma asiasihan se on, mitä rahoillasi teet ja mitä ostat.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Missä vitussa sanoin että se on "tosiasia". Tunge noi olettamukses jo perseeseen.
Nimimerkki vierailija kirjoitti tuolla aiemmin: "Mikä ei silti poista sitä tosiasiaa että on törkeää hakea toimeentulotukea jos sun tuhlaa johonkin täysin turhaan."

Mutta nyt voidaan varmaan lopettaa tästä asiasta väittely. Se ei etene ja tekstisi alkaa saada tasapainottomia sävyjä.
 
Ei? Ei mulla olo lapsia. En miellä sitä siksi samaan kategoriaan koska KAIKKI saa sen. Toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN TOIMEENTULOA varten oleva tuki. Mikä siinä on niin vaikeeta tajuta? Etkö tule toimeen ilman leffassa ja ravintolassa käyntiä? Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa sossupummeille leffakäyntehö ja ravintolaillallisia? Ja ennenkuin alat lässyttämään jostain verojutuista, niin elän itsekin toimeentulotuealla jos ei se jo aiemmista viesteistä käynyt ilmi, ja en todellakaan ostele mitään turhaa koska ei anna moraali sellaiseen periksi.
a) Aiemmista viesteistäsi ei voi päätellä yhtikäs mitään koska käytät nimimerkkiä "vierailija". Kommenttejasi ei pysty erottamaan sadan muun "vierailijan" kommentista.

b) Luettelehan vaik viime kuun ostoksesi. Jos en löydä niistä mitään turhaa, niin palsta taatusti löytää.

c) Olettakaamme, että ap on hankkinut parinkympin dildon. Semmoinen tietääkseni kestää ahkerassakin käytössä vuosia? Tulee pitkän päälle halvemmaksi kuin ostaa pari kertaa kuussa pussi porkkanoita samaan tarkoitukseen. Ja oletettavasti toimii paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
vierailija
Typerää saivartelua. Kaikki lapsia saaneet saavat lapsilisän hakemuksella - toisaalta kaikki riittävän pienituloiset saavat toimeentulotuen hakemuksella. Ei noilla tukimuodoilla ole muuta eroa kuin erilaiset myöntämisperusteet. Samoin kuin opintotuella ja äitiyspäivärahalla.



Outo kysymys. Vastaan ihan periaatteen vuoksi, että en.



Rauhoitu, höyrypää, ja pysähdy ajattelemaan. Se toimeentulotuki on kuukausittain täysin saman suuruinen, oli siitä laitettu kymppi leffaan tai kolmekymppiä ravintolaan. Eli veronmaksajat kustantavat joka tapauksessa sen ihan saman summan riippumatta siitä, mitä se toimeentulotuen saaja sillä rahallaan tekee.



No, jos koet sillä lailla parantavasi maailmaa, niin siitä vaan. Oma asiasihan se on, mitä rahoillasi teet ja mitä ostat.
No on siinä se ero että mitä löysemmin sitä saamaansa toimeentulotukea tuhlaa, niin sitä useammin sitä joutuu hakemaan > sitä enemmän veronmaksajat joutuvat elättämään sossupummeja.
 
vierailija
Toimeentulotukena saatava raha ei ole kenenkään muun rahaa kuin saajansa, ne ei ole sinun eikä ne ole minun eikä naapurin Penan joka niska limassa tienaa palkkaansa ja maksaa siitä veroja. Jos joku käyttää toimeentulotukeaan vaikkapa teatterilippuun niin ei hän mene teatteriin kenenkään muun rahoilla vaan omillaan. Me asumme maassa jossa jokaisella on oikeus tietyntasoiseen toimeentuloon ja huolimatta siitä mistä kaikesta tuo toimeentulo koostuu ovat ne rahat niiden saajien ihan omia ja ne saa käyttää parhaaksi näkemällään tavalla.

Ne toimeentulotuen saajatkin ovat ihmisiä ja heillä on sama ihmisarvo kuin kenellä tahansa muulla, kun emme muidenkaan rahankäyttöä syynää, kyttää ja arvostele niin ei tehtäisi sitä heidänkään kohdallaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
Nimimerkki vierailija kirjoitti tuolla aiemmin: "Mikä ei silti poista sitä tosiasiaa että on törkeää hakea toimeentulotukea jos sun tuhlaa johonkin täysin turhaan."

Mutta nyt voidaan varmaan lopettaa tästä asiasta väittely. Se ei etene ja tekstisi alkaa saada tasapainottomia sävyjä.
Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla että ymmärtää tuon kommentin silleen, että tuossa yhteydessä sana "tosiasia" viittaisi jotenkin lakiin? Jos mä sanon että "tosiasia on että toimeentulotuen tuhlaaminen turhuuksiin on törkeää" niin toi sun vastaväite "itse asiassa ei ole, vaan siihen on lakisääteinen oikeus" on ihan naurettava koska tyhmäkin tajua etten puhunut mistään laista enkään suuriin kirjoihin kirjoitetusta asiasta.
 
vierailija
Lähden nyt tekemään pihatöitä ennenkuin alkaa satamaan. Ja nautin jokaisesta sekunnista mitä vietän niissä täysin normaaleissa askareissa. Eikä mene latin latia siihenkään hommaan.
 
Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla että ymmärtää tuon kommentin silleen, että tuossa yhteydessä sana "tosiasia" viittaisi jotenkin lakiin? Jos mä sanon että "tosiasia on että toimeentulotuen tuhlaaminen turhuuksiin on törkeää" niin toi sun vastaväite "itse asiassa ei ole, vaan siihen on lakisääteinen oikeus" on ihan naurettava koska tyhmäkin tajua etten puhunut mistään laista enkään suuriin kirjoihin kirjoitetusta asiasta.
En ole väittänytkään, että olisit puhunut laista. Mutta voidaan lähteä siitä, että jos lain mukaan ihmisellä on oikeus johonkin tukeen, ei sen hakeminen ja käyttäminen omiin tarpeisiinsa ole "tosiasiassa törkeää". Se voi olla sinun mielestäsi törkeää, mutta koska siihen on lakisääteinen oikeus, sitä voidaan pitää ihan normaalina toimintana. Ja mielipideasioista ei voi puhua absoluuttisina totuuksina.

Mutta tää keskustelu ei etene, koska et pysy kärryillä. En ole itse varma, osaanko vääntää itse rautalangasta niin selkeästi, että onnistuisit tajuamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Yhteistyössä