The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
mää savustin affenia ja kun huusin lapset niitä ruotimaan niin vain tytär tuli :mad:

aakoolle repullinen onnea :luck:
Mä muistan aikanaan kun oltiin kaveriporukalla mökillä. Kaverit sai päähänsä käydä heittämässä katiskan järveen. Seuraavana aamuna sit kysyin kaveria nostamaan katiskaa... nii ja sit perkaamaan ja paistamaan niit ahvenia. Se oli aika yksinäistä touhua.

Mut sillä välillä kun kävin hakemassa kaljan, niin affenat oli syöty.

Haa - pojat tulivat kauheella kouhotuksella ja kilpaselostuksilla ja räkätyksellä, ihanaa kaivattua riekkumista :)!

Olivat syöneet napansa täyteen matkanvarrella joten - mun ei tartte kuin tekaista tuonnempana iltapalaa...ja odotella velloksia kotiin :D - koskapa lähtivät heti kylille kavereilleen :)...

On noi vaan niin isoja jo *sniif*...mutta ehdin mä sentään kahdet isot rutistukset saada :)

• Tykkää
Reactions: Kais ja Bitch
vierailijaaaa
Mä muistan aikanaan kun oltiin kaveriporukalla mökillä. Kaverit sai päähänsä käydä heittämässä katiskan järveen. Seuraavana aamuna sit kysyin kaveria nostamaan katiskaa... nii ja sit perkaamaan ja paistamaan niit ahvenia. Se oli aika yksinäistä touhua.

Mut sillä välillä kun kävin hakemassa kaljan, niin affenat oli syöty.
ruoka maittaa aina mut työ ei mulle omituisin oli ku oltiin äitin ukon kaa kalastelemassa ni katiskassa oli ankerias mä en tiennykkään et suomes on ankeriaita ja luulin et vaan sähkö se maistuu vähän kanalle.

ja kyöpeli täytyy kokeilla tiiäkkö ite tykästyin savustettuihin katkarapuihin siis missä ne kuoret nam.

• Tykkää
Reactions: KyöpelinVuori
Joo, kala on kyllä hyvää muodossa jos toisessa :)

Kummisetä tekee maailman parhaat savustetut siikaherkut ja mä ite oon hassuna niihin paistettuihin muikkuihin - ne on tosi hyviä :)

..ja kukaan mun lähipiiristä ei enää uskokaan, että mä oon joskus ollut todella huono kalan syöjä :D

Joo, kala on kyllä hyvää muodossa jos toisessa :)

Kummisetä tekee maailman parhaat savustetut siikaherkut ja mä ite oon hassuna niihin paistettuihin muikkuihin - ne on tosi hyviä :)

..ja kukaan mun lähipiiristä ei enää uskokaan, että mä oon joskus ollut todella huono kalan syöjä :D
Oi vanhat kunnon neulamuikut oikein rapeiksi paistettuna! Harmi että maailman paras muikunpaistaja eli mummoni ei koskaan paljastanut salaisuuttaan, mä en saa niistä samanlaisia vaikka samalla tavalla teen.

• Tykkää
Reactions: KyöpelinVuori
...ja katopas ihmettä :D - ekaa kertaa ikinäkoskaanmilloinkaan mun ei tartte soitella perään kun ensimmäinen vellos jo näyttää naamaansa kotosalla "...kun tuli vaan mieleen että tässä vois päästä saunaankin!" :)

Se ois ison rastin paikkaa kyllä :D...nyt vain katellaan miten ton toisen pojan kans käy - mä vähän veikkaan että tasapainoittaa hyvinkin tilannetta :D...

Ja tirpanakin soitteli mulle kyläilypaikastaan, saa kuulema jäädä sinne toiseksikin yöksi, joten mikäs mä olen ipanan riemua estämään - ihanaa kun viihtyy ja saa sitä omaa erikoisjuttuansa hänkin :)

Mä yritän pysytellä aloillani tämän illan - onneksi ehdin päivän aikana käydä lenkilläkin, joten mulla on olot kutakuinkin kohdillaan :)

en ole kyl ikinä ollut muikun ystävä. kuha ja ahven paistetaan. taimen, harjus ja rautu laitetaan leirinuotiolla.
Onneksipa täältä löytyy muitakin fisuja kuin muikkuja eli varmasti jokaiselle löytyy omat herkkunsa :) - ja voi olla jopa syömättäkin, jos ei kala maistu.

Noista sun herkuista harjus ja rautu on mulle aivan outoja :oops: eli on tässä vielä suurta makumaailmaa koettavana :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä