niin mäkin mut jos savustetaan kaloi ni ahven okei savu siikaa saa niin paljon syödäkseen ku ahventa harvemmin mut muikut paistettuina korpuilla on nam.ite tykkään enämpi siiasta ja muikusta
ja muikut jysähtää suoraan varteenSavustetut muikut on namia
Ryökäleetja muikut jysähtää suoraan varteen
Mä muistan aikanaan kun oltiin kaveriporukalla mökillä. Kaverit sai päähänsä käydä heittämässä katiskan järveen. Seuraavana aamuna sit kysyin kaveria nostamaan katiskaa... nii ja sit perkaamaan ja paistamaan niit ahvenia. Se oli aika yksinäistä touhua.mää savustin affenia ja kun huusin lapset niitä ruotimaan niin vain tytär tuli
aakoolle repullinen onnea :luck:
ruoka maittaa aina mut työ ei mulle omituisin oli ku oltiin äitin ukon kaa kalastelemassa ni katiskassa oli ankerias mä en tiennykkään et suomes on ankeriaita ja luulin et vaan sähkö se maistuu vähän kanalle.Mä muistan aikanaan kun oltiin kaveriporukalla mökillä. Kaverit sai päähänsä käydä heittämässä katiskan järveen. Seuraavana aamuna sit kysyin kaveria nostamaan katiskaa... nii ja sit perkaamaan ja paistamaan niit ahvenia. Se oli aika yksinäistä touhua.
Mut sillä välillä kun kävin hakemassa kaljan, niin affenat oli syöty.
Ite tykkään eniten tuoreista makrilleista. Ihan eri tavaraa kuin kaupan pippurimakrillit vai mitä ne on.ite tykkään enämpi siiasta ja muikusta
Oi vanhat kunnon neulamuikut oikein rapeiksi paistettuna! Harmi että maailman paras muikunpaistaja eli mummoni ei koskaan paljastanut salaisuuttaan, mä en saa niistä samanlaisia vaikka samalla tavalla teen.Joo, kala on kyllä hyvää muodossa jos toisessa
Kummisetä tekee maailman parhaat savustetut siikaherkut ja mä ite oon hassuna niihin paistettuihin muikkuihin - ne on tosi hyviä
..ja kukaan mun lähipiiristä ei enää uskokaan, että mä oon joskus ollut todella huono kalan syöjä
...mutta veikkaan että ne sunkin tekemät kokevat äkillisen katoamisen herkkusuiden uumeniinOi vanhat kunnon neulamuikut oikein rapeiksi paistettuna! Harmi että maailman paras muikunpaistaja eli mummoni ei koskaan paljastanut salaisuuttaan, mä en saa niistä samanlaisia vaikka samalla tavalla teen.
Kyllä ne syötäviä on mutta ei mummon muikkujen veroisia. Ehkä multa vielä puuttuu joku söpönen ainesosa joka tulee vasta iän ja mummouden karttuessa...mutta veikkaan että ne sunkin tekemät kokevat äkillisen katoamisen herkkusuiden uumeniin
Se on se rakkaudellinen mummomauste, mikä tekee taikojaanKyllä ne syötäviä on mutta ei mummon muikkujen veroisia. Ehkä multa vielä puuttuu joku söpönen ainesosa joka tulee vasta iän ja mummouden karttuessa
Onneksipa täältä löytyy muitakin fisuja kuin muikkuja eli varmasti jokaiselle löytyy omat herkkunsa - ja voi olla jopa syömättäkin, jos ei kala maistu.en ole kyl ikinä ollut muikun ystävä. kuha ja ahven paistetaan. taimen, harjus ja rautu laitetaan leirinuotiolla.