Heips vaan kaikille!
Sahramiini: Eiks oo ihanaa pitää raskausvaatteita.
Kiva, että muiltakin hyviä uutisia.
Mulla on mamalicioussin bootcut tummat farkut olleet päävaatetuksena kodin ulkopuolella. Niissä on vaan se huono puoli, että ihan snadisti istuessa painavat virtsarakkoon ja kohdun alareunaan tai jonnekki sinnepäin. Yksilöllistä kun on, niin mulla tuo ihan alaosa on välillä tosi kireänä ja vähän hellänäkin, niin tämä painaminen ei tietenkään ole hyvä asia. Kotona olen ollut ilman päällihousuja tai sitten lökärit jalassa. Nyt äsken kävin ostamassa yhdet leggingsit (ei yhtään mun tyylistä vaatetusta, mut taivuin) ja mustat ohuet kangashousut, joissa vyötärö"kiristys" tulee tuohon keskivatsan kohdalle. Noissa, missä se vyötärö on tavallaan ylhäällä, niin tuo alavatsa jää ihanasti ilman mitään puristusta. On ollut kyllä vaikea löytää mitään toooosi mukavia housuja. Ajattelin hankkia sellaiset joogahousut, missä on taitettava resorivyötärö ja ajatuksena ihan hyvä, mutta en mä mistään sellasia löytänyt. En edes joogaliikkeistä. Hameita ja mekkoja olen huono käyttämään, niin siksikin nyt on niiiiin hankalaa. Mutta hyvin tässä samalla olen huomannut, että en mä omaa tyyliäni saa rikottua vaikka raskaana olenkin eli pidän pääni ja jatkan etsimistä ja sitten jossain vaiheessa synnytän ja kunnon housuja ei ole vieläkään löytynyt ja sitten Problem Solved. Ja tokihan tulee lämmin kesä ja ei pitkiä housuja edes tartte.
4D ultran varasin, sen pitäisi olla kohtuu edullinen tuossa (alle 200e) Lahden yksityisessä Perhe Arte neuvolassa. Valitsin lääkärin tekemän sen takia, että se ei ole pelkkää hupia vaan on ihan käypä tutkimus, jos siinä jotain havaittaisiin. Eli saamme nyt tallenteen kyllä, mutta ei ehkä niin paljoa kuvia ja ei fiilistellä kasvoja jne itse tutkimuksen aikana. Tämä on vielä tämän viikon aikana eli sieltäkin voin sitten kuulumiset kertoa.
Neuvola oli tuossa aamuvarhaisella. Siellä meni tunti ja vartti. Jutusteltiin sellaisesta "voimavara" lomakkeesta, mikä täytettiin yhdessä miehen kanssa. Kelan juttuja käytiin läpi ja saatiin siihen se raskaustodistus ja ohjeet hakea tukia ja pakkausta. Sf mitta oli aivan keskikäyrällä 21. Verenpaine 122/74, hemoglob 131, painoa tullut ekasta käynnistä (9.2.) 4,71kg, sikiön syke 150. Pissatestit miinusta. Sokerirasitukseen joudun uudestaan, jos keskussairaalasta niin sanovat tai jos pissatestiin tulee sokeria. Seuraava neuvola on heinäkuun lopussa, kun 1.7. on se kontrolliultra keskussairaalalla siitä istukan paikasta. Tulee harvakseltaan käyntejä neuvolassa, mutta enpä mä niitä ole kaivannutkaan. Perhevalmennus on ennen heinäkuun puoltaväliä kolmen käynnin verran ja synnytysjokututustuminen keskussairaalalla tulee elokuun puoliväliin.
Hassua olla kesälomalla.
Mites muiden kuulumiset? Onko millasia oireita? Milloin käyntiä äitiysneuvolassa tai vauvan kanssa lasten neuvolassa?
Onko teillä kenelläkään käynyt terveydenhoitajat kotona katsomassa onko koti soveltuva lapselle. Tää jossain lukee, että tehtäisiin, mutta ei tästä neuvolassa ole mitään puhuttu.
Aika kova ois ruokahalu ja pitää vähän itseään rajoittaa. Kauraleseitä olen syönyt iltaisin joka päivä (en muista kerroinko tämän jo) ja näyttää suotuisasti vaikuttaneen ummetukseen. Ja pitäisi myös vaikuttaa suotuisasti verensokera tasaavasti. Mä ihan tykkään maustakin jugurtin seassa. Nukkuminen on yhtä pyörimistä kyljeltä toiselle ja tyynyjen virittämistä mahan tueksi ja halattavaksi ja pissahätä on joka väliin.
Tällaista tällä kertaa
Helmi1234 23+5 ja poika ois tiedossa