40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Ihanaa kun tääl on sellaisiakin joille eka tulossa :)

Äiti74, minä kävin edellisessä mittauttamassa hcgn. Soitin vain yksityiseen labraan ja pyyhkäisin paikalle. Ei tarvi lähetettä eikä maksanu ku kolmisen kymppiä.

Täällä olis rv 19+5 ja puoliväli ihan kulman takana! Tuntuu että maha kasvaa hurjaa vauhtia, kiristääkin välillä melkoisesti kun nahkat venyy ja paukkuu. Onneks raskausarpia ei ole näkyny, ei minulla ole ollu ennenkään. Ja jossain joku lääkäri sanokin et niitä tulee helpommin nuoremmille. Pikkuinen jytistelee aina silloin tällöin ihan kuin ilmoittaakseen että täällä ollaan :love: Rakenneultra ens viikolla, vähän jännittää ettei siellä paljastu mitään ei-toivottua. Täälläkin vessassa ramppaaminen on alkanu nyt vasta* mut onneks yöllä ei tartte käydä. Välillä tekee ihan tiukkaa että ylipäätään ehtii koko vessaan, en tiiä johtuuko lantionpohjasta vai painaako kohtu :eek: Turhaa jännitystä kaiken muun lisäksi sanon minä.
 
Ihanaa kun tääl on sellaisiakin joille eka tulossa :)

Äiti74, minä kävin edellisessä mittauttamassa hcgn. Soitin vain yksityiseen labraan ja pyyhkäisin paikalle. Ei tarvi lähetettä eikä maksanu ku kolmisen kymppiä.

Täällä olis rv 19+5 ja puoliväli ihan kulman takana! Tuntuu että maha kasvaa hurjaa vauhtia, kiristääkin välillä melkoisesti kun nahkat venyy ja paukkuu. Onneks raskausarpia ei ole näkyny, ei minulla ole ollu ennenkään. Ja jossain joku lääkäri sanokin et niitä tulee helpommin nuoremmille. Pikkuinen jytistelee aina silloin tällöin ihan kuin ilmoittaakseen että täällä ollaan :love: Rakenneultra ens viikolla, vähän jännittää ettei siellä paljastu mitään ei-toivottua. Täälläkin vessassa ramppaaminen on alkanu nyt vasta* mut onneks yöllä ei tartte käydä. Välillä tekee ihan tiukkaa että ylipäätään ehtii koko vessaan, en tiiä johtuuko lantionpohjasta vai painaako kohtu :eek: Turhaa jännitystä kaiken muun lisäksi sanon minä.
Ai oot käyny, pitikö olla aamun eka pissa? Onkohan se tuo virtsanäyte tuolla listassa... Vai otetaanko tuossa ihan verikoe?

Joo siis verikokeellahan tuo hcg määrä mitataan verestä tarkalleen. Sillä tuskin on väliä milloin sinne sit menee. Mutta yhdenkään labran hinnastosta en löydä tuota itse testiä ja että mitä maksaa, mutta uskon kyllä että se 30e on varmaan aika lähellä.
 
Viimeksi muokattu:
No kiva kun täällä on kommentteja enemmänikin. Te ootte melkeen kaikki jo niin pitkällä, että voitte jo suht hyvin hengähtää. Toista tietenkin on noi seulonnat, mutta km riski häviävän pieni.

Ja niin mä päätin aloittaa lugesteronit nyt äsken. Mun mielestä mulla on maha jo "kovettunut" ja syynä mahdollisesti keltarauhashormonin puute.
"Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta."
"Kuitenkin erään käsityksen mukaan keltarauhashormonin puute ei ole syy raskauden epäonnistumiselle vaan merkki jo epäonnistuneesta raskaudesta. Tutkimuksessa keltarauhashormonin lisäyksen ei todettu parantavan tai haittaavan raskauden onnistumista, enintään pitkittävän keskenmenon alkua."
http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php

No, päivä kerrallaan.
 
Äiti74, juu se on verikoe eli ajalla ei oo väliä. Muistaakseni seuraavana päivänä sai tulokset. Ja niinku varmaan tiedätkin, se viitearvojen taulukko löytyy netistä.

Äläkä Äiti74 nyt liikaa pelottele itseäsi :barefoot: Uskon ja tiedän että jännitysmomentti on ihan hirveä mutta yritä ajatella positiivisesti...
Terv. Sahramiini joka sen punakuvioisen vessapaperin lisäksi inhoaa niitä pikkuhousunsuojia joissa on jotai ihanan hempeää punaista köynnöskuviota...
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Kiitos teille kaikille myötäelämisestä! Ootte kyllä tosi ihania ihmisiä!

Tammityttö, samassa veneessä mennään juu. Minä vain jälkijunassa.
Hirveet unet sulla onkin olleet ja kamalaa kun vielä valveillakin pitävät kourissaan. Toivottavasti pääset pian yli ja pian harjoittelemaan tekemistä.

Ja tosiaan, ihania synnytyksiä palstalaisille!
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Tsempit kaikille täällä oleville ja haikein mielin olen raskausaikaani muistellut. Nyt pikkuinen mies jo kuukauden vanha ja aika lentää siivillä vielä nopeampaa, jos mahdollista.
Voi kun vielä olisikin mahdollista palailla tänne, mutta eipä taida enää uskaltaa, mittarissa liikaa numeroita jo.

Mutta hyvää matkaa teille jokaiselle masun kantajille, nauttikaa ajasta, vaikka se välillä raskasta onkin, mutta kuitenkin kaiken vaivan arvoista.

T: bugsy 45v ja pikkumies 1kk
 
Pahoittelut Pötkylä ja voimia! Keskenmenot on kyllä ikäviä.

Bugsylle ihanaa vauvaeloa!

Sahriskin on jo niin pitkällä! Ihanaa!

Äiti74: päivä kerrallaan eli ei kannata liikaa miettiä aina tulevaa. Tiedän, että ei ole helppoa...

(.) olen aika laiska kirjoittamaan, kun ei ole uusia kuulumisia. Täällä ollaan siis saikulla ja tänään kävin viimeisen kerran pitkään aikaan työpaikalla perehdyttämässä sijaista. Nyt olisi laitettava työsähkis kiinni ja keskityttävä siihen, että meille tulee vauva. Ostin tänään kasan kaikkea vauvatavaraa ystävältä. Alkaa olla ihan hyvin kasassa jo tarpeelliset. Joitakin ostoja pitää tehdä. Kipeä olen koko ajan eli liitos edelleen ärsyttävän kipeä ja kävelylenkeistä saa lähinnä haaveilla. Nautin kuitenkin siitä, että pieni potkii ja myyrää. Tärkeintä, että hänellä on kaikki hyvin. :love:

Aurinkoista kesää!

Vauvis ja prinsessa 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Voe mahoton miten aika rientää! Vauviksella jo 27+5! Muistan kun itse tulin tälle puolelle ja kateellisena ja tietysti Vauviksen puolesta onnellisena luin viestin "Vauvis 12+6" :) Minusta olit jo niiiiin pitkällä ja toivoin että ite pääsisin samaan - ja minullakin puoliväli huomenna!

Voi Pötkylä miten surullista :cry: Onneksi tämä uusi hoito tuntuu toimivan teillä, oikein paljon onnea seuraavaan yritykseen (y)

Zandille kans jaksuhali :giggle:
 
Ms Paniikki täällä jälleen :unsure:. Onko teillä muilla alkuoireiden jälkeen ne oireet välillä vähentyneet? Kun tuntuu että kun aloin lugeja työntelemään tonne alas, katosi/vähentyi oireet jonkun verran. Luget siis keltarauhashormonia. Rinnanpäätkään ei oo niin arat kuin ennen, hieman kuitenkin. Olisin kuvitellut senkin lisääntyvän. Ja se täysi tunne vatsassa.... Gone :(.
 
Äiti74, nyt turhat murheet pois :) Olen lukenu jostain että (en muista mihin hormoniin se liitty vai lie hcg?) kun alkuraskaudessa hormonit lisääntyy vähän niinku sykäyksittäin, ni alkuun tämä lisäys tuntuu raskausoireina. Elimistö tottuu siihen ja oireet laimenee, kunnes tulee taas lisää hormonia. Tää sykli on niin kolme päivää ja minulla meni juuri näin. Eka tuntu että jee, kyllä tää tästä, seuraavana päivänä huolestutti ja päivä kolme olikin jo pettymykseen valmistautumista - kunnes olot taas tuli takas. Mutta pitkät oli päivät ennenku pääs järkeville viikoille :confused:
 
Äiti74: komppaan Sahrista. Ne oireet heiluu ja pian taas olet niiiin raskaana tuntemusten mukaan. Älä siis liikaa stressaa. Eihän se helppoa ole. Mulla oli niin stressaavaa alussa, että ihmettelen, miten kaikki on nyt hyvin.

Sahris: viikkoja kertyy sen alun jälkeen nopeammin :) onneksi olen nyt viikoilla, joilla pieni voi selvitä, vaikka syntyisi milloin. Tosin saisi kasvaa vielä sen 9 viikkoa.

Vauvis ja tänään 28+0 neiti
 
Odottavan aika on sitten pitkä, tosi pitkä. Tekemisen puutteessa (oikeesti ei) lueskelin tätäkin ketjua taaksepäin ja kyllähän siellä muitakin paniikkipotilaita on ollut mua ennen alkuraskauden aikana. Oli myös ennen aikojaan poistuneita. Vielä on paljon jännitettävää.

Aika kauan oon kuitenkin saanut kunnian olla raskaana. En käynyt hcg mittauksessa. Jostain pölhöstä syystä ostin ja tein digin taas. Odottelin innoissani että näyttöön ilmestyis 4+, no ei tullut ei.

Huomenna pitää soitella ultra aikaa. Meillä ulkomaan matka tulossa, ni kiva ois tietää ennen sitä, että mikä tilanne on. Pelkään vaan että kaikki on jo lomilla, heinäkuun alku kun kohta on.

Ei mulla kyllä ole mitään sykäyksiä tullut oireitten suhteen. Mutta en osaa sitäkään enää, kaiken nettisurffailun jälkeen, yhdistää yhtään mihinkään.

Olis kiva jos olis muitakin alkumetreillä olevia, jossakin vaiheessa täällä oli tosi vilkasta jutustelua. Ei oikeen tuo helmikuisten ketju ole sellanen omantuntuntuinen, ainakaan vielä.

Mitäs muille kuuluu??
 
Ei kai semmoista 4+ -tekstiä olekaan? Eikös se 3+ ole maksimi ja sekin tarkoittaa sitä, että hedelmöittymisestä on yli 3 viikkoa eli rv 5+ jne.

Toivottavasti saat pian varmuuden ja rauhan mieldlle. Mua on hymyilyttänyt tuo "jotain kummaa mahassa on" -kommentti, siis sillai hyvällä. Parhaassa tapauksessaan siellä on kummallinen alkio ;) Toivotaan niin.
 
Ei se testi tosiaan niin pitkälle laske. Jostain keskusteluista puolihuolimattomasti luin clearblue ja 5+ sanat ja sitte vasta myöhemmin tajusin et siinä puhuttiin menkkojen alusta. Mut olihan se oma jännitysmomenttinsa sekin testaus. Illalla sit mietin et voin lähettää palautetta, että voisivat kehittää testiä em. Suuntaan. Samaten aloin kehitellä kertakäyttöultralaitetta....luulis nyt jo tekniikan antavan siihenkin mahdollisuudet.

Joko sä Jopo vaikka olisit palaamassa tänne vaikka virallisesti
 
Hehe, kyllä mä jään epäviralliseksi taustahuutelijaksi, kunnes katoan :) Tätä toistakin lasta ruvettiin yrittämään enempi järki- kuin tunnesyistä (sisarus esikoiselle), joten sitä päivää ei kyllä nähdä, että kolmatta ruvettais kuumeilemaan. Näin on erittäin hyvä :)
 
Sama se Jopo meillä oli, esikoiselle sisarusta. Mutta kolmas.... Hmmmm. Eikös se raskautuminen ollut helpompaa heti edellisen perään? Tätä kun ei tajunnut yrittää ekalla kerralla.

Jaapa jaa, ultraan kyllä pääsee. Hinta kuitenkin, jo kahdesta paikkaa kysyttynä, 200 e minimissään.
 
Hei taasen! Mulle ny ei kuulu kurjuutta kummempaa :) Vaikka itseasiassa kuuluu kaikenlaista. Palasin töihin ja toimistotuolissa istuminen ei ole kovinkaan mukavaa näin pitkinä pätkinä. Olen käynyt käpöstelemässä välillä ja toki vessassa, koska siellä nyt on pakko käydä sattuneesta syystä melko usein. Käveleminen aiheuttaa supistuksia ja pyöräilin töihin. En tiedä sit mitä teen, jos en pysty pyöräilee. Nyt kotiinpäin lähtiessä luultavasti alavärkki jo sen verran "rasitettu", että eiköhän se satulassa istuminen töki. Tietääkö sen itse, jos niitä harjoitussupistuksia on liikaa vai pitääkö rajana pitää sitä, että ne eivät ole kipeitä eli ei katsoa määrää?

Närästys on nostanut päätänsä enenevässä määrin ja täytynee jollain vielä keksiä sängynpäätyosaa ylemmäksi. Petarin alla on ollut alkuraskaudesta asti jo koroketta ja nyt sitä tarttis ehkä vähän lisää. Täytynee myös ottaa närästystabletit sängyn viereen, että voi sit yöllä ottaa. Hikoilen myös enemmän kuin ennen ja tämäkin lienee ihan normaalia.

Mun navan ympärys on lähes tunnoton. Onko se vaarallista?

Helmi1234 27+5
 
Niin ja sellainen vielä, että mistä tuo tieto hedelmällisyyden korkeammasta tasosta heti lapsen saannin jälkeen on? Olen välillä mietiskellyt sitä toisen hankkimista, että milloin sitä sitten uskaltaa yrittää, jos kaikki nyt menee hyvin ja ei tuu mitään terveydellisiä syitä pitkään odotteluun.
 
Never say never, mutta kyllä mä uskoisin, että meidän lapset on nyt tässä.

Helmi, en usko, että tunnottomuus on millään lailla vaarallista. Nahka venyy ja paukkuu, eikä tunto voi millään riittää joka sopukkaan. Mulla on vieläkin maha jännän tuntuinen (2,5kk synnytyksestä).

Voikaa paksusti!
 
Helmi, joku sellainen yleinen käsitys kai on, että raskautumisen jälkeen olisi toisilla helpompi raskautua perään. Käsittäisin, että se ei liity hedelmällisyyteen suoraan, vaan kohdun vastaanottavaisuuteen. En tiedä onko siitä virallistakin tutkimustulosta/tietoa jossakin saatavilla. Olitko sä saikulla vai miksi "palasit" töihin? Tuo närästys on itellekin tuttua esikoisesta. Se voi tehdä tosi kipeetä.

Äh, cityterveys ei tee ultrauksia Tampereella. Mä luulen et on peruttava tuo kahdensadan ultra maanantailta, se on aikamoinen lovi kesälomabudjettiin. Ei kivaa. En tiedä mistä kyselisin vielä. Olisikohan siellä ulkomailla halpaa käydä ultrattavana (Budapest)...
 
Mä olin kesälomalla ja vielä ois aikaa siihen äippäloman alkuun se kuutisen viikkoa. Eli pitäis töissä olla. Huomenna aamusella on istukan paikan kontrolliultra ja mulla on sille kätilölle kysymyksiäkin. Kirjoitin ne ihan ylös, ku en muuten muista kysäistä. Jännää taas kuulla, että onko vauvan mahanympärys edelleen tyyliä pullukka. Ja toki selviää sitten se jo monta kertaa kertomani uusintasokerirasitus eli joudunko siihen nyt uudestaan vaikka 22+5 päivänä otettu oli täysin kunnossa ja sokeria ei ole pissassa ole missään vaiheessa ollut. Neuvolan täti sanoi, että kätilö saa päättää rasitustestin uusinnasta. Täti itse lähettää mut uudestaan rasitustestiin vain siinä tapauksessa, jos pissistä löytyy sokeria jollain käynnillä.
Tänään hain Kelan tuet, katsotaan milloin päätökset saapuu ja pakkaus tietysti.

Mun käsityksen mukaan meillä on pieniä vaatteita jo ihan tarpeeksi, varmaan jo liikaakin. Yhtään pientä kokoa olevia en ole itse ostanut. Muutaman sellaisen 74 ja 80 senttisen, kun niitä taas ei meillä paljoa ole.

Onko teillä, jo lapsellisilla, mielipidettä siihen kuinka pitkään lapsen kanssa olisi hyvä olla kotosalla? Eli missä iässä lapsi on "valmis" hoitoon?
 
Hei Äiti seiskanelonen! Kävin kurkkaamassa täällä sun kuulumisia. Oletko kysynyt Ovumiasta? Itse käytän sitä, vaikken hoidoissa ole siellä käynytkään. Mielestäni VU maksoi siellä satasen kelan vähennyksen jälkeen ja lasku napsahti kotiin kaksi vkoa käynnistä. Olen käynyt siellä Johanna Aaltosella. Itse tykkäsin hänen reippaasta otteestaan.
 

Yhteistyössä