The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
9mmm
No moimoi :wave:

Mitäs sulle :)?

Sadekeli vaan tekee niin ihmeitä sielulle ja ruumiille :heart:...joo, ihan hassu oon tohon veteen mutta - se kaunistaa taas maisemia ja olotiloja niin isosti...

...ja joo, kait mä oon tämmönen mikälie :snotty:....:D
nooh korttia pelaan 50 jälel 9 mut mut lappu hommissa kummalluksia :) nooh oli muuten suht hintavaa juustoo 100g 6 e olin ihan italia hinnoissa mut eihän se suomes päde :)

noo ja juttelin tunne skaaloista ja tominnasta gllän kaa :) ajatus ja tunne rakennelmat on mun juttu saman tien herää. mites sun päiväs menny?

Tänään ei töllöttimestä tule oikeastaan mitään mun makuuni, joten kait sitä vois kattoa vaikka lätkämatsin?

Kerrataas noi säännöt ensiksi:

Koska olen perehtynyt Jääkiekkoon, haluan jakaa tietoni muiden kanssa.
Voit luottaa asiantuntemukseeni, sillä olen perehtynyt aiheeseen varsin laajasti.

Kävin 70-luvun lopussa yhdessä Jääkiekko-ottelussa Helsingissä ja heti perään toisessa Tampereella 90-luvun alussa.
Lisäksi olen nähnyt Jääkiekkoa useita kertoja Urheiluruudussa sulkiessani televisiota.

Jääkiekko on kamppailu-urheilua. Lajissa kamppaillaan perimmiltään istumapaikoista.
Pelissä on kaksi joukkuetta ja paljon numeroituja pelaajia. Heille ei kuitenkaan ole varattu numeroituja paikkoja. Paikkoja on vähemmän kuin pelaajia. Osa pelaajista joutuukin istuimen vapautumista odotellessaan säntäilemään aidatulla kentällä.

Aitauksessa olo on tehty mahdollisimman vaikeaksi:
Kenttä on jäädytetty vaarallisen liukkaaksi ja pelaajien jalkoihinon sidottu metalliterillä varustetut kengät.
Lisäksi toisen joukkueen pelaajat tönivät koko ajan.
Istumapaikkoja vartioi kunkin joukkueen Capo di tutti capi.
Hän on se huonosti istuvaan ja räikeään pikkutakkiin sonnustautunut yrmy mies, joka jauhaa koko ajan purukumia. Hän häätää muutaman pelaajan kerrallaan aitaukseen tuupittavaksi. Penkeille jääneet eivät haluaisi päästää ketään lähtijöiden tilalle, vaan he hakkaavat aitauksesta tulijoita isoilla hanskoillaan ja käyräpäisillä kepeillä, eli mailoilla.

Pelaajan on mahdollista saada istumapaikka yksityisaitiostakin, mutta siitä joutuu tappelemaan. Yksityisen istumapaikan myöntää yleensä näkövammainen, mustavalko-paitaan sonnustautunut mies, kutsumanimeltään Mulkku.
Jos Mulkku ei ole päässyt aitaukseen, häntä saattaa tuurata myös Dorka tai Pelle.

Pelaaja saa istua privaattiaitiossa kuitenkin vain pari minuuttia kerrallaan. Sitten hänen on taas lähdettävä takaisin aitaukseen tönittäväksi ja kampitettavaksi.

Pelissä on kaksi pelaajaa, joita ei päästetä ollenkaan istumaan. He seisoskelevat aitauksen eri päissä verkosta rakennettujen laatikoiden eli maalien edessä. Heitä kutsutaan maalivahdeiksi.
Aitauksessa vuorollaan olevat pelaajat koettavat osua näihin raukkoihin mustalla kumikiekolla, jota lyödään em. mailoilla.

Jäähallissa soitetaan usein kivaa jumppamusiikkia.

Katsojilla on kaksi tärkeää tehtävää.
Ensinnäkin katsojien on tarkasti seurattava em. mustaa kiekkoa.
Jos aitauksessa oleva pelaaja ei osu kiekolla maalivahtiin, vaan kiekko livahtaa maaliin, on katsomon reagoitava salamannopeasti.
Mikäli katsoja kannattaa sitä joukkuetta, jonka maaliin kiekko osuu, hänen on huudettava mahdollisimman kuuluvasti "paitsio".
Mikäli katsoja kannattaa toista joukkuetta, hän voi huutaa mitä tahansa, kunhan huutaa kovalla äänellä.
Esimerkiksi "Öööh-haa-möää-haa" on suositeltava huuto.

Katsojien toinen tehtävä on tunnistaa pelissä mukana olevia vähemmistöjen edustajia.
Lajin fanaattisimmat kannattajat ovat tosi päteviä tunnistamaan esimerkiksi joukkueisiin kuuluvia homoseksuaaleja.
Pelin edetessä useaa pelaajaa tervehditäänkin katsomosta iloisilla ja reippailla "homoo-o-o"-huudoilla.

Nyt vain seuraamaan Jääkiekkoa! Se on todella mielenkiintoista, kun ymmärtää pelin juonen.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
nooh korttia pelaan 50 jälel 9 mut mut lappu hommissa kummalluksia :) nooh oli muuten suht hintavaa juustoo 100g 6 e olin ihan italia hinnoissa mut eihän se suomes päde :)

noo ja juttelin tunne skaaloista ja tominnasta gllän kaa :) ajatus ja tunne rakennelmat on mun juttu saman tien herää. mites sun päiväs menny?
..ei muuta kuin hyvää peli- iltaa ja lukemista :)...

Ostit kuitenkin maistiaisia markkinoilta? Onhan ne spessujutut aina hintavia mutta harvoinhan tommosia kuitenkin järjestetään, niin se pieni kirpaisu elämyksestä nautintoineen ja mahdollisine muistelufiiliksineen on pientä :)...teillä oli kivaa :)?

Mun päivä on mennyt sukkelan vikkelästi. Oli taas tota kuskaushommaa ja sitten ipanat ehtivät järjestellä tilanteita - eli perushuttua; hiukan sanomista ja tuomarointia ja runsaasti naurua ja puheensorinaa :). Ja itelleni kait mä tänään oon saanu naureskella kaikista eniten, on kyllä semmonen loppuviikon fiilis että ei pahemmin tartte juuri mitään tehdä niin johan taas tapahtuu ja sattuu ja...:D

..pikkasenko muuten teki tänään tiukkaa, kun tuo yksi hurmuri otti itsensä kanssa taistelua...kun ne omat tavoitteet ja toiveet on jollain lailla asettanut itsellensä niin hurjan korkeelle, pikkunen! :heart:, ja sitten kun se todellisuus iskeekin päin kasvoja sen ison pettymyksen kanssa...

Ja kun ei kelpuuttanut sitten ollenkaan sitä lohdutusta ja tukea, vaan itte hammasta purren ruoski itteensä ja kylpi olossansa...toisaalta hyvä, että on kunnianhimoinen ja haluaa ylittää itsensä ja itse asettaa tavoitteita mutta - tämä jälkipelipuinti on niin sydämeen käyvää...Toki isosti oppii itsestänsä ja onhan se pettymyksiä siedettävä ja niitten kanssa tultava toimeenkin mutta - olipas rankkaa...

Isoja asioita isonpienen sydämen läpikäytäväksi...kyllä siinä itekin vuosin sydänverta kun sivustaseuraajana sain olla. Kasvunpaikkaa siis isosti ollut menossa.....varmaan meillä kummallakin.

Yritähän nyt ottaa ihan levon kannalta kun ei sulla oo enää mikään kiiruskaan eikä tartte oikeesti sitä stressiäkään ottaa :) - opiskelutkin sulla on kaiken muun ohessa menny niin hyvin, että saisit olla itestäs vaan isosti ylpeä ja onnellinen, että kohta rutistuksesi on ohi :) :kiss:
Menee niin nopeasti aika. Juurihan mä aloitin opinnot....huh mikä tahti.

Menee niin nopeasti aika. Juurihan mä aloitin opinnot....huh mikä tahti.
..mutta kun on motivaatio ja kiinnostus kohdallansa niin se into ja tekemisen riemu vaan tarttuu ja silloin tapahtuu isoja ja ihmeellisiä asioita :)! Eli mitä ilmeisimmin olet löytänyt oman juttusi ja silloinhan on niin helppoo lähteä tekemään. Onkos sulla kesä ihan lomaa vai teetkö silloin jotain koulujuttuja vielä? Kesän jälkeenkö sä jo valmistut :)?

Voi vitsit, vähiin kyllä käy ennen kuin kokonaan loppuu :)...

Mitäs laitetaan :)? Leikkaatko kuitenkin vai annatko olla ja laitat väriä?
Värii laitetaan ja kai mä sit pidän tälläsenä kun nyt on tai että siistitään ja otetaan joku sentti pois ja jos se otsiksen uusis kun mulla se kasvo melkeen heti pois kun viimeks tehtiin sellanen kunnon otsis,nyt sitä ei ole enää sellaisena kun on kasvanut.Ehkä vähän kevennetään ettei ihan paistu kesä kuumalla.

Värii laitetaan ja kai mä sit pidän tälläsenä kun nyt on tai että siistitään ja otetaan joku sentti pois ja jos se otsiksen uusis kun mulla se kasvo melkeen heti pois kun viimeks tehtiin sellanen kunnon otsis,nyt sitä ei ole enää sellaisena kun on kasvanut.Ehkä vähän kevennetään ettei ihan paistu kesä kuumalla.
Mitä väriä aattelit laittaa? Mutta nauti hemmottelustas, piristäähän toi isosti ja sitten saatkin vähän aikaa ihmetellä ja ihastella kunnolla uutta pöwwöäs ennen kuin silmäs siihen tottuu :)...Ja jei, sä lähdet siis kasvattamaan pitemmäksi :)? Hjuva juttu!

Mitä väriä aattelit laittaa? Mutta nauti hemmottelustas, piristäähän toi isosti ja sitten saatkin vähän aikaa ihmetellä ja ihastella kunnolla uutta pöwwöäs ennen kuin silmäs siihen tottuu :)...Ja jei, sä lähdet siis kasvattamaan pitemmäksi :)? Hjuva juttu!
Jotain samaa kuin viimeksikin tai ehkä nyt pikkusen erisävyy mut jotain tummaa kuitenkin. Tiedä siitä kasvattamisesta mut nyt ainakin näin. Mulla menee ihan ohkaseks ja kauheeks hiukset sitten kun niissä on pituutta.Lyhyemmät on paksumman näköset.

Jotain samaa kuin viimeksikin tai ehkä nyt pikkusen erisävyy mut jotain tummaa kuitenkin. Tiedä siitä kasvattamisesta mut nyt ainakin näin. Mulla menee ihan ohkaseks ja kauheeks hiukset sitten kun niissä on pituutta.Lyhyemmät on paksumman näköset.
..ja äkkiäkös sitä sitten käyt klippaamassa lyhkäsemmäksi, jos tuntuu siltä että ei suju :). Toisaalta - nythän sä voisit vaikka udella, että mistä moinen johtuu, että hiukses menee ohkaseksi ja "kauheeksi" pidemmäksi kasvaessaan...voisit vaikka saada vinkkejä sen välttämiseksi :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä