Räjähdänkö kohta, kun kalorivaje on 1900kcal päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ikiliikkuja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ikiliikkuja"

Vieras
Mun kulutus ilman liikuntaa on 2200 kcal (oon lihava). Poltin liikunnassa 1000kcal. Söin ruokaa 1300 kcal. Onko mun päivän vaje hurjat 1900kcal?

Siis räjähdänkö mä kohta!? Eikun seriously. meenkö tällä tavalla säästöliekille? Miten mun kannattaa tehdä?

millä ja kuinka pitkäkestoisella liikunnalla olet kuluttanut 1000 päivässä?

Jos laskusi kolmelle viikolle olisivat oikeat, olisit laihtunut nelisen kiloa. oletko?

Kävelyä ja hölkkää (tunti) ja kuntopyöräilyä (puoli tuntia). En ole laihtunut yhtään ja se tässä tympäiseekin. Mittaan myös mittanauhalla kadotettuja sententtejä ja niitä on lähtenyt eri paikoista 1-5cm. Helvetin kilot silti samat. Anteeksi kirosana.

Kävelyä ja hölkkää (tunti) ja kuntopyöräilyä (puoli tuntia). En ole laihtunut yhtään ja se tässä tympäiseekin. Mittaan myös mittanauhalla kadotettuja sententtejä ja niitä on lähtenyt eri paikoista 1-5cm. Helvetin kilot silti samat. Anteeksi kirosana.

tunnin lenkki vaihtelevalla kävelyllä ja hölkällä kuluttaa n. 300kaloria. puolen tunnin pyöräily sellaisella "keskinopeudella" (ei raivokasta tauotonta polkemista niin lujaa kuin lähtee muttei nyt laiskaa polkemisentapaistakaan) kohtalaisella rasituksella n. 250 kaloria (kevyellä rasituksella reilu 100 kaloria).Ylipainoisella kulutusta voi toki olla vähän enemmän, mutta ei satojen kaloreiden verran.

Voi siis olla että laskuissa on hieman häikkää. Ei myöskään kannata luottaa sokeasti netin laskureihin peruskulutuksesta, sillä ovat HYVIN suuntaa-antavia.

Toivottavasti alkaa kumminkin laihis sujumaan, tsemppiä!

En tiedä miten olet laskenut mutta 1,5h liikuntaa ei kuluta 1000 kcal, ei lähellekkään. Muutaman satasen, riippuen tehoista. Mutta aika pienet kalorimäärät sulla silti. Toki hetken voi noin laihduttaa mutta pysyvää elämäntapamuutosta ei tuosta tule

[QUOTE="hmm";30789714]tunnin lenkki vaihtelevalla kävelyllä ja hölkällä kuluttaa n. 300kaloria. puolen tunnin pyöräily sellaisella "keskinopeudella" (ei raivokasta tauotonta polkemista niin lujaa kuin lähtee muttei nyt laiskaa polkemisentapaistakaan) kohtalaisella rasituksella n. 250 kaloria (kevyellä rasituksella reilu 100 kaloria).Ylipainoisella kulutusta voi toki olla vähän enemmän, mutta ei satojen kaloreiden verran.

Voi siis olla että laskuissa on hieman häikkää. Ei myöskään kannata luottaa sokeasti netin laskureihin peruskulutuksesta, sillä ovat HYVIN suuntaa-antavia.

Toivottavasti alkaa kumminkin laihis sujumaan, tsemppiä![/QUOTE]

Hmm, poljen kuntopyörän mittarin mukaan 30km/h ja mielestäni melko raivokkaasti ja tauotta poljen. Vastus on aika pieni. Saan kulutuksen 700kcal. Sitten syötän tämän askelmittariin, jossa on mun painokin. Tunnin lenkistä mäkin saan noin 300 kcal. Voiko tuo 700kcal olla muka väärin oikeesti?

Hmm, poljen kuntopyörän mittarin mukaan 30km/h ja mielestäni melko raivokkaasti ja tauotta poljen. Vastus on aika pieni. Saan kulutuksen 700kcal. Sitten syötän tämän askelmittariin, jossa on mun painokin. Tunnin lenkistä mäkin saan noin 300 kcal. Voiko tuo 700kcal olla muka väärin oikeesti?

Kyllä nyt täytyy mittarissa olla jotain vialla... Raskaalla vastuksella tunnin mittainen kuntopyörän polkeminen kuluttaa sekin "vain" n. 500 kaloria. Ei pitäisi olla mahdollista saada 700 kaloria puolessa tunnissa kevyellä vastuksella.

Näyttääkö se fillari varmasti kaloreita eikä kilojouleja?

Mulla on semmoinen 20 vuotta vanha kuntopyörä, joka näyttää mittarissa ajan, nopeuden ja kalorit. Sitten sen polkimien vastuksen saa säätää. Mä en kumminkaan ota kaloreita tosta, koska tuo ei ota huomioon mun painoa. Syötän omaan mittariini, johon painokin syötetty sen puntopyörän mittarin kertoman ajan 30min ja matkan 15km jota se kuntopyörä sanoo. Sit mun oma mittari näyttää kalorit.

En tiiä jos se näyttääkin sitteki väärin.

Mulla on semmoinen 20 vuotta vanha kuntopyörä, joka näyttää mittarissa ajan, nopeuden ja kalorit. Sitten sen polkimien vastuksen saa säätää. Mä en kumminkaan ota kaloreita tosta, koska tuo ei ota huomioon mun painoa. Syötän omaan mittariini, johon painokin syötetty sen puntopyörän mittarin kertoman ajan 30min ja matkan 15km jota se kuntopyörä sanoo. Sit mun oma mittari näyttää kalorit.

En tiiä jos se näyttääkin sitteki väärin.

Kyllä vahvasti epäilen jonkinlaista mittarivirhettä. Kiinnitin huomioni aloituksessa siihen, että jos olisi päivittäin 1900 kaloria miinuksella, olisi todella, todella vaikeaa jaksaa liikkua silti 1000 kalorin edestä.

[QUOTE="hmm";30789733]Kyllä nyt täytyy mittarissa olla jotain vialla... Raskaalla vastuksella tunnin mittainen kuntopyörän polkeminen kuluttaa sekin "vain" n. 500 kaloria. Ei pitäisi olla mahdollista saada 700 kaloria puolessa tunnissa kevyellä vastuksella.[/QUOTE]

Eikö sittenkään,vaikka painan 100kg ja poljen aika kovaa vauhtia. Voisko se kuntopyörän mittari näyttää sen vauhdin 30km/h väärin ja matkan 15km väärin?

Heippa,

kyllä 1000 kilokaloria on todella vaikea saada kulumaan. Maraton kuluttaa jonkun 2500–3000 kilokaloria. Itse arvioin, että kun vedän tunnin sykejumpan jossa on lihaskunto-osuuksia, niin kulutus on ehkä 300 kilokaloria. Hyvä, että liikut! Vedä arvio ainakin puoleen tuosta, niin oot oikeammilla jäljillä.

Eikö sittenkään,vaikka painan 100kg ja poljen aika kovaa vauhtia. Voisko se kuntopyörän mittari näyttää sen vauhdin 30km/h väärin ja matkan 15km väärin?

ei kyllä oikein. tiibii tuossa kysäisikin miten askelmittari voi laskea pyöräilyn kalorit? 30 km/h jaloin olisi aivan valtavasti kuluttavampaa kuin 30 km/h pyörällä. tavallisen ihmisen huippunopeus juoksussa on nimittäin about 20 kilsaa tunnissa. ja jos askelmittari laskee tuon jaloin kuljettuna, se selittäisi miksi se antaa noin valtavia lukuja puolesta tunnista.

[QUOTE="hmm";30789789]ei kyllä oikein. tiibii tuossa kysäisikin miten askelmittari voi laskea pyöräilyn kalorit? 30 km/h jaloin olisi aivan valtavasti kuluttavampaa kuin 30 km/h pyörällä. tavallisen ihmisen huippunopeus juoksussa on nimittäin about 20 kilsaa tunnissa. ja jos askelmittari laskee tuon jaloin kuljettuna, se selittäisi miksi se antaa noin valtavia lukuja puolesta tunnista.[/QUOTE]

Hmm, tuossa mittarissa on kyllä vaihtoehtona eri lajit ja laitan siihen että pyöräily. Kai tää sit silti on jotenki väärin.

Emt. Syötän mittariin käsin polkemisen ajan, matkan pituuden ja mun painon. Tuo mittari sit laskee siitä kans polkemisen nopeuden. Mittari on sports tracker.

Juu, tässä se virhe vissiin tapahtuu :) ellei mittarissa ei ole erikseen vaihtoehtoa laskea kuljettu matka nimenomaan pyörällä? silloin se olettaa että kuljet sen jaloin jolloin sen antamat tulokset eivät ole mitenkään realistiset.

Yhteistyössä