mies haukkui kusipääksi kun avauduin tunteistani...miten kukaan voi kohdella noin kun rohkenee avaamaan sydäntään.

• Viestiketjun aloittaja tunteetonta
  • Ensimmäinen viesti
Jfkdlslö
Niin ja? Mikä tossa nyt on sulle omituista? Maailma on täynnä miehiä, sinne vaan katselemaan jos sopiva törmää kohdalle. Häiritseekö sua jos kaikki ei pidä viiden vuoden itkusessioita ja elä selibaatissa eron jälkeen vai mikä on ongelma?
Ai, nyt se ei enää ookaan, että kaupasta löytyy uusi lasi rikkimenneen tilalle, vaan olet samaa mieltä kuin muutkin ihmiset, että on katseltava maailmaa, JOS sopiva löytyy kohdalle. Olen ihan samaa mieltä!
Tosin mä mieluummin selvitän ja haluan selvittää ongelmat olemassa olevassa suhteessani ja katselen peiliin, kuin toimin noin, siinä oli se ero, jos enää muistat.

Alkuperäinen kirjoittaja Jfkdlslö;30763035:
Ai, nyt se ei enää ookaan, että kaupasta löytyy uusi lasi rikkimenneen tilalle, vaan olet samaa mieltä kuin muutkin ihmiset, että on katseltava maailmaa, JOS sopiva löytyy kohdalle. Olen ihan samaa mieltä!
Tosin mä mieluummin selvitän ja haluan selvittää ongelmat olemassa olevassa suhteessani ja katselen peiliin, kuin toimin noin, siinä oli se ero, jos enää muistat.
Ihan samasta asiasta puhutaan sä jotenkin lasin ostamisen käsitit väärin.

viieeras
Eli muilla voi tunteet kuolla ihan ajan kanssa, mutta mulla ei :LOL: Okei, selvä
En minä sitä sano. Kyllä minä uskon, että sinullakin voi tunteet kuolla. Se vain on kovasti ristiriidassa näiden sinun muiden kommenttiesi kanssa. Tuossa joku kertoi tunteiden kuolemisesta ja piti sitä ikävänä asiana. Sinusta siinä ei ole mitään ikävää, ei mitään suremista, ei mitään vaikeaa.

Hömppäiita
Näitä avautumisia kun lukee, niin ei voi kuin ihmetellä, että ihmiset elävät parisuhteessakin kuin kahdessa eri todellisuudessa. On mies omassaan ja nainen sitten omassa sfäärissään. Arjessa mikään ei kohtaa, parisuhteessa mikään ei kohtaa, eikä lastenkaan tultua mikään arvo / elämän todellisuus kohtaa. Missä helvetin itsekeskeisyyden keitaassa te kaikki elätte? Mulle ei vaan aukene. Aina on toisen vika, kun MINUN TUNTEET NYT.. ja jne.. Itse olen ihan nainen vaan, elänyt 15 vuotta onnellisessa parisuhteessa, jossa mies kuuntelee, kun minä itsekin kuuntelen miehen juttuja. Annan tilaa, kootkoon vaikka sen auton moottorin keittiönpöydällä - rakastan kuitenkin. Jos mies on stressaantunut, niin usein sen jo arvaankin ja koetan auttaa. Viikonloppuisin lähdetään aina jonnekin viettämään aikaa pois kotiympyröistä, kummallekin jotain muuta kuin rutiinissa kierintää. Samoin työstressit unohtuu... Kun viettää aikaa sen rakkaimman kanssa, jakaa elon surut ja onnet, ei ole aikaa yksin luoda itselleen tunnetyhjiötä, jossa vaan voi loukata.

Jdkdkdwlw
Mulla ei ole erot koville ottanut, miksi ottaisi. Homma joko toimii tai ei toimi, niin yksinkertaista se vaan on. Asiaa voi harmitella niin kuin lasin rikkoutumista, mutta ei se murehtimalla ehjäksi tule. Niitä saa kaupasta lisää ja voi vaan toivoa parempaa onnea uuden lasin kanssa.
Mä en muutenkaan jää vellomaan tai kummosesti murehtimaan asioita, elämä jatkuu.
Täss on kyllä mustaa valkoisella siitä mitä sanoit, että uusia suhteita saa kaupasta lisää vanhan rikkoutuneen tilalle. En osaa boldata, mutta tuossa keskellä tämä:

"Asiaa voi harmitella niin kuin lasin rikkoutumista, mutta ei se murehtimalla ehjäksi tule. Niitä saa kaupasta lisää ja voi vaan toivoa parempaa onnea uuden lasin kanssa."

Aika avutonta suhtautumista vakavaan suhteeseen minusta. Mutta kukin toki tyylillään.

Täss on kyllä mustaa valkoisella siitä mitä sanoit, että uusia suhteita saa kaupasta lisää vanhan rikkoutuneen tilalle. En osaa boldata, mutta tuossa keskellä tämä:

"Asiaa voi harmitella niin kuin lasin rikkoutumista, mutta ei se murehtimalla ehjäksi tule. Niitä saa kaupasta lisää ja voi vaan toivoa parempaa onnea uuden lasin kanssa."

Aika avutonta suhtautumista vakavaan suhteeseen minusta. Mutta kukin toki tyylillään.
Eli mikä on ongelma? Se, että löytää nopeasti uuden suhteen vai mikä? En todelakaan tuossa tarkoita, että suhde pitäisi alottaa ihmisen kanssa josta ei edes pidä.
Nopeasti ihmiset uudestaan pariutuu, en koe että siinä olisi mitään väärää.

viieeras
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppäiita;30763075:
Näitä avautumisia kun lukee, niin ei voi kuin ihmetellä, että ihmiset elävät parisuhteessakin kuin kahdessa eri todellisuudessa. On mies omassaan ja nainen sitten omassa sfäärissään. Arjessa mikään ei kohtaa, parisuhteessa mikään ei kohtaa, eikä lastenkaan tultua mikään arvo / elämän todellisuus kohtaa. Missä helvetin itsekeskeisyyden keitaassa te kaikki elätte? Mulle ei vaan aukene. Aina on toisen vika, kun MINUN TUNTEET NYT.. ja jne.. Itse olen ihan nainen vaan, elänyt 15 vuotta onnellisessa parisuhteessa, jossa mies kuuntelee, kun minä itsekin kuuntelen miehen juttuja. Annan tilaa, kootkoon vaikka sen auton moottorin keittiönpöydällä - rakastan kuitenkin. Jos mies on stressaantunut, niin usein sen jo arvaankin ja koetan auttaa. Viikonloppuisin lähdetään aina jonnekin viettämään aikaa pois kotiympyröistä, kummallekin jotain muuta kuin rutiinissa kierintää. Samoin työstressit unohtuu... Kun viettää aikaa sen rakkaimman kanssa, jakaa elon surut ja onnet, ei ole aikaa yksin luoda itselleen tunnetyhjiötä, jossa vaan voi loukata.
Oletkohan lukenut eri ketjua kuin minä. Tässähän on puhuttu siitä, miten saisi miehen keskustelemaan parisuhteen ongelmista ja siitä kannattaako heti erota vai ei. Aika vähän on puhuttu mistään auton moottoreista ja keittiön pöydistä tai arvojen tai todellisuuksien kohtaamattomuuksista.

Jdjdkdk
En minä sitä sano. Kyllä minä uskon, että sinullakin voi tunteet kuolla. Se vain on kovasti ristiriidassa näiden sinun muiden kommenttiesi kanssa. Tuossa joku kertoi tunteiden kuolemisesta ja piti sitä ikävänä asiana. Sinusta siinä ei ole mitään ikävää, ei mitään suremista, ei mitään vaikeaa.
Koska se nyt vaan oli tarkoitettu niin. Eihän sitä kertakaikkiaan vaan voi surra. Alkaa kuulostaa mun fundamentalistikristityn aspergerkaverin puheilta :D Jumalan tahto ja silleen. Kiwa. Tai sitten ei niin kiva.
Tyyppi on kyllä tavallaan onnellinen omassa maailmassaan...kai :)

Jsjsjeen
Eli mikä on ongelma? Se, että löytää nopeasti uuden suhteen vai mikä? En todelakaan tuossa tarkoita, että suhde pitäisi alottaa ihmisen kanssa josta ei edes pidä.
Ei kaikki kuulepas pariudu, kun osa vaatiikin siltä suhteelta oikeasti jotain. Ei vain pariutumista. Minkä sä saat toki pitää tasonasi ihan rauhassa, tai jopa neuvoa muille, ei siinä mitään.

viieeras
Minusta tuossa on se ongelma, että sinä et arvosta sitä toista ihmistä ja hänen kanssaan vietettyä aikaa ja ylipäätään parisuhdetta sen vertaa, että tuntisit edes pienen pientä surua. Oletko muuten kertonut nykyiselle kumppanillesi, että ero ei satuttaisi sinua ollenkaan?

Minusta tuossa on se ongelma, että sinä et arvosta sitä toista ihmistä ja hänen kanssaan vietettyä aikaa ja ylipäätään parisuhdetta sen vertaa, että tuntisit edes pienen pientä surua. Oletko muuten kertonut nykyiselle kumppanillesi, että ero ei satuttaisi sinua ollenkaan?
Olenhan sanonut monta kertaa, että asiaa voi harmitella. Ja sitten voi siirtyä elämässä eteen päin eikä jäädä vellomaan.

Dujkfdjkfsks
Se, että puhut mitä sattuu (pussiin itsesi, muun muassa) on ongelma, mutta sanot tuossa, että suhteita saa yhtä helposti, kuin ehjän lasin kaupasta, ehkä itselläsi suhteiden taso on tuota, mutta mulla ne on ainakin olleet paaaljon ainutlaatuisempia, eikä yhtä rikkimennyttä korvata toisella.
Se on aina eri pohjalta sitten koko juttu.en toista itseäni mielellään. Enkä varsinkaan vain "toivo", että uusi lasi kestäisi, vaan ihan pidän sen ehjänä kuten vain parhaiten kykenen.

Hdfjfdldfdf
Oletko kertonut ketjussa esitetyt mielipiteesi nykyiselle kumppanillesi, Puuhippa? Ei kai näissä ajatuksissasi ole mitään salattavaa, ja olisi hyvä jakaa ne toisen kanssa, koska ihmiset jakavat tämäntyyppiset jutut keskenään.

Jfskeflfen
No mä en sille mitää voi jos joillain on vaikeuksia löytää itseleen miestä jonka kanssa natsaa.
Kun se taso ei riitä kaikille nii-in. Kyllä sellaisia löytyy, mutta miksi heidän kanssaan haluaisi olla, on toinen kysymys. Ap sen sijaan HALUAA olla miehensä kanssa ja siksii kyseli neuvoja. Think! Vaikka se olisikin sinusta (jonka mielipiteellä ei ole paskkan vertaa väliä) paska mies. Eipä sillä ole merkitystä, mitä mieltä SÄ siitä miehestä olet, kuten sun piti kuitenkin tulla ketjuun heti esittämään.

Yhteistyössä