The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mistä mä alotan kun pitäs tiskata ja ihan pikkasen siivota,käydä ostaas pari juttuu kaupasta ja sit hakee kukkasii ku entiset on jo entiset.Sit pitäs käydä tuol kylilläkin ja pitäs tehdä se ruokakin...Saattais ehkä olla viisampaa aloittaa siitä kauppareissusta niin pääsis liikkeelle ja sit olis virtaa jatkaa noilla muilla hommilla. Inhoon aikatauluja!
Heitä aikataulut roskiin ja teet sen minkä kerkeet ja jaksat, äläkä ota stressiä

Päivää :wave:
Possu on uunissa,isännällä on pari suklaamunaa, mulla on raakasuklaata ja raakasuklaakakkua sekä 2 uutuussiideriä. :p
Tänään en nutraa,paitsi aamupalan. :)

Aurinkoista lankalauantaita kaikille :) :wave:!

Ja kyllä - jälleen pilkottaa tuo ihana kultainen möllykkä, joka antaa energiaa niin isosti ja tekee maailmasta pikkasen kauniimman :heart:

....eihän mun pitänyt täällä etes naamaani näyttääkään vaan luurastella ihan toisaalla mutta - ihan on kuulkaas teijen syytä tämäkin, kun ootte kaikkinensa niin lutuisia tyyppejä :kiss: - tässä mä taas oon :D

Poppis huutaa torpassa, ipanat ovat kyläluutina tahoillansa ja mä valloitan keittiötä ja rupeen jälleen leipomaan. Laitan vierasvaraa tulemaan hiljaksiin, kun näitä pirskeitä olis tiedossa, eli loivennan jostain kohtaa kiirusta...

Pistetääs tähän tämmönen viisu:
Neljän suora - Sydän puhdasta multaa
https://youtu.be/xjdJY1PxqoE

Päivää :wave:
Possu on uunissa,isännällä on pari suklaamunaa, mulla on raakasuklaata ja raakasuklaakakkua sekä 2 uutuussiideriä. :p
Tänään en nutraa,paitsi aamupalan. :)
Morjensta Kais :wave: :kiss:

....nyt mitään laihiksella olla, on piäsiäinen!! Ei muuta kuin suuta makiaksi joka kohdasta :). Kyllä tässä ehtii vielä kuihutuslaareja pitämään ja vyötä kiristämään, kun kevät etenee ja askelkin kevenee.

Joten nauti nainen kaikilla aisteilla vaan :)! Itekin oon tässä pyöritellyt, josko aukaisis viinipullon ja siemailis pirskahtelevuutta....saas nähdä, katellaan :rolleyes:

....nyt mitään laihiksella olla, on piäsiäinen!! Ei muuta kuin suuta makiaksi joka kohdasta :). Kyllä tässä ehtii vielä kuihutuslaareja pitämään ja vyötä kiristämään, kun kevät etenee ja askelkin kevenee.

Joten nauti nainen kaikilla aisteilla vaan :)! Itekin oon tässä pyöritellyt, josko aukaisis viinipullon ja siemailis pirskahtelevuutta....saas nähdä, katellaan :rolleyes:
Juu tänään syyvään ja nautitaan :) :kiss:
Huomenna/maanantaina jatkan läskin sulattelua, niin mukavasti on kiloja lähtenyt että jatkan.

Viimeksi muokattu:

Routamisu puhuu tapansa mukaan asiaa. Kannatan.

Jos elämäntavat ja sapuskavalio on muuten kuosissa, niin joulumässäily, pääsiäislammas ja juhannusrillaaminen onnistuu kaloreita laskematta.

Kukaan ei o kiloja kerännyt sillä, että tuli juhannuksena juotua pari olutta liikaa ja syötyä muutama maggara enemmän kuin piti. Joten juhliessa on ihan turha miettiä muutamaa kaloria.

• Tykkää
Reactions: Kais
C. Aguilera - Candyman
https://youtu.be/-ScjucUV8v0

...että namusia jakoon vaan :D

Kävin muuten pitkästä aikaa pitämässä naapurin isännälle seuraa, kun huomasin miehen puuhastelevan iteksensä pihalla - ootteli siinä frouvaansa kyliltä saapumasta, joten joutui sitten pahalainen :D toisen martan kanssa höpisemään...ojasta allikoon siis meni heti :D

Niin käytiin parantamaan maailmaa pikaseltaan - ja voi sitä hihitystä ja räkätystä kun heitettiin jutunjuurta! En voi kuin isosti ihailla miehen asennetta ja sitä poikamaista silmänpilkettä, niin on velikultana vaikka kilometrejä on tullutkin kerrytetyksi paljon.... Ei siinä, loppua kohden meni jo jutut ihan savolais- lappilaisiksi kaikin puolin, mutta voi poijaat kun oli mukava nähdä ja kuulla, että heillä on elo mallillansa. Mä kun ruukaan kuitenni hiukan pitää heitä silmällä, säntään kyllä heti auttamaan mikäli näen tilanteen semmosena...

Onneksi noi ipanatkin ovat heijet omineet, niin heillekin on luontevana ollut naapurissa käydä ja hiukan kysellä kuulumisia...

Näin sen pitää mennäkin, ollaan käytettävissä ja madalletaan sitä avun pyytämisen sekä tarjoamisen kynnystä. Ja saadaan omiin eloihin lisää upeita ihmisiä :) - niitä ei oo koskaan liikaa.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Juu tänään syyvään ja nautitaan :) :kiss:
Huomenna/maanantaina jatkan läskin sulattelua, niin mukavasti on kiloja lähtenyt että jatkan.
...sulla onkin sitten hyvä tsemppi päällänsä, niin ihan hyvin voi huoletta herkutellakin. Ja - onneksi olkoon projektis etenemisestä, maltilla ja pitkäkestoisuudella, pysyvillä muutoksilla saat taatusti toivottuja tuloksia :). Ja auringon valon lisääntyminenkin vain siivittää sitäkin projektia omalla painollansa eteenpäin.

• Tykkää
Reactions: Kais
Routamisu puhuu tapansa mukaan asiaa. Kannatan.

Jos elämäntavat ja sapuskavalio on muuten kuosissa, niin joulumässäily, pääsiäislammas ja juhannusrillaaminen onnistuu kaloreita laskematta.

Kukaan ei o kiloja kerännyt sillä, että tuli juhannuksena juotua pari olutta liikaa ja syötyä muutama maggara enemmän kuin piti. Joten juhliessa on ihan turha miettiä muutamaa kaloria.
...kyllä elämässä pitää todellakin olla niitä nautintojakin :), mutta kuten sanoitkin, niin kohtuudella. Semmonen tervehenkinen suhtautuminen niihin herkutteluhetkiin ja ennen kaikkea omaan kroppaansa on hyväksi. Liiallinen nipottaminen ja puntarin kanssa seurusteleminen on ihan turhaa huolikurtturyppyjen hankkimista, kyllä sen huomaa omasta olotilastansa, terveydestänsä, jaksamisesta ja vaatteista että missä mennään.

Itteensäkin pitää osata rakastaa oikein :heart:

...sulla onkin sitten hyvä tsemppi päällänsä, niin ihan hyvin voi huoletta herkutellakin. Ja - onneksi olkoon projektis etenemisestä, maltilla ja pitkäkestoisuudella, pysyvillä muutoksilla saat taatusti toivottuja tuloksia :). Ja auringon valon lisääntyminenkin vain siivittää sitäkin projektia omalla painollansa eteenpäin.
Kiitti,juuh nyt on hyvä motivaatio yllä, tuloksia on tullut ja tulee lisää. :)
Kohtuus kaikessa mukana.

Kattokaa mitä mä löysin,pompsahti vaan eteen ja oli pakko ostaa. Mää niin tykkään (harraste/kesä)autoista ja tää sopi mulle kuin nenä päähän. Voin vaikka ne kaakaojauheet laittaa nyt tähän. Jipii!

[/url][/IMG]
Pikkasenko on siisti purkki!! Tota kun aamulla kattoo lähestulkoon ensimmäisenä, niin johan on kumma jos ei pistä heti hymyilyttämään :)...löydönpä teit!

Pikkasenko on siisti purkki!! Tota kun aamulla kattoo lähestulkoon ensimmäisenä, niin johan on kumma jos ei pistä heti hymyilyttämään :)...löydönpä teit!
Mä laitan nyt siihen ne kaakaot ja jos sattuu tulee joku muu vastaan niin sitten voin vaihtaa ja tollehan on käyttöä kyllä muutenkin sitten jatkossa tai sitten se jää mun kaakaopurkiks. Pienestä se hyvä mieli tuli =)

• Tykkää
Mä laitan nyt siihen ne kaakaot ja jos sattuu tulee joku muu vastaan niin sitten voin vaihtaa ja tollehan on käyttöä kyllä muutenkin sitten jatkossa tai sitten se jää mun kaakaopurkiks. Pienestä se hyvä mieli tuli =)
..pienet asiat ne kuule rulettaa, ja hyvä niin :). Toi on kyllä niin pirtee purnukka, että ihan ilokseen jo kattelee ja fiilistelee. Tosta tulee niin hyvälle tuulelle, siihen vielä semmoset purkkapopit aamua herättelemään, niin johan on keveää menoa lähteä tennareilla tallustamaan päivää eteenpäin :)...

Haa, alkoiko tästä sulle sitten lupaavan orastava purkkihamstraus :D!

...kyllä elämässä pitää todellakin olla niitä nautintojakin :), mutta kuten sanoitkin, niin kohtuudella. Semmonen tervehenkinen suhtautuminen niihin herkutteluhetkiin ja ennen kaikkea omaan kroppaansa on hyväksi. Liiallinen nipottaminen ja puntarin kanssa seurusteleminen on ihan turhaa huolikurtturyppyjen hankkimista, kyllä sen huomaa omasta olotilastansa, terveydestänsä, jaksamisesta ja vaatteista että missä mennään.

Itteensäkin pitää osata rakastaa oikein :heart:
Mä olen hirveen huono neuvomaan ketään kohtuuteen, kun elintapani ovat mitä ovat, eli liikaa olutta, jallua ja tupakkaa.

Mut... kolmekymppisenä mä luovuin suolan käytöstä. Tai siis ylenpalttisesta suolan käytöstä. Jos teen sopan ja laitan pari lihaliemikuutiota, niin sen sopan suolat on siinä. Sillä seurauksella, että olen sekä isän, että äidin puolelta sukumme ainoa jolla ei ole ongelmia verenpaineen kanssa.

Eron myötä mulla jäi pois myös sokeri. Ei mitenkään tarkoituksella, mut huomasin vaan, että entinen pahanlaatuinen karkkihiiri ei o pariin kuukauteen pistäny suuhunsa mitään makeaa. Eikä se nykyään enää maistu. Mulla jää pullat syömättä ja limsat juomatta. Jos menen leffaan, niin ostan pussin lakua/salmiakkia, mutta en o vielä tänä vuonna leffassa käyny, joten edellisestä lakupussista on aikaa.

Taannoin laskeskelin kaloreita, laskelma varmaan jostain löytyykin. Vietin nukkumaluukussa leffailtaa asianmukaisin leffamässyin. Iso sipsipussi, dippisoosit, tais olla lakupussi ja kyytipoikana kahdeksan olutta. Kalorit vastas muistaakseni toimistotyöläisen kolmen vuorokauden energiatarvetta... ja ne meni alas heittämällä parituntisen leffan aikana.

Samalla laskin, että jos juo päivässä neljä kuppia kahvia ja niistä jokaiseen laittaa palan sokeria, niin se on vuodessa hitonmoinen sokerikasa jonka poistamiseksi saa rehkiä kuntosalilla viikon.

Ihan mitättömiltä tuntuvat päivittäiset valinnat ovat niitä, jotka vuoden mittaan keräävät vyötärölle voipaketillisen ihraa.
Kiloista pääsee eroon kun pääsee eroon siitä, mikä ne on kerryttänyt.

IhQ
Meil ei ole ny mitään herkkuja, toissapäivänä herkuteltiin sipsillä ja jädellä ja munillakin vielä..eilen illalla tosin oli kova houkutus laittaa miehelle iltavuoroon viestiä että käypi töiden jälkeen huristelemassa keskustassa, olisko mikään grilli auki. Mutta sain pidettyä itteni kurissa..ja mikä pettymys se olis ollut jos ei mikään paikka oliskaan ollu auki..

Oon muutenkin yrittäny syödä vähemmän..tässä joku aika sitten nolla vilahti vaa'alla mut sit se hävis taas kun en osannu olla varuillani. Tuli turvotusta ja herkkuja ja ja ja..:snotty::ashamed:
Kun sen tietää missä mättää mut ei silti pysty/jaksa mitään tehdä. Ainakaan silleen pitkäjaksoisesti. Onkohan tuo ees oikea sana..
Tuntuu ettei miun tarvi ku ajatella mitään herkkua kun paino pompsahtaa ainakin kilon ellei kaks. Miks???

................

Ihan mitättömiltä tuntuvat päivittäiset valinnat ovat niitä, jotka vuoden mittaan keräävät vyötärölle voipaketillisen ihraa.
Kiloista pääsee eroon kun pääsee eroon siitä, mikä ne on kerryttänyt.
Just noin. Eli - jos menee överimässyksi koko elo syystä tai toisesta, niin turha silloin on ihmetellä kadonnutta vyötäröä tai muutamasta askeleesta aiheutunutta höyryveturipuuskutusta. Kyllä se sylttytehdas löytyy pelikuvaa kattomalla.

Maltilla ja kohtuudella kuitenkin nauttien, niin sen tasapainon saavuttaa kaikkinensa :). Ne pienet suuret asiat ja muutokset tuottavat tulosta ajan kanssa varmemmin kuin mitkään rypistysdieetit, missä imeskellään parsankukintoa viikon ajan ja voidaan mukamas niin hyvin että heikottaa...

• Tykkää
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä