The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Spencer Hastings
Ai niin hyvää naistenpäivää, olette Suomessa etuoikeutettuja verrattuna muiden maiden naisiin (no ok sveduakoillakin pyyhkii kohtuu hyvin :) )
:)
Naistenpäivä ei ehkä merkitse meille mitään erityistä, paitsi joillekin ylimääräistä materiaa, kukkia ja aamiaista petiin. Mutta naistenpäivänä voisi pohtia muiden maiden ja omassakin maassamme elävien muiden kulttuurien naisten asioita ja asemaa. Pohdiskelua on vaikea muuttaa puheista teoiksi, varsinkin kun puhutaan kaukomaiden naisista, mutta edes omassa maassamme voimme ottaa muutkin kulttuurit mukaan yhteiskuntaan ja tehdä niistä tulevat naiset tietoisiksi oikeuksistaan ja tasa-arvoisuudestaan.

Olenpas nyt autistisen humanistisella tuulella.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Spencer Hastings
Muista kulttuureista puheenollen, naapuri alkoi taas kuunnella Koraaniaan.

Mut meistä on tullu ihan hyviä kavereita tuon 60-vuotiaan muslimimiehen kanssa. Haukutaan aina muita naapureita hississä :D
 
Naistenpäivä ei ehkä merkitse meille mitään erityistä, paitsi joillekin ylimääräistä materiaa, kukkia ja aamiaista petiin. Mutta naistenpäivänä voisi pohtia muiden maiden ja omassakin maassamme elävien muiden kulttuurien naisten asioita ja asemaa. Pohdiskelua on vaikea muuttaa puheista teoiksi, varsinkin kun puhutaan kaukomaiden naisista, mutta edes omassa maassamme voimme ottaa muutkin kulttuurit mukaan yhteiskuntaan ja tehdä niistä tulevat naiset tietoisiksi oikeuksistaan ja tasa-arvoisuudestaan.

Olenpas nyt autistisen humanistisella tuulella.
Tämäpä totta!

Ite ainakin oon saanut hiukan avata tämän päivän juhlimisen merkitystä näille omille ipanoille ja vallankin tuolle tytölleni, että ymmärtäisi olla siunattu sekä ylpeä omasta sukupuolestaan, omista oikeuksistaan että mahdollisuuksistaan. Kaikki kun voisi aivan hyvin olla aivan toisin.

Tässä tuli hiljan Arman Alizadin dokkari Aymaran lapsista ja olihan se...mietteitä herättelevä. Paljon on työtä edessä, ennen kuin saadaan tietoa lisätyksi ihan käytäntöönkin jokaisen ihmisen ihmisarvosta sukupuoleen katsomatta mutta voihan sitä työtä itsekin aloitella täältäkin käsin niillä omilla pienillä teoilla esim. mitä tulee ostopäätöksiin. Vähäiseltähän se tuntuu mutta jostakin aloitettava.
 
  • Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
Laitetaanko kahviksi?

Vois vaikka hiukan piristää, jäi noi yöunet sitten jonkun harakan hoteisiin kun meni levottomaksi oleiluksi ja valvomiseksi...jotain stressintynkää havaittavissa, mokoma pyhpah.

Mutta - jotain hyvääkin ja ainakin itteäni riemastuttavaa, oon ottanu virkkuukoukusta niskalenkin :D. Eli tästä mun tekeleestä taitaa tullakin oikein näköinen juttu eli tirpana taitaakin saada itellensä ihan kohtuu kivannäköisen kevätneuletakin :). Hjuva mina :D

...vaan on se hyvä, että ette ookaan nähnyt sitten sitä armotonta purpatuksen määrää ja purkauksien syherösettiä :D, kyllä meinas örkki epätoivoinen tulla kylään useasti mutta periks en antanu :D
 
Mekin keitellään kohta kahvit ja jotain keksejä yms kanssa :)
...miepä sainkin anopintekeleeltä aivan törkeän hyvänmakuisen banksukakun, onneksi täällä löytyy näitä loppasuita niin ei jää tuohon kuleksimaan ja houkutuksia tekemään :D

Eli kuivakakkua - mikä kyllä on kosteeta - ja kaupallista suuseksiä meilläkin...mie hairahduin perjantaina ja menin tuotesijoittelun lankaan; olivat mokomat kaupantätiset laittaneet niin suntin suulle Fazerinna- keksilaatikoita että miten lie siitä ohimennessäni sitten yksi paketillinen lojuikin kärryissä :snotty: :D

No, ens viikolla takas ruotuun! *topakoitui*
 
Minuu ei poreammeeet ja paljut kiinnosta.tylsä muija.
...muuutta jos tuommoisen mukana tulis tykötarpeina semmonen eri kätevä ja kaikinpuolin päteväkin mies, niin...voisin veikata, että se sunkin mielipide vois ainakin isosti horjua :rolleyes:....?

Onneks toi meijen misteri on kyllä paikannut isosti tuota poreammas/paljupuutettaan, semmonen kun ei tullut tuon varusteiden kylkiäisinä :D
 
Kuka raahais meidät ulos. Ei käyty eilen ollenkaan, niin tänään olis varmaan hyvä mennä. Muttako mua väsyttää. Nukkuisin taas mielummin päiväunet.. Antakaa mulle oikeesti vähän energiaa.
Snap Crackle Pop :D *ritisee ja rätisee*

Kumpparit jalkaan ja pp:lle kuriksia niskaan ja eikäkuin happeilemaan! Anna pojan temuta ja käydä läpi kaikki lätäköt, jos teiltä löytyy, ja juosta - menkää siis jonnekin lähipuistoon vaikka niin vois sunkin hermot säästyä liikennejuoksuilta :hug: - ittensä väsyksiin asti. Sitten maistuu ruoka ja illalla unikin.
 
Spencer Hastings
Kumpparit jalkaan ja pp:lle kuriksia niskaan ja eikäkuin happeilemaan! Anna pojan temuta ja käydä läpi kaikki lätäköt, jos teiltä löytyy, ja juosta - menkää siis jonnekin lähipuistoon vaikka niin vois sunkin hermot säästyä liikennejuoksuilta :hug: - ittensä väsyksiin asti. Sitten maistuu ruoka ja illalla unikin.
Siinä tulis paremmat liikunnat molemmille, jos lähtisitte juoksemaan paikallisia hulluja autoilijoita karkuun...

Ai kamala. Antaisin energiaa jos sitä olis itsellään edes.
 
Snap Crackle Pop :D *ritisee ja rätisee*

Kumpparit jalkaan ja pp:lle kuriksia niskaan ja eikäkuin happeilemaan! Anna pojan temuta ja käydä läpi kaikki lätäköt, jos teiltä löytyy, ja juosta - menkää siis jonnekin lähipuistoon vaikka niin vois sunkin hermot säästyä liikennejuoksuilta :hug: - ittensä väsyksiin asti. Sitten maistuu ruoka ja illalla unikin.
Mä tykkäisin enemmän fillaroinnista, ko siinä pääsis ite kävelemään. Mua ei oo yhtään luotu istumaan hiekkalaatikolla ja puiston laidalla. Oon äärimmäisen huono ja mielikuvirukseton leikkikaveri. Tai toisaalta vois ehkä fillaroida tohon kauppakeskukseen, siellä on semmonen maksuton leikkipaikka missä puolikas varmaan viihtyis. No, kaippa me jotain tässä keksitään. Kaupassa vois käydä, lupasin tehdä iltapalaks hedelmärahkaa :)
 
...muuutta jos tuommoisen mukana tulis tykötarpeina semmonen eri kätevä ja kaikinpuolin päteväkin mies, niin...voisin veikata, että se sunkin mielipide vois ainakin isosti horjua :rolleyes:....?

Onneks toi meijen misteri on kyllä paikannut isosti tuota poreammas/paljupuutettaan, semmonen kun ei tullut tuon varusteiden kylkiäisinä :D
Joo, joihinkin miehiin saa lisävarusteita.
Tosin mitä vanhemmasta yksilöstä on kyse, niin kandee varautua asennusongelmiin ja hylkimisreaktioihin.
 
Siinä tulis paremmat liikunnat molemmille, jos lähtisitte juoksemaan paikallisia hulluja autoilijoita karkuun...

Ai kamala. Antaisin energiaa jos sitä olis itsellään edes.
Harvoin oon kyllä juossu yhtä nopeesti ko täällä suojateiden yli. Paskahalvaus oli lähellä ko puolikas kaatu yks kerta suojatiellä pyörää taluttaessaan (kunnon äiti opettaa liikennesääntöjä), ja auto ei meinannu jarruttaa ollenkaan. Lapsi kainaloon ja pyörä toiseen, äkkiä pois alta. Sen jälkeen oon hihasta kiinni pitäen ajattamu sen teiden yli, koska oikeasti pelottaa koska joku hullu tulee päälle. Yks fiksu äijä paino kaasun pohjaan kun oltiin aivan keskellä tietä rattaiden kanssa. Se oli kans ihan hilkulla.
 
Mä tykkäisin enemmän fillaroinnista, ko siinä pääsis ite kävelemään. Mua ei oo yhtään luotu istumaan hiekkalaatikolla ja puiston laidalla. Oon äärimmäisen huono ja mielikuvirukseton leikkikaveri. Tai toisaalta vois ehkä fillaroida tohon kauppakeskukseen, siellä on semmonen maksuton leikkipaikka missä puolikas varmaan viihtyis. No, kaippa me jotain tässä keksitään. Kaupassa vois käydä, lupasin tehdä iltapalaks hedelmärahkaa :)
No nih, fillarointia sitten kehiin ja sulle reipasta kävelyä :). Sitä tiiä, jos vaikka kauppakeskuksessa törmäisitte tuttuihin tai tekisitte uusia tuttavuuksia :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä