Paha haju ja maku suussa viisurin poiston jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HELP!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HELP!

Vieras
Viikko sitten poistettu yläviisuri ja kipeä ei ole ollut missään vaiheessa, mutta tämä haju ja maku. :( Onko ihan asiaan kuuluvaa, että leikkauksen jälkeen on tälläistä? VAikeuttaa jo ihmisten kanssa olemiseenkin tämä, koska haju on ihan TODELLA paha.

En usko, että tulehtunutkaan on, koska ei koske/kuumota tai mitään sellaista. Onko siis normia ja lähteekö tämä haju joskus????

Ei oo normia. Mun miehellä kans kävi taannoin noin, ei ollu kipeä, mutta haisi järkyttävälle. Olikin sitten tulehtunut. Uudelleen hammaslääkäri putsasi ja antibioottikuurin sai.

Kudosneste ainakin haisee.

Kysäise hammaslääkäriltäsi, mutta muistaakseni miehen henki hais tosi pahalle kauan aikaa viisaudenhampaan poiston jälkeen.
Hanki apteekista sellainen pieni pipetti, millä huuhtelet sitä leikkauskohtaa, sinen on saattanut jäädä vaikka ruuasta palanen joka haisee.

Olen Cordosylillä purskutellut ja hampaita langannut ja pessyt, mutta eipä auta tähän hajuun. Jostain luin, että nuo itse sulavat tikitkin aiheuttavat hajua. Muuten tämä onkin ollut ihan ihmeen helppoa, kun kipua ei juuri missään vaiheessa ole ollut.

Ei kyllä tulehtuneelta tunnu, mutta kait se on sitten lääkäriin mentävä, jos sitä vaikka onkin... :(

Itseltä poistettiin loput 2 viisaudenhammasta nukutuksessa viime perjantaina. Ei ollut mitään jälki särkyä yhtään ja eikä ollut kipeä. Nyt vaan vuotaa pahanmakuista nestettä alaviisaudenhampaan hampaan kuopasta. Vasemmalta puolen, ylä viisaudenhammas lähti vetämällä ja ala viisaudenhammas lähti leikkaamalla kokonaisena. Sain varuilta lääkkeksi Panacod, Burana 600mg ja V-penisiliini kuurin

Kannattaako soittaa maanantaina hammaslääkäriin tarkastukseen aika.

Poistokohtaan tulee helposti dry socket tulehdus, joka ei ole bakteeritulehdus ja siihen ei auta antibiootti vaan ns. neilikkapaikka (eugenoli). Eli jos alkaa tulemaan kipua tai paha maku jatkuu, niin mene lääkäriin. Älä purskuttele. Tulehdus tulee tavallaan siitä, että poistokuopan hyytymä on irronnut ja haava ei pääse umpenemaan.

Poistokohtaan tulee helposti dry socket tulehdus, joka ei ole bakteeritulehdus ja siihen ei auta antibiootti vaan ns. neilikkapaikka (eugenoli). Eli jos alkaa tulemaan kipua tai paha maku jatkuu, niin mene lääkäriin. Älä purskuttele. Tulehdus tulee tavallaan siitä, että poistokuopan hyytymä on irronnut ja haava ei pääse umpenemaan.
Viisuri poistossa ommellaan kiinni nyt joku tonttu täällä leikkii hammaslääkäriä. Huokaus!

mulla ihan leikattiin ja sain pari tikkiä. Siltikin lääkäri sanoi, että kuoppaan tulee hyytymä. Eli kyl se hyytymä vaan siihen tulee, oli tikkejä tai ei, ne tikit on yleensä vaan ns. tukitikkejä.

Ketju jo vähän vanhentunut, mutta laitanpa silti tänne omia havaintojani kun asia mulle täl hetkel ajankohtainen.... Mulla lähti yläposkihampaan poiston jälkeen se verihyytymä pois ja jouduttiin seuraavana päivänä verestämään uudelleen ja tällä kertaa laittoivat tikit ikenistä sen kuopan päälle suojaamaan.
Nyt kolmantena pvänä tokan rassaamisen jälkeen poistokohdassa se verihyytymä edelleen ja nyt siitä alkoi vuotaa ällöä kamalan makuista eritettä, aloitin amoxin-kuurin ja särky jatkuu vielä sen tasoisena et pakko ottaa buranaa ja panadolia 3 x vrk:ssa.
Soitin lekurille että suusta vuotaa märkää kun maistuu ja haisee kammottavalle, mut se sanoi että kyseessä todennäköisimmin on erite jota poistokuoppa tekee eikä mitään märkää. Ihankarsee maku suussa kokoajan! Huomasin että se erite jättää katetta kieleen, joten kielen harjaaminen kunnolla jeesas ainakin tilapäisesti. Eiköhän toi ällö eritys lakkaa kun nyt toivottavasti pian alkaa parantua... Sitä toivoessa!

Yhteistyössä