Onko tämä mekkouimapuku tätimäinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rannalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pöh";30679871]No, on siellä muitakin ylipainoisia tai erikoisen näköisiä! Hanki kiva uikkari itsellesi ja eikun sekaan vaan :).[/QUOTE]

Totta. Viime kesänä täällä pääkaupunkiseudulla näkyi vaikka kuinka paljon reilusti ylipainoisia naisia, jotka käyttivät häpeilemättä bikineitä rannalla. Itselle tulin vähän hassu olo, kun olin juuri hävennyt maharöllykkääni ja miettinyt, että pitää varmaan laittaa uimapuku peittämään se. Oma bmi oli tuolloin 22 eli en ole edes normipainon ylärajoilla.

Ylpeästi ja häpeilemättä vain kannat itsesi ja valitse juuri sellainen uikkari kuin tykkäät. Asenne on tärkein.

Saako nainen uida uimahallissa puvussa, jossa on helmoja ja rusetteja? Miehillä kun ei monessa paikassa saa olla muuta kuin ihonmyötäistä trikoota eli shortsimalliset uimahousut eivät kelpaa. Tasa-arvo?

Saako nainen uida uimahallissa puvussa, jossa on helmoja ja rusetteja? Miehillä kun ei monessa paikassa saa olla muuta kuin ihonmyötäistä trikoota eli shortsimalliset uimahousut eivät kelpaa. Tasa-arvo?

Ns. uimashortsien ja mekkomaisten uimapukujen välillä on sellainen ero että ne on valmistettu erilaisesta kankaasta. Siinä se juju. Naisten pitkähelmaisetkin uimapuvut ovat uimapukukangasta toisin kuin miesten shortsinlerpakkeet. Toki itseäkin ärsyttää miksei miehet vois käyttää uimashortseja mut ilmeisesti ne kerää sit liat pahemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;30681219:
Toki itseäkin ärsyttää miksei miehet vois käyttää uimashortseja mut ilmeisesti ne kerää sit liat pahemmin.

Syynä on se, että useat käyttävät niitä uimashortseja varsinaisina shortseinakin ja silloin ne keräävät sitä likaa muualta. Sitten mennään niillä samoilla pesemättömillä uimaan uimahalliin. Tosin sanotaan, että rantakäytön jälkeen niihin jää pesustakin huolimatta hieman hiekkaa taskuihin ja taitteisiin ja kulkeutuu sitten uima-altaaseenkin. Uimahallin on vaikea päätellä, onko ne ainoastaan uimakäytössä vai onko ne jokapäiväiset käyttöhousut, siksi ne on kielletty.

Ennen kuin sain lapsen, en ollut varmaan 10 vuoteen kehdannut käydä uimahallissa ja rannallakin oli tosi ikävä olo. Rannalla kävin uimassa niin, että tiputin pyyhkeen mahdollisimman lähelle rantaviivaa ja/tai peittelin ongelma-alueitani jollain uimapatjalla tms. juostessani nopeasti veteen. En edes ollut kovinkaan lihava, suurimman osan normaalipainoinen tai sitten vaan lievästi ylipainoinen, mutta reisissä oli (ja on) selluliittiä, jota häpesin. Peittävämpiä uimapukuja koitin etsiä, mutta kaikki nuo mekkouimapuvut ja shortsityyppiset alaosat ovat niin lyhyitä, että ne tuntui pikemminkin korostavan ongelma-aluetta kuin peittävän sen.

Onneksi minulla jäi nuo pahat itsetunto-ongelmat kun tulin äidiksi. Siitä se lähti, että piti mennä vauvauintiin kun sitä niin kovasti suositellaan enkä halunnut omien ongelmieni estävän mukavaa asiaa. Aluksi kyllä sielläkin hävetti, mutta menin vaan ja totuin. Äitinä se vertailuryhmäkin on armollisempi, ei tarvitse enää verrata itseään parikymppisiin lapsettomiin naisiin.

Mutta nykyään ei siis enää hävetä yhtään, vaikka ylipainoakin on, tällä hetkellä lähes parikymmentä kiloa. Ei varsinkaan vieraiden ihmisten edessä. Mitäs sillä on väliä, mitä he ajattelevat ja tuskinpa ajattelevat juuri mitään nimenomaan minusta, on siellä rannalla tai uimahallissa paljon muitakin ei-täydellisiä.

Tänne sekaan vaan, mitä sie ujostelet :)
trapped_by_chubs_by_setpoirot-d6lw121.jpg

Hei surffaajat. Olen yrittänyt metsästää itselleni olkaimetonta uimapukua mutta en löydä mistään! Sellaista 50-luvun tyylistä missä on vyötärö ja tisseille oikeat paikat. Jos joku osaisi kertoa sivustoa niin kiitos.

Ihmettelen tuota itsensä häpeämistä. Jos tarkkaan katsotte, niin liki kaikilla on selluliittia, raskausarpia, ylimääräistä nahkaa, pömppövatsa, hassut tissit (isot, pienet tai roikkuvat) tai törröttävät luut, ihmeellisiä luomia tai arpia. Äärimmäisen harvoin näyttää kukaan ns. täydelliseltä. Täydellisellä tarkoitan tässä noita photoshopattuja kuvia ;)

Olin työporukan kanssa muutama viikko sitten saunaillassa ja oikeastaan vaivaannuin siitä, miten moni aikuinen nainen häpesi itseään. Suihkuun ja saunaan luikitaan pyyhkeen kanssa ja pukiessa säädetään sen pyyhkeen kanssa lisää, että mahdollisimman vähän paljasta pintaa näkyisi. Lisäksi yksi työkaveri vielä mollasi kroppaansa. Minua alkoi hävettää oma häpeämättömyyteni, kun käppäilin nakuna ilman stressiä ja saunan jälkeen föönailin tukkaani pelkissä alusvaatteissa. Mutta kun en jotenkin osaa hävetä, vaikka on selluliittiä, selässä makkarat ja pari rumaa arpea. Tämä on ainoa kroppa, joka minulla on. En minä halua sitä hävetä.

Ihmettelen tuota itsensä häpeämistä. Jos tarkkaan katsotte, niin liki kaikilla on selluliittia, raskausarpia, ylimääräistä nahkaa, pömppövatsa, hassut tissit (isot, pienet tai roikkuvat) tai törröttävät luut, ihmeellisiä luomia tai arpia. Äärimmäisen harvoin näyttää kukaan ns. täydelliseltä. Täydellisellä tarkoitan tässä noita photoshopattuja kuvia ;)

Olin työporukan kanssa muutama viikko sitten saunaillassa ja oikeastaan vaivaannuin siitä, miten moni aikuinen nainen häpesi itseään. Suihkuun ja saunaan luikitaan pyyhkeen kanssa ja pukiessa säädetään sen pyyhkeen kanssa lisää, että mahdollisimman vähän paljasta pintaa näkyisi. Lisäksi yksi työkaveri vielä mollasi kroppaansa. Minua alkoi hävettää oma häpeämättömyyteni, kun käppäilin nakuna ilman stressiä ja saunan jälkeen föönailin tukkaani pelkissä alusvaatteissa. Mutta kun en jotenkin osaa hävetä, vaikka on selluliittiä, selässä makkarat ja pari rumaa arpea. Tämä on ainoa kroppa, joka minulla on. En minä halua sitä hävetä.

<3

... mulla ei oo mekkouikkaria siksi että häpeäisin jotain (enkä ole lihava), mutta kahden lapsen kanssa uimahallissa tai rannalla ryntäily vaatii vähän erilaiset kamppeet kuin pelkkä auringonottaminen tai itekseen uiminen. Pitää tietää että mm. ne tissit pysyy piilossa, eikä pikkupikkubikinissä huvita myöskään pyllistellä missään vauvojen altaassa.

Syynä on se, että useat käyttävät niitä uimashortseja varsinaisina shortseinakin ja silloin ne keräävät sitä likaa muualta. Sitten mennään niillä samoilla pesemättömillä uimaan uimahalliin. Tosin sanotaan, että rantakäytön jälkeen niihin jää pesustakin huolimatta hieman hiekkaa taskuihin ja taitteisiin ja kulkeutuu sitten uima-altaaseenkin. Uimahallin on vaikea päätellä, onko ne ainoastaan uimakäytössä vai onko ne jokapäiväiset käyttöhousut, siksi ne on kielletty.

Mutta siitä ollaan varmoja, että naiset eivät käytä samaa uimapukua hiekkarannalla tai esim. bikineitä kesällä vaatteiden alla? Jos tarkoitus on, että uima-asussa on mahdollisimman vähän "likaa keräävää" kangasta, pitäisikö naisillekin määrätä pakolliseksi uima-asuksi yläosattomat trikoohousut?

Melkein asiallinen uima-asu, virheenä kuitenkin turha likaa keräävä nauharusetti ja kaulakoru:
lucy-clarkson-hot-topless-at-pool-and-hot-ass-399x529.jpg