Tulisiko rasistiset ketjut jättää huomiotta?

  • Viestiketjun aloittaja Auttaako tämäkään
  • Ensimmäinen viesti
Auttaako tämäkään
Koska palstan moderaattorit näköjään ovat sitä mieltä, että rasismi ja vihapuhe ovat täällä ihan ok, niin ainakin itse näkisin ainoaksi järkeväksi tavaksi jättää ko. ketjut avaamatta tai ainakin kommentoimatta. Noiden ketjujen ainoa tarkoitushan on saada klikkauksia ja provota ihmiset kinastelemaan niiden aloittajan kanssa, jotta tämä pääsee solvaamaan kanssaan eri mieltä olevia mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla.

Kriittinen maahanmuuttokeskustelu on tietysti paikallaan, kunhan se pysyy asiallisena. Tähän mennessä on jo käynyt selväksi, että noita ketjuja tehtaileva henkilö ei itse asiallisen ja asiattoman eroa kykene ymmärtämään, vaikka asiasta on hänelle huomautettu jo viime viikkojenkin aikana varmaan kymmeniä kertoja. Pahimmillaan ko. tyyppi käy suorastaan haistattelemaan, jos joku hänelle asiasta huomauttaa.

Mikäli joku kokee tarvetta kinastella noita ketjuja tehtailevan tyypin kanssa, niin toki hänellä siihen on oikeus. Mutta käsittääkseni en ole läheskään ainoa, joka on jo aivan kurkkua myöten täynnä tuota rasistista saastaa. Itse en siis omalla toiminnallani auta noita ketjuja pysymään ylhäällä ja kehotan kaikkia muitakin niihin kyllästyneitä miettimään samaa.
 
vier1234
http://yle.fi/uutiset/netin_vihapuhe_sai_videot_siivikseen/7808510

"Internetiin vihapuhetta tuottavat ihmiset ovat usein syrjäytyneitä ja tavalla tai toisella yhteiskunnan ulkopuolelle jääneitä.

– He ovat tippuneet kelkasta, eikä heillä ole ystäviä tukemassa, toteaa netin vihapuheita ja vihayhteisöjä tutkiva Matti Näsi Turun yliopistosta."

Tuossahan on tämän meidän palstapersun profiili.
 
Auttaako tämäkään
Siinä tapauksessa hän tulee muihin ketjuihin. Parempi pitää kiireisenä omissa ketjuissaan.
Olen kyllä huomannut tämän, mutta noudatan samaa periaatetta myös näissä. En siis kommentoi millään tavalla hänen vaahtoamistaan.

En toki ole niin naiivi, että kuvittelisin ko. tyypin näin hiljenevän, enkä edes toivo sitä. Kukaan muu kun ei pysty osoittamaan rasistisen ideologian onttoutta selkeämmin kuin hän itse saadessaan ilmaista itseään täysin pidäkkeettä.
 
Mä jätän ainakin täysin huomiotta, näen punaista kun näenkin jotain mamu sitä mamu tätä-aloituksia. Voin sanoa etten niitä oo ees juuri koskaan avannu, ei vaan jaksa sitä samaa jauhamista. Jollain on tosi paha olla. Vois linkittää seur. kerran hänen ketjuunsa mt-toimiston numeron tai sähköpostin.
Jos häiriköi toistuvasti ja tekee uusia samoja aloituksia niin luulis et tollasen vois oikeesti pistää koko ip:n banniin tai jotai..
 
Auttaako tämäkään?
Jos häiriköi toistuvasti ja tekee uusia samoja aloituksia niin luulis et tollasen vois oikeesti pistää koko ip:n banniin tai jotai..
Minä luulen, että tuollaisesta olisi pelkkää haittaa. Sen lisäksi, että tyypillä toki on selkeästi jonkinlaista mt-ongelmaa, niin tuollaisesta bannaamisesta hän todennäköisesti uhriutuisi entistä voimakkaammin ja saisi vain lisää vettä myllyynsä.
 
"AV-mamma"
Minusta on hyvä puhua asioista, kipeistäkin mutta se miten niistä puhutaan ja miten asiat esitetään on asia toinen.
Oon samaa mieltä, mutta se taso, jolla näistä asioista tällä palstalla (ja muuallakin netissä) keskustellaan, on se, että vain tähän tiettyyn aatemaailmaan vihkiytyneet ihmiset voivat siihen osallistua. Ei se ole mitään keskustelua, se on vain niiden asioiden toistamista ja niillä herkuttelua.
 
  • Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
"katten"
Varma keino hiljentää joku on olla huomioimatta häntä. Vaietaan kuoliaaksi.

Jos joku haluaa taistella rasismia vastaan ei missään nimessä kannata lähteä mukaan tappeluun keskustelupalstoilla. Yksikin vastaus innostaa rasistia jatkamaan. Pahimmillaan takana on jokin järjestö, jonka tarkoitus onkin aiheuttaa hämmennystä ja kerätä huomiota suututtamalla ihmisiä. Huonokin julkisuus on parempi kuin ei mitään ja aina on lukijoita, jotka eivät tänne vastaa, mutta imevät vaikutteita. Joten jos jonkun on pakko taistella rasisimia vastaan etsiköön luotettavat ja varmat kanavat sitä varten. Ei siis tänne, vaan yhdistyksiä ja järjestöjä on sitä varten.
 
Auttaako tämäkään?
[QUOTE="katten";30666632]
Pahimmillaan takana on jokin järjestö, jonka tarkoitus onkin aiheuttaa hämmennystä ja kerätä huomiota suututtamalla ihmisiä.[/QUOTE]

Tuossa toiminnassa todellakin on myös organisoitu puolensa, joskaan en näe tänne massapostaavan tyypin toimintaa sellaisena. Mutta esim. yliopistojen tutkijat joutuvat säännöllisesti mediassa esiinnyttyään näiden tyyppien vainon kohteeksi, mikäli heidän tutkimustuloksensa eivät noita rasisteja satu miellyttämään.
 
Saman huomannut
[QUOTE="AV-mamma";30666626]Oon samaa mieltä, mutta se taso, jolla näistä asioista tällä palstalla (ja muuallakin netissä) keskustellaan, on se, että vain tähän tiettyyn aatemaailmaan vihkiytyneet ihmiset voivat siihen osallistua. Ei se ole mitään keskustelua, se on vain niiden asioiden toistamista ja niillä herkuttelua.[/QUOTE]

Näin on ja tähän päälle vielä kaikenlaiset kamalat kuvat, valitettavasti tämä henkilö nimenomaan "herkuttelee" ja mässäilee niillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
rasistinen salaliitto
Alkuperäinen kirjoittaja Auttaako tämäkään?;30666651:
Tuossa toiminnassa todellakin on myös organisoitu puolensa, joskaan en näe tänne massapostaavan tyypin toimintaa sellaisena. Mutta esim. yliopistojen tutkijat joutuvat säännöllisesti mediassa esiinnyttyään näiden tyyppien vainon kohteeksi, mikäli heidän tutkimustuloksensa eivät noita rasisteja satu miellyttämään.
Kaiken takana on rasistien salaliitto!
 
viaras
Alkuperäinen kirjoittaja Auttaako tämäkään?;30666651:
Tuossa toiminnassa todellakin on myös organisoitu puolensa, joskaan en näe tänne massapostaavan tyypin toimintaa sellaisena. Mutta esim. yliopistojen tutkijat joutuvat säännöllisesti mediassa esiinnyttyään näiden tyyppien vainon kohteeksi, mikäli heidän tutkimustuloksensa eivät noita rasisteja satu miellyttämään.
Tatu Vanhanen joutui suvisten hyökkäysten kohteeksi todettuaan tutkimuksessansa mustien olevan vähemmän älykkäitä kuin valkoiset, mutta se oli varmaankin positiivista vainoa se.;)
 
Suo siellä, vetelä täällä
Minusta on hyvä puhua asioista, kipeistäkin mutta se miten niistä puhutaan ja miten asiat esitetään on asia toinen.
Olen samaa mieltä. En koe että tällä palstalla nyt varsinaisesti rasistisia kirjoituksia olisi ollut. Toki muutama keskustelija nostaa jokaisen muslimin/maahanmuuttajan veriteot keskusteluun. No toisaalta onhan siinäkin se pointti, että kristinuskon nimissä jeesuksen ylivertaisuutta huutaen ei ole tapahtunut terroristitekoja. Niistä on kait siten vaikea keskustella.

Mutta fanaattisuuden tasoa olisi ehkä syytä vähän laskea. Molempien osapuolien. Toisen mielestä kaikki maailman paha tulee vain islamista ja maahanmuutosta. Toisen osapuolen mukaan taas ihan sama mitä ongelmia niitä aiheutuisi, niin se on aina "rasistisen Suomen" aiheuttama ongelma.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="AV-mamma";30666626]Oon samaa mieltä, mutta se taso, jolla näistä asioista tällä palstalla (ja muuallakin netissä) keskustellaan, on se, että vain tähän tiettyyn aatemaailmaan vihkiytyneet ihmiset voivat siihen osallistua. Ei se ole mitään keskustelua, se on vain niiden asioiden toistamista ja niillä herkuttelua.[/QUOTE]

No nimenomaan näin. Tälle/näille ihmisille ei todellakaan ole olennaista se, mitä asioille voisi tehdä vaan he oikeasti nauttivat näistä rikoksista ja muista kauheuksista.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Suo siellä:
Olen samaa mieltä. En koe että tällä palstalla nyt varsinaisesti rasistisia kirjoituksia olisi ollut. Toki muutama keskustelija nostaa jokaisen muslimin/maahanmuuttajan veriteot keskusteluun. No toisaalta onhan siinäkin se pointti, että kristinuskon nimissä jeesuksen ylivertaisuutta huutaen ei ole tapahtunut terroristitekoja. Niistä on kait siten vaikea keskustella.

Mutta fanaattisuuden tasoa olisi ehkä syytä vähän laskea. Molempien osapuolien. Toisen mielestä kaikki maailman paha tulee vain islamista ja maahanmuutosta. Toisen osapuolen mukaan taas ihan sama mitä ongelmia niitä aiheutuisi, niin se on aina "rasistisen Suomen" aiheuttama ongelma.
Minä en ole vieläkään nähnyt tällä palstalla tai missään muuallakaan tätä kuvailemaasi jälkimmäistä näkökulmaa. Sehän on näiden trollaajien päässä syntynyt näkemys jota he itse toitottavat ja itselleen uskottelevat.
 
pohdinnan paikka
Tatu Vanhanen joutui suvisten hyökkäysten kohteeksi todettuaan tutkimuksessansa mustien olevan vähemmän älykkäitä kuin valkoiset, mutta se oli varmaankin positiivista vainoa se.;)
Joopa joo, erona oli se, että Tatu Vanhasen tutkimuksista käyty keskustelu oli julkista ja muutenkin ihan normaalia tiedeyhteisössä harjoitettavaa debattia (joka on joskus rajuakin). Se rasistien harjoittama toiminta tapahtuu julkisuuden ulkopuolella, anonyymien sähköpostien ja ihan postipakettienkin muodossa. Mm. lapseni kummi joutui tekemään peräti rikosilmoituksen, koska sen lisäksi, että hänen turvallisuuttaan oli uhattu ja vuosia, niin myös hänen lapsiaan uhattiin. Mietipä sinä sitä.
 
valheet säpäleinä
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30666701:
No nimenomaan näin. Tälle/näille ihmisille ei todellakaan ole olennaista se, mitä asioille voisi tehdä vaan he oikeasti nauttivat näistä rikoksista ja muista kauheuksista.
Minä en ole vieläkään nähnyt tällä palstalla tai missään muuallakaan kuvailemaasi näkökulmaa.

Sehän on vain kaltaistesi suvisten päässä syntynyt näkemys jota te itse toitotatte ja itsellenne uskottelette.
 
Auttaako tämäkään?
Joopa joo, erona oli se, että Tatu Vanhasen tutkimuksista käyty keskustelu oli julkista ja muutenkin ihan normaalia tiedeyhteisössä harjoitettavaa debattia (joka on joskus rajuakin). Se rasistien harjoittama toiminta tapahtuu julkisuuden ulkopuolella, anonyymien sähköpostien ja ihan postipakettienkin muodossa. Mm. lapseni kummi joutui tekemään peräti rikosilmoituksen, koska sen lisäksi, että hänen turvallisuuttaan oli uhattu ja vuosia, niin myös hänen lapsiaan uhattiin. Mietipä sinä sitä.
Olen kuullut näistä kyllä, vaikkakaan noin lähelle ei ole (ainakaan toistaiseksi) osunut. Sen sijaan olen kyllä omin silmin nähnyt, kuinka hommalle on postattu erään tutkijan yhteystiedot (s-posti ja sekä koti- että työosoite) ja kehotettiin porukkaa kertomaan suoraan tälle tutkijalle, mitä mieltä he ovat hänen tutkimuksistaan. Toki nämä tiedot poistettiin ylläpidon toimesta, mutta kyllähän tuo porukan toimista jotain kertoo.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja valheet säpäleinä;30666745:
Minä en ole vieläkään nähnyt tällä palstalla tai missään muuallakaan kuvailemaasi näkökulmaa.

Sehän on vain kaltaistesi suvisten päässä syntynyt näkemys jota te itse toitotatte ja itsellenne uskottelette.
Jos perustat keskustelun sille, että "suvikset haluavat x", sinulla pitäisi olla edes jonkinlaista näyttöä, että näin todella tapahtuu. Muuten keskustelua on turha käydä. Sen sijaan näitä "mamut raiskaa"-aloituksia on nyt tämä palsta täynnä, joten sen näkökulman olemassaoloa ei kenenkään tarvinne sinulle todistella.
 
no herää jo
Alkuperäinen kirjoittaja valheet säpäleinä;30666745:
Minä en ole vieläkään nähnyt tällä palstalla tai missään muuallakaan kuvailemaasi näkökulmaa.
Esim. isis-videoiden postaaminen "ironisilla" kommenteilla ryyditettyinä ei ole mielestäsi tällaistä mässäilyä?
 

Yhteistyössä