Ostatko halvinta kuraa vai ns. alkuperäisiä tuotteita?

• Viestiketjun aloittaja Vie ras
  • Ensimmäinen viesti
Vie ras
Kumpaa ostat, kauppaketjujen omia tuotemerkkejä jotka maksavat hiukan vähemmän kuin "alkuperäiset" vai niitä alkuperäisiä. Esimerkiksi Kotimaista tuotesarjan kuohukerma joka sisältää kermaa ja E407 (joka todettu rottakokeissa syöpää aiheuttavaksi) vai valion joka sisältää pelkkää kermaa. Kotimaista tuotesarjan vehnäjauhoja jotka sisältävät vehnää ja E300 (joka ihan turha). Vai Sunnuntai joka sisältää pelkkää vehnää?

Spencer Hastings
Sitä missä ei ole mitään turhaa, mitä se nyt sattuu olla. Ton kuohukerma-asian tajusin ees tarkistaa vasta pari kk sitten. Mut onneksi Milbonan Pirkka-hintainen kerma on vaan sitä kermaa. /paitsi että katsoin Lidlissä asioidessani, ja on siinä lisäksi stabilointiainetta.

Joissain tuotteissa on ihan sama ostaako halpis vai "aito".

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nipistän jos on mahdollista, koska meidän taloudessa on keliaakikko, niin ruokien hinnat meille on muutenkin tavallista kalliimpia.

Esim. jotkut teet ovat Pirkka-tuotteina reilua kauppaa, kalliimpina merkkeinä ei. Ostan mieluummin halvemman reilun kaupan teen kuin kalliimman epäreilun kaupan teen.

Joskus oli muuten juttua noista kaupun omista merkeistä, että esim. riisit saattavat olla samaa kuin kalliimmissa merkeissä. En sitten tiedä, pitääkö paikkansa vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30594847:
Esim. jotkut teet ovat Pirkka-tuotteina reilua kauppaa, kalliimpina merkkeinä ei. Ostan mieluummin halvemman reilun kaupan teen kuin kalliimman epäreilun kaupan teen.

Joskus oli muuten juttua noista kaupun omista merkeistä, että esim. riisit saattavat olla samaa kuin kalliimmissa merkeissä. En sitten tiedä, pitääkö paikkansa vielä.
Kyllä ne voi olla samaakin, esim pirkka maito on kotimaista siinä kun valio. Hinta on eri. Ei se merkki todellakaan sanele automaattisesti mikä on se parempi vaihtoehto.

mä...
Joku varmaan sanoisi mun ostavan juurikin sitä "halvinta kuraa". Aiemmin olin tarkka mitä ostan ja syynäsin tuoteselosteet viimestä pistettä myöten. "Syöpää aiheuttavia" aineita on maailma täysi enkä viitsi enää tuhlata vähäistä aikaani niiden välttelemiseen.

vierass
Mitä niitä nyt on, Rainbow ja Pirkka? Ei osteta.
Eihän nuo edes ole kaikkein halvimmat, kummankin ketjuilla on vielä halvemmat merkit.

Milloin mitäkin tulee osteltua. Ostan esim. Pirkan maitoja ennemmin kuin Valion kalliita, missä on korkki, jota pidän täytenä turhakkeena. Niin näyttävät monet muutkin tekevät, kun Pirkka on jatkuvasti loppu ja Valiota saa sitten päiväyksen takia väliin halvalla. Tänäänkin kaivelin viimeiset Pirkkapurkit, seuraavat joutuivat sitten Valiota ostelemaan.

cccv
Kumpaa ostat, kauppaketjujen omia tuotemerkkejä jotka maksavat hiukan vähemmän kuin "alkuperäiset" vai niitä alkuperäisiä. Esimerkiksi Kotimaista tuotesarjan kuohukerma joka sisältää kermaa ja E407 (joka todettu rottakokeissa syöpää aiheuttavaksi) vai valion joka sisältää pelkkää kermaa. Kotimaista tuotesarjan vehnäjauhoja jotka sisältävät vehnää ja E300 (joka ihan turha). Vai Sunnuntai joka sisältää pelkkää vehnää?
Oikeesti "kotimaista" sarjan kerma todettu sisältävän e407??? Hyi helvetti! Olen ostanut joskus rainbowta, mutta useinmiten sitä aitoa. Esim rainbown leivinpaperi on TODELLA huonoa, pirkan sinihomejuusto ALA-ARVOISTA kuraa.

minä,
Ei tuo kovin vaarallinen ole :)
Eviran mobiilipalvelut - Haku
E407 Karrageeni
Lisäaineryhmä: Emulgointi, stabilointi- ja sakeuttamisaineet

Alkuperä ja käyttö: Valmistetaan useista Rhodophyceae-ryhmän punalevälajeista. Stabilointi-, sakeuttamis- ja hyytelöimisaine.
Saa käyttää lähes kaikkiin elintarvikkeisiin, joihin saa käyttää lisäaineita.

Yhteistyössä