Tänään tuli työkkärin työtarjous ja viimeinen hakupäivä on tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
Siis tuleeko nämä näin tiukalla ajalla? Kirjeen päiväys on 2.1. Entäs jos olisin ollut tämän päivän poissa ja vasta myöhään illalla katsonut postit. Eikä tässä mitään, ettenkö töitä haluaisi, mutta tuo työtarjous on paikkaan johon ei ole mitään kokemusta. Pitäisi hoitaa konsernin palkanlaskentaa yms. isoja juttuja, mutta en ole päivääkään tehnyt palkanlaskentaa ja kokemus on vain koulusta lähes yli 15-vuoden takaa. Olen hakenut kyllä töitä työttömänä ollessani ja niitä joita voisinkin saada. Oikeesti sitten tarjotaan paikkaa jota en varmasti saa niin paskaakaan huvita kirjoittaa hienoa hakemusta sinne. Ei ole edes vakituinen paikka vaan noin vuoden määräaikainen.

[QUOTE="vieraana";30569988]Siis tuleeko nämä näin tiukalla ajalla? Kirjeen päiväys on 2.1. Entäs jos olisin ollut tämän päivän poissa ja vasta myöhään illalla katsonut postit. Eikä tässä mitään, ettenkö töitä haluaisi, mutta tuo työtarjous on paikkaan johon ei ole mitään kokemusta. Pitäisi hoitaa konsernin palkanlaskentaa yms. isoja juttuja, mutta en ole päivääkään tehnyt palkanlaskentaa ja kokemus on vain koulusta lähes yli 15-vuoden takaa. Olen hakenut kyllä töitä työttömänä ollessani ja niitä joita voisinkin saada. Oikeesti sitten tarjotaan paikkaa jota en varmasti saa niin paskaakaan huvita kirjoittaa hienoa hakemusta sinne. Ei ole edes vakituinen paikka vaan noin vuoden määräaikainen.[/QUOTE]

Siis olen ollut töissä ja työhistoriaa yli 13vuotta, mutta nyt jännästi katsovat samantien pitkäaikaistyöttömäksi kun äitiyslomalta ja hoitovapaalta ilmoittauduin työttömäksi. Heti ekasta työttömyyspäivästä pitkäaikaistyötön ja palkkatukeen oikeutettu.

Sun on nyt kuitenkin laitettava se hakemus ettet saa karenssia.

Nykyään muuten työkkärin sivuilla omissa tiedoissa on myös ne työtarjoukset ja siellä voi myös kuitata, että on hakenut työpaikkaa. Itse tein juuri näin. Sinne omiin tietoihin pääsee nettipankkitunnuksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Työtön työnhakija;30570052:
Sun on nyt kuitenkin laitettava se hakemus ettet saa karenssia.

Nykyään muuten työkkärin sivuilla omissa tiedoissa on myös ne työtarjoukset ja siellä voi myös kuitata, että on hakenut työpaikkaa. Itse tein juuri näin. Sinne omiin tietoihin pääsee nettipankkitunnuksilla.

Mutta ei viitsisi kuluttaa pankkitunnuksia monta kertaa viikossa tuonne koska niitä kuluu muutenkin. Kai se on netin kautta alettava kytätä. Joo hakemus on tehty nyt osaksi ja tosi lyhyt. Mutta.... se onkin tehtävä netin kautta lomake täyttämällä ja sitä nyt tässä samalla yritän väsätä. Tarkkaan oltava missä olen ollut milloinkin ja mikä koulutus. Voi jos oisin voinu tehdä vapaamuotoisen...

Entäs jos en saisi tuota viestiä perille ajoissa? Joudun käymään lapsen kanssa terveyspuolen menoissa vähintään kerran viikossa ja voi olla, että tänään olisi ollut se päivä(onneksi se on vasta viikon päästä) ja kotona vasta myöhään illalla kun sairaalalta on meille matkaa.

Entäs jos en saisi tuota viestiä perille ajoissa? Joudun käymään lapsen kanssa terveyspuolen menoissa vähintään kerran viikossa ja voi olla, että tänään olisi ollut se päivä(onneksi se on vasta viikon päästä) ja kotona vasta myöhään illalla kun sairaalalta on meille matkaa.

On kieltämättä tullut tosi lyhyellä varoitusjalla. Mutta itsellenikin tuli myös joskus aika lyhyellä varoitusajalla ja itse mokasin sen (en ollut tarkistanut postia jostain syystä) ja myöhästyin, mutta menin sitten samantein asian huomattuani työkkäriin selittelemään ja asia painettiin villaisella.

Toisaalta huvittaa, toisaalta veronmaksajana suututtaa ihan helvetisti kun palsta taas vuodenalusta (niinkuin toki muulloinkin) kuhisee mammoja jotka pähkäilevät kuinka välttyä työnteolta. On jo korkea aikakin että yhteiskunnan tuella tapahtuvaa lastentehtailua ja kotona öllöttelyä aletaan kitkeä pois.

Häpeäisitte, jumalauta.

"Ei viitsisi pankkitunnuksia kuluttaa"

Voi jumaliste, oikeasti. Kaikki mahdolliset tuet pois välittömästi niin alkaa useimpia työnhaku kiinnostaa. Paitsi tietysti niitä, jotka elävät miehen siivellä.

Toisaalta huvittaa, toisaalta veronmaksajana suututtaa ihan helvetisti kun palsta taas vuodenalusta (niinkuin toki muulloinkin) kuhisee mammoja jotka pähkäilevät kuinka välttyä työnteolta. On jo korkea aikakin että yhteiskunnan tuella tapahtuvaa lastentehtailua ja kotona öllöttelyä aletaan kitkeä pois.

Häpeäisitte, jumalauta.

Ja minua hävettää suunnattomasti, että yhteiskunnassamme pyörii sinunkaltaisiasi pösilöitä... Et sitten tajunnut pointtia (tai veikkaan, ettet vaivautunut edes lukemaan aloitusta), vaan tulit aukomaan turpaasi ihan muuten vaan ja ihan asian vierestä... : /

Häpeäisitte, jumalauta.

Mä olen työtön äiti, mutta en yritä välttyä työnteolta. Töitä haen koko ajan ja teen keikkaa sen mukaan kun niitä on tarjolla. Eli älä yleistä.

Eikä kyllä ap:kaan yrittänyt välttyä työnteolta vaan ihmetteli miten voi tulla noin lyhyellä varoitusajalla käsky hakea jotakin työtä ja pohti samalla, että mitä jos ei olisi ollut kotona ja haku olisi mennyt ohi. Teit omalla kommentoinnillasi itsestäsi vain typerän kun oletit ties mitä etkä kyllä tainnut edes lukea ap:n tekstiä.

Mutta ei viitsisi kuluttaa pankkitunnuksia monta kertaa viikossa tuonne koska niitä kuluu muutenkin. Kai se on netin kautta alettava kytätä. Joo hakemus on tehty nyt osaksi ja tosi lyhyt. Mutta.... se onkin tehtävä netin kautta lomake täyttämällä ja sitä nyt tässä samalla yritän väsätä. Tarkkaan oltava missä olen ollut milloinkin ja mikä koulutus. Voi jos oisin voinu tehdä vapaamuotoisen...

On se sitten suuri vaiva tilata nettipankin kautta uusi tulemaan :laugh:

Kai sinulla nyt koneelta löytyy ansioluettelopohja, missä on kaikki lueteltuna päivämäärineen? Äkkiä ne sellaisesta kopsaa leikkaa ja liimaa menetelmällä, jos ei voi laittaa sellaisenaan.

Niin, edelleen... Voisko joku näistä kuningaskommentoijista kertoa, että miten ap olis saanut sillä "liimaa leikkaa menetelmälläkään" tehtyä hakemusta ajoissa, jos olis sattunut olemaan vaikka sairasta äitiään auttamassa jossakin toisella puolella suomea juuri tänään? Kyllä minunkin mielestä "muutaman tunnin" varoaika on liian vähän, vaikka kuinka olis kone, siellä valmis hakemuspohja ja hallussa tuo "leikkaa liimaa menetelmä"... Saatte varmaan kivat sävärit tuosta vittuilustanne, mutta mua lähinnä säälittää tuollanen tyhmyys...

On se sitten suuri vaiva tilata nettipankin kautta uusi tulemaan :laugh:

Kai sinulla nyt koneelta löytyy ansioluettelopohja, missä on kaikki lueteltuna päivämäärineen? Äkkiä ne sellaisesta kopsaa leikkaa ja liimaa menetelmällä, jos ei voi laittaa sellaisenaan.

No helppohan se on niitä tilata, mutta tarvitsen niitä nettipankin tunnuksia muutenkin paljon ja niitä uusia tulee aika usein. Tätä menoa jos kuluu niin uusia ei ennätä tulla ennen kuin vanhat loppuu. Pääasiahan tässä oli, että tuo on varmaan perjantaina minulla näkynyt netissä kun kirje lähtenyt silloin. Jos olisi ollut toisin(olisin ollut toisaalla vielä siihen asti) niin olisin päässyt koneelle vasta eilen 6.1.

Ei ollut leikkaa liimaa menetelmää vaan sellainen taulukko josta valitaan koulutuksen valmistumispäivä jne.

No tämä on pientä siihen, että sain suhteellisen vaikeatöisen paperipinon muuhun asiaan liittyen 23.12. enkä pyhien vuoksi ole voinut tehdä sille mitään ja kukaan ei ole paikalla missään. Ei liity töihin vaan aivan muuhun.

Ap ei halunnut välttyä työnteolta. Oli hakuaika millainen tahansa, niin ottaisitteko te työnantajana palkanlaskijaksi ihmisen, joka ei ole koskaan tehnyt palkanlaskentaa? Ihan sama kuin mä hoitajana hakisin putkimiehen paikkaa. Tässä kohtaa "aina kannattaa edes yrittää" ei toimi, koska Suomi on pullollaan työttömiä palkanlaskijoita, jotka ilman muuta menevät tuossa kohtaa ap:n edelle. Ap:n hakemuksella olis voinut yhtä hyvin pyyhkiä hanurinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30570627:
Ap ei halunnut välttyä työnteolta. Oli hakuaika millainen tahansa, niin ottaisitteko te työnantajana palkanlaskijaksi ihmisen, joka ei ole koskaan tehnyt palkanlaskentaa? Ihan sama kuin mä hoitajana hakisin putkimiehen paikkaa. Tässä kohtaa "aina kannattaa edes yrittää" ei toimi, koska Suomi on pullollaan työttömiä palkanlaskijoita, jotka ilman muuta menevät tuossa kohtaa ap:n edelle. Ap:n hakemuksella olis voinut yhtä hyvin pyyhkiä hanurinsa.

Juuri näin. Tein netissä se hakemuksen ja osaan sanoa 99% varmasti(mikään kun ei ole varmaa) etten pääse edes haastatteluun. Tarjotaan työtä johon ei ole oppia. En sano ettenkö oppisi ajan kanssa, mutta sitten pitäisi olla vähän toisenlainen paikka eikä heti täyttä höyryä asiantuntija jota en ole. Tämän haun kun olisin mokannut ja karenssi tullut niin kiva.

Ja millään tavalla en vieroksu töitä, mutta jos tarjotaan töitä joista voin sanoa suoraan etten tule valituksi niin kiva siinä on alkaa kirjoittaa turhaa hakemusta pikana edes.

Juuri näin. Tein netissä se hakemuksen ja osaan sanoa 99% varmasti(mikään kun ei ole varmaa) etten pääse edes haastatteluun. Tarjotaan työtä johon ei ole oppia. En sano ettenkö oppisi ajan kanssa, mutta sitten pitäisi olla vähän toisenlainen paikka eikä heti täyttä höyryä asiantuntija jota en ole. Tämän haun kun olisin mokannut ja karenssi tullut niin kiva.

Ja millään tavalla en vieroksu töitä, mutta jos tarjotaan töitä joista voin sanoa suoraan etten tule valituksi niin kiva siinä on alkaa kirjoittaa turhaa hakemusta pikana edes.

Minulla on kokemusta siitäkin, ettei työkkärin täti tiedä yhtään mitään jostain alasta ja tyrkyttää siten järjettömiä työpaikkatarjouksia. Esimerkiksi kun baariin haetaan nimenomaan vastaavaa tarjoilijaa, tarvitaan henkilö jolla on vastaavan paperit, eli hän voi työskennellä laillisesti tiskin takana yksin. Itselläni ei baarikokemuksesta huolimatta näitä ole, joten voin toimia vain lisäkäsinä, lisäkseni paikalla on aina oltava joku muu vastaava tai voi tulla herra tarkastaja ja rankaista. Jotkut työkkärissä ovat tajunneet tämän mutta jotkut vaan inttivät vastaan. Tulee itselle typerä ja tietämätön olo kun joutuu hakemaan paikkaa, jossa haetaan aivan toista henkilöä.

Voit ajatella sitä hakemuksen kirjoittamista työnä, josta sinulle maksetaan palkkana työttömyyskorvausta.

Ja tuo "millään tavalla en vieroksu töitä, MUTTA" kertoo asenteesta. Jos töitä haluaa, niitä pitää pyrkiä tosissaan saamaan eikä ensimmäiseksi todeta etten osaa/mulla ei ole autoa/bussit ei kulje/lasta ei saa hoitoon. Sinun kaltaistesi naisten takia naisia ei voi koskaan olla yhtä paljoa johtavilla paikoilla kuin miehiä (jotka ottavat hyvän työn, vaikka eivät siitä paljoa ymmärtäisikään). Eläköön naisen euro.

1004h3.jpg

Kyllä! Vain mies voi olla noin idiootti! :headwall: Mies on hyvä ja hakee itse kokemustaan ja koulutustaan vastaamatonta työtä, niin katsotaan kuinka turhauttavaksi käy. Miten olis vaikka johtavan hoitajan virka terkkarissa? Tai insinöörin toimi finnairilla?

Voit ajatella sitä hakemuksen kirjoittamista työnä, josta sinulle maksetaan palkkana työttömyyskorvausta.

Vois kans ajatella, et työ on jotain josta saa palkkaa.
Työttömyys on semmoista mist saa työttömyyskorvausta. Jos tekee töitä ei ole työtön.

Tommoiset kirjeet kun eivät ole sävyltään, että tässäpä työ jota voisit hakea, vaan "jos et hae, niin karenssia pukkaa". Ja jos semmoinen pannaan postiin viimeisenä mahdollisena päivänä, niin se on ainoastaan vittuilua.

[QUOTE="mämä";30570701]Itsekin säästelen pankkitunnuksia. Keräilen laskuja ja laitan ne sitten kerralla ettei tunnuksia kulu turhaan. On inhaa jos ne pääsevät loppumaan.[/QUOTE]

Saahan niitä "tilattua" pankista vaikka siinä vaiheessä kun niitä on 20 jäljellä.
En muista missä vaiheessa itselle tulee pankista muistutus uusien tilaamisesta. Siis että montako niitä on siinä vaiheessa jäöjellä.

Mistä pankkitunnusten tilaamisista tässä nyt puhutaan? Nehän ovat ihan ilmaisia ja itselleni ainakin on tullut ihan automaattisesti uudet, kun edelliset listat ovat loppuneet. Kolmen pankin kokemuksella.

Yhteistyössä