Työkkärin mielestä varmaan pitää hakea työtä jossa tarvitaan autoa vaikka mulla ei autoa olekaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30563709:
Millä miehesi kulkee töihin? Onko hänellä auto? Onko hänelläkin vuorotyö?

Mies tarvitsee auton itse päästäkseen töihin useiden kymmenien kilometrien päähän. Ei, älkää ehdottako mulle että alan kulkemaan samalla paikkakunnalla töissä koska ei meidän vuoroja saa mitenkään sovitettua yhteen. Mies tekee aina koko viikon aamua tai iltaa kun taas hoitoalalla ne vuorot ei todellakaan mene niin.

[QUOTE="hep";30564199]Melkein tulee itku miten vaikeaksi asiat saadaankaan tehtyä kun motivaatio puuttuu. Jos sä ap oikeasti tahdot töihin niin kulkeminen on vaan pieni este aiheessa.[/QUOTE]

Siinä yksi idiootti lisää joka ei tajua, että auto tarvitaan siinä työssä jota mun nyt pitää hakea. Muualle töihin kulkeminen on iso ongelma täällä maaseudulla jos ei ole omaa autoa.

Logiikka ontuu... siis jos tarvitset auton työntekoa varten, niin sehän on silloin rahasyöpön vastakohta. Ilman autoa kun et saa työpaikkaa ja sitämyöten rahaa. Tuolla logiikalla et varmaan valmista ruokaakaan, koska kokatessa tulee nälkä. :D
Juu ja jos työnantaja vaatii omaa autoa, niin se tarkoittaa, että ajoista saa kilometrikorvaukset, joilla autosta ja ajoista riippuen saattaa pystyä maksamaan auton ja sen kulut. Jos sattuu hyvä vanha auto kohdalle, niin kulut eivät nouse korkeiksi.

Ehdotan, että A. Haet molempia paikkoja ja B. Kerrot jo hakemuksessa ja jos pääset haastatteluun, että sinulla ei ole autoa. C. JOS sinut valitaan (mikä on epätodennäköistä, koska päteviä ja auton omaavia hakijoita on nykyään hoitoalalla pilvinpimein - meillä yhtä lähihoitajan paikaa haki 60!), pohdit autoasiaa sitten.

Ja hei. Olen käynyt muutaman vuoden naapurinkunnassa 30km päässä töissä. Teen työtä kotihoidossa ja meillä on kunnan kotihoidolla vain kolme autoa. Tarvitsen siis omaa autoa sekä työmatkaan, että työajoon. Ostin nyt syksyllä itselleni oman auton ja ajoin aiemmin miehen autolla.

Pidän työstäni kovasti ja autoilu on minusta kivaa. Sain joulukuussa veronpalautuksina 1600e, koska en ilmoittanut etukäteen verotukseen työmatkakuluja. Veroprosentti on maltillinen 20%. Kuukausittain saan työajosta kilometrikorvauksia. Hinta on muistaaksen 0,25e/km. Kun saan kilometrikorvauksia ja veronpalautuksia, laskin, että nämä korvaavat täysin polttoainekuluni kuukaudessa, koska minulla on hyvin pieni bensapihiauto. Toki autolainaa pitää lyhentää, POP vakuutus (pikkukaskolla) maksaa 147e x4/vuosi nollabonuksilla ja autovero ja huollot pitää maksaa. Kuitenkin - mitään ei saa, jos ei suostu ottamaan riskejä.

[QUOTE="a p";30564206]Siinä yksi idiootti lisää joka ei tajua, että auto tarvitaan siinä työssä jota mun nyt pitää hakea. Muualle töihin kulkeminen on iso ongelma täällä maaseudulla jos ei ole omaa autoa.[/QUOTE]

Kannattaako siellä maalla asua jos ei ole autoa, itse olet valintasi tehnyt.

Aina kannattaa hakea työhön kuin työhön, ettei tule karenssia. Kertoo sitten rehellisesti haastattelussa ettei ole autoa käytettävissä. UO muuten saattaisi armahtaa yhden kuukauden tai peräti kahdenkin liitonrahojen ulosmittauksessa kun sinne soittaisi ja selittäisi työpaikasta? Tämä kannattaa ensin kysyä vaihtoehtona auton hankintaan :) Näitä järjestelyjä tehdään toisinaan. Siinä hyötyvät kaikki.

Ja sitten.. suosittelen velkajärjestelyyn hakeutumista myös mikäli sen työpaikan saat. Vaikka siinä menisi lähes vuosi niin pienempi maksu tulisi kuukautta kohden ja jäisi käteenki enemmän kuin perusulosmittauksessa. Jonottamaan kannattaa ryhtyä vaikkei sitä työpaikkaa vielä olisikaan.

Pistää kyllä miettimään miksi ihmiset rähjää toisten autoista vaikka se on yksi merkittävä peruste monella alalla työnsaantiin. Sitten kun jollain ei sitä autoa ole (harvalla pienituloisella perheellä on varaa kahteen autoon) niin siitäkin saadaan haukkuminen aikaan.
Ajokortikin ovat hurjan hintaisia nykyään. Harva sitä on valmis perhettään jättämään töiden vuoksi, yleensä taloudellisesti typerää edes ehdottaa sellaista. Eikä tarvitse edes täysin korvessa asua kun julkiset ovat vähennetty kaikkialta minimiin.. Ihmisillä pitäisi olla mahdollisuus edelleen asua kasvukeskusten laitamillakin, olisi mielekästä käydä töissä ja asua samalla suht edullisesti.

[QUOTE="a p";30556789]Niin kun ihmisillä on menoja kuten esim. miehen kolme lasta aiheuttavat niitä. Itse taidat olla aika avuton jos et tajua todellista elämää.[/QUOTE]

Todellinen elämä = sössityt luottotiedot, iso läjä velkoja ulosotossa ja lauma lapsia, päälle asunto huitsin nevadassa ilman mahdollisuutta julkiseen liikenteeseen.

Totta, minä en ainakaan tiedä yhtään mitään todellisesta elämästä :(.

[QUOTE="a p";30564175]ei ne julkiset edelleenkään kulje niin, että täältä kuljettaisiin vuorotyössä (tai edes päivätyössäkään) missään niiden varassa.[/QUOTE]

Niin mitä? Etkö sä äsken väittänyt, että kulkee ne julkiset niin, että opiskelemaan pääsis? Nyt ne ei taas kulje ollenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja laaman nöyhtä;30564749:
No hae kouluun sille paikkakunnalle jonne julkiset kulkevat. Opiskele lisää, saat vaihtoehtoja. Vaikka automekaanikoksi niin saat isäsi ropposen korjattua.
Huono ehdotus. Kun ap:llä ei ole varaa käydä töissä, niin miten olisi varaa opiskella.

Alkuperäinen kirjoittaja mitähelv;30564731:
Niin mitä? Etkö sä äsken väittänyt, että kulkee ne julkiset niin, että opiskelemaan pääsis? Nyt ne ei taas kulje ollenkaan?

Oletko noin tyhmä oikeasti? Koulut alkavat yleensä kahdeksalta ja loppuvat viimeistään neljältä ja linja-autojen aikataulut sopiin noihin. Mutta ei ne sovi jos pitäisi töissä käydä, miksi tätä on niin vaikea käsittää????????? Jos pitää töihin seitsemäksi, niin ei se auta jos linja-auto on paikkakunnalla vähän ennen kahdeksaa. Kolmivuorotyössä täysin mahdotonta kulkea linja-autolla. Meneekö jo jakeluun? Ei taida mennä.

Huono ehdotus. Kun ap:llä ei ole varaa käydä töissä, niin miten olisi varaa opiskella.

Ei jumalauta. Mulla ei ole varaa autoon joten en voi tehdä työtä missä tarvitaan autoa! Voin aivan hyvin tehdä töitä jos saan kuljettua työpaikalle kävellen tai pyörällä. On varaa opiskella jos saan liiton rahan, opintorahalla en todellakaan ole varaa opiskella.

Tässä nyt jotkut sekoittaa asioita keskenään ja väitetään totuudeksi sellaista mikä ei sitä ole.

Todellinen elämä = sössityt luottotiedot, iso läjä velkoja ulosotossa ja lauma lapsia, päälle asunto huitsin nevadassa ilman mahdollisuutta julkiseen liikenteeseen.

Totta, minä en ainakaan tiedä yhtään mitään todellisesta elämästä :(.

Ei ole isoa läjää velkaa ulosotossa, ei laumaa lapsia eikä asunto ole huitsin nevadassa vaan oman pienen paikkakuntamme keskustassa. Onko tosiaan noin uskomatonta joillekin, että monella paikkakunnalla on huono julkinen liikenne?

Mitä sä siellä aapee hysterisoit? Se "tartteeko" sun hakea, selviää kun soitat työkkäriin ja kerrot että vuorotyöhön et pääse. Ja jos työkkäri on silti sitä mieltä että haettava on, niin sitten haet ja kirjoitat hakemukseesi että voit tehdä vain päivävuoroja klo siitä klo siihen ja siihen (miten ne sun bussit sitte kulkeekin). Tuskin huolivat duuniin, mutta haettu sitten on.

[QUOTE="a p";30564802]Oletko noin tyhmä oikeasti? Koulut alkavat yleensä kahdeksalta ja loppuvat viimeistään neljältä ja linja-autojen aikataulut sopiin noihin. Mutta ei ne sovi jos pitäisi töissä käydä, miksi tätä on niin vaikea käsittää????????? Jos pitää töihin seitsemäksi, niin ei se auta jos linja-auto on paikkakunnalla vähän ennen kahdeksaa. Kolmivuorotyössä täysin mahdotonta kulkea linja-autolla. Meneekö jo jakeluun? Ei taida mennä.[/QUOTE]

Sinähän se idiootti olet; itse kirjoitit, ettei päivätyössäkään voi kulkea teiltä julkisilla!!! No mihin vitun ai8kaan ne koulut sitten on, jos ei päiväsaikaan???

[QUOTE="hohhoijaa";30564813]Mitä sä siellä aapee hysterisoit? Se "tartteeko" sun hakea, selviää kun soitat työkkäriin ja kerrot että vuorotyöhön et pääse. Ja jos työkkäri on silti sitä mieltä että haettava on, niin sitten haet ja kirjoitat hakemukseesi että voit tehdä vain päivävuoroja klo siitä klo siihen ja siihen (miten ne sun bussit sitte kulkeekin). Tuskin huolivat duuniin, mutta haettu sitten on.[/QUOTE]

Johan mä kerroin eilen, että mulle oli tullut nettiin omiin tietoihin, että työtä pitää hakea! Soitin tänään työkkäriin ja kerroin ettei mulla ole autoa joten tuo työ on mulle mahdoton, mutta kehotettiin silti hakemaan ettei tule mitään selvityspyyntöä miksi en ole työtä hakenut. Hakemus ja ansioluettelo on postitettu ja nettiin olen kuitannut, että olen lähettänyt hakemuksen ja nyt odotan vastausta.

Netissä kysyttiin onko autoa käytössä ja vastasin, että ei ole. No eipä näyttänyt sillä olevan mitään merkitystä kun katsottiin vain, että on mun alan töitä ja omalla paikkakunnalla.

Yhteistyössä