Voinko laittaa jo työhakemukseen, että minulla ei ole autoa käytettävissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttävää

Vieras
Työkkäristä tuli työtarjous vaikka mun tiedoissa on merkintä, että mulla ei ole autoa käytettävissä. Ja vasta vähän aikaa sitten autottomuus hyväksyttiin syyksi siihen etten hakenut vuorotteluvapaan sijaisuutta toiselta paikkakunnalta. Julkisilla ei töihin olisi päässyt eikä pääse tuohonkaan työpaikkaan mihin tuli nyt työtarjous ja kun työ olisi vieläpä kotihoidossa niin siellä varsinkin pitää olla oma auto. Silti taas tämä sama ihminen laittaa mulle työtarjouksen työhön toisen kunnan alueelle Enkä nyt kaipaa tähän mitään ihmettelyjä, että eikö työnantajalla ole autoja työntekijöille. No ei ole ja se siitä.

Mun mielestä on ajanhaaskausta puolin ja toisin, että jos mut kutsuttaisiin työhaastatteluun ja vasta siellä selviää ettei mulla ole autoa. Mulla ei ole varaa ostaa autoa enkä ala sitä hankkimaan parin kuukauden työpätkän takia kun ei sitten jatkosta ole mitään tietoa ja auto pitäisi silti pystyä maksamaan.

Aion sitäpaitsi hakea paria työtä kesäksi omalta paikkakunnalta ja niihin pääsen kulkemaan pyörällä. Molemmat noista töistä kestää kuukauden. Lisäksi olen hakenut erästä vakipaikkaa joka alkaa 1.8. Ja jos mulla auto olisi niin totta kai hakisin töitä muualtakin kuin täältä!

Laitat cv:hin että ei ole autoa käytössä, siinä se tulee pulihuolimattomasti ilmi, eikä liene tulevan syytettä että menetti työpaikan omalla toiminnallaan.

Paskapuhetta. Suomessa ei ole paikkaa mihin ei pääse julkisilla + parin kilometrin reippaalla kävelyllä.

Idiootti. Joo kyllähän tuonne paikkakunnalle aamuvuoroon pääsisi kouluaikaan, mutta eipä se paljon lohduta kesällä. Iltavuoro ja viikonloppuja olisi ihan turha haaveillakaan edes kouluaikoina. Ei onnistu kaksivuorotyössä kulkeminen julkisissa enkä ala kävellen tai pyörällä kulkemaan 30km:n matkaa. Ja kun se auto pitää kuitenkin olla siinä itse työssä, jos et sitä osannut lukea.

[QUOTE="jep";30817269]Taas mennään. ..... sama saatanan itku kuin viimeksi.[/QUOTE]

Koska viimeksi? :O Jos tarkoitat sitä ketjua missä joku oli saanut käskyn hakea kotihoitoon tms. töihin niin en ole sen ketjun ap. Luin kyllä sitä ketjua silloin ja huomasin, että jotkut kuvittelevat kotihoidossa olevan autot jokaiselle työntekijälle. Mä olen nyt ollut työtön vasta kolme viikkoa ja tuosta ketjusta on jo aikaa.

Vai oliko se niin, että siinä toisessa aloituksessa kotihoito oli esimerkkinä ja se itse työ oli joku toinen hoitoalalta. En mä muista, mutta sen muistan, että siitä väännettiin että kyllä pitää olla kotihoidossa työntekijöillä auto työnantajan puolesta. No eihän pidä.

Paskapuhetta. Suomessa ei ole paikkaa mihin ei pääse julkisilla + parin kilometrin reippaalla kävelyllä.

Pääsee toki. Jos on esim. valmis pidentämään työpäiväänsä 1,5 h.
Katoin tossa kahden lähikunnan väliset linja-autoaikataulut (pikkukuntia Keski-Suomessa, välimatka n. 30 km) Aamulla 0,5 h ylimääräistä "odotteluaikaa" ennen työpäivän alkua, iltapäivästä 1 h.

Juu, ja mulla on oma auto käytössä.

Simple: soitat ehdotettuun työpaikkaan. Kerrot saaneesi työtarjouksen ja kysyt suoraan haittaako hakemista, jos sulla ei ole autoa käytössä. Jos se heidänkin mielestä on este, that's it. Silloin ilmoitat vaan työkkärille, että otit yhteyttä, mutta ei onnistunut ja syykin sulla on tiedossa.

???? Meille tulee lähimmästä kaupungista, joka on 6 km päässä, kesällä 1 bussi / päivä ja kaupunkiin päin menee kaksi, aamulla ja iltapäivällä.

Kouluvuoden aikana tähän lähikaupunkiin pääsee täältä viimeisellä bussilla klo 16 ja kaupungista tännepäin klo 17.30. Joskus on noilla koululaisillakin illalla koulun menoja, joihin ei oikeesti pääse bussilla, vaikka mun ymmärtääkseni niin ei saisi olla. Tämä on varmasti arkea monessa muussakin kunnassa ja kuntaliitoksessa.

Yhteistyössä