Työkkärin mielestä varmaan pitää hakea työtä jossa tarvitaan autoa vaikka mulla ei autoa olekaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";30556779]Etkö ymmärrä lukemaasi? Työssä tarvitaan autoa. Tajuatko?[/QUOTE]
En tajua vieläkään. Miksi puhut vain työmatkasta ja siitä miten pääset työpaikalle, jos työssä vaaditaan autoa. Työkkäriä ei kiinnosta yhtään se, miten menet työpaikalle. Se, ettei ole autoa käytettäväksi työmatkoihin, ei ole työkkärin mielestä este työn hakemiselle. Sen sijaan jos tarvitset autoa työpaikalla esimerkiksi pakettien kuljettamiseen, niin tilanne on toinen.

Mihin tarvitset autoa työssä?

[QUOTE="apuva";30556795]Jos tietäisi paikkakunnan, niin voisi koittaa selvittää ratkaisuja kulkemisongelmaasi. Tiedä vaikka jotkut naapurisi pystyisivät järjestämään kimppakyydin tms. Jos siis haluaisit ratkaisun ongelmiisi?[/QUOTE]

:laugh: No ei todellakaan hyödytä laittaa tänne sitä kuntaa koska ei se ratkaise tätä asiaa mitenkään. Se ei tuo lisää julkista liikennettä eikä auta kulkea muiden kyydissä kun työ on hoitoalalla. Koittakaa nyt jo tajuta.

Meinaatlo että työvuorot aina alkaa klo 7 tai 8? Ollessani vuorotyössä, aamu saattoi alkaa klo 5 ja päivä päättyä klo 22. Ei todellakaan ollu mitää julkista naapuriin kun ei ennen klo 5 paikkakunnallakaan. Vuorotyö voi todellakin olla ongelma kulkemisen suhteen.

Täällä naapurikunnissa molemmissa on suuria työllistäjiä, joissa vuorotyötä. Kun on kysyntää niin on kuljetustarjontaakin.

[QUOTE="a p";30556789]Niin kun ihmisillä on menoja kuten esim. miehen kolme lasta aiheuttavat niitä. Itse taidat olla aika avuton jos et tajua todellista elämää.[/QUOTE]

Ja sä kuvittelet, että te olette ainoat ihmiset maan päällä, joilla on menoja? Kyllä niitä on ihan kaikilla ja silti porukka kykenee hoitamaan asiansa niin, että pääsevät töissä kulkemaan. Kyllä se on pelkästään tuo sun asenteesi mikä tässä hommassa on perseestä. Jos tahtoisit töihin niin sä menisit. Keksit vain itsellesi tekosyitä, jotta saat maata kotona perse homeessa.

[QUOTE="a p";30556798]:laugh: No ei todellakaan hyödytä laittaa tänne sitä kuntaa koska ei se ratkaise tätä asiaa mitenkään. Se ei tuo lisää julkista liikennettä eikä auta kulkea muiden kyydissä kun työ on hoitoalalla. Koittakaa nyt jo tajuta.[/QUOTE]

No jos esim. sairaalasta kyse, niin luulisi samassa vuorossa työskentelevän muitakin kuin vain sinä. Ehkä jopa samasta kunnasta, kuin sinä.

Senkus naurat, se paljastaa asenteestasi olennaisen. Et todellakaan edes halua että asia järjestyisi. Et halua niihin töihin.

En tajua vieläkään. Miksi puhut vain työmatkasta ja siitä miten pääset työpaikalle, jos työssä vaaditaan autoa. Työkkäriä ei kiinnosta yhtään se, miten menet työpaikalle. Se, ettei ole autoa käytettäväksi työmatkoihin, ei ole työkkärin mielestä este työn hakemiselle. Sen sijaan jos tarvitset autoa työpaikalla esimerkiksi pakettien kuljettamiseen, niin tilanne on toinen.

Mihin tarvitset autoa työssä?

Oletko vähän yksinkertainen. Tällä paikkakunnalla on tarjolla töitä jossa tarvitaan autoa. Naapurikunnissa on töitä tarjolla paikoissa joissa ei tarvita autoa, mutta autoa tarvitaan siihen, että pääsee töihin. Mutta tuskin tajusit vieläkään.

Usko tai älä, mutta myös hoitoalalla on työpaikkoja joissa työnantaja vaatii omaa autoa. Onko kotihoito sulle mitenkään tuttu sana?

Olen laittanut työnhaun voimaan sähköisesti ja siellä sai valita mistä kunnista hakee töitä ja laitoin vain oman kunnan. En sitten tiedä onko tuolla merkitystä vai tuleeko silti työkkäristä ilmoituksia naapurikuntien paikoista.

No mikä työ hoitoalalla olisi sinulle sopivaa? Pyörälläkö ajattelit ajaa kotihoito-työssä asiakkaalta toiselle? Onko sulöle sopivaa työtä realistisesti olemassakaan?

[QUOTE="apuva";30556804]No jos esim. sairaalasta kyse, niin luulisi samassa vuorossa työskentelevän muitakin kuin vain sinä. Ehkä jopa samasta kunnasta, kuin sinä.

Senkus naurat, se paljastaa asenteestasi olennaisen. Et todellakaan edes halua että asia järjestyisi. Et halua niihin töihin.[/QUOTE]

Ei onnistu hoitoalan vuorotyössä kulkea kimppakyydillä! Vuorot vaihtelee miten sattuu eikä aina olla töissä samojen ihmisten kanssa! Joskus vuorot osuu yksiin ja joskus on taas niin ettei toista edes näe moneen päivään kun ollaan aivan eri vuoroissa. Jos menee aamuvuoroon seitsemäksi, niin ei välttämättä molemmat pääse samaan aikaan.

Kyllä todellakin haluan töitä! Mutta miten helvetissä saan asiat järjestymään jos en voi edes saada töitä autottomuuden takia eikä ole varaa siihen autoon! Olette kyllä totaalisia idiootteja kun ette tajua muuta kuin oman napanne!

[QUOTE="hetkinen";30556814]No mikä työ hoitoalalla olisi sinulle sopivaa? Pyörälläkö ajattelit ajaa kotihoito-työssä asiakkaalta toiselle? Onko sulöle sopivaa työtä realistisesti olemassakaan?[/QUOTE]

Mä olen kyllä realistisesti sitä mieltä, että tällä palstalla on melko yksinkertaista porukkaa.

[QUOTE="a p";30556815]
Mutta miten helvetissä saan asiat järjestymään jos en voi edes saada töitä autottomuuden takia eikä ole varaa siihen autoon![/QUOTE]

Jos joku palstalainen lahjoittaisi sulle auton ja tankillisen bensaa :P

Miten helvetissä sä itse ajattelit asian järjestyvän, jos olet alalla, jolla tarvitsee autoa mutta sulla ei sitä ole?

• Tykkää
Reactions: Aina Marina
[QUOTE="a p";30556805]Oletko vähän yksinkertainen. Tällä paikkakunnalla on tarjolla töitä jossa tarvitaan autoa. Naapurikunnissa on töitä tarjolla paikoissa joissa ei tarvita autoa, mutta autoa tarvitaan siihen, että pääsee töihin. Mutta tuskin tajusit vieläkään.

Usko tai älä, mutta myös hoitoalalla on työpaikkoja joissa työnantaja vaatii omaa autoa. Onko kotihoito sulle mitenkään tuttu sana?

Olen laittanut työnhaun voimaan sähköisesti ja siellä sai valita mistä kunnista hakee töitä ja laitoin vain oman kunnan. En sitten tiedä onko tuolla merkitystä vai tuleeko silti työkkäristä ilmoituksia naapurikuntien paikoista.[/QUOTE]

Voi tullakin. Se on laaja se alue josta saattaa tulla ilmotus. Mulle välillä kun soitteln johki perähikiän paikkaan ja kyselin ni tuli semmosta kommenttia työnantajalta että mitä vattua ne sieltä käskee hakemaan. Ja ite iha samaa mieltä. Mutta haettavahan se oli. Ainahan toki ne löys lähempääkin jonkun.

[QUOTE="hetkinen";30556821]Jos joku palstalainen lahjoittaisi sulle auton ja tankillisen bensaa :P

Miten helvetissä sä itse ajattelit asian järjestyvän, jos olet alalla, jolla tarvitsee autoa mutta sulla ei sitä ole?[/QUOTE]

että jos ala vaatii eikä ole autoa? Mietitkö edes tuota mielipidettä...Ei kaikilla ole autoa jospa ei ole varaa autoon!

Meinaatlo että työvuorot aina alkaa klo 7 tai 8? Ollessani vuorotyössä, aamu saattoi alkaa klo 5 ja päivä päättyä klo 22. Ei todellakaan ollu mitää julkista naapuriin kun ei ennen klo 5 paikkakunnallakaan. Vuorotyö voi todellakin olla ongelma kulkemisen suhteen. Ja ap, haet paikkoja mitä ne määrää, kokemus kertoo että semmoset raakkautuu jotka työpaikka kattoo sopimattomiksi ja asiakkuus tökäriin jatkuu kun teet niinkun ne käskee. Koskaan en oo niiden määräysten takia saanu töitä tahi rankkua. Olen vain hakenu kuten määrätty. Tai ylipäätään saanu töitä tökärin avulla. Ominneuvoin kyllä.

Mikä helvetti on tökäri?

[QUOTE="a p";30556805]Oletko vähän yksinkertainen. Tällä paikkakunnalla on tarjolla töitä jossa tarvitaan autoa. Naapurikunnissa on töitä tarjolla paikoissa joissa ei tarvita autoa, mutta autoa tarvitaan siihen, että pääsee töihin. Mutta tuskin tajusit vieläkään.

Olen laittanut työnhaun voimaan sähköisesti ja siellä sai valita mistä kunnista hakee töitä ja laitoin vain oman kunnan. En sitten tiedä onko tuolla merkitystä vai tuleeko silti työkkäristä ilmoituksia naapurikuntien paikoista.[/QUOTE]
Okei, nyt on tarvittavat tiedot. Työssäkäyntialue on 80 km säteellä. Jos nuo toisen kunnan työpaikat, joissa ei vaadita autoa, on tuolla etäisyydellä, niin työvoimatoimisto voi halutessaan vaatia, että haet työpaikkaa.

Oman kunnan työpaikkoja, jossa vaaditaan autoa, voit hakea kunhan mainitset, ettei sinulla ole autoa käytettävissä. Työnantaja päättää, palkkaako sinut autottomana.

Jos omalla paikkakunnalla on vähänlaisesti hoitoalan työpaikkoja ja työllistyminen näyttää vaikealta tulevaisuudessakin, niin siinä tapaksessa auton hankkiminen on varmasti paras vaihtoehto pitkällä tähtäimellä.

[QUOTE="a p";30556847]Ei hoitoalan koulutuksen pääsyvaatimuksissa lue, että alalla tarvitaan autoa. :D[/QUOTE]

Ei itsellä käynyt mielessä, että missä niitä työpaikkoja on, mitkä ne työajat on ja miten sinne töihin pääsee kulkemaan?

Ei itsellä käynyt mielessä, että missä niitä työpaikkoja on, mitkä ne työajat on ja miten sinne töihin pääsee kulkemaan?

Oman kotipaikkakunnan jokaiseen hoitolaitokseen/palvelukotiin pääsen kulkemaan pyörällä tai kävellen. Juuri nyt vain ei ole tarjolla kuin päivä silloin ja päivä tuolloin.

Eikä näytä kukaan huomaavan, että olen kyllä valmis kulkemaan muualla töissä ja se oli tarkoituskin jos täältä ei löydy töitä, mutta kun se mulle lainaan luvattu sukulaisen auto hajosi. Eikä sitä korjata aivan heti.

Ei kun se on paljon kivempaa vittuilla mulle, että olen työtä vieroksuva vaikka ei edes tunneta mua.

Realistiset vaihtoehdot mun mielestä on:

a) Hankkia laina-auto jostakin kaverilta, sukulaiselta jne siksi aikaa, kun on varaa hankkia oma. Ei välttämättä ihan helppoa sillä yleensä ihmiset jotka eivät autoa tarvitse, myyvät sen pois. Itse tietäisin heti kaksi ihmistä jotka pystyisivät autoa lainaamaan itselleni, toinen muutamaksi päiväksi ja toinen pidemmäksi aikaa (auto seisonnassa, tietysti sitten itse maksaisin vakuutuksen ja verot).

b) Hakea töitä missä autoa ei tarvitse / pääsee julkisilla. Sitten kun on varaa hankkia se auto, voi hakea oman alan töitä.

Ansiosidonnaiselle jättäytyminen on helppo vaihtoehto tässä vaiheessa, mutta se loppuu kuitenkin jossakin vaiheessa ja siinä vaiheessa työn hankkiminen on entistä vaikeampaa. Työnantajat kun haluavat nähdä jonkinlaista motivaatiotakin, kyllä he osaavat laskea 1+1 että tuo hakee töitä koska on pakko nyt kun liiton rahat on loppu.

[QUOTE="a p";30556789]Niin kun ihmisillä on menoja kuten esim. miehen kolme lasta aiheuttavat niitä. Itse taidat olla aika avuton jos et tajua todellista elämää.[/QUOTE]

Meillä 5 lasta, vain mies käy työssä ja minä työtön. Kuitenkin olen 5 päivänä viikossa tekemässä työttömyyskorvaukseni eteen töitä. Ja meillä on 2 autoa. On paljon helpompaa kulkemisen suhteen, vaikka tiukkaa tekeekin pitää 2 autoa.

[QUOTE="apuva";30556786]Mikä kunta kyseessä?[/QUOTE]

Varmasti suurimmassa osassa kunnista on sama tilanne. Julkinen liikenne ja vuorotyöajat eivät kohtaa. Ne pari vuoroa, mitä päivän aikana kulkee, sopivat harvoin säännölliseen päivätyöhönkään.

Eräs ystäväni ratkaisi tuon pulman hankkimalla skootterin, jolla kulkee 20 km työmatkan kesät talvet. Bensaa vie murto-osan siitä mitä auto. Vakuutuksista en tiedä mitä maksaa. Mutta ainakin tämä ystäväni ratkaisi tällä sen ongelman, ettei ollut varaa pitää autoa.

Talvisin on kyllä kylmää kyytiä, mutta sehän on vaan vaatetuksesta kiinni.

[QUOTE="apuva";30556804]No jos esim. sairaalasta kyse, niin luulisi samassa vuorossa työskentelevän muitakin kuin vain sinä. Ehkä jopa samasta kunnasta, kuin sinä.

Senkus naurat, se paljastaa asenteestasi olennaisen. Et todellakaan edes halua että asia järjestyisi. Et halua niihin töihin.[/QUOTE]

Taidat olla aika yksinkertainen. Vaikka minä olen säännöllisessä päivätyössä arkisin, niin silti en voisi yhdenkään työkaverini kanssa kulkea kimppakyydillä, edes niiden, jotka asuvat lähelläni tai kulkevat ohitseni. Jokaisella meillä on on omat erityismenomme lasten, kauppareissujen, lomien, lääkärireissujen, sairauslomien yms. suhteen.

En ehtisi itsekään tehdä ylimääräisiä lenkkejä, kun on minuuttiaikataulut käytössä lasten ja arjen sujumisen takia.

Yhteistyössä