mikä on ikäsi ja mitä ehkäisyä käytät?

• Viestiketjun aloittaja vierasäiti
  • Ensimmäinen viesti
ja menin
Tää on kyllä hauska, et joillekin menkkojen poissaolo on pelkästään positiivinen asia, kun taas joillekin (kuten esim. minulle) ehdottomasti negatiivinen.

Menkoista tietää, että kroppa toimii ja on terve, ei ole raskaana ja tosiaan, EI ole raskaana.
Tuntee myös oikeasti olevansa nainen, kun kierto pelaa normaalisti.

Ovulaatiosta ja sen tuottamasta eläimellisestä kiimasta en myöskään olisi valmis luopumaan.
Tuntee jotenkin olevansa todella elossa ja yhtä luonnon kanssa. :D
lukee tänkin palstan=) muuten selailin yht palstaa ja sie tupsahdit kaikkinesi siihen on sullakin kiltit silmät hyvää uutta vuotta

siis etin yht jäbää joka lähti shipil peruskoulun jälkeen ulkomaille. sulla oli vaan just lärvi bongauksis ni piti tsiikaa ja tyylikäs oot ei mitään tissi kuvii. se oli paras sinä rasta nainen ja lapses=). noh monen joukosta panin sen merkille et lämmin katse hienoo lapselle
Hmm, en nyt ihan hiffannut, että mistä bongasit ja miten yhdistit minuun, mutta ok. :)

hhhhh
Hmm, en nyt ihan hiffannut, että mistä bongasit ja miten yhdistit minuun, mutta ok. :)
siis oon 9mm ja näin sun kuvas missä sulla oli kädet yhes ja heh suoja kupu siinä uunissa tai se ristikko. noh siis ku täl yhel oli aikoinaa siinä palvels nikki. en sano sitä et ku se on sun juttus. mä en muista nimiä mut kasvot jää mieleen. eläkä pelkää mie en muista nikkiäs siellä=) mä diggaan vaan just random kohtaamisist.

siis oon 9mm ja näin sun kuvas missä sulla oli kädet yhes ja heh suoja kupu siinä uunissa tai se ristikko. noh siis ku täl yhel oli aikoinaa siinä palvels nikki. en sano sitä et ku se on sun juttus. mä en muista nimiä mut kasvot jää mieleen. eläkä pelkää mie en muista nikkiäs siellä=) mä diggaan vaan just random kohtaamisist.
Joo, nyt ehkä sain kiinni. :D Sulla on erikoinen tyyli kertoa asioita, tolleen "tarinankertojamaisesti". Positiivinen juttu siis.

Mut jooh, kiitos kauniista sanoistasi ja kaikkea hyvää!

nelkyt
40v ja sterilisaatio tehty reilu 6v sitten viimesen synnytyksen jälkeen heti. Ei tästä nyt mitään erityisiä huonoja puolia ole, ellei sellaseksi halua laskea kipuja joista kärsin muutaman päivän toimenpiteen jälkeen.

Hyviä puolia on vaivattomuus, ei kuluja ehkäisystä ja varmuus... Itse tosin kärsin suunnattomasti todella runsaista kuukautisista ja haluaisin niihin jonkun avun. Saiskohan kohdun poiston tällä perusteella? Kierukkaa ei ilmeisesti sterilisaation jälkeen enää laiteta. Menkat on kamalat, enkä voi ymmärtää miten joku niitä "tarvii" naiseuden kokemiseen....

"Jenis"
40-vuotias olen ja minut on steriloitu nelisen vuotta sitten. Ihan paras ratkaisu ever, ei yhtään haittapuolta. Lapsia ennen ja lasten välissä käytin Mirenaa ja se toimi kans hyvin, mutta nyt on tosiaan lapsiluku täynnä niin steri siksi.

vapaa hormoneista
25 / miehen vasektomia.

Ei kiitos hormoneille. Karmeita sivuvaikutuksia ja kyllä ne seksihalut on ilman aivan eri luokkaa ja tunteetkin voimakkaampia kumppania kohtaan, niin eri luokkaa kaikki, että kun jätettiin hormonipaska pois ja siirryttiin kumiin, niin mies meni muutaman kuukauden sisään operoitavaksi kun takaisin ei enää palata ja kumia ei aiota käyttää montaakymmentä vuotta, muutama kk oli jo liikaa.

kierukka ehdottomasti
29v, Nyt käytössä pelkkä kondomi, viim. synnytyksestä 8 kk. Mirena laitetaan heti kun oma kierto käynnistyy, sitä odotellessa...Imetän vielä, ei ole kuukautiset alkaneet. Myös raskauksien välissä pari vuotta mirena käytössä. Ihastuin siihen ikihyviksi, aiemmin runsaat, epäsäännölliset ja kivuliaat kuukautiset jäivät vuoden sisään kokonaan pois.

Ennen ekaa raskautta mentiin e-pillereillä, niihin en enää palaisi.

Jouduin näemmä ehkäisyneuvolan propagandan uhriksi, ennen ekaa mirenaa kierukka vaikutti minusta lähinnä keskiaikaiselta kidutusvälineeltä. Olin raskauden jälkeen miettinyt ehkäisykapselia, kun pelkäsin että kierukan laitto sattuu kovastikin. Hehkuttivat sitä mirenaa niin paljon että lopulta kallistuin siihen. Ja kyllä kannatti. Eikä sattunut yhtään. Ilmeisesti niitä laitetaan nykyään myös synnyttämättömille. Ja onhan tuo paljon helpompi ja edullisempi käytössä kuin esmes pillerit.

Mies harkitsee kyllä vasektomiaa, vaikka alta 30v sekin on. Meillä on kuitenkin jo 3 mukeloa ja lapsiluku taatusti täynnä. Haluan silti ihan vuotoprofiilin takia sen mirenan, vaikka raskauden pelkoa ei olisikaan.

Yhteistyössä