mikä on ikäsi ja mitä ehkäisyä käytät?

• Viestiketjun aloittaja vierasäiti
  • Ensimmäinen viesti
vierasäiti
Itse olen 34v. Ja käytössä nuvaring ehkäsyrengas. Harkitsen hormoniehkäisyn lopettamista, hormoniehkäsy ollut käytössä 15v. Lukuunottamatta 2 noin vuoden taukoa raskauksien vuoksi. Kokemuksia kaipailisin siis myös hormoniehkäsyn lopettamiseen liittyen.

"vaemo"
37v. Mulla ei varsinaisesti mitään. Miehelle tehty vasektomia. Hormonaalinen ehkäisy viimeksi 11v sitten. Sen jälkeen raskauksia, kuparikierukkaa, kondomia. Nyt 4v näin ja äärettömän tyytyväinen.

"Tuula"
Tällä hetkellä hormoonikierukka, otin sen 45 vee. Kaksi lasta. Ennen kierukkaa vain konsomi käytössä. Tyytyväinen tähän, kärsin runsaista menkoista mut en enää ... :)

"yyhoo"
lähempänä 50v. Enkä käytä ehkäsyä.
No, jos se otetaan ehkäsynä et ei oo miestä eikä miesystävää eik ämuutakaa seksiä elämässä ni sit se.
Sama peli, vaikka oon 10v. nuorempi. ;) Mitäs sitä mitään tarvii, kun ei kerran mitään trafiikkia tuolla alakerran suunnalla ole... Tosin olin tuon ainokaisen kanssakin erittäin huono sikiämään ja kauan sai sitäkin tekemällä tehdä, ennen kuin nappasi, joten tuskinpa se kertalaakista nalli napsahtais edelleenkään, vaikka heti vetäis jonkun kanssa paljaalla... :D Olen kylläkin vakavasti harkinnut kierukkaa erittäin runsaiden ja kivuliaiden menkkojen "hoitoon", mutta varsinaisessa tarkoituksessaan en sitä tarvitse.

oiiuy
Kiinnostava aihe. Mulla tuli just 39 mittariin ja lapsia kaksi, eikä lisää toiveissa. Kai.

Kuitenkaan en haluais luottaa mihinkään varmoihin päiviin tai keskeytettyyn ja koska en kykenisi aborttiin enkä halua enää nelikymppisenä ryhtyä vauvanhoitoon, niin oon pähkäillyt mitä tehdä.

Hormonaalista ehkäisyä en enää haluaisi ja ajatus kierukasta ällöttää. Eli sterilisaatio? Mutta onko se jo hätävarjelun liioittelua ja haitoista on vaikea löytää tietoa. Hmmmhm..

[QUOTE="pieras";30553807]42 v ja MIRENA, toinen menossa ja ensi vuonna kolmas :D

parhaita keksintöjä ikinä! ei meinaan oo ollu menkkoja kahdeksaan vuoteen...[/QUOTE]

Tää on kyllä hauska, et joillekin menkkojen poissaolo on pelkästään positiivinen asia, kun taas joillekin (kuten esim. minulle) ehdottomasti negatiivinen.

Menkoista tietää, että kroppa toimii ja on terve, ei ole raskaana ja tosiaan, EI ole raskaana.
Tuntee myös oikeasti olevansa nainen, kun kierto pelaa normaalisti.

Ovulaatiosta ja sen tuottamasta eläimellisestä kiimasta en myöskään olisi valmis luopumaan.
Tuntee jotenkin olevansa todella elossa ja yhtä luonnon kanssa. :D

Yhteistyössä