Toi syyllistämis mainos inhottaa

....
En usko, että pystyt olemaan sen empaattisempi suomalaisten lasten ja nuorten suhteen eli älä esitä että autat heitäkään.
Miksi ei voisi olla?
Itse en kylläkään lapsia ja nuoria auta, oli ne sitten afrikkalaisia tahi suomalaisia. Mutta annan kyllä rahaa niille tahoille joille a) itse haluan ja b) käyttävät edes suurimman osan niistä rahoista siihen mihin väittävät.
Eli itse lahjoitan rahaa ja tavaraa pienille rescue-ryhmille ja oman paikkakuntani eläinsuojeluyhdistykselle.
Mitkään WWF:t, Petat tai Greenpeacet ei todellakaan saa lanttiakaan koska niistä rahoista suurin osa menee kuitenkin johonkin ihan muuhun kuin mitä noissa mainoksissa väitetään.
Ja sama on noiden punaisten ristien ja uniceffien kanssa. Ne johtajat siellä tahkoaa ihan järjettömiä summia omaan pussiin, ja ne rahat jotka sieltä firman sisältä lähtee maailmalle menee sitten heimojohtajille ym jotka sitten taas antavat pienen prosentin niille nälkäänäkeville. Toki, kyllä sillä 20 sentilläkin ehkä kupin riisiä saa, mutta silti mielestäni on vain naurettavaa että loput 19,80 menee ihan kaikkialle muualle, esimerkiksi noihin ärsyttäviin mainoksiin. Pelkkää bisnestä tuo on, eikä ne johtajatkaan siellä ajattele niitä kärpässilmälapsia, vaan ihan vain omaa napaansa.

vastaaja
Mua se surettaa. Surettaa ihan hirveesti, että niillä on siellä kurjaa. Mutta mä en lahoita rahaa, koska mulla ei sitä ole ja jos mulla olisi, mä lahjoittaisin sen ihan tähän johonkin lähelle, koska meillä on köyhiä Suomessakin.

Miksi ei voisi olla?
Itse en kylläkään lapsia ja nuoria auta, oli ne sitten afrikkalaisia tahi suomalaisia. Mutta annan kyllä rahaa niille tahoille joille a) itse haluan ja b) käyttävät edes suurimman osan niistä rahoista siihen mihin väittävät.
Eli itse lahjoitan rahaa ja tavaraa pienille rescue-ryhmille ja oman paikkakuntani eläinsuojeluyhdistykselle.
Mitkään WWF:t, Petat tai Greenpeacet ei todellakaan saa lanttiakaan koska niistä rahoista suurin osa menee kuitenkin johonkin ihan muuhun kuin mitä noissa mainoksissa väitetään.
Ja sama on noiden punaisten ristien ja uniceffien kanssa. Ne johtajat siellä tahkoaa ihan järjettömiä summia omaan pussiin, ja ne rahat jotka sieltä firman sisältä lähtee maailmalle menee sitten heimojohtajille ym jotka sitten taas antavat pienen prosentin niille nälkäänäkeville. Toki, kyllä sillä 20 sentilläkin ehkä kupin riisiä saa, mutta silti mielestäni on vain naurettavaa että loput 19,80 menee ihan kaikkialle muualle, esimerkiksi noihin ärsyttäviin mainoksiin. Pelkkää bisnestä tuo on, eikä ne johtajatkaan siellä ajattele niitä kärpässilmälapsia, vaan ihan vain omaa napaansa.
No lue sen viestit.

....
No lue sen viestit.
Olen lukenutkin, ja sinun viestisi myös. Eli miksi ei muka voisi lahjoittaa sinne minne itse haluaa?
Itse jo periaatesyistä kierrän nuo mainokset ja keräysastiat. Ja jos joku feissari tulisi minua jossain julkisella paikalla syyttämään kun en auta afrikkalaisia, niin tekisin kyllä tutuillekin selväksi ettei noihin lafkoihin vain kannata sitä rahaa laittaa. Kun taas pikkujärjestöille ihan mielellään sitä rahaa annan, ja tulee hyvä fiilis kun on edes mahdollisuus että rahat menee oikeaan osoitteeseen, Jonnekin muualle ku mainoksiin ja toimitusjohtajien palkkoihin.

joo no
https://www.unicef.fi/unicef/tietoa-taloudesta/

Minusta tuo Unicefin hallinto ei kovin suurta osuutta varoista vie. Toimintaa on kuitenkin niin laajasti, että pakkohan sitä on hallinnoidakin tehokkaasti. Ei mikään avustusjärjestö voi toimia ilman hallintoa, sula mahdottomuushan se olisi! Miettikää nyt edes vähän.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
hjk
https://www.unicef.fi/unicef/tietoa-taloudesta/

Minusta tuo Unicefin hallinto ei kovin suurta osuutta varoista vie. Toimintaa on kuitenkin niin laajasti, että pakkohan sitä on hallinnoidakin tehokkaasti. Ei mikään avustusjärjestö voi toimia ilman hallintoa, sula mahdottomuushan se olisi! Miettikää nyt edes vähän.
Täällä on paikallisia, pieniä ja vapaaehtoisesti toimivia avustusryhmiä, jotka keräävät rahaa tietyille ihmisille ja ne rahat menevät ihan oikeasti, penniäkään vähentämättä suoraan niille joille on tarkoitettu. Yhdenkin yhdistyksen perustajat, jonka toiminnan tunnen erittäin hyvin, käyvät (omilla, ei keräysrahoilla ostamalla matkalipulla) lahjoittamassa kerätyt rahat tai niillä ostetut tarvikkeet suoraan ja henkilökohtaisesti apua tarvitsevien käteen. Sitten on niitä, jotka lähtevät itse maailmalle jakamaan tietoa esimerkiksi äideille, jotka nukuttavat ja hiljentävät sylivauvojaan tapojen mukaan oopiumilla tai kokaiinilla.

Unicefien ja muiden vastaavien hallintoon, mainoksiin, palkkoihin, toimitiloihin yms yms menee leijonaosa keräysrahoista ja monesti jäljelle jääneet rahat annetaan kyläpäälliköille joista osa on todistetusti käyttänyt kaiken avun omaan henkilökohtaiseen hyvinvointiin tai aseisiin.

....
Mulle tuli ennen joulua Unicefin feissari kertomaan että meillä on kaikilla vastuu auttaa nälissään olevia köyhien maiden lapsia. Kerroin, että olen vastuussa tasan niistä lapsista jotka olen itse synnyttänyt mutta voin kyllä lahjoittaa kondomeja köyhille Afrikan vanhemmille.
Olen samaa mieltä sun kanssa. Joskus vuosi sitten tuli dokumentti näistä järjestöistä.
Tämä ohjelma vahvisti minun käsitystä siitä, että ne ovat vain korruptoituneita suojatyöpaikkoja. Eräskin mies sanoi, että jos ne kaikki rahat mitä nämä järjestöt keräävät menisi oikeasti afrikkaan tms..niin heidän ongelmat pitäisi olla ratkaistu.
Tosiaan siellä on näitä keskeneräisiä kouluja, kaivoja ym kyhäelmiä. Mutta ihmiset voi yhtä huonosti kuin ennenkin.

vierailija--
Siis eihän täällä Suomessakaan peruskoulun jälkeinen koulutus ilmaista ole.
Peruskoulu on toki hieno asia, mutta ei peruskoulupapereilla töitä saa.
Moni jää ilman koulutusta koska ei ole varaa opiskella. Tähän riittää ihan luottotietojen menetys, mikä on suht yleistä köyhistä perheistä tulevilla.
Opintolainaa ei ilman luottotietoja saa eikä opintotuella elä, töitä opintojen oheen on liki mahdotonta saada.

vieras..
Tilanne on tosiaan aika paha, mutta sellaisena se pysyykin. Ei se auta että rahaa tuonne lähetellään, pitää olla konkretiaa. Ei auta rakentaa kaivoja, jos niiden huollosta ei ole käsitystä tai jollei niitä käytetä oikein. Ja niin edelleen.

En usko, että pystyt olemaan sen empaattisempi suomalaisten lasten ja nuorten suhteen eli älä esitä että autat heitäkään.
By the way hienoa työtä tehnyt se Unicefin feissari puhuessaan vastuusta auttaa! Liian paljon näkee leipääntyneitä "ihan sama" tyyppejä työssään, joilla ei ole vahvoja mielipiteitä.
Minuapa ei liikuta mihinkään suuntaan uskot tai olet uskomatta. Käy kumminkin huviksesi tutustumassa Tukikummit ry:n toimintaan. Syrjäytymistä vastaan voi toimia rahallisen tuen lisäksi esim vapaaehtoistoiminnalla. Vaikkapa olemalla mukana järjestämässä syrjäytymisvaarassa oleville harrastusmahdollisuuksia

joo no
Siis eihän täällä Suomessakaan peruskoulun jälkeinen koulutus ilmaista ole.
Peruskoulu on toki hieno asia, mutta ei peruskoulupapereilla töitä saa.
Moni jää ilman koulutusta koska ei ole varaa opiskella. Tähän riittää ihan luottotietojen menetys, mikä on suht yleistä köyhistä perheistä tulevilla.
Opintolainaa ei ilman luottotietoja saa eikä opintotuella elä, töitä opintojen oheen on liki mahdotonta saada.
Oijoi. Mietipä niitä maita, joissa lapsille se peruskoulukin on kiven alla saada ja käydä. Jos suomalaisen köyhän perheen lapsella on vaikeaa, kun ei pysty opiskelemaan peruskoulun jälkeen, millaista on lapsella, joka ei meinaa saada sitä perusopetustakaan, ei luku- eikä kirjoitustaitoa?

Vaikka meillä asiat menee oman mittapuumme mukaan heikommin koko ajan, niin silti monella meistä on mahdollista auttaa myös niitä, joilla on vielä huonommin kuin meillä suomalaisilla. Onko se huono asia?

Smoke
Oijoi. Mietipä niitä maita, joissa lapsille se peruskoulukin on kiven alla saada ja käydä. Jos suomalaisen köyhän perheen lapsella on vaikeaa, kun ei pysty opiskelemaan peruskoulun jälkeen, millaista on lapsella, joka ei meinaa saada sitä perusopetustakaan, ei luku- eikä kirjoitustaitoa?

Vaikka meillä asiat menee oman mittapuumme mukaan heikommin koko ajan, niin silti monella meistä on mahdollista auttaa myös niitä, joilla on vielä huonommin kuin meillä suomalaisilla. Onko se huono asia?
Miksi niitä heikommin pärjääviä pitäisi auttaa kun mitään niille ei olla velkaa, ja mitään siitä ei hyödy?
Valtio antaa miljardi euroa vuodessa kehitysapuun, 180e/nuppi, ja järjestöt kehtaavat kerjätä lisää!

joo no
En minä ainakaan siksi lahjoita Unicefille, että haluaisin siitä itse hyötyä jotain. En olekaan heille mitään velkaa, mutta autanpa hieman silti.

Menee apua perillekin. Lapset saavat rokotuksia, kouluja, hoitoa. Kun edes joku lapsi saa paremman tulevaisuuden se riittää minulle. En kuvittele, että pienellä roposellani koko maailman on pelastuttava tai en auta ollenkaan. Se yksikin rokotettu lapsi, joka selviää, riittää.

-.-
Facebookissa leviää kuva jossa on nälkiintyneitä lapsia kylkiluut paistaen käsi ojossa ja alla teksti "Kerro mulle taas kuinka vaikeaa sun elämäsi on"

Nuo on typeriä siinä mielessä, että ihan ku suomalainen ei saisi surra sairastamaansa syöpääkään kun jossain on nälkiintynyt lapsi.

jhlkö
näkökulmia:1. kolonialismin myötä osa Afrikan valtioista riistettiin köyhiksi ja luonnonvarat vietiin- olemmeko velkaa tästä?
2. inhimillistä hätää pitää aina lievittää
3. koulutus avaa mahdollisuuden
4. suuri perhekoko Afrikassa johtuu lapsikuolleisuudesta
6. kehitysapu ylläpitää opittua avuttomuutta
7. Nälkää näkevät eivät kykene kehittämään omaa yhteiskuntaansa- lapsuuden aliravitsemus on johtanut alhaiseen älykkyystasoon ja passivoitumiseen

Smoke
En minä ainakaan siksi lahjoita Unicefille, että haluaisin siitä itse hyötyä jotain. En olekaan heille mitään velkaa, mutta autanpa hieman silti.

Menee apua perillekin. Lapset saavat rokotuksia, kouluja, hoitoa. Kun edes joku lapsi saa paremman tulevaisuuden se riittää minulle. En kuvittele, että pienellä roposellani koko maailman on pelastuttava tai en auta ollenkaan. Se yksikin rokotettu lapsi, joka selviää, riittää.
Ja se sama lapsi kerjää ruoka-apua sen takia kun rokotus esti luonnonvalinnan.

Yhteistyössä