The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ja ainii, tost joulumielestä.

Tapasin tänään yhden kaverin, jolla just nyt ei me gauheen hyvin. Päällimmäisin murheensa kumminkin oli se, että kännykkänsä tipahti taskusta kaakeliin ja meni särki. Oli kaikkee muutakin. Mun nimikirjoissani hän on puutteistaan ja paheistaan huolimatta hyvien tyyppien joukossa.

Sanoin, et venttaa vartti. Kipaisin nukkumaluukussa ja otin hyllyllä pari vuotta lojuneen kännyn paketissaan taskuuni. Sit laitoin pakastimesta kassiin ison ruislimpun ja kaapista tusina lehtiötä sätkäpapereita ja mitä muuta pientä mulla ny täs sattui olemaan mitä hän oli vailla.

Ei mulla ole paljoa antaa, mut kaikki meni tarpeeseen. Sattuman sanelema juttu oli vielä se, et mulle tarpeeton vanha känny oli just sama kuin mikä hänellä oli mennyt särki.

Mua jotenkin inhottaa pakonomainen joululahjojen metsästys. Semmoinen pakko keksiä jotain tarpeetonta. En itte halua antaa tai saada mitään, joka on vaan tavan vuoksi.

Olisitte nähny ton kaverin ilmeen, kun mä sen vartin jälkeen vein hänelle tarvikkeet tyylikkäästi Alepan muovikassissa.

Ittelle tuli hirveen hyvä mieli siitä, että noinkin vähällä vaivalla pystyi jeesaamaan kaveria edes vähän eteenpäin.

Joulumieltä kaikille.
Todella kivasti tehty.:heart:
Auttaminen tuntuu hyvältä itsestäkin ja se apu, oli mikä hyvänsä, vaikka yöpaikan tarjoaminen, voi tosiaan merkitä toiselle todella paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvähyvä:D



Nyt tuli hiilarihumala silmät alko luppasee, kai son nukuttava.

Hattaran kuvia ku köllähätte.:kiss:
 
Todella kivasti tehty.
Ihan väärinkäsitysten välttämiseksi...

Mua ei saa erehtyä pitämään kilttinä.

Olkoonkin, että olen oikeesti hirveen rauhallinen ja harmiton ja välttelen riitaa viimeiseen asti. En muista koskaan juoneeni rähinäviinaa, vaikka olen juonut hyvinkin paljon.

Jos mulla on kaksi paitaa, niin voin niistä silmää räpäyttämättä antaa toisen pois tarvitsevalle. Ei ole minulta varsinaisesti pois.

Sisälläni silti asuu hyvin vittumainen hyypiö, jonka ainoa elämäntehtävä on pitää minut ja läheiseni hengissä. Vailla moraalia tai omatuntoa. Ei kuuntele järjen ääntä eikä edes minua. Semmoinen, jota kukaan ei tahdo tuntea.

Melko paskamainen sisäinen ristiriita.
 
Spencer Hastings
Mä en osta kenellekään lahjoja, enkä myöskään ota vastaan. Tosi tylsää ja ehkä itsekästäkin joidenkin mielestä, mutta en pidä tällaisita pakkolahjajuhlista. Jos kukaan ei suoraan sano, että tarvitsee jotain, niin sit en hanki.
 
Mä en osta kenellekään lahjoja, enkä myöskään ota vastaan. Tosi tylsää ja ehkä itsekästäkin joidenkin mielestä, mutta en pidä tällaisita pakkolahjajuhlista. Jos kukaan ei suoraan sano, että tarvitsee jotain, niin sit en hanki.
Meillä on kaikilla mun lapsuudenperheen jäsenillä omat listat, ja koordinoidaan sitten niin, että kerrotaan mitä on muille ostettu (paitsi tietysti saajalle itselleen), näin ei tule ostettua turhaa vaikka rahaa menisikin. Ja minä olen ainakin kuitenkin innoissani (en ole kasvanut aikuiseksi) joululahjoista, yleensä mukana on ainakin joku lautapeli, jota voi sitten pyhinä pelailla.

Mun lasten lahjalistat taas pistin Google Driveen, jotta kaikki voi käydä sinne rastittamassa mitä ovat ostaneet kaikessa hiljaisuudessa. Kyllä nykyteknologia helpottaa tässäkin asiassa.
 
IhQ
Miulle tuo anopin "lahjominen" on ollu lähinnä semmonen joulumuistaminen ku ollaan kuitenkin menty hänen luo syömään ja aattoiltaa istumaan.

On parin sukulaisen kanssa sovittu sekin ettei lahjoja aikuisten kesken vaihdeta.
 
Pikatarkistuslista työperäiselle stressille:
1. Onko joku kuollut?

Jos vastaat ei, työperäiseen stressiin ei ole syytä.

Käyttäkää toivelistoja ja nimettömiä paketteja (päätellään käsialasta) kuten sivistyneet ihmiset tekee, mitä niitä itse keksimään.
Meillä kuolee töissä porukkaa harva se päivä ja joskus montakin samalle päivälle.. Ei siitä tarvii stressiä vetää (jos ei ole aiheuttanut tuonpuoleiseen siirtymistä.....ainakaan tahalleen....)

Kirjaan aina nimettömät paketit. Ei oo niin hienoja lahjoja että tarvii kehua ostajalla..

Omalle anopille ostin karvahatun ja aitoa nahkaa olevat rukkaset. ei tarvi niien kanssa kun pakkasta enää..
 
Ihanaa huomenta!:heart:
[video=youtube_share;U5TqIdff_DQ]http://youtu.be/U5TqIdff_DQ[/video]
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä