The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
minusta tuommonen pakottamien eli aktiivinen suostuttelu ei ole järkevää

kannettu vesi ei kaivossa pysy
Pakottamisella ja suostuttelulla on hiuksenhieno ero.

Aika moni käy sen lukion jokseenkin turhaan, saadakseen sen kolme vuotta miettimisaikaa. Mutta jos on jo peruskoulun päättäessään jokseenkin varma siitä, että ei tule pyrkimään yliopistoon tai yo- pohjaiseen jatkokouluun, niin amis on varmasti ihan hyvä vaihtoehto. Kyl maa kaipaa kokkeja, putkiasentajia ja autonasentajia enemmän kuin tulevia työttömiä akateemisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Tykkää
Reactions: krut
tsuferaffi
Pakottamisella ja suostuttelulla on hiuksenhieno ero.

Aika moni käy sen lukion jokseenkin turhaan, saadakseen sen kolme vuotta miettimisaikaa. Mutta jos on jo peruskoulun päättäessään jokseenkin varma siitä, että ei tule pyrkimään yliopistoon tai yo- pohjaiseen jatkokouluun, niin amis on varmasti ihan hyvä vaihtoehto. Kyl maa kaipaa kokkeja, putkiasentajia ja autonasentajia enemmän kuin tulevia työttömiä akateemisia.
Niinhän se määkin olin. Lukio oli täysin poissuljettu vaihtoehto, koska se vaatii lähes poikkeuksetta jatko-opislelua,enkä kokenut olevani valnis opiskelemaan 6-7 vuotta. Sit mulla meni kuitenkin 7 vuotta käydä edes se amis (no okei välivuosi ja äitiysloma).
Jospa poikasen sais patisteltua yhdistelmätutkintoon, ehkäpä vois päästä vähän helpommalla. Ja jos ei kouluttaudu pitkälle, niin ei se ylioppilastitteli ainakaan ketään haittaa
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo patistellut lapsia mihinkään suuntaan, neuvonut toki olen jos on neuvoa kysytty. Kyllä ne kaikki lukion kävi ja 2/3 on yliopistossa. Yksi pyrki ja pääsi amkkiin. Pääasia että löytävän itseään kiinnostavan alan ja ovat onnellisia
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
IhQ
Onks rinnan arkuus merkki rintasyövästä?
Ei välttämättä. Miulla menee tissit tosi kipeiks ennen menkkoja.
Ja mie kävin joku aika sitten mammossakin kun löysin toisesta möykkyjä mutta nekään ei ollu mitään. *koputan puuta* Ainakaan tällä kertaa. Tehtiin se mammografia ja ultraäänitutkimus.

Mut sanottiin että jos rinnoissa ilmenee jotain epänormaalia, kipuja, vuotoja tai iho muuttuu jotenkin niin mennä tarkistuttaa.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä