Olen ihastunut pyörätuolissa istuvaan mieheen, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyttönen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jossain telkkariohjelmassa joskus alaraajahalvaantuneelta onnistui seisokki ja seksi, mutta ei tuntenut itse mitään. Tiedä sitten oliko fiktiota vai onko tuollainenkin skenaario mahdollinen. Skaala taitaa vaihdella melkein ongelmattomasta erektiosta ja normaalista tuntoaistista sinne erektion saamisen ainakin lähes mahdottomuuteen ja täyteen tunnottomuuteen. Taitaa olla juttelun paikka. :)

Mä varmaan kertoisin ihastukseni JA epävarmuuteni. Ei tietenkään loukaten, mutta avoimesti - loukkaavampaa se on, jos ensin osoittaa kiinnostusta ja sitten mitään selittämättä katoaa, kun selvinneet faktat eivät miellytäkään. Jos toinen osoittaisi myös tykkäämisen tunteita, niin sitten pitäisi puhua niitä molempien epävarmuuksia pois, liittyen seksiin ja mikä nyt kenenkin mieltä painaa.

Se riippuu tosiaan niin paljon siitä ytimen vauriosta. Aivot joo antaa käskyn seisokkiin, mutta se käsky kulkee selkäydintä pitkin, ja jos vaurio on sillä kohtaa ei käsky mene välttämättä perille. Et saa tuota asiaa selville kuin kysymällä suoraan. Keskustelemalla avoimesti.

[QUOTE="tyttönen";24908348]Kun mä en uskalla, jos se onkin ihastunut muhun ja se on huono asia silloin, jos seksi ei onnistu. Se vaan on mulle niin tärkeä asia!!!
Toki hällä toimii kädet ja suu ;) Että seksi onnistuu, mutta onnistuuko yhdyntä?! Mun järki sanois että ei. Vaan haluaisin kommentteja ihmisiltä, joiden puoliso on halvaantunut että toimiiko seksielämä ja miten se toimii.
Kuulostan kauhean pinnalliselta, mutta en halua suhdetta missä seksielämä ei mua tyydytä ja en halua turhaan satuttaa miestä, jos en sitten voisikaan olla suhteessa.
Tää on hirveä tilanne!!![/QUOTE]

On paljon erilaisia keinoja saada miehen peli toimimaan, lääkkeet (suun kautta tai pistoksena otettavat), erilaiset apuvälineet ym. Monilla toimii ihan ilman apujakin, vaikka alavartalo olisikin halvaantunut osittain/kokonaan. Kaikilla selkäydinvamma ei nimittäin aiheuta täydellistä tunnottomuutta alavartalossa. Vammat ovat yleensä hyvin yksilöllisiä, vaikka samasta selkärangan kohdasta selkäydin olisi vahingoittunut/poikki.
Se, että miten tämän ko. miehen hommat toimivat, ei tosiaan selviä kuin tutustumalla häneen tarkemmin ja kysymällä. Jos kyseessä on ihan tuore vamma, niin hänkään ei välttämättä tiedä kuinka käytännössä hommat toimivat, mutta on varmasti saanut tietoa eri vaihtoehdoista tehdä niitä ja apuvälineistä, lääkkeistä jne. Eli tutustu nyt rauhassa ja etköhän sitten tutustumisen myötä uskalla puhua hänen kanssaan myös näistä asioista. Tuskin muodostuu mitään ongelmaa seksistä vammautumisen vuoksi.

[QUOTE="juu";24908479]mutta olethan tietoinen että ette ehkä yhteistä lasta saa[/QUOTE]

Selkäydinvamma ei aiheuta varsinaisesti lapsettomuutta. Monilla vammautuneilla ihmisillä (naisilla ja miehillä) on biologisia lapsia.

[QUOTE="killi";24910792]Miten niin kuinka? Seksi on valtavan paljon muutakin kuin peniksen työntämistä emättimeen.[/QUOTE]

On, mutta kyllä tuokin on hyvin tärkeä osa ainakin mulle.

Minäpä valaisen teitä. Olen itse liikenneonnettomuudessa vammautunut 15 vuotta sitten ja minulla on ihan terve vaimo ja kaksi lasta.

Seksi tuntuu askarruttavan naispuolisia. Itselläni vamma on lapaluiden tasalla, mutta seksi ei ole ongelma. Esimerkiksi sohvan (tai sohvatuolin) reunalla istuen, nainen kontillaan edessä (nam, mitkä näkymät), tai nainen selällään ja siitä istuvassa asennossa sisään. Kolmas variaatio on tietenkin ihan perinteinen lähetyssaarnaaja (minusta vähän tylsä kylläkin) tai sitten nainen vatsallaan ja siitä menoiksi.
Sitten nainen voi ratsastaa, voi harrastaa käsipeliä, suuseksin antaminen naiselle....no siitä olen tykännyt jo kauan ennen vammautumistanikin ja naisille tuntuu kelpaavan ;).

Ja vehje seisoo - kuin rautakanki - ja kyllä, tuntuu pirun hyvältä jo pelkästään naisen läheisyys. Vehkeessä saattaa olla tuntopuutoksia mutta seksihän on kokonaisvaltainen kokemus, ei se pelkkä hankaus, vaan se naisen nautinto :).

Oma nautinto tulee naisen euforian näkemisestä. Ja tosiaan, lapsia on siunaantunut.

Yhdyntä ei ole vaikeaa ja kaikki muutkin variaatiot seisoma-aktia lukuunottamatta luonnistuvat. Mitään akrobatiaa harrastaa harva muutenkaan - minusta kattolampussa roikkuen naiminen on jo vähän outoa?

Käykää naiset kiinni vain. Ei pyörätuolikaveri tarvitse hoitajaa ja heidän odotuksensa parisuhteesta eivät poikkea mitenkään kävelevistä. Mulla on kokemusta 28 vuoden ajalta "kävelevistä" suhteista ja sen jälkeen 15 vuoden ajalta tuolissa.

Ei se pyörätuoli ole kuin liikkumisväline - kuten polkupyörä tai suksetkin. Kai nainen tai mies voi ottaa pyöräilevän tai hiihtävän puolison?

Huvittavinta mun tilanteessani on, että seurustelin itse parikymppisenä kaksi vuotta pyörätuolissa istuneen nuoren naisen kanssa. Hän kuitenkin muutti Etelä-Amerikkaan työn perässä ja kaukosuhteemme kuihtui pois.

Tsemppiä kaikille niin käveleville kuin tuolissakin istuville! Meillä on vain tämä yksi elämä ja seksi on osa sitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pyörätuolimies itsekin;28342399:
Minäpä valaisen teitä. Olen itse liikenneonnettomuudessa vammautunut 15 vuotta sitten ja minulla on ihan terve vaimo ja kaksi lasta.

Seksi tuntuu askarruttavan naispuolisia. Itselläni vamma on lapaluiden tasalla, mutta seksi ei ole ongelma. Esimerkiksi sohvan (tai sohvatuolin) reunalla istuen, nainen kontillaan edessä (nam, mitkä näkymät), tai nainen selällään ja siitä istuvassa asennossa sisään. Kolmas variaatio on tietenkin ihan perinteinen lähetyssaarnaaja (minusta vähän tylsä kylläkin) tai sitten nainen vatsallaan ja siitä menoiksi.
Sitten nainen voi ratsastaa, voi harrastaa käsipeliä, suuseksin antaminen naiselle....no siitä olen tykännyt jo kauan ennen vammautumistanikin ja naisille tuntuu kelpaavan ;).

Ja vehje seisoo - kuin rautakanki - ja kyllä, tuntuu pirun hyvältä jo pelkästään naisen läheisyys. Vehkeessä saattaa olla tuntopuutoksia mutta seksihän on kokonaisvaltainen kokemus, ei se pelkkä hankaus, vaan se naisen nautinto :).

Oma nautinto tulee naisen euforian näkemisestä. Ja tosiaan, lapsia on siunaantunut.

Yhdyntä ei ole vaikeaa ja kaikki muutkin variaatiot seisoma-aktia lukuunottamatta luonnistuvat. Mitään akrobatiaa harrastaa harva muutenkaan - minusta kattolampussa roikkuen naiminen on jo vähän outoa?

Käykää naiset kiinni vain. Ei pyörätuolikaveri tarvitse hoitajaa ja heidän odotuksensa parisuhteesta eivät poikkea mitenkään kävelevistä. Mulla on kokemusta 28 vuoden ajalta "kävelevistä" suhteista ja sen jälkeen 15 vuoden ajalta tuolissa.

Ei se pyörätuoli ole kuin liikkumisväline - kuten polkupyörä tai suksetkin. Kai nainen tai mies voi ottaa pyöräilevän tai hiihtävän puolison?

Huvittavinta mun tilanteessani on, että seurustelin itse parikymppisenä kaksi vuotta pyörätuolissa istuneen nuoren naisen kanssa. Hän kuitenkin muutti Etelä-Amerikkaan työn perässä ja kaukosuhteemme kuihtui pois.

Tsemppiä kaikille niin käveleville kuin tuolissakin istuville! Meillä on vain tämä yksi elämä ja seksi on osa sitä :)

Kiitos sie valasit muakin tällä asialla! :)

Ite oon lähes aina ollu sitä mieltä et musta pyörätuolilla liikkuvissakaan ei oo mitään outoa ja voisin ihan hyvin seurustella sellasenkin henkilön kanssa. Seksin toimivuuteenhan on monia keinoja nykypäivänä onneks, joista lähes jokaiselle löytyy joku ja seksihän on vaan yks osa sitä parisuhdetta, mutta tietysti tärkee ja jos jalat ei toimi, nii eihän se tarkota sitä että päässä on vikaa, kun normaalisti järki leikkaa niin siinäkin syy miks pystyis tollasen ihmisen kanssa olemaan aika helposti. :)

seurustelin miehen kanssa joka oli pyörätuolissa,,,,,kyllä se yhdynnän puute alkoi myöhemmin vaivaamaan,,,hänellä oli kyllä pistos seisokin saamiseksi mutta ilmeisesti lääke kallis kun harvoin käytti,,,,seksi oli suuseksiä,,,,sormipillua :) ,,,,,asentoja oli ,,,mä ratsastin,,,,,alussa kuvittelin ettei se häiritse mutta mutta,,,kyl se alkoi häiritteen,,,,,enää en alkaisi ,,,,

seurustelin miehen kanssa joka oli pyörätuolissa,,,,,kyllä se yhdynnän puute alkoi myöhemmin vaivaamaan,,,hänellä oli kyllä pistos seisokin saamiseksi mutta ilmeisesti lääke kallis kun harvoin käytti,,,,seksi oli suuseksiä,,,,sormipillua :) ,,,,,asentoja oli ,,,mä ratsastin,,,,,alussa kuvittelin ettei se häiritse mutta mutta,,,kyl se alkoi häiritteen,,,,,enää en alkaisi ,,,,
Ja mua alkaisi häiritsemään, se että toinen ei osaa kirjoittaa pistettä tai pilkkua lauseiden ja virkkeiden väliin vaan laittaa jopa VIISI PILKKUA. Ei edes kolmea pistettä. Huoh.

Yhteistyössä