Kuinka paljon ja kuinka nopeasti voi laihtua jos jättää herkut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä laihdun 5 viikossa 4kg, kun jätin herkut. Söin tavis ruokaa, kun oli nälkä muuten en syönyt mitään. Mielitekoon vettä. Nyt oon väliin repsahtanut, mut kiloja ei ole tullut takas kuitenkaan. vielä olis 5kg normaalipainoon, mut sen puotan tuohon samaan tyyliin.

niin ja noita ihmedieettejä olen koittanut loputtomat kerrat. Parissa viikossa tippuu 4-5 kiloa, mutta sitten ei enää pysty ja olokin on kauhea. Aina tullut heti takaisin, kun kuuri on loppunut.

Vuosi sitten tein itse mysliä ja söin sitä vaniljajogurtin kanssa. Oli niin hyvää, että ajattelin, että no nyt korvaan tällä kaikki herkut mutta mutta....miten taas kävikään...

Nyt olin kipeänä ja "jo" 4 päivää herkuitta niin ajattelin, että jos nyt onnistuis kun alkuun on jo päästy. Tosi toi tuleva joulu vähän mietityttää...

Kokeile ihmeessä uudelleen tuota mysli + jogurttia. Jos se on hyväksi todettu ja nyt olet tosissaan päättänyt, että iltaherkutteluun on tultava muutos, niin toimii varmasti.

Tuota joulua mietin itsekin, mutta yritän kovasti asennoitua siihen samalla tavoin kuin muuhunkin herkutteluun. Kohtuus kaikessa. Kaikkea hyvää saa maistaa, mutta ei sitä koko konvehtirasiaa ole pakko yhtenä iltana syödä.

Olen loppukesästä jättänyt herkuttelut pois, enkä ole laihtunut paljoa ollenkaan. On maha pienentynyt vähän ja vaatteet ei enää purista, mutta muuten ei näy missään. En uskalla vieläkään käydä vaakalla, että mitä se näyttää, kun se näyttää ihan liikaa. NÄkeehän sen minusta otetuista valokuvista, että on täkkää. :(

Minä pienensin annoskokoja ja puolitin herkuttelumäärät.
Kuukaudessa lähti kilo.
Kesäkuuhun mennessä luulen sen 6-7 kiloa lähtevän, eli riittävästi muttei mitään kitudieettiä :)

Kokeile ihmeessä uudelleen tuota mysli + jogurttia. Jos se on hyväksi todettu ja nyt olet tosissaan päättänyt, että iltaherkutteluun on tultava muutos, niin toimii varmasti.

Tuota joulua mietin itsekin, mutta yritän kovasti asennoitua siihen samalla tavoin kuin muuhunkin herkutteluun. Kohtuus kaikessa. Kaikkea hyvää saa maistaa, mutta ei sitä koko konvehtirasiaa ole pakko yhtenä iltana syödä.

Joo täytyy tehdä sitä mysliä uudelleen :)
Yllättävän vähän tehnyt nyt makeeta mieli, kop kop, vaikka vasta neljäs päivä ilman, joista kaksi terveenä...

Älä mene ojasta allikkoon. Käy helposti niin, että korvaat herkut muulla ruoalla eikä varsinaista kalorivajetta pääse syntymään.

Mysli ja jugurtit eivät ole mitään kevyimpiä herkkuja, joten jos ne herkut pitää jollain korvata, kokeile jotain oikeasti kevyttä. Esim. vesimelonia, omenaa, ananasta, mansikkaa, kalorittomia mehukeittoja, kasviksia. Sä olet varmaan koukussa sokeriin, eli olisi hyvä vähentää senkin saantia, joten kohtuudella myös marjoja ja hedelmiä.

Ja jos annoskokosi ovat tosiaankin valtavat, lähtisin myös pienentämään niitä. Monet lihottavat itsensä ihan "tavallisella kotiruoalla". Eikä sun pelkkää salaattia tarvitse alkaa syödä, mutta kyllä mä kiinnittäisin huomiota myös muihin syömisiin kuin herkkuihin. Maha täyttyy kevyemmilläkin vaihtoehdoilla. Ja vatsalaukku pienentyy nopeasti, kun vain syö vähemmän.

Kyllä mä varaisin 30 kilon pudotukseen vuoden, no jotkut onnistuvat nopeamminkin, mutta tuo vuosi on varmaan aika realistinen tavoite.

Älä mene ojasta allikkoon. Käy helposti niin, että korvaat herkut muulla ruoalla eikä varsinaista kalorivajetta pääse syntymään.

Mysli ja jugurtit eivät ole mitään kevyimpiä herkkuja, joten jos ne herkut pitää jollain korvata, kokeile jotain oikeasti kevyttä. Esim. vesimelonia, omenaa, ananasta, mansikkaa, kalorittomia mehukeittoja, kasviksia. Sä olet varmaan koukussa sokeriin, eli olisi hyvä vähentää senkin saantia, joten kohtuudella myös marjoja ja hedelmiä.

Ja jos annoskokosi ovat tosiaankin valtavat, lähtisin myös pienentämään niitä. Monet lihottavat itsensä ihan "tavallisella kotiruoalla". Eikä sun pelkkää salaattia tarvitse alkaa syödä, mutta kyllä mä kiinnittäisin huomiota myös muihin syömisiin kuin herkkuihin. Maha täyttyy kevyemmilläkin vaihtoehdoilla. Ja vatsalaukku pienentyy nopeasti, kun vain syö vähemmän.

Kyllä mä varaisin 30 kilon pudotukseen vuoden, no jotkut onnistuvat nopeamminkin, mutta tuo vuosi on varmaan aika realistinen tavoite.

Eiköhän ne myslit ja jogurtit ole kuitenkin kevyempi vaihtoehto kuin karkkipussit, sipsit ja kermaleivokset...

Laihdutukseen on ainakin omasta mielestäni syytä lähteä pienin askelin jos tavoitteena on loppuiän elämänmuutos. Tänään iltasyöpöttely, huomenna annoskoon tarkistus, ylihuomenna liikunnan lisääminen jne.. Jos kaiken yrittää korjata kerralla, muutos tuntuu monesti niin radikaalilta, että sitä ei jaksa pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ikuisesti läski;30501509:
Olen loppukesästä jättänyt herkuttelut pois, enkä ole laihtunut paljoa ollenkaan. On maha pienentynyt vähän ja vaatteet ei enää purista, mutta muuten ei näy missään. En uskalla vieläkään käydä vaakalla, että mitä se näyttää, kun se näyttää ihan liikaa. NÄkeehän sen minusta otetuista valokuvista, että on täkkää. :(

Siis sullahan on paino selvästi pudonnut jos vaattet ovat väljät ja maha on pienentynyt. Miten kuvittelit sen näkyvän? Ei terveessä tai edes sairaalloisessa painonpudotuksessa laihduta niin, että illalla olet paksu ja aamulla laiha. Se vie aikaa, mutta kuten itsekin kirjoitit, tulosta kyllä syntyy.

Siis sullahan on paino selvästi pudonnut jos vaattet ovat väljät ja maha on pienentynyt. Miten kuvittelit sen näkyvän? Ei terveessä tai edes sairaalloisessa painonpudotuksessa laihduta niin, että illalla olet paksu ja aamulla laiha. Se vie aikaa, mutta kuten itsekin kirjoitit, tulosta kyllä syntyy.

No niinhän minä sanoin, että olen laihtunut, mutta tosi vähän verrattuna siihen, että tässä on ollut jo reilut 4kk. tätä yritystä pudottaa painoa :(
Tällä tahdilla olisi luullut, että olis lähtenyt esim. 10kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Ikuisesti läski;30501605:
No niinhän minä sanoin, että olen laihtunut, mutta tosi vähän verrattuna siihen, että tässä on ollut jo reilut 4kk. tätä yritystä pudottaa painoa :(
Tällä tahdilla olisi luullut, että olis lähtenyt esim. 10kg.

Jos et ole käynyt vaa'alla, mistä tiedät montako kiloa on lähtenyt?

Eiköhän ne myslit ja jogurtit ole kuitenkin kevyempi vaihtoehto kuin karkkipussit, sipsit ja kermaleivokset...

Laihdutukseen on ainakin omasta mielestäni syytä lähteä pienin askelin jos tavoitteena on loppuiän elämänmuutos. Tänään iltasyöpöttely, huomenna annoskoon tarkistus, ylihuomenna liikunnan lisääminen jne.. Jos kaiken yrittää korjata kerralla, muutos tuntuu monesti niin radikaalilta, että sitä ei jaksa pitkään.

Mysleissä voi olla jopa yli 400 kcal/100 grammaa, siihen päälle vielä jugurtit, niin ollaan samoissa kalorilukemissa kuin sipsit, suklaat ja karkit. Kyllä tällaisia asioita kannattaa laihduttajan miettiä, muuten huijaa vain itseään.

Toki pienetkin muutokset auttavat, ja elämänmuutos kannattaa toteuttaa maltillisella tahdilla, mutta mun mielestä ei ole liikaa vaadittu, että samalla kertaa sekä poistaa herkut (tai korvaa ne jollain OIKEASTI kevyellä vaihtoehdolla) että pienentää niitä "rekkamiehen annoksia". Eihän niitä annoksia tarvitse heti edes puolittaa. On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin "joko-tai".

Monesti ihmetellään, miksei paino laske, vaikka on herkut jätetty pois. No, juuri siksi, ettei ole tietoa asioista, korvataan herkut muulla ruoalla jne.

Sokeri pois ruokavaliosta ja tämä koskee myös piilosokereita (eli valmismarinadit yms. prosessoidut ruoat) +liika viljojen puputus pois. Viime marraskuussa aloitin ja toukokuuhun mennessä oli 20 kg tippunut pois painosta. Sen jälkeen on vielä tippunut 2 kg ja bmi on 20 tällä hetkellä. Olisin mieluusti vähän pyöreämpi enkä näin luiseva, mutta paino pysyy tässä, vaikka nykyisin herkuttelenkin suht usein. Eikä ole jäänyt nahka roikkunaan, vaikka mahanahkaa on isojen raskausmahojen vuoksi vähän venynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Ikuisesti läski;30501893:
En tiedäkään, mutta ei voi paljoa olla lähtenyt, kun edelleen näytän suunnilleen samalta, mitä ennen tätä elintaparemonttia :(

Tuo on monien laihduttajien ongelma. Paino putoaa, mutta peilissä näyttää samalta. Johtuu siitä, että mieli ei vaan pysy matkassa ja vääristää kuvan. Aina näyttää yhtä paksulta, vaikka painoa on oikeasti pudonnut vaikka kuinka. Luota enemmän niihin löystyneisiin vaatteisiin kuin peilikuvaan.

Voi kiesus, satuin katsomaan äsken keväällä&kesällä otettuja kuvia itsestäni.. ja voi kamala kuinka läski olen. Näen itseni peilistä sinä hoikkana ja kauniina nuorena naisena edelleenkin, mitä vielä jokunen vuosi taaksepäin olin. Mutta oikeasti näytän ihan hirveältä pullamössöltä. Pituutta on 167cm, painoa 57-58kg. Tämä lösö ulkomuoto on saatu herkuilla; suklaalla ja jätskillä. Tänäänkin oon vetässyt fazerin suklaalevyn, 4 mentos minttupatukoita ja lisäksi vielä aino suklaajäätelöä. Yök.

Mistä saan itsekuria muuttamaan elämää terveellisemmäksi? Niin, monet kerrat on herkkulakko aloitettu, mutta se kaatuu heti jos jossain maistan yhdenkin karkin tai suklaapalan ja lisäksi töiden jälkeen etenkin jos ei ole ehtinyt lounastaukoa kunnolla pitään niin on julmettu nälkä että kipasen kaupan kautta kotiin mennessä ja monesti illalla lapsen nukahdettua tulee vielä herkuteltua.

Tsemppiä aloittajalle! kyllä sitä varmaan ainakin omassa olossa huomaa jotain eroa, turha turvotus ainakin katoaa.

Voi kiesus, satuin katsomaan äsken keväällä&kesällä otettuja kuvia itsestäni.. ja voi kamala kuinka läski olen. Näen itseni peilistä sinä hoikkana ja kauniina nuorena naisena edelleenkin, mitä vielä jokunen vuosi taaksepäin olin. Mutta oikeasti näytän ihan hirveältä pullamössöltä. Pituutta on 167cm, painoa 57-58kg. Tämä lösö ulkomuoto on saatu herkuilla; suklaalla ja jätskillä. Tänäänkin oon vetässyt fazerin suklaalevyn, 4 mentos minttupatukoita ja lisäksi vielä aino suklaajäätelöä. Yök.

Mistä saan itsekuria muuttamaan elämää terveellisemmäksi? Niin, monet kerrat on herkkulakko aloitettu, mutta se kaatuu heti jos jossain maistan yhdenkin karkin tai suklaapalan ja lisäksi töiden jälkeen etenkin jos ei ole ehtinyt lounastaukoa kunnolla pitään niin on julmettu nälkä että kipasen kaupan kautta kotiin mennessä ja monesti illalla lapsen nukahdettua tulee vielä herkuteltua.

Tsemppiä aloittajalle! kyllä sitä varmaan ainakin omassa olossa huomaa jotain eroa, turha turvotus ainakin katoaa.

:O Mulla on 10 kiloa enemmän kun sulla! Ja silti olen melko tyytyväinen..Mulla kaikki kertynyt vatsan seudulle.

Jotenkin multa ei nyt ei löydy sympatiaa kun itsellä on ylipainoa 20+ kiloa. Menisit vinkumaan johonkin hoikkien laihdutusketjuun etkä tänne.

Mulla on ylipainoa n. 40 kg, mutta ei se ole kyllä mitään verrattuna sinun tilanteeseesi. Tsemppiä ja voimahali :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Peyote käväisee;30501245:
Minusta ei kannattaisi jättää herkkuja vaan mieluummin hiiva, sokeri ja gluteeni.

Mutta jos tyyppi syö jäätelöä ja suklaata, niin eikö niissä ole muka sokeria?

Itte olen normipainossa, ja olen huomannut ettei herkkujen poistaminen auta pätkääkään. Kai sitä sitten tulee syötyä safkaa enemmän, ja tuo kroppa koittaa kaikin tavoin pitää nuo kilot tuossa samassa "ideaalipainossa", huoh... Täytyisi tehdä niin paljon muutakin, eikä vain motivaatiota siihen ole.

Mulla olisi motivaatiota kuntoilla koska sillä saan todella nopeasti tuloksia.
Mutta vielä 4 kk aikaa ennen kuin saa tehdä raskasta kuntoilua :O Leikkaus siis takana.

Pakko koettaa pelkällä ruokavaliolla, ja mulla se vaan ei meinaa toimia!

Aika jänniä eroja vartaloissa tai sitten omassa päässä, sillä minä olen 166 cm pitkä ja kroppani on upeassa kunnossa, kun painan 57-58 kg. Nyt on kilo tullut lisää ja pieni vatsaröllykkä meinaa pullahtaa esille.

Olen myös armoton sokerihiiri ja pitäisi vähentää karkkien ja muiden makeiden herkkujen syömistä. Minulla tuntuu kuitenkin toimivan se, etten herkuttele joka päivä, vaan pidän 2-3 kertaa viikossa ns. kevyen & terveellisen syömien päiviä. Lisäksi kuntoilen ahkerasti.

Yhteistyössä