Tekisitkö töitä maanantaista perjantaihin 8-12 ja 16-20? Eli kahdeksan tuntia joka arkipäivä, mutta kahdessa pätkässä

• Viestiketjun aloittaja Töihinkö
  • Ensimmäinen viesti
Töihinkö
Mietin, että pitäisikö hakea tuota työtä, mutta tuo iltapätkä mietityttää. Toisaalta ei ole varaa olla kovin valikoiva töiden suhteen tällä paikkakunnalla.

"zxc"
Onpas hankala työaika. Menee ihan koko päivä, ja joka ikinen arkipäivä. En kyllä menisi, jos vain ikunaan joku toinen vaihtoehto olisi tiedossa. Varsinkaan lapsiperheessä oli tosi ikävä järjestellä hoitoja jne.

Reea
En tekisi. eihän tuossa jää omaa aikaa oikeastaan yhtään, koska "aamuvuoron" jälkeen täytyisi koko ajan kytätä kelloa ja miettiä, mitä ehtii tehdä ennen seuraavan rupeaman alkua. Ja tietysti perheellisenä en näkisi lapsiani koskaan arkisin noilla aikatauluilla.

vierasss
Jos toisen jakson vois tehdä etätyönä niin harkitsisin asiaa, mutta tosi hankalalta kuulostaa kyllä perheelliselle varsinkin. Tietty jos ei mitään muita mahdollisuuksia ole löytää töitä niin parempi kai kun ei mitään.

"jennimaria"
tuo olisi ihanteellinen aika eskarilaisen tai ekaluokkalaisen kanssa, olisi yhteinen aika iltapäivällä ja alkuillan oletettu puoliso voisi olla lapsen kanss ja nukkiuma-aikaan pääsisi kuitenkin itse kotiin :) tai jos olet itsellinen ihminen niin tuo iltapäivä olisi hyvää aikaa harrastaa, käydä esim. uimassa tai kuntosalilla, itse ainakin illalla pitkän työpäivän jälkeen on liian raato olo lähteä kotonta minnekkään ja siksi tuo olisi kyllä aika kivakin työaika.

HippuTAR
Oon tehnytkin. Tosin aamupätkä alkoi yleensä kuudelta ja päivän kokonaistyömäärä vaihteli n. 6-8 tunnin välillä.

Mutta silloin mulla oli vaan yksi lapsi ja homman sai soviteltua miehen työaikojen kans niin et mies vei likan hoitoon, mä hain sen ja mies kerkes kotia ennen iltapätkää.

Nyt neljän lapsen yksinhuoltajana ei tulis mitään tosta hommasta.

*Mulla oli tosin myös viikonloppuisin töitä ja vastaavasti arkena saatto olla vapaata.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
-75
En.
Mutta riippuu asioista... Jos työmatka olis lyhyt, tyyliin 5min niin vois toimiakin, jos olis lapsia ja lapset vaikka aamupäivän päiväkodissa/koulussa ja jos toinen vanhempi säännöllisessä aamuvuorossa että tulis kotiin ennen 16. Niin ehkä silloin... Jos sille toiselle vanhemmalle sopis että hän on kaikki illat lasten kanssa. Tässä on niin monta "jossia". Mutta omaan elämään tuo ei sopisi alkuunkaan, tällä hetkellä esim oma työmatka kestää työpisteestä riippuen 15-45min.

nou
en lähtisi ensimmäisen työn jälkeen ei varmaan ehtisi levähtää(koko ajan takaraivossa tieto,että kohta pitää mennä töihin) ja toisen työn jälkeen pitäisi mennä melkein saman tien nukkumaan,että jaksaa aamulla nousta.

en lähtisi ensimmäisen työn jälkeen ei varmaan ehtisi levähtää(koko ajan takaraivossa tieto,että kohta pitää mennä töihin) ja toisen työn jälkeen pitäisi mennä melkein saman tien nukkumaan,että jaksaa aamulla nousta.
Näin. Ja sen ekanpuolikkaan jälkeen saatto olla jo raato jos osui rankka aamupäivä. Siitä sitte raahautua takasin vielä. Heräät töihin, kyyläät kelloa ja töistä nukkumaan jne..

katatsu
Tein tuon tyylistä työtä hoitoapulaisena eräässä pienessä palvelutalossa. Tosin työajat olivat lyhyemmät (esim. 8-10 ja 17-20) ja välillä saattoi olla ihan normaali työaika 8-14. Kyllä sitä kesän vihti tehdä, nykyään en tiedä :)

"vvvv"
Tähän aikaan vuodesta mun mies tekis ihan mielellään
-Hällä tosi lyhyt työmatka
-Pääsisi meidän kanssa lounaalle ja päästäis päivällä valosan aikaan ulos
-Hällä menee helposti ylitöiks, nii noi myöhää illasta se ei enää haittais mua ja lasta koska oltais nukkumassa.

"a p"
Mitähän mä tekisin tuon kanssa... Kun mietin, että jos koitan hakea. Voihan se olla, että ei mua edes valita siihen. Hoitoalan koulutus mulla kyllä on. Yksi lapsi joka on 12v. Mies välillä iltavuorossa, mutta ei ole lapsen isä vaan lapsi on välillä omalla isällään. Jos tuon paikan saisi, niin voisihan sitä samalla hakea avoimiin lähihoitajan paikkoihin mitä tulee jossakin vaiheessa. Nyt on todella huonosti töitä tarjolla eikä saa palkata lyhyisiin sijaisuuksiin ketään.

su9u
Heti arvasin mistä työstä kyse. Noissa hommissa on monesti niin älyttömät työajat, pitäisi suunnilleen 24/7 olla avustettavaa varten vaikka palkan saisi vaan 8 tunnista tms...
Ehkä suostuisi neuvottelemaan työajoista, varsinkin jos ei oikein muita hakijoita ole?

[QUOTE="vvvv";30485058]Tähän aikaan vuodesta mun mies tekis ihan mielellään
-Hällä tosi lyhyt työmatka
-Pääsisi meidän kanssa lounaalle ja päästäis päivällä valosan aikaan ulos
-Hällä menee helposti ylitöiks, nii noi myöhää illasta se ei enää haittais mua ja lasta koska oltais nukkumassa.[/QUOTE]

Tää oli kyllä ihan paras vastaus... Mahtaiskohan työaika sopia kirjoittajalle ittelleen? Epäilen.

Minä en tekisi tuollaisilla työajoilla kuin äärimmäisessä pakkotilanteessa töitä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä