Tekisitkö töitä maanantaista perjantaihin 8-12 ja 16-20? Eli kahdeksan tuntia joka arkipäivä, mutta kahdessa pätkässä

• Viestiketjun aloittaja Töihinkö
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Olen tehnytkin vähän vastaavilla ajoilla töitä, oli ainakin itselleni todella rasittava ja stressaava järjestely. Kotona ei pystynyt yhtään rentoutumaan ja vaikkapa lataamaan vähän akkuja, kun kokoajan piti kytätä koska pitää lähteä takaisin töihin. Onneksi sain muita töitä, en olisi edes kyennyt tekemään sitä hommaa paljoa pidempään.

"..."
Niin ja "iltavuoro" meni todella usein ylitöiksi vaikka miten yritti kiirehtiä aikatauluaan, joten kotiinpääsy ja nukkumaanmeno vain venyi ja venyi ja siinä sitten jo valmiiksi töissä ollessasi mietit ja stressaat miten jaksaa herätä tekemään aamun vuoron. :(

mä...
Ei ikinä! Pahin mahdollinen yhtälö henk.koht. avustaja ja järjettömät työajat. Todennäköisesti ap kyllä saat tuon työn, jos sitä haet, ei sitä kukaan muu mahda hakea. Irtipääseminen ilman karenssia ei sitten niin vain onnistukaan.

hankalaa
Tiedän henkilön, joka teki töitä kahdessa jaksossa ja ei ilmeisesti siitä tykännyt kauheasti, kun piti odottaa sen iltapätkän alkamista. Vapaa iltapäivä oli kiva lapsen kanssa, mutta yhteistä aikaa jäi vähän siltikin.Ei ole hyvä ratkaisu, jos on pieniä lapsia, ehkä lapsettomalle ideaali työ tai teinien kanssa elävälle.Itse en tekisi pienten lasten takia.

piupo
Linja-autonkuljettajana olen tehnytkin kaksiosaista päivää, ns. ruuhkasarjaa. Eli kävin töissä klo 5-9 ja klo 14-18. Meille tosin maksettiin korvaus päivätauostakin, ja kotiin oli mahdollisuus mennä, jos asui lähellä.

Ei tuo rytmi oikein perheelliselle sovi, mutta oli suosittu poikamiesten ja vanhempien kuljettajien (ei pieniä lapsia) sarja. Nykyään nuo ruuhkavuorot on ratkaistu pitkillä työpäivillä, työt alkaa esim. klo 5 ja loppuu klo 17. Keskellä pävää on kolmen tunnin palkallinen tauko, mutta työpaikalta ei saa poistua.

julia ja herne
En. mielummin olisin huonommalla palkalla vaan ton 8-12 ja joku opiskelija tms vois tehdä loppupäivän... ottaisin vaikka sitten toisen "avustettavan" klo 12-16 ehkä sellainenkin löytyis.

Olen muuten nähnyt työssäni noin 5 henkilöä joilla henk.koht avustaja. Kaikki neljä tosi hyviä tyyppejä ja työ varmasti ihana jees, (ei fyys. raskasta enemmän kodinhoidollista ja pientä avustamista) mutta yksi kyllä niin pervovanhaäijä että huh huh...Palkka vaan on monesti niin pieni kun tunteja on vähän.

hömpsis
Kyllä tollasen voi saada toimimaan. Ite teen vään ton tyyppistä, tosin vähän lyhyempää päivää kokonaiauudessaan mut eipä sen niin väliä ois vaikka noi muutaman tunnit siihen lisäiskin.

Mulla toimii sen takia, et miehellä tosi joustavat työajat, pitkälti saa määritellä ite kuten myös minä. Monesti tuun aamuun kolmeksi tunniksi, sit haen esikoisen kerhosta ja meen kotiin, missä mies on nuorimmaisen kanssa, ja vietellään siinä pari tuntia kunnes minä tai mies lähtee "iltavuoroon".

Tosin täähän edellyttää just sitä että joku muu sitten voi tarvittaessa olla lasten/lapsen kanssa aamulla/illalla. Mut meillä toiminut ja ite oon kovinkin tykästynyt tohon "siestaan" :)

"Mmmmm"
Mä olen hevosenhoitajana tehnyt tuollaisia päiviä, mutta silloin olin sinkku eikä ollut lapsia joten se oli mahdollista. Asuin tallin pihapiirissä joten työmatka oli 50m. Tuossa välissä kävin yleensä salilla, kokkailin jne. Nykyään en edes harkitsisi.

vieras*
en tekisi, en näkisi lapsia koskaan. henkilökohtaisen avustajan työ on muutenkin vihonviimeinen homma mihin ikinä rupeaisin, en halua yhdenkään vammaisen tai vanhuksen henkilökohtaiseksi orjaksi joka joutuu tekemään kaiken puutarhan kuokkimisesta ja lastenhoidosta makaronin keittoon ja koiran ulkoiluttamiseen kun avustettava käskee kun itseä ei satu juuri sillä hetkellä huvittamaan... ei enää ikinä niihin hommiin.

jei jei
En. Minä tein siivousta joskus ja siinä oli ihan yhtä vittumaiset työajat. Tai jopa pahemmat: illalla pääsi 21.00 töistä ja aamulla piti kuudeksi mennä. Joinakin päivinä oli töitä 6-8, sitten 16-17 ja vielä illalla klo 20 alkaen kaupan siivousta, tätä maanantaista lauantaihin. Minulle on turha kenekään enää sanoa, että mieluummin vaikka siivousta kuin työttömänä oloa. Käsi ylös, kuka teistä suostuisi näihin työaikoihin?

vihu
En tekisi, mutta jos on tilanne että todellakin pakko saada työtä niin sitten totta kai, voihan siinä olla sen aikaa kun löytää muuta? Odottaisin tosin kohtuuhyvää palkkaakin tuollaisista työajoista, elii kannattaa miettiä tarkkaan...

Yhteistyössä