Pitäisikö veronpalautukset jäädä valtiolle ja jakaa niille joulurahaksi jotka tarvitsevat?

• Viestiketjun aloittaja "Kiivi"
  • Ensimmäinen viesti
Avauspostauksesi idea oli niinkin valovoimainen, että verot kannettais arpomalla, ne jätettäis laskematta, mutta jostain siunaantuis mätkyjä jotka kumminkin kannettais ja palautukset, joita ei laskettais jätettäis palauttamatta.

Tommoista aivopierua ei mitenkään järkevästi pysty kommentoimaan.
mää ja pari muuta ovat kyllä hoksanneet että jos mentäis avauksen idean mukaan niin ihmiset säätäis ennakonpidätysprosenttinsa niin alas että mentäis varmuudella mätkyjen puolelle

tämä näyttää olevan useimmille ja varsinkin kivelle aika hankala asia käsittää

"Kiivi"
Avauspostauksesi idea oli niinkin valovoimainen, että verot kannettais arpomalla, ne jätettäis laskematta, mutta jostain siunaantuis mätkyjä jotka kumminkin kannettais ja palautukset, joita ei laskettais jätettäis palauttamatta.

Tommoista aivopierua ei mitenkään järkevästi pysty kommentoimaan.
Ja tuo oli oma tulkintasi. Joka oli väärä niinkuin arvelinkin.

"Kiivi"
mää ja pari muuta ovat kyllä hoksanneet että jos mentäis avauksen idean mukaan niin ihmiset säätäis ennakonpidätysprosenttinsa niin alas että mentäis varmuudella mätkyjen puolelle

tässä oli kyse säästöistä ja yhteishyvästä alunperinkin. Että siellä se nyt on käsitetty väärin.

Ylöspäin veroprossaa voi vapaasti säätää, mut alaspäin ei onnistu ilman hyviä perusteluja verottajalle.

Toisekseen, tilanteet elää. Yyteet tai osoitteenmuutos kesken verovuoden, niin alkuvuoden parhaatkin laskelmat on persiillään.

Aakoo ja krut on nytkin fiksuja miehiä mutta huomisaamuna lienevät saavuttaneet sellaisen viisauden tason ettei tämmönen tyhmä veronpalautuksia kyttäävä nartunpoikanen tohi puhutella

[QUOTE="Kiivi";30484616]Kun kerran audienssia pyydät voinhan sen sinulle suodakkin myöhemmin illalla. Samapätee krut. Mitä tulee faktalogian uuteen tieteen haaraan ja oppisuuntaukseen tulevaisuuden saralla.[/QUOTE]

Kiitos vaan, mutta mä sekoitan pääni mielummin jallulla.

Voit ja saat olla omakeksimäsi pseudotieteen suurin guru, mutta mulle riittää noi yleisesti hyväksytyt.
Palstalla taannoin vaikutti eräs, jolla oli ittekeksimänsä naistiede. Et sattuis olemaan sukua?

"Kiivi"
Kiitos vaan, mutta mä sekoitan pääni mielummin jallulla.

Voit ja saat olla omakeksimäsi pseudotieteen suurin guru, mutta mulle riittää noi yleisesti hyväksytyt.
Palstalla taannoin vaikutti eräs, jolla oli ittekeksimänsä naistiede. Et sattuis olemaan sukua?
Mistä sä keksit näitä juttujas johonkin suku juttuihin en näe mitään järkeä!.

"ihmettelevä"
Monet nuoret, ja vähän vanhemmatkin ovat työtä vieroksuvia. Keplotellaan veronmaksajien rahoilla vuosikymmeniä ja päivitellään ettei niillä rikastu!!! Voi per..le, pitäskö rikastua!? Jäävät peiton alle lepäämään, nukkuvat pois joutilaisuuden aiheuttamaa väsymystään. Ite painan duunia hermot ja kroppa riekaleina elättääkseni lapset ja itseni. Nostan aina veroprosenttiani, jotta Joulun alla voidaan tehdä jotain erilaista. Kyllä MUN veronpalautukset kuuluu MULLE, yksin mulle!!!

"Kiivi"
[QUOTE="ihmettelevä";30484961]Monet nuoret, ja vähän vanhemmatkin ovat työtä vieroksuvia. Keplotellaan veronmaksajien rahoilla vuosikymmeniä ja päivitellään ettei niillä rikastu!!! Voi per..le, pitäskö rikastua!? Jäävät peiton alle lepäämään, nukkuvat pois joutilaisuuden aiheuttamaa väsymystään. Ite painan duunia hermot ja kroppa riekaleina elättääkseni lapset ja itseni. Nostan aina veroprosenttiani, jotta Joulun alla voidaan tehdä jotain erilaista. Kyllä MUN veronpalautukset kuuluu MULLE, yksin mulle!!![/QUOTE]

Eihän kuulu kun sillä rahalla juurikin peitetään sivu kuluja mitä tulee elämässä.

Ei valtio ole tehnyt sinun kanssasi sopimusta pankkina toimimisesta. Siitä hyvästä minä maksan veroja enempi. Että joudutaan palkkaamaan lisää virkailioita sinun laskemisen laiskuuden vuoksi.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30485189]Eihän kuulu kun sillä rahalla juurikin peitetään sivu kuluja mitä tulee elämässä.

Ei valtio ole tehnyt sinun kanssasi sopimusta pankkina toimimisesta. Siitä hyvästä minä maksan veroja enempi. Että joudutaan palkkaamaan lisää virkailioita sinun laskemisen laiskuuden vuoksi.[/QUOTE]

Kerro nyt vielä, millä logiikalla henkilöstä, joka saa palautuksia 1000 euroa on enemmän kuluja yhteiskunnalle, kuin henkilöstä, joka saa mätkyjä 20 euroa?

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30484169]puhuttiin kokonaisuuksista ja yhteishyvästä. Niinkuin ketjun aihe oli. Mut jospa nyt vastaisit tuohon logiikkaan vähennyksitä ja alveista.[/QUOTE]

Niin puhuttiin kokonaisuudesta. Ei vain kokonaisuuden kannalta kuulosta kovin hyvältä, jos pelkästään matkakuluvähennysten poistamiseksi pitää koko Suomeen luoda uusi joukkoliikenneverkosto ja edulliseen hintaan tietysti. Sitten kun mietitään, mitä muita vähennyksiä on olemassa, niin kalliilta kyllä ehdotuksesi kuulostaa.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30484588]Mikä siinä nyt on niin vaikeata ymmärtää kyse oli valtion näkökulmasta ei sinun Piste.[/QUOTE]

Keitä siinä sinun valtiossasi asuu? Miten paljon siinä ajattelet olevan kansalaisia, jotka eivät ajattele niin kuin tässä tilanteessa on perustelua olettaa yksilön ajattelevan?

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30485341:
Niin puhuttiin kokonaisuudesta. Ei vain kokonaisuuden kannalta kuulosta kovin hyvältä, jos pelkästään matkakuluvähennysten poistamiseksi pitää koko Suomeen luoda uusi joukkoliikenneverkosto ja edulliseen hintaan tietysti. Sitten kun mietitään, mitä muita vähennyksiä on olemassa, niin kalliilta kyllä ehdotuksesi kuulostaa.
väänät taas asiaa yksikeratiseen suuntaan koska se oli yksi osa kulubudjettia. Tottakait on yleishyödyllistä rakentaa julkista liikenettä ? Vai eikä sinusta mieluummin uusia moottoriteitä kuin verovirkailijan palkkoja näin yksin kertaistettuna. Uuudistukset maksaa mutta ne maksaa yleensä takaisin tai tässä tapuksessa se alkaisi hyödyttämään jokaista joka viitsi sen muutoksen jälkeen ottaa nämä palvelut omakseen. Siihen yhden esimerkin mukaan juurikin verorahat ovat tarkoitettuja. Mutta nyt menee leijonan osa kikkailuihin ja muihin kuluihin jotka voisi tässä mallissa sitten siirtää pois rasittamasta yhteiskunnalista taloutta. Tottahan toki löytyisi paljon karsittavaa valtion budjetista näin ensi sijaisesti.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30485352:
Keitä siinä sinun valtiossasi asuu? Miten paljon siinä ajattelet olevan kansalaisia, jotka eivät ajattele niin kuin tässä tilanteessa on perustelua olettaa yksilön ajattelevan?
Niin ensinkun ajattelisit valtion näkökulmasta. Aukenisi sinulle että yksilön ajattelulla ei ole pienessä mittakaavassa mitään merkitystä.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30485438]Niin ensinkun ajattelisit valtion näkökulmasta. Aukenisi sinulle että yksilön ajattelulla ei ole pienessä mittakaavassa mitään merkitystä.[/QUOTE]

No kyllä sillä siinä vaiheessa on, jos valtio koostuu yksilöistä, jotka ajattelevat kaikki samalla tavalla.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30485451:
No kyllä sillä siinä vaiheessa on, jos valtio koostuu yksilöistä, jotka ajattelevat kaikki samalla tavalla.
valitettavasti ei ole aikaa miettiä jokaisen yksilä erillisä tarpeita ainoastaan suurempi kokonais kuva ratkaisee.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30485433]väänät taas asiaa yksikeratiseen suuntaan koska se oli yksi osa kulubudjettia. Tottakait on yleishyödyllistä rakentaa julkista liikenettä ? Vai eikä sinusta mieluummin uusia moottoriteitä kuin verovirkailijan palkkoja näin yksin kertaistettuna. Uuudistukset maksaa mutta ne maksaa yleensä takaisin tai tässä tapuksessa se alkaisi hyödyttämään jokaista joka viitsi sen muutoksen jälkeen ottaa nämä palvelut omakseen. Siihen yhden esimerkin mukaan juurikin verorahat ovat tarkoitettuja. Mutta nyt menee leijonan osa kikkailuihin ja muihin kuluihin jotka voisi tässä mallissa sitten siirtää pois rasittamasta yhteiskunnalista taloutta. Tottahan toki löytyisi paljon karsittavaa valtion budjetista näin ensi sijaisesti.[/QUOTE]

Niin. Jännä juttu, että tätä ei ole valtio tai mikään muukaan taho vielä huomannut. Palveluja karsitaan syrjäseuduilta, kuntia pakkoliitetään, väkeä irtisanotaan jne.

Yhteistyössä