Pitäisikö veronpalautukset jäädä valtiolle ja jakaa niille joulurahaksi jotka tarvitsevat?

• Viestiketjun aloittaja "Kiivi"
  • Ensimmäinen viesti
"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30484167:
Nyt puhuttiin pelkistä matkavähennyksistä. Ja nykyään ne saa itse ilmoitettua suoraan netissä ja niitä tuskin kovinkaan paljon tarvitsee erikseen käsin laskea.
puhuttiin kokonaisuuksista ja yhteishyvästä. Niinkuin ketjun aihe oli. Mut jospa nyt vastaisit tuohon logiikkaan vähennyksitä ja alveista.

"Kiivi"
En mä puhunut mistään talkootöistä.
Mun veli on maalari ammatiltaan.
Mistä kukaan voi tietää, maksoinko mä sille mun talon maalaamisesta 2000 euroa, vai tekikö se sen talkootyönä?

Ihmettelen vaan, kun totesit, että harmaa talous olisi helppo saada kuuriin. En ymmärrä, että miten.
Mistä ihmeestä kukaan voi tietää, miten käteinen raha liikkuu?
kyse olikin yrityksistä. Sitä varten on keksitty sellainen asia kuin tilikirjanpito. Sieltä kyllä huomataan myös se käteisen nostaminen ja minne se menee.

Se jos olet itse nostanut palkkaa ja maksat sillä sitten veljesi homman omituisenahan sitä pitäisin jos veljelle maksaisi. Toki on sukuja jossa raha on tärekämpää.

itse asiassa tästä on ollut paljonkin puheenvuoroja millä tavalla sitä saataisiin paremmin kuriin mutta se onkin sitten jo toinen aihe.

on toi kivi siinä kyllä oikeessa että vähennysten oikeellisuuden tarkistaminen kustantaa verohallinnolle joko palkka- tai ATK-kuluina tai jopa sekä että

typon ehdottama tasavero (ilman vähennyksiä) olis erittäin kustannustehokas tapa verottaa
Olis. Mut toisilla on tulonhankkimisesta enemmän kuluja kuin toisilla.

Muutoin tää ketju on kyllä sekavinta paskaa koskaan.

"kiivi"
Täs ketjus on niin iloisesti sekaisin veronpalautukset, verovähennykset, geopolitiikka, lastensairaalan rahoitus, joukkoliikenne, alv, tasavero, yritysverotus, harmaa talous ja mitä olikaan muuta, et ainoo millä pakkaa vois enemmän sekoittaa taitaa olla ilmastosopimus ja rikkidirektiivi.
Tämä ketju onkin perehtyneille. Ei niinkään maallikkojen ymmärrettävissä.

Täs ketjus on niin iloisesti sekaisin veronpalautukset, verovähennykset, geopolitiikka, lastensairaalan rahoitus, joukkoliikenne, alv, tasavero, yritysverotus, harmaa talous ja mitä olikaan muuta, et ainoo millä pakkaa vois enemmän sekoittaa taitaa olla ilmastosopimus ja rikkidirektiivi.
olipa hyvä että muistit nostaa esille nämä kiinnostavat geo poliittiset haasteet

ne antaa mukavan lisämausteen veronpalautuksiin

yygt
[QUOTE="kiivi";30484345]Tämä ketju onkin perehtyneille. Ei niinkään maallikkojen ymmärrettävissä.[/QUOTE]

Perehtyneille maalikoille vai ei maalikoille ollenkaan. Jos ketjun sisältö oli tarkoitettu asiantuntijoille ja/tai heille jotka voivat työnsä puolesta asioihin vaikuttaa oikeampi osoite mammapalstan sijaan todennäköisesti olisi esim. verohallinto tai esim. valtiovarainministeriö.

[QUOTE="kiivi";30484502]Tai vaihtoehtoisesti järkesi ei ollut riittävä. Niinkuin monella muulla perusteluineen.[/QUOTE]

Avauspostauksesi idea oli niinkin valovoimainen, että verot kannettais arpomalla, ne jätettäis laskematta, mutta jostain siunaantuis mätkyjä jotka kumminkin kannettais ja palautukset, joita ei laskettais jätettäis palauttamatta.

Tommoista aivopierua ei mitenkään järkevästi pysty kommentoimaan.

[QUOTE="kiivi";30484502]Tai vaihtoehtoisesti järkesi ei ollut riittävä. Niinkuin monella muulla perusteluineen.[/QUOTE]

Musta myös näyttää että tässä ketjussa on varsin järjettömiä perusteluja

Yhteistyössä