[QUOTE="huoh";30457721]Mä olisin sitten varmaan ihan hirvee kun soittaisin sossuun.
Ihan liikaa on luettu viime vuosina lapsisurmista / pahoinpitelyistä jne. Ei luulisi ketää stressaavan jos sossu tulee käymään jos ei kerta mitään ongelmia ole. Ei ne sossut ihan oikeasti ketää syyttä huostaanota ja silloinkin kyse on jostain todella vakavasta.[/QUOTE]
Kyllä muuten niitä aiheettomia huosaanottojakin tehdään joka vuosi, niitä ei vaan uutisoida(pitäis kyllä). Olen itse kokenut sen, olin 15v onnellinen nuori. No joku tehtaili lastensuojeluilmoituskia kiusallaan(myöhemmin selvisi syylinen,vuosien päästä) Kyllä siinä oli satuiltu että isä hakkaa lapsiaan,lapset ei saa ruokaa jne. No sitten yksi terveydenhoitaja vielä puolsi että juu on pahoinpitelyn jälkiä vilkkaissa pojissa. Nuorin lapsista ei ollut motorisesti ikätasoinen, sossut veti johtopäätöksen= lapsi on vakavasti vaarannettu koska ei kehity normaalisti.
Faktat: 1. Tuo lapsi todettiin myöhemmin vaikeasti autistiseksi eikä vuosien kuntoutuksellakaan alkanut puhumaan, liikkeelle lähti viiveellä,vaatii edelleen aikuisena valvontaa koko ajan
2.isäni ei koskaan nyppäissyt yhtään hiusta yhdenkään lapen päästä, mustelmat pojilla johtui siitä että olivat jatkuvasti menossa
3.ruokaa saatiin
Voisi sossuillakin välähtää että jos 4 ensimmäistä lasta kehittyy normaalisti ja 1 ei, että kyse olis jostain muusta, kaiken lisäksi vilkkailla pojilla oli lastenkoti aikana pahempia jälkiä kuin kotona,siellä niitä ei vahdittu yhtään.
Eli oikeasti mitään perustetta ei ollut. Vuoden isä taisteli että sai lapset kotia. ja osittain voitti siksi että sosiaalitäti koetti valheilla turvata selustansa(jäipä kiinni kun puhui oikeudessa muuta kuin isän kanssa kaksin, asian todisti se että isä nauhoitti joka ikisen keskustelun. Eipä jättänyt kenellekkään traumoja, mutta tuliko sossulta edes anteeksi pyyntö
? no ei tullut!
aiheettomia huostaanottoja tehdään, ummistakaa vaan silmänne niiltä, ehkäpä jonain päivänä tuutte itse näkemään, toivon kuitenkin ettei kukaan joudu sitä kokemaan vaikka itselläni toki vietiin veljet aiheetta,mikä e ole sama kuin se että lapset viedään aiheetta.
Sitäpaitsi...venäjälläkin on katulapsia,afrikassa kuolee lapsia janoon ja nälkään, ripuliin yms. vähän voisi suhteellisuuden tajua olla. Esim. jos vaikka uhmaikäinen lapsi huutaa kun ei halua nukkumaan,niin se ei ole ls aihe.