Siis olen ihan puhki, tuo lapsi itkee koko ajan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uupunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uupunut äiti

Vieras
Meidän 1v11kk poika, ollut lauantaista asti vatsataudissa. ei ole oksentanut kuin parina yönä, mutta ripuloi useamman kerran päivässä.Eilen käytiin sairaalassa, ottivat verikokeet..Ja kaikki ok. Himpun verran oli neste arvot laskeneet, mutta ei huolestuttavasti. Pojalle kuitenkin maistuu päivisin mehu ja jäätelö, joten kotiuttivat, kun katsoivat että suun kauttaa menee nesteitä. Viime yö menikin hyvin,ei oksennusta..Mutta tänä aamulla taas ripulit.
Olen ihan neuvoton ja uupunut, kun poika itkee ja narisee aamusta iltaan. Ihan koko ajan! Sen hetken kun malttaa keskittyä esim. muumeja katsomaan, niin saattaa olla hiljaa, mutta muuten itkee ja narisee koko ajan. Pyytää jääkaapista koko ajan jotain ruokaa, ja sit kun tarjoan jotain, niin mikään ei kuitenkaan kelpaa ja itku vaan kovenee.
Itkua, itkua ,itkua! Tiedän ettei poika tee sitä tahallaan, ja jotenkin sillä on paha olla kun itkee...mutta mä en jaksa enää! Itse purskahdin äsken itkuun, kun v**** mun pää hajoaa.
Pelkään myös ettei poika enää palaa entiselleeen. Reippaksi ja iloiseksi, omatoimiseksi.
Itse olen toipumassa masennuksesta, ja tämän viikon aikana olen romahtanut uudelleen. Ajoittain tulee taas itsetuhoisia mietteitä ym. paskaa.

Onko muilla kokemusta tällaisesta, että vatsataudin aikana, lapsi narisee ja itkee koko ajan?
Kaikkeni yritän, että pojalla olisi parempi olla..Luen kirjaa ym, mutta ei halua keskittyä mihinkään.

Mitä tässä pitäisi tehdä?!!

Vaihda jäätelömerkki kokonaan, ja anna sitä. Mövenpick-jäätelöissa ei ole sitä levää, mikä on monessa muussa jäätelössä (E407 eli karrageeni). On vähän kalliimpaa, mutta kannattaa.

:hug:
Vatsatauti vie sen yleisvoinnin usein niin kurjaksi, että lapsi ei kai osaa muuta kuin marista. Ja toinen on, että verensokeri voi olla aika alhaalla, jos ei ole saanut syötyä kunnolla usempaan päivään. Mehu ja jätski kun vielä tekevät muuten alhaiseen verensokeriin nopeita nousuja ja laskuja, niin siinähän se huonovointisuuskierre on valmis.

Kyllä poika siitä entiselleen parantuu, kunhan alkaa vaan voida paremmin. Jos keksit mitään suolaista syötävää, joka pitäisi verensokeria tasaisempana, niin saattaisi ehkä helpottaa...

On varmasti pienellä hankala olla ja varmasti massuunkin sattuu. Ei siinä oikeen auta kun kestää toisen valitus. Oisko ketään hoitamaan kotvaseksi että saisit itsesi huilaamaan? Oma lapsi kun oli sairaana tässä taannoin ja samanlaista jatkuvaa itkua, kitinää jne...tuntui että pää leviää justiinsa. Mutta kyllä se siitä toipui omaksi itsekseen.

Noi vatsataudit kestää yllättävän kauan näin Nokian vesikriisin kokeneena tietää |O Mut meillä nuo lapset yleensä nukkuu paljon ja ovat ylissä koko ajan kun ovat kipeenä. Lapsi ei osaa käsitellä sitä kipua kuten aikuiset. Oletko kokeillut antaa särkylääkettä jos se helpottaisi pojan oloa? Nälkä menee luihin asti kun on kova ja sitten ei kuitenkaan pysty syömään vaikka kuinka yrittäisi. Samaten lyö usein päänsäryn päälle lapsellakin. Nuo tunnot siis itseltä ripulin aikaan. Olo oli pöyristyttävän kamala vaikka tosiaan en edes oksentanut. Jaksamisia sille suunnalle, kyllä se siitä :hug:

Meillä muuten anoppi teki meidän kipeenä ollessa niin että keitti vettä ja laittoi siihen sokeria. Vesi on puhdasta eikä sokerivei ruoki bakteereja lisääntymään elimistössä + saa verensokerin nousuun. Kokeile sitä!

Mulla toi lapsen vatsatauti (3-kuisena) johti siihen, että masennuin. Siis laukaisi sen. Siksi oli pakko tarttua asiaasi. Mä inhoan tota tautia ja etenkin sitä, millaiseksi se saa minut. Siis henkisesti.

Kyllä se siitä sitte menee ohi. Lapsi on todennäköisesti entistä aurinkoisempi, kun tauti hellittää.

Onko sulla ketään, kelle voit ite soittaa ja puhua vähän. Mun on ainakin pakko soittaa äiti, anoppi ja muutama kaveri läpi tai ainakin laittaa tekstari ja valittaa, miten ikävässä tilanteessa perheemme on, kerjätä vähän sympatiaa, ja taas helpottaa. Ihan jo se, että kuulee jonkun muun ihmisen äänen kuin sen lapsen valituksen.

Yritä ajatella, että sinä et voi tehdä kuin sen, mitä olet jo tehnyt lapsen hyväksi. Paitsi, että voisko sille antaa jotain suun kautta annettavaa särkylääkettä, jos nukkuis vähän. Pieni ei ymmärrä, että kurja olo ei oo ikuista vaan menee ohi. On varmaan myös aika temperamenttinen, vai? Ei ns. helppo lapsi? Meidän on kovin "vaativa", pitää meteliä itsestään. Ehkä teidänkin poika tällainen.

Halaus ja voimia. Mieti, millaista on ollut silloin, kun on kaikki hyvin ja ajattele, että muutaman päivän päästä on taas sellaista. Että elämä jatkuu, että on vain yksi suunta, ylöspäin. Että Elämä tarjoaa vielä monenmonta ihanaa ja suloista hetkeä. Näitä paskoja aikoja täytyy olla, että ihana aika tuntuisi ihanalta, että sitä osaisi arvostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi että:
Mulla toi lapsen vatsatauti (3-kuisena) johti siihen, että masennuin. Siis laukaisi sen. Siksi oli pakko tarttua asiaasi. Mä inhoan tota tautia ja etenkin sitä, millaiseksi se saa minut. Siis henkisesti.

Kyllä se siitä sitte menee ohi. Lapsi on todennäköisesti entistä aurinkoisempi, kun tauti hellittää.

Onko sulla ketään, kelle voit ite soittaa ja puhua vähän. Mun on ainakin pakko soittaa äiti, anoppi ja muutama kaveri läpi tai ainakin laittaa tekstari ja valittaa, miten ikävässä tilanteessa perheemme on, kerjätä vähän sympatiaa, ja taas helpottaa. Ihan jo se, että kuulee jonkun muun ihmisen äänen kuin sen lapsen valituksen.

Yritä ajatella, että sinä et voi tehdä kuin sen, mitä olet jo tehnyt lapsen hyväksi. Paitsi, että voisko sille antaa jotain suun kautta annettavaa särkylääkettä, jos nukkuis vähän. Pieni ei ymmärrä, että kurja olo ei oo ikuista vaan menee ohi. On varmaan myös aika temperamenttinen, vai? Ei ns. helppo lapsi? Meidän on kovin "vaativa", pitää meteliä itsestään. Ehkä teidänkin poika tällainen.

Halaus ja voimia. Mieti, millaista on ollut silloin, kun on kaikki hyvin ja ajattele, että muutaman päivän päästä on taas sellaista. Että elämä jatkuu, että on vain yksi suunta, ylöspäin. Että Elämä tarjoaa vielä monenmonta ihanaa ja suloista hetkeä. Näitä paskoja aikoja täytyy olla, että ihana aika tuntuisi ihanalta, että sitä osaisi arvostaa.

Kyllä, poika on muutenkin tosi tempperamenttinen, vahvaluonteinen.
Kiitos sinullekkin vastauksestasi. Oletko sinä selvinnyt jo masennuksestasi?

Poika on tänään juonut aika hyvin, ja puoli purkkia söi ruokaa.
Narina,kitinä senkus jatkuu.
Yritän kovasti puhua ystäville tilanteesta puhelimessa, ja saankin kannustusta..Mutta silti oma olo tosi masentunut.
Eilen muuten kun pääsin yksin koiran kanssa lenkille, niin käveltiin yhden järven rantaan että koira pääsi úimaan. Istuin siinä laiturilla että entäs jos vain hyppäisi tuonne ja vetäisi vedet keuhkoihin, niin loppuisi tämä tuska ja väsymys. Ihan pelästyin tuollaista ajatusta, ja lähdettiinkin pikaisesti koiran kanssa jatkamaan matkaa.
Uskomatonta että tällainen rankka elämäntilanne, pahentaa masennuksen taas tosi pahaksi.

Yhteistyössä