Miten joidenkin tyhmyys ja ilkeys onnistuu yllättämään ihan vuodenajasta riippumatta.
Tää on jotenkin tuttu kaava. Jos on köyhä, työtön, pienipalkkainen tai päihdeongelmainen, niin se on aina oma vika. Ja tuohon syntiin syyllistynyttä pitää rangaista, jopa leikkaamalla vihoviimeiseksi tarkoitetusta turvaverkosta, eli toimeentulotuesta jopa 40%Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen myös;30449665:Kyllä osa Aiheuttaa köyhyytensä ihan tietoisilla valinnoilla. Esim hankkii vielä yhden lapsen, vaikka muutenkin jo tiukkaa. Ollaan kotihoidontuella, vaikka järkevämpää olisi yrittää mennä töihin. Jne jne. Joulua voi valmistella pikku hiljaa. Mä olen ostanut ekat lahjat kesän alesta. Ei anna talous myöden, että joulukuun palkalla ostaisin kaiken.
Jos tilanne on jatkuvasti niin huono, ettei mihinkään ole varaa, niin pitäisikö yrittää tehdä asialle jotain? Miettiä niitä omia valintoja ja muuttaa tapoja.
Näinpä. Suomalaiset valittaa aina köyhyydestä, vaikka rahaa on kun roskaa maailman muihin valtioihin verrattuna.Alkuperäinen kirjoittaja Stressitön;30449562:Onneksi joulun vietto on täysin vapaaehtoista.
Joo mutta me ollaan SUOMESSA. Ei paljoo auta suomalaisia se tieto että eurolla saa syödä napansa täyteen viikon ajan jossain toisella puolen maapalloo. Me ollaan täällä, ei siellä. Maassa maan tavalla, you know.Näinpä. Suomalaiset valittaa aina köyhyydestä, vaikka rahaa on kun roskaa maailman muihin valtioihin verrattuna.
Kuules kun ei tarvi elää eurolla vaan saa ihan ilmaista rahaa yhteiskunnalta siitä nämä valittajat unohtavat olla kiitollisia ja se kyrpee.Joo mutta me ollaan SUOMESSA. Ei paljoo auta suomalaisia se tieto että eurolla saa syödä napansa täyteen viikon ajan jossain toisella puolen maapalloo. Me ollaan täällä, ei siellä. Maassa maan tavalla, you know.
Mutta entä jos ne yhteiskunnan rahat ei aina vaan riitä elämiseen? Ja siis minä en valita ettäkö sitä rahaa tulis liian vähän, olen todellakin kiitollinen siitä että sitä rahaa saa. Mutta ei se poista sitä faktaa että joku voi silti olla köyhä.Kuules kun ei tarvi elää eurolla vaan saa ihan ilmaista rahaa yhteiskunnalta siitä nämä valittajat unohtavat olla kiitollisia ja se kyrpee.
Mua kyrpee huomattavasti enemmän se, että enenevässä määrin on työnantajia, joiden liksat ja työvuorot ovat niin vähäiset, että moni työssäkäyväkin koutuu hakemaan sitä ilmaista rahaa.Kuules kun ei tarvi elää eurolla vaan saa ihan ilmaista rahaa yhteiskunnalta siitä nämä valittajat unohtavat olla kiitollisia ja se kyrpee.
What? Mä tiedän tasan tarkkaan miksi olen köyhä. Olemme opiskelleet pitkään. Meillä ei ole paljon asuntolainaa ja se mitä on lyhennetään nopealla tahdilla. Yritämme säästää lapsille kaikesta huolimatta pientä pesämunaa, että saavat edes jotain kotoa lähtiessään. Palkkatulot on mitä on ja käteen jää todella vähän. En muista, koska käyttötilillä olisi ollut ns. ylimääräistä rahaa laskujen maksun jälkeen. Mutta olen kiitollinen, että ollaan edes töissä. Jos jäisin työttömäksi tai joutuisin pitkälle sairaslomalle niin me emme varmaan pärjäisi. Tämän takia ollaan köyhiä ja tämä tilanne ei parane ennen kun asunto on maksettu ja/tai lapset muuttaa pois kotoa ja tulee toimeen omillaan.Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen myös;30449665:Kyllä osa Aiheuttaa köyhyytensä ihan tietoisilla valinnoilla. Esim hankkii vielä yhden lapsen, vaikka muutenkin jo tiukkaa. Ollaan kotihoidontuella, vaikka järkevämpää olisi yrittää mennä töihin. Jne jne. Joulua voi valmistella pikku hiljaa. Mä olen ostanut ekat lahjat kesän alesta. Ei anna talous myöden, että joulukuun palkalla ostaisin kaiken.
Jos tilanne on jatkuvasti niin huono, ettei mihinkään ole varaa, niin pitäisikö yrittää tehdä asialle jotain? Miettiä niitä omia valintoja ja muuttaa tapoja.
Mua kyrpii teinin tasolle jääneet 23-vuotiaat pissikset jotka ryyppäävät viimeiset rahansa ja sitten itkevät palstalla, että miten pääsee töihin. Kyrpii myös ihmiset jotka kuvittelevat, että töihin ei tarvitse mennä jos on yöllä nukkunut huonosti.Kuules kun ei tarvi elää eurolla vaan saa ihan ilmaista rahaa yhteiskunnalta siitä nämä valittajat unohtavat olla kiitollisia ja se kyrpee.
Tekee mieli kysyä mitä hyötyä saa siitä,kun potkii päähän vähäosaista?Tää on jotenkin tuttu kaava. Jos on köyhä, työtön, pienipalkkainen tai päihdeongelmainen, niin se on aina oma vika. Ja tuohon syntiin syyllistynyttä pitää rangaista, jopa leikkaamalla vihoviimeiseksi tarkoitetusta turvaverkosta, eli toimeentulotuesta jopa 40%
Jos olisin ilkeä, niin jättäisin ambulanssin soitamatta kadulla kaatuneelle, koska se oli oma vika. Mitäs oli niin laiska ja saamaton, että ei osannut tai viitsinyt laittaa jalkineisiinsa liukustoppareita. En kuitenkaan ole niin ilkeä, että saisin kiksejä lyödyn lyömisestä.
Nykyään monet tuntuvat saavan.
Ihan uteliaisuudesta kysyn, mitkä ovat tällaisia miljoonavoittoja tahkoavia firmoja, joiden työntekijöiden palkat yhteiskunta maksaa?Mua kyrpee huomattavasti enemmän se, että enenevässä määrin on työnantajia, joiden liksat ja työvuorot ovat niin vähäiset, että moni työssäkäyväkin koutuu hakemaan sitä ilmaista rahaa.
Sen ymmärrän, että tuetaan ihmistä jolla menee huonosti, mutta pitääkö yhteiskunnan maksaa miljoonavoittoja tahkoavien firmojen palkatkin?
Eläisin erittäin leveästi tuolla rahalla. Suomessa ei ole köyhiä. Se sana tarkoittaa aivan jotain muuta.Hmm.. miksi ei voisi olla? kaikki köyhät ei myöskään ole sossunelättejä, vaan työssäkäyviä. kuinka leveästi itse eläisit, jos sun palkkas olisi 1100/kk handuun?
hah, mä elin vuosia asumistuen ja toimeentulotuen varassa koska kelan lääkärit olivat eri mieltä hoitavan lääkärin kanssa työkyvyttömydestäni ja todellakin oli varaa laittaa rahaa säästöön. ei paljon, mutta oli kuitenkin.Ei se mikään köyhä ole jos on varaa laittaa säästöön jotain. T. 100% aito köyhä