voi ei
Et voi asua metsässä ja itkeä kun ei ole töitä. Muuta kaupunkiin.Kelaa ja sossu sekä työkkäri ovat 35km päässä.
Et voi asua metsässä ja itkeä kun ei ole töitä. Muuta kaupunkiin.Kelaa ja sossu sekä työkkäri ovat 35km päässä.
Alkuperäinen kirjoittaja elämän fakta;30450547:Jos köyhäkään ei saa säästettyä vittu karjalanpiirakoista ja tomaateista, niin johan nyt on kumma. Hei köyhä hei... pistä 10e joka kuukausi säästöön ja osta jouluna rasia leegoja. Vai oliko se karjalanpiirakka munavoilla ja kaljalla huuhdottuna "pakollinen elinkustannus"... vitun pelle...
Yleensä sun kuuluis sanoa, että jos vuokra on liian kova, niin muuta korpeen???Et voi asua metsässä ja itkeä kun ei ole töitä. Muuta kaupunkiin.
Esim. toi. + palkkatuetut duunit, palkattomat harjoittelut, ns. kuntouttava työtoiminta.Itse käsitän tämän seuraavasti, Cittarinkassa jolle annetaan vain 25-30h töitä viikossa tarvitsee esim. asumistukea. Jos hän olisi kokopäiväinen niin pystyisi maksamaan asumisen ilman valtion tukea.
Kun sä noin hyvin asian tiedät, niin onko ihmisiin tullut viimeisen nousukauden jälkeen joku geneettinen vika, vai miten toi huono elämänhallinta, holtiton rahankäyttö ja viinanveto tuntuu lisääntyvän työttömyyden kasvaessa?Lukematta itse ketjua aloitusviestiin vastaus - syy on yksinkertainen: ihmisillä ei ole elämänhallintaa eikä varsinkaan kykyä hallita rahankäyttöä. Lisäksi ei ole järkeä myöntää tätä asiaa.
Kuten ollaan huomattu, tällä palstalla kaikki ovat monisairaita ja onnettoman kohtalon uhreja. Kukaan ei vielä ole ilmoittautunut surkeaksi rahankäyttäjäksi ja viinaanmeneväksi friiduksi, jonka rahat palaa leopardikuosisiin kännykänkuoriin. Vaikka sitten todellisuudessa suurin osa näitä onkin.
Öh, en ehkä ymmärtänyt sun pointtia? Totta kai pitkäaikainen työttömyys altistaa päihteidenkäytölle ja/tai mielenterveysongelmille, ja tätä kautta olemattomalle elämänhallinnalle. Elämänhallinnan puute tuppaa myös periytymään. Näin lama-aikana työttömyyttä on paljon ja osa tarttuu pulloon. Ei se silti poista sitä syytä, että köyhää on kun rahat menee viinaan. Työtön voi ihan hyvin saada säästöönkin rahaa ja monet reippaat työttömät löytävät jossain vaiheessa jotain töitäkin. Joka tapauksessa - ei työttömyys varsinaisesti altista järjettömälle köyhyydelle. Itsekin tänä vuonna työttömänä olleena täytyy todeta, että ihan hyvin meni vaikka ei töitä ollutkaan, en joutunut syömään kuivaa korppua päivästä toiseen.Kun sä noin hyvin asian tiedät, niin onko ihmisiin tullut viimeisen nousukauden jälkeen joku geneettinen vika, vai miten toi huono elämänhallinta, holtiton rahankäyttö ja viinanveto tuntuu lisääntyvän työttömyyden kasvaessa?
Huomaan, että et ymmärtänyt.Öh, en ehkä ymmärtänyt sun pointtia? ihan oikeasti suurin osa porukasta vaan on patalaiskoja ja tyhmiä eivätkä viitsi juuri mitään..
Ei kun sä et ole ollenkaan tajunnut mun pointtiani. Ei tietenkään puoli miljoonaa suomalaista ole tyhmiä ja laiskoja. Työttömyys on todella kurjaa. Työttömyys voi "normaalillekin" perheelle aiheuttaa vaikeat ajat, saati jos on jotain ongelmia jo taustalla. Mun pointtini on tämä (rautalangasta):Alkuperäinen kirjoittaja Asiankannattaja:Huomaan, että et ymmärtänyt.
Siis mielestäsi kaikkineen jo liki puolen miljoonan ihmisen työttömyys johtuu siitä, että suurin osa on vaan tyhmiä ja patalaiskoja?
Kuten aiemmin todettua, olen ollut tänä vuonna työttömänä, nimenomaan tällaisen henkilökuntasupistuksen takia. En ollut tyhmä enkä patalaiska. Olin hetken työttömänä ja sain muita töitä. Hain töitä joka päivä, kunnes tärppäsi.Alkuperäinen kirjoittaja Asiankannattaja:Odottele vaan ihan rauhassa kunnes työnantajasi aloittaa yyteet. Huomaat olevasi tyhmä ja patalaiska sen jälkeen hyvinkin nopeasti, viimeistään kun ansiosidonnainen päättyy.
Heitäkin varmasti on ja on ollut aina. Mutta oletko ihan varma, että heitä on nytkin mainitsemasi suurin osa?Miksei voida vaan myöntää, että moni ihminen on aiheuttanut köyhyytensä aivan itse? Ei kaikkien taustalla ole jotain surullista tarinaa terveysongelmista tai firman joutumisesta konkkaan.
Heitäkin varmasti on ja on ollut aina. Mutta oletko ihan varma, että heitä on nytkin mainitsemasi suurin osa?
Ja mitäs ehdotat heille tehtäväksi?
Ja tietenkin röökinpoltto ja viinanjuonti tulee sallia vain työssäkäyville. Työttömän vapaa- aika aiheuttaa niin suurta kateutta muutenkin ja jos hän vielä voi vetää halutessaan vaikka perskännit keskellä viikkoa ja keskellä päivää kasvattaa työssäkäyvän janoisen kateuden infernaalisiin mittoihin.
Ton uutisen mukaaan esim. Helsingin väestöstä 17% saa asumistukea, eli ei pysty maksamaan vuokraansa itse. Määrän kerrotaan kasvaneen työttömyyden lisääntyessä. Ei siksi, että ihmiset tyhmyyttään ja laiskuuttaan eivät tienaisi tarpeeksi.Kyllä, mielestäni suurin osa suomalaisista köyhistä on aiheuttanut köyhyytensä itse.
Ei kyse ainakaan mun osalta ole siinä ettei halua auttaa, autan paljonkin. On vaan niin sääli, että eletään vain tätä hetkeä eikä aloiteta ajoissa sitä säästämistä pahan päivän varalle. Itse olen tiedostanut jo teini-iässä että rahaa pitää laittaa säästöön koska eteen voi tulla päiviä milloin on kusessa. Niitä aikoja on tullutkin, mutta niistä selviää kun olen ollut varautunut.Tää kyllä jokanen pystyy säästämään juttu vähän särähtää.
Varmaan pystyis joo jokainen laittaan 5 kuukaudessa sivuun, mutta jos se on sen kuukauden syömisistä pois niin mitä järkeä?
Ei se legopaketti jouluna lohduta jos kesäkuussa kaivellaan centtejä sohvan raoista että saa perunapussin ja maitoa.
Jos syyskuussa on vaikka saanut 45 säästettyä, niin se ei tarvitse kun yhden yllättävän reseptilääkkeen, hajonneet kengät tms että säästöt menee siliän tien. Saatika jos tulee isompaa kuluerää, ettei riitäkkään.
"minäpä jätän tän lääkekuurin syömättä että saadaan legopaketti ja leipää Jouluna"
Niinkö pitäis tehdä?
Palsta on kyllä kumma paikka, yleensä täällä vingutaan että jos yhtään pystyy säästämään ei ole oikeasti köyhä, ja jos on sossun rahoilla ei periaatteessa edes saa säästää. Koska se on huijaamista.
Mikä siinä niin vituttaa jos huonompiosasia autetaan?
Eikö siitä ihan oikeasti ole joulussa kyse?
Mikään ihme että väki vetää itteään hirteen kun nykymentaliteetti on tällänen...
Onko silloin rahaa lapseen jos ei edes kenkiä voi noin vaan ostella?Nuo säästäämisehdotukset ovat aina vitsikkäitä. "Tuliko joulu yllätyksenä, mikset säästänyt?" "Tuliko luokkaretki yllätyksenä, mikset säästänyt?" "Etkö osannut ennakoida että lapsi tarvitsee uudet sukset/monot/luistimet/pyörän/talvikengät, mikset säästänyt?" "Etkö muistanut että lapsella on synttärit kerran vuodessa, mikset säästänyt?"
Niitä rahanreikiä tulee tasaisesti pitkin vuotta. Jos rahaa ei vain ole, niin sitä ei ole. Jos nyt menee kaikki säästöt lasten talvikenkiin, niin mitä jää jouluksi?
Toivoisin näkeväni jonkun tällaisen vähätuloisen kirjanpidon. Usein itse tulee sokeaksi omalle kulutukselleen ja muut voivat tehdä huomioita, joita ei itse tule ajatelleeksi.Nuo säästäämisehdotukset ovat aina vitsikkäitä. "Tuliko joulu yllätyksenä, mikset säästänyt?" "Tuliko luokkaretki yllätyksenä, mikset säästänyt?" "Etkö osannut ennakoida että lapsi tarvitsee uudet sukset/monot/luistimet/pyörän/talvikengät, mikset säästänyt?" "Etkö muistanut että lapsella on synttärit kerran vuodessa, mikset säästänyt?"
Niitä rahanreikiä tulee tasaisesti pitkin vuotta. Jos rahaa ei vain ole, niin sitä ei ole. Jos nyt menee kaikki säästöt lasten talvikenkiin, niin mitä jää jouluksi?
Jaa , annetaanko se lapsi sitten pois jos jää vaikka työttömäksi? Ei minullakaan ole aina varaa tuosta noin vain viedä lasta kenkäostoksille, ja me käymme sentään molemmat töissä.Onko silloin rahaa lapseen jos ei edes kenkiä voi noin vaan ostella?
Sitä varten on ne lapsilisät jos ne pitää laittaa johonkin muuhun kuin siihen lapseen niin missä vika?Jaa , annetaanko se lapsi sitten pois jos jää vaikka työttömäksi? Ei minullakaan ole aina varaa tuosta noin vain viedä lasta kenkäostoksille, ja me käymme sentään molemmat töissä.
Niin, mm. lapsen ruokaan, asumiseen, hoitomaksuihin, harrastuskuluihin, vaatteisiin, sairaanhoitokuluihin ym. Ei se lapsilisä kaikkeen riitä. Ja palkkatuloista nyt saattaa mennä yllättäviä kuluja, nyt maksoin ison hammaslääkärilaskun.Sitä varten on ne lapsilisät jos ne pitää laittaa johonkin muuhun kuin siihen lapseen niin missä vika?