[QUOTE="Mie";30441612]Minäkin puhuin tuollaisia ap:n vaimon suusta tulleita sammakoita, kun kuuntelin koliikkivauvan itkua aamusta yömyöhään ja hoidin vauvan käytännössä yksin miehen tehdessä töitä. Se oli tapani purkaa pahaaoloa etten oikeasti tee mitään typerää. Samalla yritin viestittää miehelleni, että olen TODELLA väsynyt. Korvatulpat oikeasti auttoi jaksamaan tyynempänä itkua, mutta ei ne väsymystä poista. Itseäni auttoi jo sekin, jos mies ymmärsi ja tuki minua henkisesti. Sitä vain tapahtui harvoin, samoin kuin sitä että olisi heräillyt öisin vauvan kanssa. Itkuisuus loppui, mutta valvominen jatkui melkein vuoden ikään. Ja meillä oltiin lopulta tilanteessa, että läpsin ja ravistelin lasta kun en enää jaksanut. Enkä olisi ikinä ikinä uskonut, että pystyisin tekemään sellaista. Eikä varmasti uskoisi kukaan ystävistänikään, jos tietäisivät. Eli ap: jos et itse pysty auttamaan vaimoasi niin paljon että tilanne paranee, hankkikaa ulkopuolista apua!!![/QUOTE]
Kuten tästä nähdään, eihän ne ole viattomia sammakoita, vaan merkki siitä, että äiti saattaa jossain vaiheessa oikeasti vauvaa satuttaa.