The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ny jotain on oleellisesti pielessä.

Vanha kotitönö alunperin lämpis pelkästään peltikuoriuuneilla ja kämppä kyllä niillä pysyi lämpöisenä, jos vaan jaksoi raahata puita ja osata niit lämmittää. Jossain vaiheessa sit edellinen omistaja oli hommaa helpottaakseen laittanu kymmenisen kilovattia sähköpattereita, joissa potku riitti noin viiteentoista pakkasasteeseen käyttämättä uuneja, mut tietty maksamalla sähkölaskuja.
Taitaa vaan ol suora hormi pihalle, en tie en oo perehtyny. Jos siellä koko päivä lämmittäs nii saattas just aamuun pysyä 17 asteessa :D Onneks se ei oo mun ongelma, ku silloin ko siellä satun yöpymään, eli harvemmin.
 
Ja taloja on hyvinkii erilaisia.
Ei tuota meidän väliaikasta torppaa ois pitänyt mikään lämpösenä kun purut oli puonneet seinistä ja lattia mistään eristeestä ollut kuullukkaan :D
Purut painuvat ihan luonnonlakien mukaan. Asiallisesti tehtyyn kämppään niiden täydennys ei o vaikeeta, eikä kallista. Ilmavuotojen tilkitseminen taas on jokseenkin ilmaista.

Sit on tietty hankalampaa, jos ulkoseinä on täynnä uretaaninruiskutusreikiä ja sen aikaisen ruiskueristeen haihduttua seinä on täynnä entistä suurempia aukkopaikkoja.
 
Exän kanssa asuessa oli omassa torpassa varaava takka, puuhella ja vesikiertoset patterit + puulämmitteinen pannu jossa ei minkäänlaista lämminvesivaraajaa.
Eli siis kotona oli tulet poltettava joka päivä jos halus lämmintä piisaavan.
Kesälläkin jossei tykännyt kylmistä suihkuista.

Joskus vatutti tulla 12 tunnin työpäivän jälkeen kotiin ja alkaa laittaan tulia pannuun + takkaan että sai edes lämmintä vettä, mutta kyllä siihen tottu.
Ja tulipalopakkasilla oli oltava niin aikasin hereillä että sai ainakin takan lämmitettyä ja pellit kiinni.

Positiivista se ettei sähkökatkot vienyt lämpöjä eikä ruuanlaitto mahdollisuutta.

Kerrostalokämpässä (sähkölämmitys) jossa oli sähköt pois 9 tuntia lämmitettiin esikoiselle maitopulloa kynttilä/ritilä/kattila virityksillä. :D
Kyllä tuli vanhaa torppaa ikävä :p
 
IhQ
:wave:

Mikäs nuin huokasuttaa?
Tänään tuli uus ihminen siihen toimistoon, se seuras puol päivää kaiken mitä mie siellä tein ja piti selostaa kaikkia tehtäviä. Semmonen ahistaa, tuntuu jotenkin rasittuneelta olo jo siitäkin.
Lisäks, tänään olis kai kuitenkin pitäny olla koulussa eikä töissä. Opettajat rukkaa lukujärjestyksiä taas ja väärää olin vissiin kattonut. :headwall:
 
Tänään tuli uus ihminen siihen toimistoon, se seuras puol päivää kaiken mitä mie siellä tein ja piti selostaa kaikkia tehtäviä. Semmonen ahistaa, tuntuu jotenkin rasittuneelta olo jo siitäkin.
Lisäks, tänään olis kai kuitenkin pitäny olla koulussa eikä töissä. Opettajat rukkaa lukujärjestyksiä taas ja väärää olin vissiin kattonut. :headwall:
:hug:
 
Ihku taitaa tarvita kupposen kahvetta :)

Meijän ministä tulee vampyyri... Ylhäältä ja alhaalta kulmahampaiden piikit läpi, ja kauttaaltaan ikenet turvoksissa, ja jessus että on kiukkunen!!!

Esikoisellekin tuli hampaat aikasin ja MONTA kerrallaan,
mutta sillä ei uniin eikä mihinkään vaikuttanut.

Tää on ihan berberistä..
Ei huoli mitään suuhunsa, ei ilman taistelua pulloakaan vaikka nälkäänsä huutaa.
Mä oon siis vieläkin aamutakki päällä kotona ja vanhempi likka ei oo pääsyt edes pihalle vielä...
 
Ihku taitaa tarvita kupposen kahvetta :)

Meijän ministä tulee vampyyri... Ylhäältä ja alhaalta kulmahampaiden piikit läpi, ja kauttaaltaan ikenet turvoksissa, ja jessus että on kiukkunen!!!

Esikoisellekin tuli hampaat aikasin ja MONTA kerrallaan,
mutta sillä ei uniin eikä mihinkään vaikuttanut.

Tää on ihan berberistä..
Ei huoli mitään suuhunsa, ei ilman taistelua pulloakaan vaikka nälkäänsä huutaa.
Mä oon siis vieläkin aamutakki päällä kotona ja vanhempi likka ei oo pääsyt edes pihalle vielä...
Älä välitä, mullakin on vielä yöpaita ja kalsarit. Ei olla menty ulos, kun täällä on uhmaikä ja tyhmä äiti ilmoitti että mihinkään pihalle ei sitten lähdetä, jos ei sisälläkään osaa edes alkeellisia käytöstapoja, tai käyttää korviaan.

Okei, mua kyllä laiskottaakin vähän ja ulkona on kylmä, että ei nyt niin kauheasti omaa pebaa haittaa vaikka sisällä olla möllötetään lastenohjelmien parissa.
 
Koitappa nyt sitten vakavalla naamalla kieltää lasta kiusaamasta kissaa, kun toinen esittelee kissankiusaamistanssia kauniisti pyöröhdellen ja hypellen, sekä laulaen "la la la luu, kissaa mä kiusaan, tittidii, tissi tittidii"


Huoookaus. Pitäis muuten mennä kauppaan, ah ja voih.
 
Iltapäivää jokaiseen torppaan.:wave:

Mitäköhän pahaa se tyttö on tehnyt kun topakasti antoi kuulla että ei haluais tulla mukaan tapamaan opettajaa.:D

Voihan se tietty olla että on vaan kevyt iltapäiväkiukku.
Noh, kohtahan se nähdään.=)
 
Saatiinpas reilu tunteroinen ulkoiltua.
Pistin reippaan äiti-tytär-koira jalkapallopelin pystyyn ja ainakin enimmät hepulienergiat tais karista likalla siihen :D

Minikin rauhottu vaunuihin, nyt en uskalla siirtää sitä edes sisälle ettei herää...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä