Miten mies reagoisi ei toivottuun raskauteen?

• Viestiketjun aloittaja "minää"
  • Ensimmäinen viesti
"minää"
Pelkään että "vahinko" on käynyt ja saatan olla raskaana. Miehelle olisi kauheaa, mutta ei minulle. Miten miehenne ovat reagoineet asiaan kun olette kertoneet raskaudestanne, joka ei ole heidän puolestaan toivottu?

voi ei
[QUOTE="minää";30423829]Periaatteessa kortsu, mutta sitä harvoin käytetään (oli ainoo härpäke, joka soveltu mulle)...enemmänki mennään niin sanotulla keskeytetyllä yhdynnällä...[/QUOTE]

:LOL:

• Tykkää
Reactions: Nuri
"oho"
Siinä tapauksessa miehen on tiedostettava riskit. Mies joka ei pidä ehkäsyä kunnossa ottaa aina riskin, en jotenkin osaa kuvitella että tollasessa tilanteessa vois miehellekkään olla mikään katastrofi. Eri juttu jos olis vaikka pillerit käytössä, siitä vois tulla luottamuspulaa ja kärhämää. Keskeytetty on kuitenki niin epävarma ehkäsy.

"minää"
Niin tiedä sitten mitä hän ajattelee.. Ollaan kuiteski oltu päälle kaks vuotta yhdessä ja erittäin hyvin on mennyt (omasta mielestä olis ihan hyvä saada ne lapset nuorena :) )

"oho"
Mä tekisin niin että ottaisin heti puheeks miehen kanssa. Jos ei tajua niin faktat keskeytetyn riskeistä pöytään. Sitten yhdessä testaamaan kun on sen aika. Jos plussa niin molemmat kantaa vastuun, onhan kyseessä tietoinen riski (keskeytetty) jos nega niin jatkossa paremman ehkäsyt käyttöön jos todella vauva olisi katastrofi.

"minää"
[QUOTE="oho";30423848]Mä tekisin niin että ottaisin heti puheeks miehen kanssa. Jos ei tajua niin faktat keskeytetyn riskeistä pöytään. Sitten yhdessä testaamaan kun on sen aika. Jos plussa niin molemmat kantaa vastuun, onhan kyseessä tietoinen riski (keskeytetty) jos nega niin jatkossa paremman ehkäsyt käyttöön jos todella vauva olisi katastrofi.[/QUOTE]

Olen miettinyt eri vaihtoehtoja miljoonakertaa. Aborttia en ikinä tekisi. Onhan tällainen samanlainen tilanne ollut aikaisemmin pari kertaa. Luulen olevani raskaana, menkat myöhästyvät, mutta lopulta ne alkavat jne. Mieheni ei ole stressannut sillon ainakaan ulkoisesti asiaa että sen olisi huomannut, vain minä. Tiedän, että hän ei vielä halua ja stressaan hirvittävästi. Hän yleensä ottaa kylmän rauhallisesti ja toteaa, että ei pidä stressata ja sen näkee sitten.

"huoh"
[QUOTE="M33";30423873]Miehesi on niin tyhmä, ettei hänen mielipiteellään ole väliä. Tosin etpä sinäkään muovipussin terävimmältä kertakäyttöhöylältä vaikuta.[/QUOTE]

Peesi. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis... Tosin abortti ehkä olisi paras siltä kannalta ettei noin tyhmän miehen suku jatkuisi

"oho"
Ymmärrän että stressaat. Kuitenkin on parempi mielestäni ottaa nopeasti asia puheeksi ja sitten tehdä niinkuin mieskin sanoo, että odottaa, sen näkee sitten. Siinä tilanteessa mieskin on saanut miettiä asiaa ennen kuin teette testin. Itse koen että olisi ilkeämpää jättää kokonaan yllätykseksi ja ilmoittaa että olen raskaana. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? ota mies mukaan tohon stressiin, vaikkei sen stressiä ulospäin näykkään.

"minää"
[QUOTE="huoh";30423919]Peesi. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis... Tosin abortti ehkä olisi paras siltä kannalta ettei noin tyhmän miehen suku jatkuisi[/QUOTE]

Hmm..Nyt te kaksi "M33" ja "huoh" taisitte eksyä vähän aiheesta, olkaa hyvä ja lukekaa otsikko + sekä 1.teksti uudestaan =) . En ymmärrä miksi näille palstoille aina tuppaa tulemaan teidänlaisia riidanhaastajia/epäkohteliaita ihmisiä.. :(

"minää"
[QUOTE="oho";30423934]Ymmärrän että stressaat. Kuitenkin on parempi mielestäni ottaa nopeasti asia puheeksi ja sitten tehdä niinkuin mieskin sanoo, että odottaa, sen näkee sitten. Siinä tilanteessa mieskin on saanut miettiä asiaa ennen kuin teette testin. Itse koen että olisi ilkeämpää jättää kokonaan yllätykseksi ja ilmoittaa että olen raskaana. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? ota mies mukaan tohon stressiin, vaikkei sen stressiä ulospäin näykkään.[/QUOTE]

Pitänee ottaa mahdollinen raskaus puheeksi. Kiitos sinulle avusta =)

"minää"
[QUOTE="oho";30423952]anna noitten kommenttien mennä vaan ohi. Maailmassa nyt vaan on sellasia ihmisiä joiden elämäntehtävänä on tehdä muille paha mieli.[/QUOTE]

Niinhän se on, paras olla välittämättä =)

"minää"
[QUOTE="Elli-Noora";30423956]Onnea odotukseen <3 Ensin mun mies kauhistui, mutta myöhemmin oli ihan innoissaan. Nyt on tosi hyvä isä.[/QUOTE]

Voi kiitos <3 . Ihana kuulla =) . onnea teille :)

oO0Oo
[QUOTE="vihreä";30423962]Kyllähän se vähän silleen tuppaa olemaan kun M33 sano. Turha itkeä kun on pullat uunissa, jos ei ole vastuuta ehkäisystä ottanut.[/QUOTE]

Peesi. Ei nuo edes pahasti mielestäni kirjoittanut.

Koska kyllähän mies ON tyhmä jos ei tajua että lapsi voi saada alkunsa kun harrastaa seksiä ilman ehkäisyä. Eikö jo sana ehkäisy kerro jotain?
Mies voi reagoida joko lapsellisesti tai aikuismaisesti. Ottaa vastuun tai karkaa paikalta, ehkä raivostuu tai käyttäytyy asiallisesti. Ei kukaan meistä voi tuota tietää.

"mammuli"
meillä olisi aivan onnessaan, yksi tämmöinen "odottamaton" 5-vuotias jo löytyy kahden (jo aikuisen) suunnitellun lapsen lisäksi mutta eipä hän pistäis pahakseen jos vielä yksi tulisi ja tulisikin jos olisi hänen päätettävissään :D

"minää"
[QUOTE="mammuli";30424028]meillä olisi aivan onnessaan, yksi tämmöinen "odottamaton" 5-vuotias jo löytyy kahden (jo aikuisen) suunnitellun lapsen lisäksi mutta eipä hän pistäis pahakseen jos vielä yksi tulisi ja tulisikin jos olisi hänen päätettävissään :D[/QUOTE]

ihanaa =)

Yhteistyössä