Rakkaus katosi raskauteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Broken man
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Broken man

Vieras
Luin tuolla erään naisen tekstin, ja itse olen samassa tilanteessa. Siis olen mies, ja raskaana oleva nainen inhoaa minua enemmän kuin mitään muuta. Ei halua olla missään tekemisissä kanssani enää.
Nainen kun huomasi olevansa raskaana, kiinostus minuun loppui heti. Oli aluksi kauhean väsynyt, ja yritin auttaa tehdä ja kysyin useasti että mitä voisin tehdä. Sanoin idioottimaisuuksia kun en aluksi tajunnut tilannetta, tyyliin ; " Ethän sinä nyt noin väsynyt voi olla". No, hän joutui hetkeksi sairaalaankin, kun ei ruoka maistunut. En tajunnut heti tilanteen vakavuutta, eikä hän maininnut että haluaisi lääkäriin. Vein heti kun hän sanoi että olisi kai syytä käydä. Nyt hän syyttää minua kuinka välinpitämätön olin, ja miksi en uskonut että hänellä on pahaolo. Olen pyytänyt anteeksi tyhmyyttäni jo usieta kertoja. Kyllä minä hänet olisin heti vienyt lääkäriin kun niin vain olisi sanonut, onko minun tehtävä arvioida milloin aikuinen on vietävä lääkäriin? Lapsien ja tajuttomien tai shokkitilassa olevien kanssa asia on käsittääkseni toinen. Tai kenties minä olen väärässä.

Mutta , ennen raskautta hän sanoi minulle usein haaveillen , että kuinka ihanaa olisi jos maha alkaisi pyöristyä. Ja että minusta tulisi hyvä isä.

Itse aina luulin etten koskaan lapsia edes saa, ja siksi oli enemmän kuin yllätys että hän edes tuli raskaaksi. Niin, nyt hän on katkaissut kaikki yhteydet, sanoo että että inhoaa kaikki miehiä, mutta minä luulen että se olen vain minä jota hän inhoaa. Yritin aluksi pitää "väkisin "yhteyttä, luulin että hänen olonsa on vain hetkellisesti se, mutta se ei ole muuttunut. En, juo , en polta ja pidän itseni kunnossa , ja olen jo noin 2 viikon ajan yrittänyt saada yhteyttä. Haluaisin auttaa, mutta tuntuu että tieto siitä että olen olemassa riittää hänelle jo inhon aiheeksi.
Hän joitain kertoja vastasi ja oli niin kylmäkiskoinen kuin vain ihminen voi toista kohtaan olla, ja minä rakastan ja välitän hänestä oikeasti. Raskaus ei ole ensimmäinen. Aiempi lapsi on hänen edellisestä suhteestaan. Olen sanonut sen hänele usein, mutta kaikki kaikuu tyhjille korville. Kerran yritin väkisin takaisin huutamalla avata keskustelun , mutta hän meni niin hysteeriseksi että katsoin paremmaksi poistua, ihan vain hänen ja kasvavan sikiön turvaa ajatellen.
Nyt olen antanut hänen olle omissa oloissaan, ja kai se on jo sitten uskottava että rakkaus kuoli raskauteen. Hän sanoi kyllä tuntevansa paljon minua kohtaan, ja rakaskin joskus. Mutta nyt one heräänyt kysymys että rakastiko häne minua oikeasti koskaan, ehkä raskau vaan nyt aukaisi hänen oikean näkemyksensä minusta. Suhde on aika tuore, mutta minä oli varma asioista, ja niin sanoi hänkin olevan. En tiedä nyt mitä tehdä, miten teen asiat oikein.

Kyllähän minä raskauden alkuaikoina sanoin sopimattomia, mutta vain siitä syystä kun hän heti alkoi empimään sitäkin että haluaako hän olla enää edes minun kanssa, vaikka ennen raskautta oli selvä sopimus ja näkemys/ halu että yhdessä eletään ja ollaan tuli lapsia tai ei.

Mitä minun tulisi tehdä, mennä vastoin hänen tahtoaan lähellä...vaiko pitää nyt tämä "ero" niin kauan kuin hän toisin haluaa. Tämä on niin rankkaa että meinaa terveys pettää..

T; mies vaan

eräs tuttavani inhosi raskauden aikana poikaystäväänsä eli lapsen isää, mutta kun lapsi syntyi tapahtui iso käänne ja nyt he asuvat saman katon alla ja elävät onnellisesti. En tiedä ehkä raskaus saa joskus meidät naiset ihan sekaisin tunne-elämässä ainakin. Pohdimme kaikkea liian monimutkaisesti ja mietimme tulevaisuutta pelon sekaisissa fiiliksissä, Saatamme miettiä uskaltaako olla onnellinen kun on tullut raskaaksi. Ehkä minulle tapahtuu jotain pahaa ja menetän vauvan. Voimme olla myös itsekkäita ja tuijottaa raskausaikana omaa napaa koko ajan. Emme ehkä muista että sinäkin olet henkisesti raskaana ja sinullakin on oikeus laukoa sellaista joskus mitä et välttämättä tarkoittanut, vaan sanoit sen siksi että sinuakin saattaa tulevaisuus jännittää. Toivottavasti tyttö-ystäväsi joskus ottaa sinuun itse yhteyttä ja saatte keskusteltua asiat.

Kirje on hyvä ehdotus. Toiseksi kannattaa myös pehmentää sitä omaa käytöstä. Olet pyytänyt anteeksi sitä, ettet uskonut aluksi tyttöystäväi väsymykseen jne. Entä vähätteletkö häntä joissain muissa asioissa samalla tavalla? Kuuntele häntä ja usko häntä, kohtele hellästi ja kunnioittavasti!

Kiitos vastauksista. En minä kai mikään maailman helpoin mies, ja se on aivan totta että kyseenalaistan aika usein asioita tai väittämiä. Mutta kai se on uskottava että hän ei halua NYT minua elämänsä, ja näy näytettävä että kunnioitan hänen päätöstään. Ehkä se mieli muuttu kun aika kuluu. Näin toivon.
Mutta en tiedä selviänkö 8 kk;tta eteenpäin näin. Haluaisin jakaa asiat nytkin, ja tukea olla lähellä ja nähdä ihmeen tapahtuvan ja nähdä hänen muuttuvan, sitä kautta valmistautuvan suureen hetkeen.

Pelkään pahoin että tämä jatkuva "merkityksettömänä" oleminen johtaa lopulta katkeruuteen ja vihaan ajan saatossa. Ja se taas voi johtaa inhoon. Toivottavasti näin ei käy minulle. Taistelen kyllä ja pidän kiinni siitä mitä tunnen nyt häntä kohtaan. Se on rakkautta, sillä
ensi kertaa sitten pikkupoika vuosien jälkeen itkin oikein olan takaa. Nooh, nyt meni miehisyys, mutta menköön.

Kiitos kaikille.

Jaaha vai meni miehisyys itkun tullessa. Nooh sehän vain vahvistaa ettet ole oikea mies ollutkaan. Katsos kun oikeat miehet voivat itkeä. Heillä ei ole tarvetta vähätellä toisen olotilaa ja pahaa mieltä. Oikeiden miesten ei tarvitse huutaa asioita, he osaavat keskustella.
Ja jos nainen on sairaalahoitoa tarvinnut niin sokea on se joka sitä ei ole huomannut, vaan vähätellyt ettet sinä oikeasti voi noin väsynyt olla.
No koetappa nyt taistella sitä katkeruutta vastaan, oikein kovasti.

Taas tätä perus juttua täällä.. heti epäillään..
Mistä voi tietää mitä toinen kokee jos ei ole asiasta kokemusta?
Jas e et tarvis lääkärin hoitoa eivälttämättä näy päälepäin ollenkaan. Eli voi sanoa ja tuntea sen itse.. mut muuten voi vaikuttaa hyvin voivalta.. koska on vaan pakko jaksaa..
Minä sain kyllä sellasen kuvan tästä ap:stä että huolehtivainen on vaikkain alussa erehtynyt.. Jos suhdekin kestänyt vasta vähän aikaa niin ei voi tuntea toista niin että tietäis..
Kirjeen kirjottamista suosittelen minäkin.. ehkäpä tämä nainen saa sen rauhassa luettua ja pohdittua asioita.. toisilla myös raskaushormonit voi pistää ajatukset ihan sekaisin..
joten jos tosiaan haluat yhteen tämän naisen ja tulevan lapsen kanssa niin odottelukin voipi olla yksi vaihtoehto.. kuitenkin ilmoittamalla että olet käytettävissä/tukena kun tätä tarvitsee.

Tiedän tilanteen tavallaan. Tuttuni on raskaana ja suhde ei ihan onnensa kukkuloilla.. samoin kävi et nopeasti tulee perheenlisäys.. nainen tarvitsee aikaa.. koska ei halua suhdetta rakentaa pelkästään sen takia että on lapsi tulossa. Eli täytyis muutakin olla mukana.

kiitos vastauksesta. Eli sinun mielestä minä olen syypää kaikkeen? Varmasti osittain, mutta tarkoittaako se sitä jos olen pyytänyt jo anteeksi asiaa, ja että siinä meni luottamus ja usko mieheen? Toisien raskaana olevien naisien miehet pyörii umpihumalassa viikonloput eikä tee mitään kotitöitä. Kaataa kaiken raskaana olevan niskaan, sekö on parempi kuin se että en älynnyt viedä heti lääkäriin. Alkuraskaudessa monen naisen paino putoaa ja moni joutuu käsittääkseni turvautumaan sairaalan apuun. Ainako se on miehen syy että sairaalaan joutuu. Kummaa ajattelua.Minä tekisin kotityöt, siivoaisin , sekä ruuan mutta kun nainen ei siedä läheisyyttäni edes niin kuinka voisin sitten auttaa?

kyllä mä sanon että jos ton kaiken sanottavan jälkeen nainen on vielä kylmä niin hölmö sen olla pitää :whistle: Tsemppiä kovasti että saatte ratkottua asian :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Broken man:
kiitos vastauksesta. Eli sinun mielestä minä olen syypää kaikkeen? Varmasti osittain, mutta tarkoittaako se sitä jos olen pyytänyt jo anteeksi asiaa, ja että siinä meni luottamus ja usko mieheen? Toisien raskaana olevien naisien miehet pyörii umpihumalassa viikonloput eikä tee mitään kotitöitä. Kaataa kaiken raskaana olevan niskaan, sekö on parempi kuin se että en älynnyt viedä heti lääkäriin. Alkuraskaudessa monen naisen paino putoaa ja moni joutuu käsittääkseni turvautumaan sairaalan apuun. Ainako se on miehen syy että sairaalaan joutuu. Kummaa ajattelua.Minä tekisin kotityöt, siivoaisin , sekä ruuan mutta kun nainen ei siedä läheisyyttäni edes niin kuinka voisin sitten auttaa?

Eipä kestä. Piti oikein lukaista oma teksti uudelleen kun en muistanut olenko sanonut että olet syypää kaikkeen.. Juu ja en löytänyt sellaista kohtaa.
Mutta tunnethan sanonnnan if the shoe fits..
Aika sairasta porukkaa tunnet jos moni joutuu sairaalahoitoon alkuraskaudessa, itse en tunne yhtäkään.
Mutta tältä palstalta kyllä löydät ymmärtäjiä, jatka vain kirjoittelua =)

ap, kun tällä palstalla luetaan kaikki yhdenkin virheen tehneet miehet heti narsisteiksi. Oli mikä miestä koskeva ketju tahansa, niin aina joku tulee sinne huutamaan, että miehesi on narsisti....naiset sen sijaan saavat tehdä mitä tahansa, niille jutuille vain naureskellaan.

Eipä ole hirveän pitkä aika, kun oli joku ketju, missä puhuttiin hulluimmista asioista, joita palstamammat olivat suuttuessaan tehneet, niin oli kyllä sellaista tekstiä, että; kuka viskeli lautasia, keittiöveitsiä, saksi vaatteet risoiksi, puhkoi renkaita miehen autosta jne. Ja tuon tapaisia vastauksia oli ihan uskomaton määrä. Eipä taida monellakaan täällä olla muuta kuin lepakoita tapulissa....

Yhteistyössä