Mieheni mielestä olen liian lihava

• Viestiketjun aloittaja Totuuden edessä
  • Ensimmäinen viesti
ssbbw
[QUOTE="xxx";30374082]Meillä on ollut aina ongelmana se, että mies haluaa mun syövän tasan samaa ruokaa kuin hän ja tasan saman verran. Hänen mielestään ei ole reilua jos hän ottaa enemmän ruokaa.[/QUOTE]

Miehesi on feederi eli saa seksuaalista tyydytystä sinun lihottamisesta.

[video=youtube;bZUKWmxAU1o]http://www.youtube.com/watch?v=bZUKWmxAU1o[/video]

yökyöpelin vuori
Eikö kannattaisi tavoitella normaalipainoa, eikä lihavuutta?
Sellaista ihmistä ei olekkaan kuka näyttäisi paremmalta läskinä kuin normaalipainoisena.
AP:n tilanteessa 85 kg:n tavoittelu on varmasti paljon fiksumpaa kuin tavoitella normaalipainoa, jota hän a) ei halua b) jollainen hän ei ole ilmeisesti ikinä ollutkaan.

Tsemppiä ap:lle, urakkasi on iso, mutta jotenkin sinusta huokuu se, että tulet onnistumaan :)

Smoke
Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpelin vuori;30376197:
AP:n tilanteessa 85 kg:n tavoittelu on varmasti paljon fiksumpaa kuin tavoitella normaalipainoa, jota hän a) ei halua b) jollainen hän ei ole ilmeisesti ikinä ollutkaan.

Tsemppiä ap:lle, urakkasi on iso, mutta jotenkin sinusta huokuu se, että tulet onnistumaan :)
Melko erikoista ettei halua näyttää normaalilta.
Sellaista ihmistä tuskin löytyy kuka on aina ollut läski.

yökyöpelin vuori
Melko erikoista ettei halua näyttää normaalilta.
Sellaista ihmistä tuskin löytyy kuka on aina ollut läski.
Ap:n kuvauksen mukaan hän ei näytä mitenkään pahalta hieman ylipainoisenakaan. Minulla on ystävä, joka painaa kans jotain 80 kg, on tosi hyvännäköinen nainen. Liikkuu paljon, se näkyy hyvänä ryhtinä ja kiinteytenä ja hän on myös hyvin kurvikas, mutta ei vähääkään läski tai löysä (tosin on ap:tä nuorempi mutta anyway).
Joten uskon ap:tä, ettei hänen tarvitse tavoitella tuon enempää voidakseen olla tyytyväinen itseensä ja ulkonäköönsä.
Ja btw, on paljon ihmisiä, jotka ovat pullukoita lapsesta saakka.

endis
Eikö kannattaisi tavoitella normaalipainoa, eikä lihavuutta?
Sellaista ihmistä ei olekkaan kuka näyttäisi paremmalta läskinä kuin normaalipainoisena.
Oletko koskaan miettinyt mihin ajatuksesi perustuu? Onko tämä median istuttama "tunne", vai ns. aito tunne? Hyvin monissa kulttuureissa, etenkin ennnen länsimaista hapatusta, lihavia on pidetty terveinä ja menestyneinä. Laihuuden tavoittelusta on tehty triljoonabusiness, johon helposti aivopestävät ihmiset ovat lähteneet mukaan.

OT
Laihdutus eikä lauhdutus :D
No, eikai sillä ole väliä:)

Uutisissa mainitaan unilääkkeistä vanhusten kohdalla, mut niitähän käyttävät nuoretkin? Täytyis aina erikseen mainita ihmisen lääkitys, kun kiloista keskustellaan, sillä osa vie muistin, osa turvottaa ja kaikki rasittavat maksaa ja munuaisia ja siksi helposti turvottavat. Vakava asia:
Unilääkkeet voivat aiheuttaa ikääntyville palautumattomia kognitiivisen toimintakyvyn haittoja (Väitös: LL Juha Puustinen, 23.5.2014, yleislääketiede)

"viola"
Se vaan on kylmä fakta, että joa vyötärömitta ei mahdu suosituksiin, niin enää ei kauaa ole terve. Ei vaikka kuinka koittais näyttää hyvälle "rehevänä".
No jos ap:n vyötärö oli 75 cm 80 kiloisena, mahtunee se suosituksiin myös 85 kiloisena (naisten suositus on 80-88 cm, lähteestä riippuen).
Ihmeellisen lannistavasti ihmiset täällä suhtautuu tämmöiseen.
Tsemppiä ap, uskon, että näytät todella hyvältä laihduttamisen jälkeen :)

vvvvv
Aivopesun tulosta tämäkin. Mikäli näin olisi, tarkoittaisi se sitä, että sairaista suurin osa olisi lihavia. Totuus on kuitenkin ihan jotain muuta.
Eei, vaan tämä tarkoittaa sitä, että lihavista suyrin osa on sairaita. Niin kuin lopulta onkin.

Ja totta toki, että jokaikinen meistä lopulta johonkin sairastuu ja kuolee pois. Kuka aikasemmin kuka myöhemmin, ja siinä vaikuttaa hyvin paljon myös se ympärysmitta. Ei se kuinka hottis naine kuvittelee olevansa.

Minäkin kyllä yleensä kannustan laihtumaan, ja hyvähän se on että ulkoisen mielipiteen vuoksi edes aloittaa. -Inhottavaksi tämän vaan minusta tekee se, että "En aio laihduttaa terveisiin mittoihin, koska mieheni ei (muka) pidä siitä". <-Niin olen ihan samaa mieltä monen muun kanssa, että Ap:lla on vielä PALJON tekemistä, varsinkin pään sisällä. Sairasta jäädä sairauttaviin mittoihin jonkun vuoksi. (Vaikka en hetkeäkään usko, etteikö mies pitäisi hottina/hotimpana myös normsslipainoista, hoikkaa, jaksavaa myöhemminkin tervettä vaimoaan.

endis
Eei, vaan tämä tarkoittaa sitä, että lihavista suyrin osa on sairaita. Niin kuin lopulta onkin.

Ja totta toki, että jokaikinen meistä lopulta johonkin sairastuu ja kuolee pois. Kuka aikasemmin kuka myöhemmin, ja siinä vaikuttaa hyvin paljon myös se ympärysmitta. Ei se kuinka hottis naine kuvittelee olevansa.

Minäkin kyllä yleensä kannustan laihtumaan, ja hyvähän se on että ulkoisen mielipiteen vuoksi edes aloittaa. -Inhottavaksi tämän vaan minusta tekee se, että "En aio laihduttaa terveisiin mittoihin, koska mieheni ei (muka) pidä siitä". <-Niin olen ihan samaa mieltä monen muun kanssa, että Ap:lla on vielä PALJON tekemistä, varsinkin pään sisällä. Sairasta jäädä sairauttaviin mittoihin jonkun vuoksi. (Vaikka en hetkeäkään usko, etteikö mies pitäisi hottina/hotimpana myös normsslipainoista, hoikkaa, jaksavaa myöhemminkin tervettä vaimoaan.
Mielestäni ihminen, joka hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, on onnellinen. Onnellinen ihminen on kaunis. Ihminen joka ei hyväksy itseään sellaisena kuin on, on onneton. Onneton ihminen on ruma. Tällä logiikalla, koska lilhavuus itsessään ei sairastuta, vaan on riskitekijä, en laihduttaisi. Mikäli olisi selkeä lihavuudesta johtuva haitta, sitten laihduttaisin.

Pitkällä tähtäimellä pitää myös huomata se, että sairastuttaako lihavuus, vai onko lihavuus seuraus jostain? Onko niin, että lihaviin korreloidut sairaudet johtuvatkin heidän syömästään ruoasta, kuten liiallisesta sokerista? Toisin sanoen, aiheuttaako sokeri sairaudet, vai lihavuus?

Enemmän kiinnittäisin huomiota sisäiseen rasvaan. Mikäli ihminen on laiha, hän voi uida sisäelinrasvassa. Sitä ei näe mittanauhalla eikä puntarista.

Se, mitä ihminen näkee toisessa hottina voi olla markkinoinnin ja yhteiskunnan luoma illuusio. Hyvä esimerkki ovat nämä fitnesjutut, joissa anorektikon näköiset naiset luulevat olevansa terveitä, vaikka ovat oikeasti sekä mieleltään että keholtaan todella sairaita.

Itse oon 167cm ja paino nyt 93kg.. olen myös rehevä isorintainen. Mieheni ei ole kpskaan sanpnut mitään painostani mutta minua se vaivaa. En haluaisi olla edes laiha... kun saisi sen 10kg pois. Ja nyt tei positiivisen raskaustestin joten tulen lihoamaan lisää. :-D tsemppiä sinulle ap. Luut on koiria varten ollaan me naisia isolla N:llä

huoh.
Oletko koskaan miettinyt mihin ajatuksesi perustuu? Onko tämä median istuttama "tunne", vai ns. aito tunne? Hyvin monissa kulttuureissa, etenkin ennnen länsimaista hapatusta, lihavia on pidetty terveinä ja menestyneinä. Laihuuden tavoittelusta on tehty triljoonabusiness, johon helposti aivopestävät ihmiset ovat lähteneet mukaan.
Mikä on endiksen BMI? Ylipainon negatiiviset terveysvaikutukset ovat täysin kiistattomia.

OT
Mielestäni ihminen, joka hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, on onnellinen. Onnellinen ihminen on kaunis. Ihminen joka ei hyväksy itseään sellaisena kuin on, on onneton. Onneton ihminen on ruma. Tällä logiikalla, koska lilhavuus itsessään ei sairastuta, vaan on riskitekijä, en laihduttaisi. Mikäli olisi selkeä lihavuudesta johtuva haitta, sitten laihduttaisin.

Pitkällä tähtäimellä pitää myös huomata se, että sairastuttaako lihavuus, vai onko lihavuus seuraus jostain? Onko niin, että lihaviin korreloidut sairaudet johtuvatkin heidän syömästään ruoasta, kuten liiallisesta sokerista? Toisin sanoen, aiheuttaako sokeri sairaudet, vai lihavuus?

Enemmän kiinnittäisin huomiota sisäiseen rasvaan. Mikäli ihminen on laiha, hän voi uida sisäelinrasvassa. Sitä ei näe mittanauhalla eikä puntarista.

Se, mitä ihminen näkee toisessa hottina voi olla markkinoinnin ja yhteiskunnan luoma illuusio. Hyvä esimerkki ovat nämä fitnesjutut, joissa anorektikon näköiset naiset luulevat olevansa terveitä, vaikka ovat oikeasti sekä mieleltään että keholtaan todella sairaita.
Hienosti sanottu ja samaa mieltä olen:)

Ruoan laatu vaikuttaa myös. Esimerkiksi joku luulee syövänsa marjoja, kun käyttää jotain mustikkakeittoa, vaikka siinä on mustikkaa vain 9%. Samaa rataa ne kilot kertyy. Ja huonoja marjoja sit makeutetaan, vaikka luomumansikka ei tarvitse m itään mekeutudta. Kaupastakaan sokerittomia ei löydä - tai en tiedä. löytyykö tänään,. mutta niin vain on ollut, että luomusokerilla on sotkettu nekin:-(
Kemikaalicocktail: Luomumansikkaa

.....
Ihannointihan aikoinaan perustui ihan suoraan siihen että lihavuus oli merkki varakkuudesta,.

Luin joku aikaa sitten aika mielenkiintoisen artikkelin lihavuuden syistä ja syntymästä.
Jos nyt ajatellaan että joku lihoo vaikkapa vuodessa sen 10kg tämä tarkoittaa käytännössä sitä että joka ikinen päivä pitää syödä yli kulutuksen n 200kcl joka kertaantuu painon noustessa ja aineenvaihdunnan kasvaessa, oli laskeskeltu että keskimäärin tuollainen nousu vaatii 300-400kcl päivä ylitystä..
Nyt jos ajatellaan että ihmisen perus kulutus on 2000kcl:ää..
Niin käytännössä tuon kcl määrän saavuttaminen vaatii jo 2 kebabbia per päivä JA tämän päälle tarvitsee vielä syödä se 1/2 kebabbi että saadaan painoa nousemaan..
Nyt jos suhteutetaan tuo puhtaaksi ruuaksi niin aletaan puhumaan jo kattilallisesta perunaa + kilosta lihaa ja joka ikinen päivä, tuon kirjoituksen pointti oli lähinnä se että 99% tapauksista lihava syö aina terveydelle vaarallisesti.
Vaikka usein puhutaan sisäelimien rasvasta niin suurella todennäköisyydellä ulkoisen rasvan ja sisäelinten rasvan määrällä on selkeä yhteys.

"vvv"
Enkä mää kiellä sitä, etteikö laihalla vois olla rasvaongelmaa. Mut mitä ihmettä te sit kuvittelette niillä lädkeillä olevan niide sisäelinten ympärillä??? Niitä marjoja??

"vvvv"
Ja Ap:n kaltaisten ihmisten on turha selittää ettei olisi onnellinen laihana, terveen kokoisena, koska ei ole ikinä ollutkaan sellainen. Joo hän oli onnellinen miehen tavatessaan kun oli rehevä. Mutta on hiukka vääristynyttä kuvitella, että saavuttaisi tuon alun onnellisuuden laihduttamalla painoon jossa oli juuri silloin, ei se tuo sitä onnellisuutta takaisin. Sen sijaan, tosi paikan tullen aika moni siinä sairastumisen hetkellä miettii että olispa ollut ihana saada muutama terve vuosi lisää. Ja menee sen jälkee vetää mahan täyteen makiaa, kun nythän ei enää ole väliä.

"vvvv"
Ja tuolla alun onnellisuulla tarkoitan Ap:n selittelyjä miehen antamasta läskien ihannoinnista. Mutta no
. Ihan kuin Ap antaisi ymmärtää ettei olisi kelvannut normaalipainoisena. Ja sit voi jo miettiä et kannattiko ottaa mies joka tykkää hänestä vain läskien vuoksi.

mies1harm.
Ihannointihan aikoinaan perustui ihan suoraan siihen että lihavuus oli merkki varakkuudesta,.
Afrikassa.

Lihavuus lännessä oli kaunista, koska naisten odotettiin olevan huonompia itsekontrolliltaan (järki puuttuu), yksityiselämän (perhe) toimijoita sekä seksuaalisuuden ja hedelmällisyyden kohteita ja toteuttajia (aistillisuus, aistinautinnot). Ei tuo toki aivan metsässä ollut kun palstaa lukee :)

Lihavuus on kyllä enemmän elämäntapa kuin sairaus.

"Piia"
Eihän liika ylipaino kaunista ole, mutta ei liian hoikkakaan. Ei oo nättiä iso maha ja lihava naama. Mutta ei oo nättiä sellaset jalatka, jotka yhtä paksut kun jonkun ranne :D On välimalleja.

Toihan on aivan sama tilanne kuin meillä. Kilot vaan ovat erit.

Mä olen yhä normaalipainoinen. Tavatessamme painoin viitisen kiloa vähemmän ja kiikuin just ja just normaalipainon alarajalla. Mua häiritsee ihan hitosti se, että housut kiristävät vyötäröltä ja tunnen itseni melkein paksuksi. Ja siksi miehen mielestä mun olisi syytä laihduttaa edes pari kiloa. Sillekin kun tulee paha mieli kun mä mytristelen peilin edessä.

Kannattaa yrittää! Tulee hitosti keveämpi mieli ja olo kun saa edes vähän pudotettua!

Vieraas
Onnellinen laihana? Laihdutin yli kymmenen vuotta sitten 75 kilosta 66 kiloon (pituutta 172). Mielestäni en tuntenut oloani yhtään paremmaksi kuin lihavana. En ollut onnellisempi kuin 75 kiloisena. Saavutin painoni keväällä. Kesällä aloin masentua ja syksyllä olin täysin alamaissa. Paino alkoi nousta, koska en jaksanut liikkua. En ole aiemmin ajatellut, että painonpudotuksella olisi osansa masennuksessani. Hmm.. Mistäpä sitä tietää. Onneksi jo seuraavana syksynä olin taas kunnossa. Painoa oli 72 kiloa.

Yhteistyössä