Mä olen raivannut tätä mökkiämme 4 päivää synttäritä varten....

  • Viestiketjun aloittaja "aito ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Anne"
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30368762]Ei tarvitse tajuta. Mutta meillä 2 huonetta jossa toisessa nukutaan ja olohuonen tavallaan leluhuone ja nyt yritän tehdä siitä olohuoneen niin kyllä se ahtaassa on erilaista kuin jossain 120 neliössä. Meillä neliöitä ehkä 50 ja tavaraa valtavasti.[/QUOTE]

Me asutaan 53 neliössä lapsen kanssa, tavaraa on tuossa vähän ylimääräistä, kun molemmat vanhemmat harrastaa ja niitä kamoja on laatikoissa ja kaapeissa. Lapsellakin on leluja niin, että pitäisi varmaan poiskin laittaa.
Silti synttäreille siivoaminen kestää pari tuntia, plus leipominen tietty erikseen, kun pesee lattiat, vessan ja pyyhkii pölyt yms kunnolla joka paikasta.
Ei kaikki asu 120neliössä, mutta ei kaikki ole porsaitakaan.
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30368960]Tiedän että pitäisi karsia tavaroita mutta se ei ole minusta kiinni.[/QUOTE]

Miehestäkö se on sitten kiinni? En mä suostuis asumaan tavarakaaoksen keskellä, eikä kyllä mieskään. Kaikille mukavampaa kun ylimääräset pistetään pois. Tuskinpa lapsikaan leikkii niillä kaikilla leluillaan.
 
"aito ammattivalittaja"
Miehestäkö se on sitten kiinni? En mä suostuis asumaan tavarakaaoksen keskellä, eikä kyllä mieskään. Kaikille mukavampaa kun ylimääräset pistetään pois. Tuskinpa lapsikaan leikkii niillä kaikilla leluillaan.
Lapsesta se eniten on kiinni ja siitä että anoppi on opettanut sen että saa useasti monta uutta lelua per viikko. Joulunakin ostaa 30-40 pakettia lapselle yms.
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30368969]Meillä vaikuttaa paljon se että lapsella on niin tajuttomasti leluja ja se että miehen työkaluja, ilmastointiputkia yms on tuolla eteisessä.[/QUOTE]

Eikö miehellä ole tallia tai varastoa työkaluilleen? Jos ei, niin sitten kiiruusti sellasta tekemään. Ei ilmastointiputket ja työkalut kuulu eteiseen. Meilläkin oli lapsilla paljon leluja, mutta niitä karsittiin ja myös kuopuksen 7v leluja on karsittu rankalla kädellä. Mukavampaa kun niitä ei ole kaikkialla.
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30368975]Lapsesta se eniten on kiinni ja siitä että anoppi on opettanut sen että saa useasti monta uutta lelua per viikko. Joulunakin ostaa 30-40 pakettia lapselle yms.[/QUOTE]

Lapsiko teillä määrää? Nyt järki käteen ja tee asialle jotain konkreettisesti. Sanoppa anopille että vähempikin riittää. Eipä sitten kerry nurkkiin pölyttymään laatikoihin turhaa krääsää.
 
Viimeksi muokattu:
"aito ammattivalittaja"
Eikö miehellä ole tallia tai varastoa työkaluilleen? Jos ei, niin sitten kiiruusti sellasta tekemään. Ei ilmastointiputket ja työkalut kuulu eteiseen. Meilläkin oli lapsilla paljon leluja, mutta niitä karsittiin ja myös kuopuksen 7v leluja on karsittu rankalla kädellä. Mukavampaa kun niitä ei ole kaikkialla.
Tuo autotalli sillä alakerrassa olisi mutta sekin tavaraa täynnä, appiukon moottoripyörää yms. Tämä talo ei ole koskaan ollut tyhjä. Täällä oli valtavasti miehen mummon tavaroita ja täällä ne on vieläkin,mummo jo kuollut. Sitten anopin tavaroita yläkerrassa ja kun pyytää viemään ne pois se alkaa itkee pillittämään eikä halua tehdä' asialle mitään. Appiukko on sitten tuonut omia tavaroitaan tuonne autotalliin.
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30368987]Tuo autotalli sillä alakerrassa olisi mutta sekin tavaraa täynnä, appiukon moottoripyörää yms. Tämä talo ei ole koskaan ollut tyhjä. Täällä oli valtavasti miehen mummon tavaroita ja täällä ne on vieläkin,mummo jo kuollut. Sitten anopin tavaroita yläkerrassa ja kun pyytää viemään ne pois se alkaa itkee pillittämään eikä halua tehdä' asialle mitään. Appiukko on sitten tuonut omia tavaroitaan tuonne autotalliin.[/QUOTE]

Jos se talo on oikeesti kokonaan teidän, niin sitten tyhjennystä. Silloin anopin ja appiukon tavarat ei kuulu teidän autotalliin ja ne miehen mummon tavarat myös pois. Keskustelette asiasta vakavasti. Aikoinaan kun muutimme tänne, niin me miehen kanssa tyhjensimme talon ylimääräisistä tavaroista jo anopin vielä asuessa täällä. Hänelläkään ei ollut mitään sitä vastaan. Eihän täällä olisi voinut remonttiakaan tehdä sellaisen tavaramäärän keskellä.
 
"aito ammattivalittaja"
Jos se talo on oikeesti kokonaan teidän, niin sitten tyhjennystä. Silloin anopin ja appiukon tavarat ei kuulu teidän autotalliin ja ne miehen mummon tavarat myös pois. Keskustelette asiasta vakavasti. Aikoinaan kun muutimme tänne, niin me miehen kanssa tyhjensimme talon ylimääräisistä tavaroista jo anopin vielä asuessa täällä. Hänelläkään ei ollut mitään sitä vastaan. Eihän täällä olisi voinut remonttiakaan tehdä sellaisen tavaramäärän keskellä.
On tämä miehen talo mutta eipä siinä ole puhumiset auttanut vaikka niitä on käyty kuinka monta vuosien saatossa.
 
Joopa joo
Milainenkohan mahtaa lähtötilanne olla, jos yhtä huonetta joutuu 6 päivää raivaamaan?!

Ja miten siihen pystyt, kun huimaus vaivaa ja liikkuminenkin on lähes rollaattorin varassa?
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30369011]On tämä miehen talo mutta eipä siinä ole puhumiset auttanut vaikka niitä on käyty kuinka monta vuosien saatossa.[/QUOTE]

Mä tekisin niin että jos puhuminen ei auta, niin asettaisin määräpäivän, mihin mennessä hakevat tavaransa jos jos ei hae, niin sitten lähtisivät tavarat etiäpäin. Miksi suostutte säilömään toisten romuja /tavaroita?
 
Viimeksi muokattu:
"aito ammattivalittaja"
Mä tekisin niin että jos puhuminen ei auta, niin asettaisin määräpäivän, mihin mennessä hakevat tavaransa jos jos ei hae, niin sitten lähtisivät tavarat etiäpäin. Miksi suostutte säilömään toisten romuja /tavaroita?
Mies on nykyään niin kiinni vanhemmissaan kun se vaihtoi sitä ammattia. Se oli ihan eri asia silloin kun tavattiin silloin se näki vanhempiaan ehkä kerran kuussa maksimissaan ja nyt joka päivä.
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30369090]Mies on nykyään niin kiinni vanhemmissaan kun se vaihtoi sitä ammattia. Se oli ihan eri asia silloin kun tavattiin silloin se näki vanhempiaan ehkä kerran kuussa maksimissaan ja nyt joka päivä.[/QUOTE]

Just, ei millään pahalla, mutta vaikuttaa ihan saamattomuudelta ettei tehdä asian eteen mitään ja heti jos tirauttaa muutaman kyyneleen, niin annetaan periksi ja asia jää siihen.
 
ipii
Joka asiaan löytyy "aito ammattivalittajalta" selitys. Mitään muutoksia ei halua tehdä tai viedä eteenpäin .... milloin esteenä ukko , milloin itkevä anoppi tai appiukko.

Tarttus itseään niskasta kiinni ja tekis asioille jotain ..... muutakin kun valittas tällä palstalla....
 
"aito ammattivalittaja"
Joka asiaan löytyy "aito ammattivalittajalta" selitys. Mitään muutoksia ei halua tehdä tai viedä eteenpäin .... milloin esteenä ukko , milloin itkevä anoppi tai appiukko.

Tarttus itseään niskasta kiinni ja tekis asioille jotain ..... muutakin kun valittas tällä palstalla....
Kuten mitä? mä olen pyytänyt miljoona kertaa sekä appiukkoa että anoppia viemään roinansa pois ja miehellekkin olen asioista puhunut miljoona kertaa. Enkä tosiaan jaksa erota eikä se ole edes taloudellisesti mahdollista.
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30369162]Kuten mitä? mä olen pyytänyt miljoona kertaa sekä appiukkoa että anoppia viemään roinansa pois ja miehellekkin olen asioista puhunut miljoona kertaa. Enkä tosiaan jaksa erota eikä se ole edes taloudellisesti mahdollista.[/QUOTE]

Älä enää pyydä, vaan käske ja aseta se määräpäivä. Näytä ns kyntesi!
 
"hmh"
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30369162]Kuten mitä? mä olen pyytänyt miljoona kertaa sekä appiukkoa että anoppia viemään roinansa pois ja miehellekkin olen asioista puhunut miljoona kertaa. Enkä tosiaan jaksa erota eikä se ole edes taloudellisesti mahdollista.[/QUOTE]

Kuule. En nyt välttämättä voi neuvoa sulle mitään juuri tuota synttäriä varten, mutta muuten talontyhjennys ja taloudellisen tilan paraneminen voisivat jatkossa olla toisiaan tukevat projektit.

Sanot anopille ja apelle, että elleivät tavarat lähde kahden viikon sisällä jonnekin, myyt ne.

Odotat kaksi viikkoa, ja sitten alat kaupata niitä vaikka huutonetissä tai facebook-kirppiksellä.

Antaa niiden sitte itkeä jos haluat. Itkuahan maailmaan kyllä mahtuu ja tunteet on oikeutettuja.
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30369183]Joo ja seuraavaksi olen taivasalla.[/QUOTE]

Ei oo todellista...jälleen yksi syy miksi ei onnistu. En pahalla kirjoita, mutta mikään ei tule koskaan muuttumaan jos asioille ei oikeesti tee jotain.
 
ipii
Eli et "aito ammattivalittaja" haluakaan mitään muutosta mihinkään ... eli ole saamaton , muuhun kuin valittamaan kaksplussan palstalla.

TEKISIT ASIOILLE JOTAIN !!!!!! Meilläkin kyllä anoppi ja appiukko raivasivat tavaransa kun toinen vaihtoehto oli että ne lahjoitetaan kirpille .... veivät mökilleen ja nyt tuskailevat siellä kun ei ole tilaa ....mutta nyt se joutava tavararöykkiö on heidän nurkissaan ei minun ja mieheni.

TEE SINÄKIN SIIS JOTAIN - VALITTAMISEN SIJAAN !!!!!!!

En minäkään joutunut taivasalle ....
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30369198]Tämä talo on ainoastaan miehen nimissä, tiedän miten ilkeäksi se osaa muuttua jos vaan haluaa.[/QUOTE]

Pitääkö sun pelätä miehesi reaktiota? Mä antasin palaa tai pistäsin toimeksi. Mua ei niin vaan pihalle viskottais ja ilkeäksi osaisin minäkin muuttua. Kynnysmattona en suostuisi olemaan. Mutta mä olenkin oikeesti erittäin sanavalmis ja tarvittaessa pistän ns tuulemaan. Töissäkin huomattu että saan äijät kuriin ja pärjään niiden kanssa hyvin. Osasta tullut jopa erittäin hyviä ystäviä :D
 
"aito ammattivalittaja"
Pitääkö sun pelätä miehesi reaktiota? Mä antasin palaa tai pistäsin toimeksi. Mua ei niin vaan pihalle viskottais ja ilkeäksi osaisin minäkin muuttua. Kynnysmattona en suostuisi olemaan. Mutta mä olenkin oikeesti erittäin sanavalmis ja tarvittaessa pistän ns tuulemaan. Töissäkin huomattu että saan äijät kuriin ja pärjään niiden kanssa hyvin. Osasta tullut jopa erittäin hyviä ystäviä :D
Ei tuo mun mieheni fyysisesti ole väkivaltainen mutta tajusin vasta vähän aika sitten sellaisia asioita mitä en osannut ottaa huomioon kun tänne muutin ja ne vaikuttavat jollain lailla.
 

Yhteistyössä