Mä olen raivannut tätä mökkiämme 4 päivää synttäritä varten....

  • Viestiketjun aloittaja "aito ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
ffggtt
Ei ole rahaa, mutta lapsella pitää olla 20 laatikkoa leluja olohuoneessa. Monilla on sairaus eli elämän tehtävä on haalia krääsää.

Näyttääkö teillä tuolta olkkarissa, jos siellä on 20laatikkoa leluja?

 
"aito ammattivalittaja"
Ei ole rahaa, mutta lapsella pitää olla 20 laatikkoa leluja olohuoneessa. Monilla on sairaus eli elämän tehtävä on haalia krääsää.

Näyttääkö teillä tuolta olkkarissa, jos siellä on 20laatikkoa leluja?

Ei noin pahalta ja nyt on viety paljon tavaroita kellariin joten on ihan siistiä. Ja mies kyllä saisi hommattua isomman talon tai ainakin osakkeen jos haluaisi.
 
ffggtt
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30370411]Ei noin pahalta ja nyt on viety paljon tavaroita kellariin joten on ihan siistiä. Ja mies kyllä saisi hommattua isomman talon tai ainakin osakkeen jos haluaisi.[/QUOTE]

Miehen tehtävä ei ole elättää sua. Sä itse päätät elämästäsi.
Miksi hankkia isompi asunto, koska et jaksa edes pitää 50m2 siivottuna. Olet vaan tosi laiska.
 
ffggtt
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30370447]Niin yhteiskunnan se mut pitäisi elättää ja helpompi olisi siivota jos lapsella olisi oma huone.[/QUOTE]

Yhteiskunnan tehtävä ei ole elättää loisia. Jokaisen pitäisi elättää itse itsensä.
Sä olet laiska loinen. Ei meilläkään lapsella ole omaa huonetta, mutta kämppä on aina siisti, koska en ole laiska loinen.
 
hetko
50 neliöö ja viisi päivää, eli 10 neliöö päivässä. Jos päivästä 10 tuntia siivoamiseen, se olis tunti per neliö. Miten yhden neliön siivoamiseen saa kulumaan tunnin?
 
"Vieraileva tähti"
Meillä on yhden lapsen synttärit ensi lauantaina (ja sunnuntaina "uusinta" aikuisille sekä pienimillille sukulaisille) ja valmistelut on kyllä aloitettu jo viikko sitten.
Kutsukortit on askarreltu (ja osin lähetetty) Pinjatat ovat kuivumassa, "luurankojen" ja yhden mallinuken lainaaminen paikalliselta teatterilta on sovittu, osa valmiina ostettavista koristeista sekä muoviastiat ja osa pinjatoiden täytteeksi tulevista karamelleista on hankittu on ostettu, lasten ja aikuisten naamiaisasut on hankittu... "kotiilähtöpussukoiden" aineksetkin on jo hankittu, mutta itse pussukoita ei ole vielä askarreltu, samoin kuin ei ole pyöritettävää "lahjapulloakaan" duunattu.
Kukkia on maljakoissa monta syyskukkakimpullista "kuolemassa".
(Synttäreiden teema on siis Halloweennaamiaiset, jos joku ei sitä tuosta jo bongannut).
Ensi viikolla siivotaan ja leivotaan - vähän joka päivä.
Mutta siivoan kyllä perusteellisesti koko kämpän (kaikki160 neliötä - eli huone,pari päivässä) ennen juhlia.
Osa vieraista viipyy yli yönkin eli myös tavallisesti ompelu- ja maalaushuoneenani toimiva vierashuone saa ltaas uvan "ryhdistäytyä viimeistä lankalaatikkoa myöten".
En kuitenkaa stressaa.
Mukavahan se on tuommoisia duunata.
Ja kaltaiselleni peruslaiskalle ihmiselle on vain hyvästä jos kerran kuussa joutuu laittamaan kämpän -syystä tai toisesta- viimeistäkin kaapinpohjaa myöten kuntoon.
 
"minävain"
En tiiä oletko provo tai mitä, mutta hienoja neuvoja täällä taas annetaan, että eikun eroamaan tai riitelemään appivanhempien kanssa.. No sellainen on suomen onnellinen kansa. Sehän on totta, että jos sinä siellä asut niin on se talo sinunkin koti, vaikka olis vain miehen nimissä. Ymmärsinkö oikein, että teillä on 50 neliötä nyt käytössä + ylä- ja alakerta, jotka täynnä appivanhempien romuja? Voisitko ihan sovussa keskustella heidän kanssa että tarvitsette ihan oikeasti lisää tilaa ja lapselle haluaisitte laittaa kivan huoneen. Lapsi varmasti on heille tärkeä kun lelujakin noin ostellaan. Jotenkin sitä kautta lähtisit keskustelemaan ja miten lapsikin tykkäisi kun olis ihan oma tila. Ja, että teiän perhe nyt vaan yksinkertaisesti vois paremmin. Tai voithan aina viedä teiän kamppeita heiän olohuoneeseen säilöön.. ;) Ja toki suosittelen sitä raivaamista, niinkuin oot jo tehnytkin :)
 

Yhteistyössä