Yöäk, kuka halua Hesburgerissa käydä?

[QUOTE="koi";30331131]Oon sua vanhempi, enemmän lapsia, en meikkaa tai laittaudu ihmeemmin ja pukeudun kuten suomijuntit pukeutuu (collarit tms.). Silti multakin kysytään paperit vaikka ostaisin vaan tölkin olutta. Aatteleppa sitä[/QUOTE]

Niin ei se tästä kysymys ole :). Joku vieras vaan jaksa taas puhua jotain aivan muuta täällä tahallaan. Kun itse tiedän etten ole ollut missään Lidlissä ja se jäi kiinni hiusväristä kun viime kuussa mulla on ollut päässä oma väri ja se on aika vaalea eikä mikään musta. Kun äidillä oli synttärit niin ensimmäistä krt laitoin joku hennan tapainen ruskea-punainen mitä mulla on nyt. Tiedän että olen lihonut ja ei mun tarvitse täällä sanoa kenelle ettei näin ole käynyt, päinvastoin jopa laitoin kuvia että todellakin on tullut taas noin 35kg, mikä on minulle aivan norm raskauden aikana, sekä sen verran mun kasvoista kun vieras sanoin että noin 50 ltä näytän, niin hyvää jos mulle edes joku kerran antaa edes 25 kun mulla päinvastoin aika babyface, mitä mua jopa ärsytti :D
 
"Totuudentorvi"
Raskausaikana ei ole normaalia lihoa 45kg vaikka kuinka selittäisit. Ihan turhaan sä soitat suutasi muiden syömisistä kun et itse osaa katsoa mitä suuhun laitat. Turha selittää tuota kilomäärää turvotuksella.
 
[QUOTE="Totuudentorvi";30331143]Raskausaikana ei ole normaalia lihoa 45kg vaikka kuinka selittäisit. Ihan turhaan sä soitat suutasi muiden syömisistä kun et itse osaa katsoa mitä suuhun laitat. Turha selittää tuota kilomäärää turvotuksella.[/QUOTE]

Luulen lääkärit tietävät paremmin kuin sinä? :) Jotkut naiset ovat vaan erilaisia ja hormonit tuovat painoa, sekä paljon turvotusta mitä mulla on nytkin, sen verran turvotusta ettei liikuminen ole herkkua. Esim viime vkon aikana tullut vkossa 5kg turvotusta. Miten selität kun oksensin 7kk esikoisen kanssa ja kuitenkin sain 35kg:tä? Vaikka en ole syönyt melkein mitään? Katson myös hyvin mitä suuhuun laitan, kun raskaudet mua lihottaa sen verran paljon, niin pakko aikamoinen linjaa vetää. Mutta raskauden jälkeen taas vaikka mitä söisin ja tekisin niin paino ei vaan tulee, päinvastoin jopa tiputan ja olen aina melkein alipainoinen. Kun mun bmi aina pyörii 17-18,5 korkeintaan.

Lisäys vielä, että kyllä ainakin pahaa näkyy on jos ihminen jo valmiksi iso ja syö sillä tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Kympillä muuten kandee mennä pizzaraxiin.

Ei tartte tyytyä naurettavaan 1500 kaloriin vaan voi mättää minkä saa mahtumaan.

Jos taas on huolissaan kaloreista, niin viinit ja alkoholit ja sokerilimutkin kannattaa unohtaa. Kalorit on helpompi juoda kuin syödä.
 
Kolmas korppi harmaana
Apua, tiedätkö että Amerikassa ja Latino Amerikassa vielä pahempi ongelma kun Suomessa sellaisen ruoan kanssa? :D Muistan miten kaikki paikat siellä olivat täynnä on aamu, päivä tai yö. Toisalta siellä myös tavis ravintolat aina täynnä, ehkä syy kun on ihmisiäkin enemmän.

Millä tavalla ihminen voi olla täydellinen jos halua syödä tervellisesti eikä halua turhaa läskiä itselle? Luulen ihan norm. pitäisi olla? Vai mitä?

Miten se liityy taas Suomeen? Joku pakkomieli sulla pakko jo olla :)?
Pakko tähän huomauttaa, että USAssa ja Latino Amerikassa (sic) syyt siihen, miksi ihmiset ovat pakotettuja suomalaisella mittapuulla pikaruokaa syömään ovat vähän toiset kuin täällä. Yhdysvalloissa on todella halvempaa syödä pikaruokaa -- joillain alueilla ei edes ole kauppaa, josta saisi mitään tuoretta -- mutta vika ei ole köyhien, hullunlailla työtä tekevien ihmisten vaan maatalous- ja suuryrityspolitiikan, jotka sanelevat ehdot (ks. esim Food desert - Wikipedia, the free encyclopedia).

Vaikkapa mainitsemassasi Turussa sinulla on any given day valittavana kauppahalli, tori tai mikä tahansa marketti, joista voit ostaa tuoreita raaka-aineita sen sijaan että ostat Heseltä iloista kakka; Pohjoismaissa myös verotus tukee ensimmäistä. Siispä silloin, jos/kun päätät pikaruokaa syödä, suosittelen laittamaan kädet kyynerpäitä myöten ristiin ja kiittämään kosmosta siitä, että sinulla ylipäänsä on varaa valita saati vinkua liiallisista kaloreista: aika helvetin monella tässä maailmassa ei ole kumpaakaan noista yleellisyyksistä.
 
Kirveellä töitä
Täällä taas rapsaat päivärytmis yksityiskohtasesto ja neuvvolakorttiskin on nyt nähty. Truha sitte valittaa, jos joku rupee noilla tiedoilla tekee jotakin kurjaa. Eikä tätä ihmistä vois suojella iteltään, ettei kävis ko viimeksi? Mnusta ei vaikuta olevan ihan tasapainos
 
Liekkiö
Onneksi ystävämme, jotka ovat lähtöisin Venäjältä ja Virosta ovat fiksuja ihmisiä eivätkä Milannan kaltaisia kotkotkottajia.

Milannan mukaan, jos pitäisi tehdä mielikuva kyseisen maankansalaisista ei se olisi kummoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30331388:
Onneksi ystävämme, jotka ovat lähtöisin Venäjältä ja Virosta ovat fiksuja ihmisiä eivätkä Milannan kaltaisia kotkotkottajia.

Milannan mukaan, jos pitäisi tehdä mielikuva kyseisen maankansalaisista ei se olisi kummoinen.
Toi on muuten totta!

Eikä siinä mitään. On se hyvä etteivät kaikki ole samanlaisia! Jokaiselle on varmasti paikkansa.
 
Mä olen kyllä ihan täysin samaa mieltä Milannan kanssa. Mulle on ihan sama vaikka muut syö heseruokaa, mutta mä en pysty.:x Mua alkoi ensimmäisen kerran ällöttää ne hampurilaiset esikoisen raskauden aikana 6 vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole niihin koskenut. En tosin sitä ennenkään usein syönyt niitä.

Joku sanoi ettei viitsisi maksaa 20 euroa mistään ravintolaruoasta, no mä kyllä maksaisin satakertaa mieluummin 20 euroa maukkaasta ravintola-annoksesta kuin jostain rasvaisesta hampurilaisesta, joka maistuu paskalle ja tulee vielä huono olokin siitä. Jotkut sanoo herkuttelevansa silloin tällöin hesessä, siis mitä herkuttelua se on? Ne hampurilaiset on ällöttäviä. Pointti ei edes ole se, että ne on rasvaisia, kyllä mäkin syön välillä epäterveellisesti, mutta ne hampurilaiset on oikeesti pahoja. Kyllä mä jossain hyvässä ravintolassa voisin ottaa hampurilaisen, kun ne on laadukkaammin tehtyjä, ja niissä on jotain makuakin. Lisäksi mä inhoan syödä jossain Hesen tyylisessä pikaruokapaikassa, tunnelma on kuin jossain koulun ruokalassa. Mä tykkään oikean ravintolan tunnelmasta, ja kun ruoka tarjoillaan pöytään. Ei olla meidän kohta 6-vuotiaan lapsen kanssa käyty ikinä pikaruokapaikassa, vaan jos on tullut nälkä ostoksilla, niin menty ihan ravintolaan syömään.
 
Mä olen kyllä ihan täysin samaa mieltä Milannan kanssa. Mulle on ihan sama vaikka muut syö heseruokaa, mutta mä en pysty.:x Mua alkoi ensimmäisen kerran ällöttää ne hampurilaiset esikoisen raskauden aikana 6 vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole niihin koskenut. En tosin sitä ennenkään usein syönyt niitä.

Joku sanoi ettei viitsisi maksaa 20 euroa mistään ravintolaruoasta, no mä kyllä maksaisin satakertaa mieluummin 20 euroa maukkaasta ravintola-annoksesta kuin jostain rasvaisesta hampurilaisesta, joka maistuu paskalle ja tulee vielä huono olokin siitä. Jotkut sanoo herkuttelevansa silloin tällöin hesessä, siis mitä herkuttelua se on? Ne hampurilaiset on ällöttäviä. Pointti ei edes ole se, että ne on rasvaisia, kyllä mäkin syön välillä epäterveellisesti, mutta ne hampurilaiset on oikeesti pahoja. Kyllä mä jossain hyvässä ravintolassa voisin ottaa hampurilaisen, kun ne on laadukkaammin tehtyjä, ja niissä on jotain makuakin. Lisäksi mä inhoan syödä jossain Hesen tyylisessä pikaruokapaikassa, tunnelma on kuin jossain koulun ruokalassa. Mä tykkään oikean ravintolan tunnelmasta, ja kun ruoka tarjoillaan pöytään. Ei olla meidän kohta 6-vuotiaan lapsen kanssa käyty ikinä pikaruokapaikassa, vaan jos on tullut nälkä ostoksilla, niin menty ihan ravintolaan syömään.
Mä herkuttelen myös oliiveilla, katkaravuilla, vuohenjuustolla ja sinihomejuustolla. Nekin on jonkun mielestä aika ällöttävää laadutonta paskaa.
Miten muuten ravintolan hampurilainen eroaa laadultaan hesen hamppareista? Ihan siis mielenkiinnosta?
 
vierassss
Ap syöttää lapsiaan ravintoloissa harva se päivä, kerropa ap sitten missä käytte ja millaista ruokaa lapsesi näillä useita kertoja viikossa ravintolareissuilla mättävät? Tuleeko totuus vai kaunisteltu totuus?
 
säpäle harmaana
Mä olen kyllä ihan täysin samaa mieltä Milannan kanssa. Mulle on ihan sama vaikka muut syö heseruokaa, mutta mä en pysty.:x Mua alkoi ensimmäisen kerran ällöttää ne hampurilaiset esikoisen raskauden aikana 6 vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole niihin koskenut. En tosin sitä ennenkään usein syönyt niitä.

Joku sanoi ettei viitsisi maksaa 20 euroa mistään ravintolaruoasta, no mä kyllä maksaisin satakertaa mieluummin 20 euroa maukkaasta ravintola-annoksesta kuin jostain rasvaisesta hampurilaisesta, joka maistuu paskalle ja tulee vielä huono olokin siitä. Jotkut sanoo herkuttelevansa silloin tällöin hesessä, siis mitä herkuttelua se on? Ne hampurilaiset on ällöttäviä. Pointti ei edes ole se, että ne on rasvaisia, kyllä mäkin syön välillä epäterveellisesti, mutta ne hampurilaiset on oikeesti pahoja. Kyllä mä jossain hyvässä ravintolassa voisin ottaa hampurilaisen, kun ne on laadukkaammin tehtyjä, ja niissä on jotain makuakin. Lisäksi mä inhoan syödä jossain Hesen tyylisessä pikaruokapaikassa, tunnelma on kuin jossain koulun ruokalassa. Mä tykkään oikean ravintolan tunnelmasta, ja kun ruoka tarjoillaan pöytään. Ei olla meidän kohta 6-vuotiaan lapsen kanssa käyty ikinä pikaruokapaikassa, vaan jos on tullut nälkä ostoksilla, niin menty ihan ravintolaan syömään.
Onko joku nyt siis maksanut 20 euroa siitä hesen hampurilaisesta? :O
 
säpäle harmaana
Mä olen kyllä ihan täysin samaa mieltä Milannan kanssa. Mulle on ihan sama vaikka muut syö heseruokaa, mutta mä en pysty.:x Mua alkoi ensimmäisen kerran ällöttää ne hampurilaiset esikoisen raskauden aikana 6 vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole niihin koskenut. En tosin sitä ennenkään usein syönyt niitä.

Joku sanoi ettei viitsisi maksaa 20 euroa mistään ravintolaruoasta, no mä kyllä maksaisin satakertaa mieluummin 20 euroa maukkaasta ravintola-annoksesta kuin jostain rasvaisesta hampurilaisesta, joka maistuu paskalle ja tulee vielä huono olokin siitä. Jotkut sanoo herkuttelevansa silloin tällöin hesessä, siis mitä herkuttelua se on? Ne hampurilaiset on ällöttäviä. Pointti ei edes ole se, että ne on rasvaisia, kyllä mäkin syön välillä epäterveellisesti, mutta ne hampurilaiset on oikeesti pahoja. Kyllä mä jossain hyvässä ravintolassa voisin ottaa hampurilaisen, kun ne on laadukkaammin tehtyjä, ja niissä on jotain makuakin. Lisäksi mä inhoan syödä jossain Hesen tyylisessä pikaruokapaikassa, tunnelma on kuin jossain koulun ruokalassa. Mä tykkään oikean ravintolan tunnelmasta, ja kun ruoka tarjoillaan pöytään. Ei olla meidän kohta 6-vuotiaan lapsen kanssa käyty ikinä pikaruokapaikassa, vaan jos on tullut nälkä ostoksilla, niin menty ihan ravintolaan syömään.
Onko joku nyt siis maksanut 20 euroa siitä hesen hampurilaisesta? :O
 
Ihme porukka täällä jos herne nenään pitäisi ottaa että joku ei voi sietää hesen aterioita :). pahoittelen mutta en väkisin voi syödä ne, enkä voi tykätä. Sekä sen verran on itsekuuria etten halua olla iso, enkä halua sellaisia jäteitä omaan kroppaan. Enkä väkisin voi tykätä hesen tunnelmasta, enkä näe mitään hienoa siellä jos joku näkee.
 
Ap syöttää lapsiaan ravintoloissa harva se päivä, kerropa ap sitten missä käytte ja millaista ruokaa lapsesi näillä useita kertoja viikossa ravintolareissuilla mättävät? Tuleeko totuus vai kaunisteltu totuus?
Samanlaista ruokaa kuin kotonakin he syövät :). Ihmettelen jos joku ei ole tietoinen vieläkään että ravintoloista kun saa aika tervellistä ruokaa, eikä kotona saa aina tervellisesti syöttyä. Me kuitenkin syömme laidasta laitaan, mutta ei ainakaan pizzoja eikä hampurilaisia, sellaista ehkä kerran puolessa vuodessa, jos vaan joku pizza vaikuttaa hyvältä. Eikä siksi kun se on epätervellista, meillä vaan maku erilainen jo.
 
"piili"
[QUOTE="vierailee";30329516]Voi minä ainakin haluan. Herkuttelu on sellainen asia,että siinä kohtaa minua ei kiinnosta pätkän vertaa mitkään kalorit yms epäterveellisyys. Kuitenkin kyse satunnaisista hampurilaisaterioista.[/QUOTE]
Et oo vissiin kunnon ruokaa saanu koskaan jos tuommonen on herkuttelua :D
 
säpäle harmaana
Samanlaista ruokaa kuin kotonakin he syövät :). Ihmettelen jos joku ei ole tietoinen vieläkään että ravintoloista kun saa aika tervellistä ruokaa, eikä kotona saa aina tervellisesti syöttyä. Me kuitenkin syömme laidasta laitaan, mutta ei ainakaan pizzoja eikä hampurilaisia, sellaista ehkä kerran puolessa vuodessa, jos vaan joku pizza vaikuttaa hyvältä. Eikä siksi kun se on epätervellista, meillä vaan maku erilainen jo.
No taas voisi ihan yhtä lailla ihmetellä, ettet ole tietoinen, että heseltäkin saa esim salaatteja, eikä aina ole pakko ottaa sitä suurinta hampurilaista ranskalaisten ja sokerilimsan kanssa.
 

Yhteistyössä