Pussilakanasetit

Pussilakanoita on viime aikoina hajonnut useampia (varmaan ihan jo vanhuuttaan, kun ovat vuosituhannen vaihteen molemmin puolin hankittuja) ja käyttäjiäkin on tullut lisää. Nyt pitäisi siis hankkia uusia.

Mistä saisi pussilakanasettejä (tyynyliina ei kyllä ole välttämätön) edullisesti? Niiden pitäisi kuitenkin olla ihan kestävää puuvillaa eli ei sellaista "näkyy läpi" -kangasta. Ikeassa oli joku aika sitten tarjouksessa (alle 5 euroa) joku setti, jonka kangas oli kyllä sellaista todella ohutta. Mahtaisikohan kestää edes muutamaa pesua?

Olen nyt vähän katsellut nettikauppojen valikoimia, mutta niissä ei mainita, kuinka paksua kangas on.

En ole kauheasti viitsinyt kierrellä kauppoja noiden kolmen pienen kanssa, joten olisiko vinkkejä? Nettikauppoja tai liikkeitä Espoossa?

[QUOTE="Samu";30275981]Älä nyt ainakaan ikeasta osta.
NetAnttilassa oli kuulema joku tarjous pussilakanaseteistä, mutta en tiedä siitä sen enempää.[/QUOTE]

Katselin sieltäkin mutta ei mitään tietoa kankaan paksuudesta/kestävyydestä. : /

vierass
Nyt on alennuksessa ainakin sittarin, finlaysonin ja kodinykkösen nettikaupoissa, hobbaloiden tarjontaa en ole katsonut

Halvimmat ostin jokin aika sitten toys 'r usin liikkeestä.

Vierras
Ikeassa on varmasti ihan laadukkaitakin ne kalliimmat lakanat, en sitten tiedä ovatko enää yhtään halvempia kuin muualla.
Sittarist oon ostanu anno-sarjaa ainakin puuvillasatiinia olevan aluslakanan ja se on ollu ihan laadukkaan oloinen. Anno-sarjaa myy toki anttilat myös.
Hulluilla päivillä on aina lakanatarjouksia..

Ikeassa on varmasti ihan laadukkaitakin ne kalliimmat lakanat, en sitten tiedä ovatko enää yhtään halvempia kuin muualla.
Sittarist oon ostanu anno-sarjaa ainakin puuvillasatiinia olevan aluslakanan ja se on ollu ihan laadukkaan oloinen. Anno-sarjaa myy toki anttilat myös.
Hulluilla päivillä on aina lakanatarjouksia..
Ok. Satiini ei ole mun juttu mutta luulisi Annon puuvillankin sitten olevan laadukasta, jos satiinikin on. Kiitos vinkistä. :)

vierass
Pitääkin kurkata nuo Finlayson ja Toys R Us. Millaista materiaalia ne on? Finlayson ainakin ennen on ollut kunnollista paksua puuvillaa.
Angry birdsit on ollut paksua puuvillaa, lasten suosikit.

Finlaysonit on ihan hyviä, kalliimmat on ohuempaa satiinipuuvillaa, kyllä nuo on vuosikymmenen kestäneet hyvin nekin. Mitään keinokuitusatiinia älä erehdy ostamaan mistään, vaikka halvalla saisi.

Angry birdsit on ollut paksua puuvillaa, lasten suosikit.

Finlaysonit on ihan hyviä, kalliimmat on ohuempaa satiinipuuvillaa, kyllä nuo on vuosikymmenen kestäneet hyvin nekin. Mitään keinokuitusatiinia älä erehdy ostamaan mistään, vaikka halvalla saisi.
Ei näkynyt Toysin nettikaupassa kuin muutama pussilakana ja noille pienille sopivat kuosit oli pikkulakanoita (ei siis niitä 150x210 cm). Meillä lapsillakin on isot peitot käytössä.

Satiinia olen joskus kokeillut ja tuntuu kyllä kivalle mutta peitto lähtee seikkailemaan pussilakanan sisällä. Menee silleen ryttyyn. Tai sit vika on käyttäjässä. :D

Me ostettiin juuri aluslakanoita uusia, Finlaysonin. Käyttöönottopesun jälkeen viikattiin mankeloitavaksi, niin katsoin että onpa läpikuultavaa kangasta. Normi puuvillaa ja päivä paistaa läpi. Hmph. Huonoa kalliilla, se on tämän päivän meininki.

Siis eihän kukaan lakanoita valitse paksuuden vaan tiheyden mukaan. Threadcount on se avainsana. Kyllähän juuttikangaskin on paksua, muttei kukaan sellaisissa nuku, ja juuri juuttikankaaseen voi noita jonkun kehumia Angry Birds -lakanoita verrata :LOL:

vieraas
Jos haluat hyvää niin osta Finlaysonin tai Marimekon settejä. Ei Annoa tai Ikean eikä edes Jotexin lakanoita. Jotexin lakanat ovat pehmeitä, mutta niihin ei peitot sovi kunnolla.
Finlayson halvempaa kuin Marimekko jos haluat säästää hinnassa, mutta et laadussa.

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30276696:
Siis eihän kukaan lakanoita valitse paksuuden vaan tiheyden mukaan. Threadcount on se avainsana. Kyllähän juuttikangaskin on paksua, muttei kukaan sellaisissa nuku, ja juuri juuttikankaaseen voi noita jonkun kehumia Angry Birds -lakanoita verrata :LOL:
Nuo Angry Birdsit on muuten yllättävän hyvät hintaansa nähden (7€ silloisesta supertarjouksesta) ja kaukana juuttikankaasta. Samaa luokkaa kuin vanhat paksut Finlaysonin pussilakanat, joita ei hirveästi ole tullut käytettyä. Ostettiin ensin kokeeksi yksi ja haettiin sitten vielä toinen toiselle lapselle. Noitakin myydään kyllä hyvin monenlaisia. Yksiä aikaisemmin saatuja sai pestä monen monta kertaa, että niiden väri- ja käsittelyaineiden haju lähti. Ne ovat muutenkin olleet surkeimmat noista meidän Angry Birds valikoimasta. Hakkaavat mennen tullen esim Luhdan pussilakanan, joka tuli kerran ostettua tytölle. Tuo Luhta on ollut surkein ostos tähän mennessä.

Mieeeee
Luhdan lakanoissa on eroja. Ostin kerran Kodin1, kotona ihmettelin ku ei yhtään samanlaatusta kun muut. Oot tainnu saada ma kappaleen Luhdan lakanoista meinaan niillä on hyvä hintalaatu suhde.

Rekisteröidy Kodin Ykkösen verkkokauppaan, siellä on mukavat alennukset lakanoissa. Alennuksen näkee kokonaisuudessaan ostoskorissa maksutapaa valitessa. Tilasin ja eilen tuli paketti.
Mä katselinkin eilen cittarin sivuilta (on kaiketi sama kuin tuo kodin1) mutta melkein kaikki sieltä edullisimmasta päästä oli loppu. Sieltä katselin myös niitä kiroileva siili lakanoita mutta ei mitään tietoa laadusta. : /

myös.
Minäkin oon kyllä ollut tyytyväinen IKEAn pussilakanoihin! Niissä on eroja lakanan tuntumassa - osa on jotenkin tosi karheita, osa ihanan pehmeitä. Meillä on kestänyt hyvin ne ja kuositkin ovat monesti olleet mieleeni. :)

Finlaysonilla on kanssa joitain, jotka on tosi hyviä, mutta niilläkin on osa sellaista todella karheaa materiaalia.

Itse en osta koskaan netistä pussilakanoita, koska haluan tunnustella niitä, että miltä tuntuvat. Koska niistä karheista en tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;30276181:
Me ostettiin juuri aluslakanoita uusia, Finlaysonin. Käyttöönottopesun jälkeen viikattiin mankeloitavaksi, niin katsoin että onpa läpikuultavaa kangasta. Normi puuvillaa ja päivä paistaa läpi. Hmph. Huonoa kalliilla, se on tämän päivän meininki.
Ok eli ei voi Finlaysoniinkaan sitten enää luottaa.

Yhteistyössä