Voisitko hyväksyä pedofiilin ihmisenä?

• Viestiketjun aloittaja veepee
  • Ensimmäinen viesti
veepee
Onko sinulla ollenkaan aikuisten kanssa ollut parisuhteita tai seksisuhteita?
Ei kyllä ole ollut ollenkaan. Aikuiset ei juurikaan kiinnosta. Toki nykyään jonkun parikymppisen peppu on hyvän näiköinen, mutta sen ikäiset ei saa aikaan sitä fiilistä, että toi olisi kiva tyyppi tutustua tai että tekisi mieli olla lähekkäin.

Nuorempana olin sen verran ujompikin ettei edes uskaltanut oikein lähestyä. Mutta ei silloinkaan oman ikäiset kiinnostaneet kuin aivan poikkeustapaukset jossain määrin.

veepee
[QUOTE="jjj";30263649]painu veepee pedo helvettiin. oksettaa sun läsnäolo niin et menee näppikset koht pilalle vityu[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä, että voi ällöttää se, että joku on pedo. Varmasti monia ällöttää sekin, että joku on homo. Mutta jos pääsee omien primitiivireaktiodensa yli, niin eikö sitä voisi ottaa silta kantilta, että oppii ymmärtänään jotain uutta?

On joitain muistikuvia kyllä seksuaalisesta kokemuksesta aikuisen kanssa, mutta en pidä sitä mitenkään isona juttuna. Koulukiusausta oli myös, mihin liittyvä alistaminen oli mielestäni paljon pahempi asia.

Ainakaan tiede ei kuitenkaan tue käsitystä, että tuollaiset kokemukset olisivat pedofilian syynä. Ne korreloivat vain vähän keskenään. Oman käsitykseni mukaan se on synnynnäistä, aivot on vain sattumalta kytkeytyneet näin.

En ole kertonut tästä kenellekään tosielämässä tuntemalle ihmiselle. Olen kyllä puhunut terapeutin kanssa joskus opiskeluvuosina, ja toisten pedofiilien kanssa.
En tiedä puhuvatko tilastot nyt vastaan mutta useammin törmään semmoiseen pedofiiliin joka on altistunut seksille lapsuudessaan, kuin semmoiseen joka ei ole. Jännä, että vähättelet itsellesi tapahtunutta.

veepee
En tiedä puhuvatko tilastot nyt vastaan mutta useammin törmään semmoiseen pedofiiliin joka on altistunut seksille lapsuudessaan, kuin semmoiseen joka ei ole. Jännä, että vähättelet itsellesi tapahtunutta.
Voi olla, että monella on sellaisia kokemuksia. Mutta kyllä myöhempi koulukiusaaminen on mulle ollut paljon enemmän traumaattinen ja katkeruutta aiheuttava kokemus.

Ja tosiaan tieteellisesti on asiaa tutkittu, ja lapsuuden hyväksikäyttökokemukset eivät ole kovin merkittävä tekijä. Kaikista hyväksikäytetyistä ei tule pedofiilejä eikä kaikilla pedofiileillä ole hyväksikäyttökokemuksia. Voi tietysti olla, että sellaiset kokemukset muuten altistavat hyväksikäyttämään lapsia, mutta mun mielestä tuo teoria vaikuttaa vähän keittiöpsykologialta. Ellei sitten joskus sen mekanismia saada selville tai jotain.

Voi olla, että monella on sellaisia kokemuksia. Mutta kyllä myöhempi koulukiusaaminen on mulle ollut paljon enemmän traumaattinen ja katkeruutta aiheuttava kokemus.

Ja tosiaan tieteellisesti on asiaa tutkittu, ja lapsuuden hyväksikäyttökokemukset eivät ole kovin merkittävä tekijä. Kaikista hyväksikäytetyistä ei tule pedofiilejä eikä kaikilla pedofiileillä ole hyväksikäyttökokemuksia. Voi tietysti olla, että sellaiset kokemukset muuten altistavat hyväksikäyttämään lapsia, mutta mun mielestä tuo teoria vaikuttaa vähän keittiöpsykologialta. Ellei sitten joskus sen mekanismia saada selville tai jotain.
Mun mielestä kuulostaa erikoiselta, että olet lapsuudessa kokenut hyväksikäyttöä ja se ei ollut sulle iso juttu?

• Tykkää
Reactions: Echo
veepee
Mun mielestä kuulostaa erikoiselta, että olet lapsuudessa kokenut hyväksikäyttöä ja se ei ollut sulle iso juttu?
Mun mielestä taas on kummallista, että se olisi aina iso juttu, vaikkei hyväksikäyttö oikein olekaan. Lakipykälien mukaanhan hyväksikäyttö voi olla mitä vaan tuhmien puhumisesta teineille toistuvaan väkivaltaiseen pikkulasten raiskaamiseen.

Omaan tapaukseen liityviin muistikuviin ei liity minkäänlaista pakottamista, henkistä tai fyysistä väkivaltaa tai alistamista. Se oli korkeintaan iljettävää ja siihen liittyi kyllä suostuttelua. Toisin kuin koulukiusaamisessa aikoinaan, jossa oli noita kaikkia, ja koen sen ollen traumaattisuudessaan aivan eri luokan asian.

veepee
Vain alle puolet? No jumalauta se on aika paljon!! En jaksa kanssasi vääntää.
Toivon, että haet apua/olet jo hakenut ja että et ikinä loukkaa kenenkään lapsen koskemattomuutta, tai puolustele/edesauta pedofiliaa. Teillähän on kaikenlaista järjestäytynyttä rikollista toimintaa, pedofiilirinkejä. Ymmärrät ehkä joskus olevasi kieroutunut, mutta tosiaan niin kauan kun et tee mtn ja et PUOLUSTELE tai vähättele häiriötänne, niin mulle ihan sama. Hyvää jatkoa.
Ainakin oma oletukseni, ennenkuin tuon luvun kuulin, oli että lähes kaikki hyväksikäyttäjistä olisi seksuaalisesti kiinnostunut lapsista. Eli minusta toi puolet on suhteellisen vähän.

Ja on aivan luonnollista, että pedofiilit hakeutuvat toistensa seuraan. Vertaistuki on monelle hyvin tärkeää, että voi elää ihmisiksi suuntauksensa kanssa. Ainakin itselleni on ollut hyvin tärkeää se, että tietää, että on muita pedofiilejä jotka joutuvat tulemaan toimeen itsensä kanssa. Pedofiliiaa tulee aina olemaan, puolusteli sitä tai ei.

Viitsi viitsi
Tietysti ymmärrän, että lapsi ei voi tätä kaipuuta täysin täyttää,en minä tyhmä ole.

Miksi väität että minun ja jonkun lapsen välillä olisi jotain läheisyyttä? Olen kertonut monta kertaa etten tunne ketään lapsia. Mutta läheisyyden kaipuu on silti olemassa.

Pedofilia ei voi olla väärin, koska se ei ole valinta eikä muukaan teko. Se ei kuulu moraalin piiriin ylipäätään. Se on asia joka todetaan olevan olemassa. Tunne ei voi olla väärin jos siihen ei pysty vaikuttamaan. Se, että jokin on mielestäsi ällöttävää, ei tee asiasta väärää.
Pedofilia on tekovirhe joka paranee jälkiehkäisyllä.

huh..
Huh, mikä ketju. Yksi yrittää kaikin keinoin hakea hyväksyntää omille (sairaille) ajatuksille.. Kaikki jotka vastaavat jotenkin poikkipuolisesti ovat tän ap.n mielestä vain keittiöpsykologeja tai ymmärtämättömiä ihmisiä. Etkö sä tajua, että et tule löytämään täältä sitä hyväksyntää mitä haet (etkä monesta muustakaan paikasta) Aika monen on todella vaikea hyväksyä pedofiili olipa tämä toteuttanut sairaita fantasioitaan tai ei.
Mutta faktahan on, että pedofiili ei oikeasti ymmärrä kuinka sairas hänen ajatusmaailmansa on vaan päinvastoin hän kuvittelee muiden ajatukset jotenkin vääristyneiksi ja omansa oikeiksi. Vaikka ap. tiedostaa sen että pedofiili on sairaus niin silti koko ajan jollain tasolla hän hakee hyväksyntää ajatuksilleen ja fantasioilleen koska hän ei ole niitä toteuttanut käytännössä. Mutta kyllä ihmisen ajatukset saattavat jo tehdä ihmisestä pahan ja rikollisenkin. Esim. Jos joku koko ajan ja ajatuksentasolla fantasioi tappamisesta, mutta ei ole näin vielä tehnyt on hän jo jonkun tason rikollinen ja pahasti päästään sairas ja kuuluu hän myös riskiryhmään, koska joku päivä voi olla, että fantasiat eivät riitäkään enää.. tämän vuoksi olisi todella hyvä, että kaikki näin sairain ajatuksi varustetut ihmiset joutuisivat hoitoon tai tulisivat suljetuksi johonkin, jotta kanssa ihmisten turvallisuus ja hyvinvointi voitaisiin turvata.

Ja vastaus ensimmäiseen kysymykseen on, että hyväksyisin tällaisen ihmisen vain siinä tapauksessa että hänet olisi suljettu jonnekin jossa hän ei missään tilanteessa voisi päästä edes asumaan lapsiperheen naapuriin. Mutta mitenkään muuten en hyväksyisi.

Ja en tule muuttamaan kantaani vaikka miten väännät puheitani.

Saanko kysyä, missä ylipäätään törmäät pedofiileihin? Voisiko se vaikuttaa valitsevasti noihin taustoihin?
Siis pedareita tiedän useamman mutta ei olla livenä juteltu asiasta. Keskustelua olen käynyt tai lukenut lähinnä netissä.
Ehkä mulle on tullut semmoisia vastaan joilla on itselläänkin ollut hyväksikäytön kokemuksia lapsena ja mulle on tullut siitä tietty mutu-tuntuma.

Mutta ap, varmistan vielä yhden asian vaikka todennäköisesti olet pedari.
Sanoit ettet tunne ketään lasta, ja tuo on aika harvinaista. Hyvä jos suojaat lapsia hinguiltasi, mutta osaisitko olla luontevasti olla lasten kanssa? Vai onko sulla "vain" pakkoajatuksia?

Täällä oli talvella eräs harmaa, nuori, joka pelkäsi olevansa pedari kun oli joskus ajatellut lapsista kierosti ja ne ajatukset tuli aina päähän. No sit kun pengottiin asiaa, kävi ilmi että hän kärsi pakkoajatuksista (jos syyllistyy jostain ajatuksesta liikaa niin sit ajattelee niitä kiellettyjä juttuja kahta kauheammin). Kun sanottiin hänelle että todennäköisesti hän ei ole pedari, niin hän oli tosi helpottunut ja sanoi"no en kyllä olekaan."

Terve aikuinen pystyy olemaan lasten lähellä vaikkapa sukujuhlissa rennosti, sillein että ajattelee siinä lapsia katsellessaan vaikka juttukaveriaan eli isoäiti Selmaa, tämän tekareita ja kuinka monta nitroa tämä käyttääkään, tai jos lapsi tulee juttelemaan niin iloisena naureskelee vaan vaikkapa lapsen hauskalle kommentille.
Eikä niin että "oihh, NYT mä näen lapsen, voi kun saisin hyväksyntää ja huomiota häneltä, tämä on tuhannen taalan paikka!"

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Ja terve aikuinen on niin hyvällä tavalla itseriittoinen että ei kaipaa lapselta mitään.
Joo on nuo mun muksut kivoja kun tulevat syliin tai antavat pusun poskelle mutta en mä itse heidän halejaan tarvitse. Jos itse haluan läheisyyttä tai huomiota niin sen antaa mun mies.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Siellä on rankkaa juttua myös tarinan lähdettyä kunnolla käyntiin. Aikas pysäyttävä ja informoiva artikkeli. Taipumuksiaan ei voi valita, mutta se on valintakysymys, mitä tekee niiden suhteen. Elämä on pedofiilille helpompaa, jos hän pystyy solmimaan laillisia seksisuhteita. Pedofilia kummittelee siellä taustalla ja se saa hänet todella kiihottuneeksi, mutta seksi aikuisenkin kanssa on ihan ok.

veepee
Mutta ap, varmistan vielä yhden asian vaikka todennäköisesti olet pedari.
Sanoit ettet tunne ketään lasta, ja tuo on aika harvinaista. Hyvä jos suojaat lapsia hinguiltasi, mutta osaisitko olla luontevasti olla lasten kanssa? Vai onko sulla "vain" pakkoajatuksia?

Täällä oli talvella eräs harmaa, nuori, joka pelkäsi olevansa pedari kun oli joskus ajatellut lapsista kierosti ja ne ajatukset tuli aina päähän. No sit kun pengottiin asiaa, kävi ilmi että hän kärsi pakkoajatuksista (jos syyllistyy jostain ajatuksesta liikaa niin sit ajattelee niitä kiellettyjä juttuja kahta kauheammin). Kun sanottiin hänelle että todennäköisesti hän ei ole pedari, niin hän oli tosi helpottunut ja sanoi"no en kyllä olekaan."

Terve aikuinen pystyy olemaan lasten lähellä vaikkapa sukujuhlissa rennosti, sillein että ajattelee siinä lapsia katsellessaan vaikka juttukaveriaan eli isoäiti Selmaa, tämän tekareita ja kuinka monta nitroa tämä käyttääkään, tai jos lapsi tulee juttelemaan niin iloisena naureskelee vaan vaikkapa lapsen hauskalle kommentille.
Eikä niin että "oihh, NYT mä näen lapsen, voi kun saisin hyväksyntää ja huomiota häneltä, tämä on tuhannen taalan paikka!"
Toi pakkomielteisyys taitaa olla joku päivän muotijuttu, olen siihen ennenkin törmännyt. Tutkimusten mukaan jopa viidesosa miehistä tuntee joskus seksuaalista vetoa lapsiin. Tuo on sen verran stigmatisoitunut kiinnostuksen aihe, että kaipa se aiheuttaa aikamoista syyllisyyttä, vaikkei se varsinainen suuntautuminen olekaan useimmille.

Mun pointti nimenomaan on, että pedofiliassa ei ole kyse pakkoajatuksista. Koen tämän seksuaalisena suuntautumisena, hyvin pitkälle samanlaisena kuin homoilla on homous. Mulla sukupuolivietti vaan kohdistuu lapsiin, kun homoilla samaan sukupuoleen. Voihan homoistakin sanoa että on "pakkoajatuksia" samasta sukupuolesta, mutta ei se anna oikeaa kuvaa ko. ilmiöstä.

Tarkemmin sanottuna en tunne ketään tyttölasta. Olen lähes 100% hetero eli kinnostuksena on vain tytöt. Suvussa on poikia, joita joskus tulee tavattua, muttei kovin usein. Sanoisin kyllä että tulen hyvin toimeen, ja luontevasti, lasten kanssa. Ehkä paremminkin kuin aikuisten.

En usko myöskään, että ihan tavallisesti lasten kanssa toimiessa tulisi seksuaaliset ajatukset mieleen. Eihän pedofiilikään edes pidä kaikista tytöistä, jotkut vetoavat enemmän kuin toiset. Toki lasten kanssa kohtaamisille sitä antaa paljon suuremman merkityksen, kun taas aikuisten naisten kanssa on ihan sama. En kuitenkaan ihan tuhannen taalan paikaksi sanoisi kohtaamisia lasten kanssa.

Vertaisin tätä siihen, kun ihan normaali perushetero mies tapaa naisen arkisissa merkeissä. Varmaankin sinkkuihmisillä on tuollaisessa tilanteessa aina pieni toive paremmasta tutustumisesta, mutta ei siinä panohommat aina mielessä ole. Vai voitko rehellisesti väittää muuta?

"jelly"
Toi pakkomielteisyys taitaa olla joku päivän muotijuttu, olen siihen ennenkin törmännyt. Tutkimusten mukaan jopa viidesosa miehistä tuntee joskus seksuaalista vetoa lapsiin. Tuo on sen verran stigmatisoitunut kiinnostuksen aihe, että kaipa se aiheuttaa aikamoista syyllisyyttä, vaikkei se varsinainen suuntautuminen olekaan useimmille.

Mun pointti nimenomaan on, että pedofiliassa ei ole kyse pakkoajatuksista. Koen tämän seksuaalisena suuntautumisena, hyvin pitkälle samanlaisena kuin homoilla on homous. Mulla sukupuolivietti vaan kohdistuu lapsiin, kun homoilla samaan sukupuoleen. Voihan homoistakin sanoa että on "pakkoajatuksia" samasta sukupuolesta, mutta ei se anna oikeaa kuvaa ko. ilmiöstä.

Tarkemmin sanottuna en tunne ketään tyttölasta. Olen lähes 100% hetero eli kinnostuksena on vain tytöt. Suvussa on poikia, joita joskus tulee tavattua, muttei kovin usein. Sanoisin kyllä että tulen hyvin toimeen, ja luontevasti, lasten kanssa. Ehkä paremminkin kuin aikuisten.

En usko myöskään, että ihan tavallisesti lasten kanssa toimiessa tulisi seksuaaliset ajatukset mieleen. Eihän pedofiilikään edes pidä kaikista tytöistä, jotkut vetoavat enemmän kuin toiset. Toki lasten kanssa kohtaamisille sitä antaa paljon suuremman merkityksen, kun taas aikuisten naisten kanssa on ihan sama. En kuitenkaan ihan tuhannen taalan paikaksi sanoisi kohtaamisia lasten kanssa.

Vertaisin tätä siihen, kun ihan normaali perushetero mies tapaa naisen arkisissa merkeissä. Varmaankin sinkkuihmisillä on tuollaisessa tilanteessa aina pieni toive paremmasta tutustumisesta, mutta ei siinä panohommat aina mielessä ole. Vai voitko rehellisesti väittää muuta?
kuitenkin yleinen tieteellinen mielipide on sitä mieltä, että synnynnäinen pedofilia on äärimmäisen harvinaista ja pedofilian takaa löytyy lähes aina jotain muuta kuin puhdas synnynnäinen taipumus.

sinullakin on taustalla traumaattisia kokemuksia, kiusaamista ja hyväksikäyttöä. tunnut vähän vähättelevän hyväksikäyttöä, mikä kuulostaa siltä, että yrität oikeuttaa omia nykyisiä lapsiin kohdistuvia ajatuksiasi. ehkä lääkitset kokemaasi hyväksikäyttöä ja yrität hoitaa kokemasi nöyryytystä ja alistamista lapsiin kohdistuvilla seksuaalisilla ajatuksilla? itse olen jo pelkästään kertomasi perusteella lähes 100 % varma siitä, että mikäli taustallasi ei olisi hyväksikäyttöä ja kiusaamista, ei sinulla olisi minkäänlaisia pedofiilisiä ajatuksia. eihän kukaan pidä viehtymystä raiskaamiseen, pahoinpitelyynkään ja jopa tappamiseen minään synnynnäisenä taipumuksena. tällaisiin tekoihin säännöllisesti syyllistyvät miehet ovatkin lähes poikkeuksetta kokeneet ja todistaneet julmaa väkivaltaa lapsuudessaan ja nuoruudessaan.

sinunkaan ei siis tarvitse takertua mihinkään pedofiili-idenditeettiin. hanki hyvä, asiaan perehtynyt terapeutti. hyväksy mitä menneisyydessä on tapahtunut, tunnusta myös hyväksikäytön vääryys ja sen sinulle aiheuttama trauma. älä kuitenkaan anna menneisyytesi määrittää sinua ja määrätä teoistasi. ole se mies, joka olisit ilman hyväksikäyttöä ja kiusaamista.

veepee
Ja terve aikuinen on niin hyvällä tavalla itseriittoinen että ei kaipaa lapselta mitään.
Joo on nuo mun muksut kivoja kun tulevat syliin tai antavat pusun poskelle mutta en mä itse heidän halejaan tarvitse. Jos itse haluan läheisyyttä tai huomiota niin sen antaa mun mies.
Itseriittoinen että ei kaipaa lapselta mitään? Tässä on varmaan taustalla ajatus, että pedofilia syntyy traumaattisista kokemuksista tai muusta sellaisesta, joka jättää jonkunlaisen hyväksytyksi tulemisen tarpeen? Ja lapsilta olisi helpompi sitä saada?

En omien kokemusteni perusteella usko mitään tuollaista. Se on paljon syvemmällä, piuhat on ristissä siellä mitä kutsutaan "liskoaivoiksi". Kyse ei ole pelkästään ajatteluprosessista. Tälle on ihan viimeaikoina löytynyt tieteellistäkin tukea:

Paedophiles' brains are 'abnormally tuned' to children's faces, new study claims - Science - News - The Independent

Juu, terve aikuinen ei kaipaa lapselta suoraan mitään. Lapsella ei ole mitään mitä aikuinen tarvitsisi.

Välillisesti kyllä. Onhan monilla terveillä aikuisilla halu tehdä omia lapsia. Että saa täyttää sitä hoivaamisviettiään ja kutitella pieniä pulleita varpaita, kuulla lapsen naurua ja katsella hassua taapertamista. Moni kokee äitiyden/isyyden kautta olevansa kokonainen, plus halu jatkaa geenejään. Eli noissa puitteissa se lapsi täyttää aikuisilla jonkun vajeen elämässä.

Mutta onko se siltikään tunnevaje, joka täyttyy? Nuo terveet aikuiset on silti kokonaisia ilman lastakin tai ainakin heillä pitäisi olla tunnepatteri ladattuna kun alkavat perhettä perustaa. Lapsi ei itse anna mitään semmoista huomiota jota ainakaan minä kaipaisin.

Mä tein lapsia koska halusin äidiksi ja haluan kasvattaa heitä, ja koska lapset ovat hellyyttäviä, pysäytän muksuni päivittäin halaamalla. Mutta sit kun olen ahdistunut, yksinäinen tai surullinen niin haen lohdun kyllä aikuisilta.

Viimeksi muokattu:
veepee
[QUOTE="jelly";30267172]kuitenkin yleinen tieteellinen mielipide on sitä mieltä, että synnynnäinen pedofilia on äärimmäisen harvinaista ja pedofilian takaa löytyy lähes aina jotain muuta kuin puhdas synnynnäinen taipumus.

sinullakin on taustalla traumaattisia kokemuksia, kiusaamista ja hyväksikäyttöä. tunnut vähän vähättelevän hyväksikäyttöä, mikä kuulostaa siltä, että yrität oikeuttaa omia nykyisiä lapsiin kohdistuvia ajatuksiasi. ehkä lääkitset kokemaasi hyväksikäyttöä ja yrität hoitaa kokemasi nöyryytystä ja alistamista lapsiin kohdistuvilla seksuaalisilla ajatuksilla? itse olen jo pelkästään kertomasi perusteella lähes 100 % varma siitä, että mikäli taustallasi ei olisi hyväksikäyttöä ja kiusaamista, ei sinulla olisi minkäänlaisia pedofiilisiä ajatuksia. eihän kukaan pidä viehtymystä raiskaamiseen, pahoinpitelyynkään ja jopa tappamiseen minään synnynnäisenä taipumuksena. tällaisiin tekoihin säännöllisesti syyllistyvät miehet ovatkin lähes poikkeuksetta kokeneet ja todistaneet julmaa väkivaltaa lapsuudessaan ja nuoruudessaan.

sinunkaan ei siis tarvitse takertua mihinkään pedofiili-idenditeettiin. hanki hyvä, asiaan perehtynyt terapeutti. hyväksy mitä menneisyydessä on tapahtunut, tunnusta myös hyväksikäytön vääryys ja sen sinulle aiheuttama trauma. älä kuitenkaan anna menneisyytesi määrittää sinua ja määrätä teoistasi. ole se mies, joka olisit ilman hyväksikäyttöä ja kiusaamista.[/QUOTE]

Tämä kaikki on valitettavasti vain mutua. Nykykäsitys tieteessä on toisenlainen. Pedofiileja, samoin kuin homoseksuaaleja, on vuosikymmenet yritetty hoitaa muuttamalla seksuaalisuuden suuntautumista. Se ei ole koskaan onnistunut. Kyse ei ole ajattelutavasta, ja aivan satavarmasti jokainen joka on nuorena tunnistanut itsessään seksuaalista kiinnostusta lapsiin, on halunnut eroon siitä.

Voi hyvin olla, että lasten seksuaalisen hyväksikäytön taustalla on tuollaisia kuvailemiasi motiiveja. Sitä on tutkittu paljon ja kirjoitettu hyllymetreittäin. Tieteellisessä mielessä on kuitenkin hyvin vähän tutkittu pedofiliaa itse suuntautumisena, kiinnostuksena lapsiin.

Millä tavalla mielestäsi hoidetaan nöyryytystä ja alistamista sillä, että (mielestäsi ilmeisesti vapaaehtoisesti) on seksuaalisia ajatuksia lapsista? Mikä olisi mielestäsi saanut minut ajattelemaan juuri lapsia ja juuri seksuaalisesti alistamisen takia? Älä nyt loukkaannu, mutta kuulostaa nyt siltä keittiöpsykologialta, jolle ei ole mitään faktapohjaa.

En pidä hyväksikäyttöä oikeana, en edes omalla kohdallani. Omasta mielestäni olen päässyt noista traumoista yli aikaa sitten, ne eivät kummittele päässäni päivittäin.

"jelly"
Tämä kaikki on valitettavasti vain mutua. Nykykäsitys tieteessä on toisenlainen. Pedofiileja, samoin kuin homoseksuaaleja, on vuosikymmenet yritetty hoitaa muuttamalla seksuaalisuuden suuntautumista. Se ei ole koskaan onnistunut. Kyse ei ole ajattelutavasta, ja aivan satavarmasti jokainen joka on nuorena tunnistanut itsessään seksuaalista kiinnostusta lapsiin, on halunnut eroon siitä.

Voi hyvin olla, että lasten seksuaalisen hyväksikäytön taustalla on tuollaisia kuvailemiasi motiiveja. Sitä on tutkittu paljon ja kirjoitettu hyllymetreittäin. Tieteellisessä mielessä on kuitenkin hyvin vähän tutkittu pedofiliaa itse suuntautumisena, kiinnostuksena lapsiin.

Millä tavalla mielestäsi hoidetaan nöyryytystä ja alistamista sillä, että (mielestäsi ilmeisesti vapaaehtoisesti) on seksuaalisia ajatuksia lapsista? Mikä olisi mielestäsi saanut minut ajattelemaan juuri lapsia ja juuri seksuaalisesti alistamisen takia? Älä nyt loukkaannu, mutta kuulostaa nyt siltä keittiöpsykologialta, jolle ei ole mitään faktapohjaa.

En pidä hyväksikäyttöä oikeana, en edes omalla kohdallani. Omasta mielestäni olen päässyt noista traumoista yli aikaa sitten, ne eivät kummittele päässäni päivittäin.
ajatukset ovat siitä vekkuleita, että niiden ajattelun voi vain lopettaa. tätä käytetään esim. masennuksen hoidossa, itsensä ruoskimisen ja negatiivisen ajattelun voi muuttaa.

jos oletkin synnynnäinen pedo, onko Suomessa mahdollista saada ns kemiallinen kastraatio? käsittääkseni se vie kaikki seksuaaliset ajatukset ja halut. jos sinulla ei ole halua olla pedofiili, tuollainen voisi auttaa.

Pedofiilien hoitamiseen on uusi l

loukkaantunut
veepee, ole hyvä äläkä enää koskaan vertaa pedofiilejä ja homoseksuaaleja keskenään. Tajuatko kuinka loukkaavaa tuo homoseksuaalille on? Pedofilia on sairasta, homoseksuaalisuus ei. Pedofiili kiinnostuu LAPSESTA.

pedofilia ei ole rikos
Hyväksyn pedofiilit ja ystäväni onkin pedofiili ja kaiken lisäksi töissä päiväkodissa. Ystäväni ei kuitenkaan halua toteuttaa seksuaalista haluaan eikä ole koskaan syyllistynyt lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Faktahan on ettette te kukaan voi tietää jos vaikka oma miehenne on pedofiili ellei hän sitä kerro. Toisen ajatuksia kun ei voi lukea! En minäkään tietäisi ystäväni taipumuksesta jos hän ei olisi sitä minulle kertonut. Hän ei ole kertonut myöskään vaimolleen, eikä kenellekään muulle kuin minulle tästä asiasta juurikin tuomitsevan suhtautumisen takia.

veepee, ole hyvä äläkä enää koskaan vertaa pedofiilejä ja homoseksuaaleja keskenään. Tajuatko kuinka loukkaavaa tuo homoseksuaalille on? Pedofilia on sairasta, homoseksuaalisuus ei. Pedofiili kiinnostuu LAPSESTA.
Rauhoitu. Veepee vaan rinnasti sen takia nuo, että molemmat seksuaalisen suuntautumisen lajit ovat osittain biologisia, neurologista perää. Samoin kuin heterous.
Seksuaalista suuntautumista on sen takia vaikeaa pitää kokonaan koskaan kurissa vaikka kuinka ravaisi terapiassa, mutta kunhan pedarit eivät pistä hinkujaan käytäntöön niin ok.

Tässäpä onkin mulle, homoilua vastustavalle mielenkiintoinen rinnastus homouteen. Homouskin on osittain synnynnäistä ja ehkä neurologista, mutta tarvitseeko sitäKÄÄN käytännössä toteuttaa. No, eri aihe. ;)

Viimeksi muokattu:
"jelly"
Rauhoitu. Veepee vaan rinnasti sen takia nuo, että molemmat seksuaalisen suuntautumisen lajit ovat osittain biologisia, neurologista perää. Samoin kuin heterous.
Seksuaalista suuntautumista on sen takia vaikeaa pitää kokonaan koskaan kurissa vaikka kuinka ravaisi terapiassa, mutta kunhan pedarit eivät pistä hinkujaan käytäntöön niin ok.

Tässäpä onkin mulle, homoilua vastustavalle mielenkiintoinen rinnastus homouteen. Homouskin on osittain synnynnäistä ja ehkä neurologista, mutta tarvitseeko sitäKÄÄN käytännössä toteuttaa. No, eri aihe. ;)
miksi vastustat homoutta?? o_0 jostain raamatullisesta syystä, arvaan ma...!

Yhteistyössä