The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Onko väliä onks koira iso vai pieni? Joku tietty koira vai ihan yleisesti?
Aika hankalaa..
Vaikeita kysymyksiä. Joitain en jostain kumman syystä pelkää. Jos koira haukkuu ja tulee kohti tai jos murisee, niin mä haluan mahdollisimman kauas siitä.

Tosin mulla on myös huonoja kokemuksia koirista, mikä varmaankin vaikuttaa. Pienenä yksi koira kaatoi mut (halusi vaan tervehtiä, tosin tätä en itse muista), naapuruston teinit usutti meidän ala-asteikäisten kimppuun yhtä koiraa ja sitten eräs koira yhtäkkiä varoittamatta kävi mun päälle ja puri mua reiteen. : /
 
uuuweee - onko sulle käynyt jotain koiran/koirien kanssa vai mistä kumpuaa toi pelko :hug:?

Oisko teillä tuttavapiirissä semmosta lehmäaivoista koiruutta, mihin vois rauhallisessa ympäristössä saada kontaktia ja tuntumaa, jotta saisit tota pelkoas edes pikkasen hälvennetyksi? Koirahan vaistoaa valitettavasti pelkäävän ihmisen ja hölömönä intoutuu sitten semmosesta, että sinänsä se on sitten semmonen inhottaa kierteentynkä...ja kun kuitenkin joskus jossain vaiheessa tulee vastaan se tilanne, että tuolla hippelehtii koira ja et voikaan väistää kadun toiselle puolelle....

edit. - sulla olikin sitten ikäviä kokemuksia :(...enpä yhtään ihmettele sitten pelkoasi. Mutta siinä mielessä paska juttu, koska - kuten ihmissäkin - se yksi huono yksilö sitten menee leimaamaan kaikki reikäpäisiksi. Harmillista kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
IhQ
Mie taijan lähteä nukkuu nyt. Aamulla taas aikanen herätys...

Mahdunkohan mie ees tonne sänkyyn nyt, kaks tuhisijaa siellä jo on, kaikki raajat levällään. Äitin suloset :heart:

Öitä siis ja kauniita unia kaikille :kiss: puspus
 
mää saan näin iltasin mennä nuggumaan ihan omikseni mutta ei ole harvinaista että aamuyöstä viereen kömpii pikkutuhisija jopa raportoi iskälle painajaistaan
Ihanaa :heart:...isin turvallinen kainalopaikka karkottaa kauas pois kaikki mörgylit.

Mä saanen taas tänä yönä olla urakalla mörkösyöttinä ja ovivahtina, sen verta kimurantteja asioita tässä ilmeentynyt käsiteltäväksi asti jotta pienen uniinkin tulevat sotkemaan...mutta tästäkin ajan kanssa saadaan jälleen selätysvoitto :)!
 
Mulle ei ole sattunut koirien kanssa mitään suurta kahnausta tai puremista mutta luvattoman paljon tilanteita todella pöllöpäitten omistajien kanssa, jotka eivät ole olleet oikeasti koiristaan kiinnostuneita saati oikeesti koirasta ylipäätänsä mitään tietäviä eli esim. koulutuksessa todella suuria puutteita ja koiraparan käytös sen mukaista...

Yhden kerran on ollut likellä tilanne, että mä oisin purrut yhtä koiraa :kieh:...se hyökkäsi ja satutti mun koiraa pahasti mutta onneksi siitä koirani selvisi kohtuudella - tosin sitä rotua kohtaan jäi koiralleni ikuinen kammo.
 
kyllä semmosia mielenvikasia koiria on enempi vähempi

ihmettelen niiden omistajia että ne sietää niitä
a) aika moni on itsekin kahjo tavalla tai toisella
b) monta ihmistä vaivaa myös tämä pelastaja-syndrooma
c) jalostusta jalostuksen perään saa aikaiseksi sairaita, vaikka yritetäänkin saada jotain tiettyä toivottua piirrettä esiin, niin tulee myös niitä ei toivottuja sitten...
 
...lähden jatkamaan iltaani torpan hämärässä hiljaisuushyssyssä :wave:...ulkona on nyt jo niin pimeää, että vois tuolla lompostellessa vaikka hiukan jänskättää ja karmia vilkkaan mielikuvituksen kera...varsinkin kun täällä mitn katuvaloja ole.

Mutta - nukkukaahan hyvin ja levollisesti, milloin ikinä sitten menettekään untenmaille :kiss:
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30258213:
Minnuu on kerran koira purrut, mutta se oli ihan oma vika. Vartioi omaa pihaa ja mie pöllö paukasin sinne takapihan kautta. Ja kiinni se persuukseen kävi. Etuoven kautta kun tuli pihalle olin tervetullut.
Mä en tietääkseni tehnyt mitään väärää. Seisoin paikallani keittiössä nojaten pöytätasoon ja juttelin kaverini kanssa. Koira oli aikaisemmin käynyt keittiössä ilman ongelmia ja sitten yhtäkkiä vaan tuli keittiöön ja hyökkäsi päälle. Olin yläasteikäinen tuohon aikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30258358:
Kurjaa kun on jäänyt paha kammo :hug:. Koirat on aivan ihania lukuunottamatta noita tapauksia.
Niin no, en osaa olla rentona koirien seurassa.

Kaverille tuli koira ja alkuun en sitä kyllä pelännyt. Sitten kai laitoin käden väärällä tavalla, kun aioin silittää sitä ja se murisi mulle. : /
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä