Mä oon kaks asuntoa omistanu eli mun älykyys on niinä aikoina ollut korkea ja ne ajat kun olen asunut vuokralla olenkin vajakki. Olen myös ollut varakas kun olen asunut omassa asunossa ja maksanut lainaa ja sitten olenkin muutunut köyhäksi kun olen asunut keskustassa ja maksanut vuokraa. Omituista, kun sama ihminen sitä silti on vaikka asumismuoto muuttuu.
Koko tuttavapiirisi on peräkylän vuokraslummin amislinjalta? Vakavaraisen perheen lapsi ostaa ensiasunnon jo opiskeluaikana. Kun ylopistotutkinto on suoritettu hän valitsee yhtälailla vakavaraisen puolison, molemmat myyvät ensiasunnonsa ja rakennuttavat 500-600 tke erillistalon.Mä en tunne ketään joka haluaa ostaa asunnon muutetua kotoa pois, nuoret haluavat pitää vapauden muttaa jos on tarvis. Yleensä se asunto ostetaan sitten potentiaalisen kumppanin kanssa ja silloin sitä rahoitusta siihen asuntoon on hyvä yhdessä katella.
Kela - Tutkimusblogi - Lapsilisät leikkuriin?Onhan moni jo vauvasta asti saanut kerätä lapsilisiä omalle tililleen...:
Professori: Tasasuuruinen lapsilisä vastaisi leikkaustarvetta | Yle Uutiset | yle.fi
Siksi on kai ollut suurta viisautta tehdä niin monta lasta kuin kykenee ja ehtii?
Keskieuroopassa tuloerot ja keskiansiot ovat aivan eri luokkaa. 70% väestöstä on vähävaraisia joilla ei ole muuta vaihtoehtoa vaan ovat ikuisesti vuokrakierteessä.Suomessa omistusasuminen on yliarvostettua. Muualla, esim keskieuroopassa, jopa 70% asuu vuokralla.
Olet ostanut useitakin asuntoja vaikka sinulla ei ole mitään käsitystä niiden arvosta? 3h kerrostaloasunto ei maksa 500-700 tke.Mä oon kaks asuntoa omistanu eli mun älykyys on niinä aikoina ollut korkea ja ne ajat kun olen asunut vuokralla olenkin vajakki. Olen myös ollut varakas kun olen asunut omassa asunossa ja maksanut lainaa ja sitten olenkin muutunut köyhäksi kun olen asunut keskustassa ja maksanut vuokraa. Omituista, kun sama ihminen sitä silti on vaikka asumismuoto muuttuu.
Tuolloin syntynyttä väkeä kutsutaan suuriksi ikäluokiksi ja he ovat nyt jäämässä eläkkeelle. Lpsethan eivät ole tätä systeemiä suunnitelleet, vaan ne aikuisetOnhan moni jo vauvasta asti saanut kerätä lapsilisiä omalle tililleen...:
Professori: Tasasuuruinen lapsilisä vastaisi leikkaustarvetta | Yle Uutiset | yle.fi
Siksi on kai ollut suurta viisautta tehdä niin monta lasta kuin kykenee ja ehtii?
Jos ei ole pakko ostaa sitä asuntoa etelästä, selviää pikkurahallakin:Miksi ihmeessä? Koko suku hyötyy omistusasumisesta.
Osaatkohan sitten aavistaa, miksi kovin moni ei kuitenkaan tee noin? Itse en tunne yhtäkään, joka olisi tehnyt noin - siis että vanhempansa olisivat laittaneet lainanvakuudeksi ainoan omaisuutensa eli asuntonsa, jotta lapsi/lapset voi ostaa asunnon parikymppisenä (opiskelijana). Noin eivät ole tehneet nekään, joilla on enemmänkin omaisuutta, kuten kesämökki ja metsää. Yhtä tai kahta lukuunottamatta kaikki tuntemani ihmiset ovat asuneet opiskeluaikana vuokralla. Ja tuttavani ovat pääosin opiskelleet yliopistossa tai ammattikorkeassa. Ja suurimman osan vanhemmat kuitenkin ovat olleet ihan vakavaraisia keskiluokkaisia, omistusasunnossa asuvia.Omistusasunnosta on hyötyä jo ennen perinnönjakoa. Vanhempien asunnosta yli puolet on maksettua kun lapsi muuttaa omilleen. Maksettu osuus toimii lainavakuutena ja lapsi voi siirtyä suoraan omistusasujaksi eikä koskaan tarvitse maksaa senttiäkään vuokraa kenellekään.
Pohjoismaissa vuokralla asuminen on täysin järjetöntä. Tämä ei ole mielipide tai ajattelutapa vaan yksinkertaista matelmatiikkaa.Oon niin samaa mieltä kuin bitch. Mua ärsyttää suomalainen ajattelu:jos asut vuokralla on sinussa jotain vikaa koska et kykene hankkimaan omistusasuntoa. Ihan kuin omistusasunto ois hyvä ja kunnollisen ihmisen mittari. Juuri missään muualla maailmassa ei ajatella näin.
Suurin osa tuntemistani yliopistossa opiskelleista asui vuokralla opintojensa aikana. Tuskin he kaikki saattoivat olla köyhiä slummilaisia.Koko tuttavapiirisi on peräkylän vuokraslummin amislinjalta? Vakavaraisen perheen lapsi ostaa ensiasunnon jo opiskeluaikana. Kun ylopistotutkinto on suoritettu hän valitsee yhtälailla vakavaraisen puolison, molemmat myyvät ensiasunnonsa ja rakennuttavat 500-600 tke erillistalon.
Humanisteja ei tietenkään lasketa.Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30228254:Suurin osa tuntemistani yliopistossa opiskelleista asui vuokralla opintojensa aikana. Tuskin he kaikki saattoivat olla köyhiä slummilaisia.
Kaikki yliopisto-opiskelijat eivät ole vakavaraisia. Kaikki vakavaraiset nuoret ovat yliopisto-opiskelijoita.Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30228254:Suurin osa tuntemistani yliopistossa opiskelleista asui vuokralla opintojensa aikana. Tuskin he kaikki saattoivat olla köyhiä slummilaisia.
Pari opiskelijakaveria osti ensiasunnon opiskelija-aikana, suurin osa ei. Vaikka ihan vakavaraisista perheistä olivat.Koko tuttavapiirisi on peräkylän vuokraslummin amislinjalta? Vakavaraisen perheen lapsi ostaa ensiasunnon jo opiskeluaikana. Kun ylopistotutkinto on suoritettu hän valitsee yhtälailla vakavaraisen puolison, molemmat myyvät ensiasunnonsa ja rakennuttavat 500-600 tke erillistalon.
Tunnen myös muissa tiedekunnissa opiskelleita. Mutta jos tälle linjalle lähdetään, että niitä ihmisiä ei "tietenkään lasketa", jotka osoittavat omat väitteet epätosiksi, niin sittenhän täällä voi väittää ihan mitä tahansa.Humanisteja ei tietenkään lasketa.
Kaikki yliopisto-opiskelijat eivät ole vakavaraisia - totta.Kaikki yliopisto-opiskelijat eivät ole vakavaraisia. Kaikki vakavaraiset nuoret ovat yliopisto-opiskelijoita.
Ajattelet asiaa vain taloudelliselta kannalta. Jos ainoastaan rahaa ajattelee, ei esimerkiksi ole järkeä olla runoilija. Moni silti on, koska haluaa kirjoittaa runoja ammatikseen - vaikka siitä ei niin paljon rahaa tulisikaan. Monen mielestä on silti hienoa olla runoilija, vaikka siitä ei saa paljon rahaa. Tämäkään ei ole mielipide eikä edes yksinkertaista matematiikkaa, vaan jokin elämän outo lainalaisuus. Ja toki vain yksi esimerkki asiasta, jossa on monen mielestä järkeä, vaikka rahaa ei tulekaan.Pohjoismaissa vuokralla asuminen on täysin järjetöntä. Tämä ei ole mielipide tai ajattelutapa vaan yksinkertaista matelmatiikkaa.