Niin, vaan usein siinä saattaa käydä sitten niinkin että sitä sympatiaa saa aivan väärä ihminen. Mä nyt taas mutuilen mutta aika monesti nää kotityö riidat on aika helvetin turhia, varsinkin siinä vaiheessa kun toinen puolisoista on kotona, ja varsinkin siinä vaiheessa kun ollaan kotona vanhempien lapsien kanssa.
Silti noista vaan tuntuu tulevan kosmisen suuria riitoja.
Aika usein niissä tilanteissa se töissäkäyvä ei ymmärrä kuinka paljon se kotona oleva tekee hommia. Ei munkaan mies ymmärtänyt. Esimerkkinä: kun se aamulla lähti töihin, se näki miten koti jäi siistiksi. Kun tuli kotiin niin paikat oli edelleen siistinä, mutta ei ymmärtänyt että paikat on siistinä vain siksi, että minä olin esim. keittiön jo siinä vaiheessa päivää siivonnut 3-4 kertaa.
Ei se toinen näe sitä työnmäärää, minkä toinen päivittäin tekee. Ajatellaan juuri niin että PIKKUHOMMA laittaa pyykit koneeseen ja pikkuhomma laittaa välipala. Pikkuhomma ulkoiluttaa lapsia ja koiraa. Pikkuhomma käydä ruokakaupassa, onhan sulla aikaa kun et käy töissä! Pikkuhomma kun siinä kotona ollessas hoitelet laskut, juoksevat asiat, varaamiset jne. No kun sä olet päivisin kotona niin sullahan on aikaa suunnitella ja valmistaa monipuoliset ateriat joka päivä. Pikkujuttu imuroida, luututa lattiat, vaihtaa petivaatteet, pyyhkiä pölyt, siivota vessat ja suihkuhuone. Uuninkin vois joskus pestä ja sen taustat. Kotona oleva ehtii toki pestä ikkunatkin 2x vuodessa. Kotona ollessa viet lapsia puistoon, muskariin, kirjastoon käymään. Huolehdit että niille tulee ostettua uutta vaatetta kun kasvavat vanhoista ulos ja 4 kertaa vuodessa vaihtuu vuodenaika ja sitä mukaa tarkistellaan varusteet. Vanhat pitää kaapista karsia aika ajoin ja pistää eteenpäin, usein kirpparille että kotiäiti saisi vähän rahaa. JNE.
Get my point? PIKKUJUTTUJA kaikki tyystin, mutta kun niitä PIKKUJUTTUJA tuntuu välillä olevan miljoona ja monia niistä saa suorittaa joka päivä ja joitakin vielä monta kertaa päivässä, niin kyllä niihin vaan aikaa kuluu. Itsekkin olen nopea ja hyvä organisoimaan, mutta välillä hommiin uppoaa helposti koko päivä ja illalla uuvuttaa. Silloin tulee helposti riitaa jos toinen tulee kotiin, istu sohvalle perseelleen ja toteaa että "sähän voit hoidella tuosta noi lasten iltatoimet vielä ja tuoda mulle iltapalaa, kun sun ei ole tarvinnut olla TÖISSÄKÄÄN tänään!"
Itse tiedän että kotona olo ei ole pelkkää lepoa, jos sen hoitaa kunnialla. Eikä minua haittaa, ettei se ole pelkkää lepoa. Mutta se haittaa, jos minun panosta täällä kotona toistuvasti VÄHÄTELLÄÄN. Tosiasiahan on se, että monikaan aikuinen ei tälläistä elämää kauan edes jaksa! Sit paetaan sinne töihin ja päästään edes vähän irti niistä toistuvista PIKKUSISTA kotihommista ja lasten hoidosta. Enkä moiti heitä. !