Ainainen kotitöistä kitiseminen..

• Viestiketjun aloittaja Joopa joo
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
Sori olin 40 min poissa ;) paistelin j-liha pihvejä kuorin kurkkua ja siivuttelin tomaatit :) Ja siivosin jälkeni laitoin myös perunat kiehumaan.. Nyt ei sitten mene kovinkana montaa minuuttia enää loppupäivästä noihin kotitöihin..

Säpäle harmaana lukee mun viestejä kuin piru raamattua.. Olen useasti jo sanonutkin että KYLLÄ varmasti on niitä ihmisiä joista valittaminen on aiheellista mutta on myös taatusti niitä ihmisiä joilla ei olisi varaa valittaa..

JOs esim aloituksessa mainitaan että luoja kun mulla ei oo aikaa nukkua kun kotitöihin menee 12h aikaa vuorokaudesta, ja vastaukset on pelkkää sympatiseeraamista niin mitä v....a? Olisikohan hivenen kehittävämpää alkaa purkamaan tuon kyseisen aloittajan toimintaa, jopa AP voisi hyötyäkkin tästä jotain.
Ilmeisesti tässä nyt puhutaan jostain ilmiöstä, jota itse en ole havainnut. Puhumme siis ihan eri asioista. Jos tosiaan tätä tapahtuu tällä palstalla useinkin, niin palstailen ilmeisesti liian vähän.

Ja jos taas sinä tarkoitat näitä aloituksia, joissa aloittaja laskee siihen 12 tuntiin myös pienen lapsen hoitamisen, niin sinun laskutapasi ei poista sitä asiaa, että lapsen hoito sinänsä vie paljon aikaa ja vaivaa, vaikket sinä niitä et niihin kotitöihin laskisikaan. Hassua, ettet sitä ymmärrä.

Alun perin siis puhuin siitä, että itselläni menee noihin sinun mainitsemiisi asioihin enemmän aikaa, kun ne sisältävän ilmeisesti enemmän asioita (esim se tomaatin siivuttaminen), kuin sinä niihin lasket.

vierass
En tiedä teistä mutta mä nautin siitä kun saan olla lasteni seurassa, töissä tätä mahdollisuutta ei ole..
Eiköhän jokainen vanhempi rakasta lapsiaan ja nauti heidän seurastaan. Mutta turha sitä alkaa jeesustelemaan. Lapset tuo mukanaan aikamoisen työmäärän ja välillä ne ottaa vanhemman hermoille uhmissaan tms.

Mutta tässähän tuli nyt sitten esille tämäkin NYKYAJAN vaatimus, kun olet suunnilleen maailman paskin vanhempi jos omista lapsista vähääkään välillä väsyt, eihän kukaan voi rasittua OMIEN lasten hoitamisesta kun ne on niin ihania ja rakkaita kultanuppusia aina vaan :D Ennen sai sentään sanoa että nyt lähdet siitä ulos marisemaan kun äiti ei jaksa tommosta, äitin täytyy nää pyykitkin tässä nyrkkipyykätä vielä ja lehmät lypsää.

"Pirttihirmu"
Kotitöistä valittaminen/riiteleminen (tai sen valituksen määrä) voi olla riippuvainen siitäkin, minkä ikäisiä lapset on. Kun oli koliikkivauva ja uhmaikäinen kuivaksiopettelija, olisin ihan ilman omantunnontuskia lykännyt suurimman osan kotihommista miehelle, jos se olisi ollut mahdollista. Ei ollut, joten töistä palaava mies sai kyllä joskus kuunnella rutinaa aiheen tiimoilta. Saipahan edes purkaa mieltään kun pyykkivuoren purku ei onnistunut. Nyt kun lapset on neljä ja kaksi, kotitöiden tekeminen on ihan erilaista. Joskus saa jonkun homman tekaistua jopa ilman keskeytyksiä.

vieras..
Kyllä mä suurimman osan kotitöistä teen koska kotona olen, mutta kyllä miehellekin osa kuuluu - asuuhan hänkin täällä. Samalla tavoin minä osallistun osaltani kustannuksiin.

wwwieras
Kotitöiden (=siivous, tiskit, pyykit?) irrottaminen muista pakollisista perheen arjen hoitamiseen kuuluvista askareista on aika keinotekoista. Vaikka aikatauluista ja erilaisista menoista huolehtimista, ruokavarastojen ylläpitoa, (pyykin ulkopuolista) vaatehuoltoa, harrastevälinehuoltoa, pankkiasioiden hoitamista, erilaisten lomakkeiden, kaavakkeiden yms. täyttämistä ja palauttamista, eri viranomaistahojen kanssa yhteydenpitoa ja toimimista yms. ei kotitöinä pitäisikään, ne ovat kuitenkin pakollisia toimia, jotka jonkun pitää hoitaa ja jotka vaativat aikaa ja vaivaa.

Jos nämä velvollisuudet kasaantuvat vain toiselle ja jos niiden hoitamista ei toinen edes pidä minkään arvoisena, en ihmettele, jos välillä närästää.

"Pirttihirmu"
Kotitöiden (=siivous, tiskit, pyykit?) irrottaminen muista pakollisista perheen arjen hoitamiseen kuuluvista askareista on aika keinotekoista. Vaikka aikatauluista ja erilaisista menoista huolehtimista, ruokavarastojen ylläpitoa, (pyykin ulkopuolista) vaatehuoltoa, harrastevälinehuoltoa, pankkiasioiden hoitamista, erilaisten lomakkeiden, kaavakkeiden yms. täyttämistä ja palauttamista, eri viranomaistahojen kanssa yhteydenpitoa ja toimimista yms. ei kotitöinä pitäisikään, ne ovat kuitenkin pakollisia toimia, jotka jonkun pitää hoitaa ja jotka vaativat aikaa ja vaivaa.

Jos nämä velvollisuudet kasaantuvat vain toiselle ja jos niiden hoitamista ei toinen edes pidä minkään arvoisena, en ihmettele, jos välillä närästää.
Aamen.

Yhteistyössä