..aha......
Ei koskaan löytäisi paikkaansa maailmassa, ei saisi ammattia eikä töitä. Hylkäisitkö hänet vai tukisit vai mitä tekisit?
En sellaista päästäsi käymään lapselleni.Ei koskaan löytäisi paikkaansa maailmassa, ei saisi ammattia eikä töitä. Hylkäisitkö hänet vai tukisit vai mitä tekisit?
Mä olen saanut valtavasti kaikenlaista tukea elämässäni ja silti mulle on päässyt niin käymään niin kyllä sitä voi sellainen tilanne tulla vaikka kuinka yrittäisi ettei niin kävisikkään.En sellaista päästäsi käymään lapselleni.
Ei voi. Mun lapset eivät ensinnäkään ole saamattomia. Toisekseen heillä on valtava määrä ihmisiä ympärillään varmistamassa etteivät he tule tippumaan väliin missään vaiheessa. Jokainen heistä löytää oman polkunsa eikä jää junnaamaan paikalleen.Mä olen saanut valtavasti kaikenlaista tukea elämässäni ja silti mulle on päässyt niin käymään niin kyllä sitä voi sellainen tilanne tulla vaikka kuinka yrittäisi ettei niin kävisikkään.
Jos olisin sun äiti, ottaisin sinut äidilliseen puhutteluun siitä kuinka pitkälti kaikki on ihan itsestä kiinni. Kertoisin että ymmärrän miten helppo on aina muita syyttää ja keksiä kaikkia "mut kun mä en..." tekosyitä tekemätyömyydelle. Joskus keppi tehoaa paremin kuin porkkana. Alkaisin etsiä kanssasi töitä, kuljettaa sinua ammattivalinta psykologille jnjne niin kauan etyä kyllästyisit mun läsnäoloon ja kyttäämiseen ja ehkä ymmärtäisit yskän. Rahoitus minun suunalta muuttuisi ehdolliseksi ja kamalimmillaa, jos sattuisit olemaan tukien väärin käyttäjä, ilmiantaisin sinut. Jos ei hyvällä niin pahalla kampeaisin sinua ylös.Mä olen saanut valtavasti kaikenlaista tukea elämässäni ja silti mulle on päässyt niin käymään niin kyllä sitä voi sellainen tilanne tulla vaikka kuinka yrittäisi ettei niin kävisikkään.
Mä olen käynyt 6 eri ammatinvalintapsykologilla ja vanhemmiltani en ole ikinä rahaa saanut.Jos olisin sun äiti, ottaisin sinut äidilliseen puhutteluun siitä kuinka pitkälti kaikki on ihan itsestä kiinni. Kertoisin että ymmärrän miten helppo on aina muita syyttää ja keksiä kaikkia "mut kun mä en..." tekosyitä tekemätyömyydelle. Joskus keppi tehoaa paremin kuin porkkana. Alkaisin etsiä kanssasi töitä, kuljettaa sinua ammattivalinta psykologille jnjne niin kauan etyä kyllästyisit mun läsnäoloon ja kyttäämiseen ja ehkä ymmärtäisit yskän. Rahoitus minun suunalta muuttuisi ehdolliseksi ja kamalimmillaa, jos sattuisit olemaan tukien väärin käyttäjä, ilmiantaisin sinut. Jos ei hyvällä niin pahalla kampeaisin sinua ylös.
Ai, en tiennytkään että Blue on ennustaja..Ei voi. Mun lapset eivät ensinnäkään ole saamattomia. Toisekseen heillä on valtava määrä ihmisiä ympärillään varmistamassa etteivät he tule tippumaan väliin missään vaiheessa. Jokainen heistä löytää oman polkunsa eikä jää junnaamaan paikalleen.
Ja vaikka jotain tulevaisuudessa tapahtuisi (esim. sairaus tai vammautuminen) niin siitä huolimatta heille löytyy tarkoitus ja suunta elämään. Se löytyy jokaiselle joka vähänkin haluaa.
Ai mitä tekisin? Ensinnäkin kertoisin asioiden todellisen laidan ja käskisin lopettamaan tuollaiset paskapuheet. Mulle ei tartte valehdella. Tässä maassa kukaan aikuinen ei ole toisesta riippuvainen ellei itse niin halua. Sinä haluat, sinä olet itse tuon valinnut. Sinä itse olet päättänyt olla tuossa jamassa. Se on valinta, sinun oma valintasi. Ei kenenkään muun.Se miksi en yritä mitään johtuu siitä ettei mies suostu mihinkään,kaikki mitä yritän ehdottaa hän tyrmää heti ja kun olen taloudellisesti hänestä riippuvainen niin tilanne ei ole helppo. Ja lapsi on ainakin reipas,sosiaalinen ja työteliäs. Käy isänsä kanssa oikeissa töissä n. 4-5 kertaa vuodessa ei ole lainkaan sen oloinen että jäisi vaan kotiin ja koska on poika niin ei hänestä mitään kotirouvaa voisikkaan tulla ja mies häntä taas osaa kannustaa työntekoon yms.
Toki voisin jäädä elelemään yksin jollekkin pienelle työmarkkinatuelle mutta se on niin pieni etten osaisi sillä enää toimeen tulla.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30161987:Ai mitä tekisin? Ensinnäkin kertoisin asioiden todellisen laidan ja käskisin lopettamaan tuollaiset paskapuheet. Mulle ei tartte valehdella. Tässä maassa kukaan aikuinen ei ole toisesta riippuvainen ellei itse niin halua. Sinä haluat, sinä olet itse tuon valinnut. Sinä itse olet päättänyt olla tuossa jamassa. Se on valinta, sinun oma valintasi. Ei kenenkään muun.
Eli oma on valintasi. Todellisuudessa pystyisit vaikka työtoimintaan, joka on laadittu erityistarpeesi huomioiden, mutta käytännössä olet vain niin laiska, että valitset nykyisen elämäsi. Sinusta ei tullut mitään, sinä itse päätit sen. Ja olisin todella pettynyt, jos lapseni tekisi kuin sinä enkä sitä hyväksyisi.Toki voisin jäädä elelemään yksin jollekkin pienelle työmarkkinatuelle mutta se on niin pieni etten osaisi sillä enää toimeen tulla.
Olisin pettynyt. Miksi hylkäisin oman lapseni? Tekisin kaikkeni, että pääsisi jaloilleen.Ei koskaan löytäisi paikkaansa maailmassa, ei saisi ammattia eikä töitä. Hylkäisitkö hänet vai tukisit vai mitä tekisit?
Työtoiminta leimaa ihmistä todella paljon pienellä paikkakunnalla ja ei kai sitä tarvitsisi hyväksyä vaikka ei lapsesta mitään tulisikkaan mutta ei sille välttämättä silti mitään voi.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30162058:Eli oma on valintasi. Todellisuudessa pystyisit vaikka työtoimintaan, joka on laadittu erityistarpeesi huomioiden, mutta käytännössä olet vain niin laiska, että valitset nykyisen elämäsi. Sinusta ei tullut mitään, sinä itse päätit sen. Ja olisin todella pettynyt, jos lapseni tekisi kuin sinä enkä sitä hyväksyisi.
Mutta vielä pahempaa kuin se, ettei lapsestani tulisi mitään, olisi tuo kieroutunut ajatusmaailma, mikä sinulla on. Itse olen ollut työtoiminnassa (kummallakin puolella) ja minulla on hoitajan sekä insinöörin paperit tällä hetkellä. Eikä minua ole leimattu mitenkään päin, päinvastoin. Että jos lopettaisit nuo paskanjauhamiset.Työtoiminta leimaa ihmistä todella paljon pienellä paikkakunnalla ja ei kai sitä tarvitsisi hyväksyä vaikka ei lapsesta mitään tulisikkaan mutta ei sille välttämättä silti mitään voi.
Haluatko että lapsestasi tulee onnellinen siten kuin sinä sen määrittelet? Entä jos lapsestasi tulee onnellinen katusoittaja, joka myöhemmin perustaa huippubändin ja menestyy. Tai sitten ei menesty. Mutta on silti omalla mittapuullaan onnellinen.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30161815:Tietysti olisin pettynyt. Hukassa olevat harvoin ovat onnellisia ja haluan, että lapsestani tulee onnellinen.