[QUOTE="argh";30157266]Perkele kun sieppaa tuo miesten paapominen. Voi että kun meidän Jorma kun se nyt haluaa seksiä mutta kun se nyt ei vaan haluaisi käyttää kumia kun se on niin epämiellyttävä (no perkele, naisellehan nuo erio ehkäisysysteemit ei oo yhtään epämiellyttäviä, mitä?!) mutta kyllähän minä ihana kiltti ja halukas vaimo-pieni toki huolehdin tavalla tai toisella ettei vahinko käy, ettei vaan miespoloisen tarvitse vaivata asialla kumpaakaan päätään, lässyn lässyn.
:headwall:[/QUOTE]
Ei naisella ole yleensä ehkäisemättömyyteen sen parempaa syytä kuin epämukavuus ja/tai toive raskaudesta. On äärimmäisen harvinaista, että naiselle ei oikeasti lääketieteellisesti ajatellen sopisi mikään ehkäisymuoto. Ei aloittajakaan ole sellaista väittänyt, eihän hän ole pillereitä edes testannut.
Kortsun käyttö vähentää miehen tuntoherkkyyttä ja siten nautintoa lähes poikkeuksetta. Sen sijaan naisille ehkäisy ei läheskään aina aiheuta minkäänlaista haittaa, päinvastoin se voi parantaa elämänlaatua. Näin minullakin, pillereiden kanssa tietää tarkalleen koska kuukautiset alkaa, vuoto niukkenee, kuukautisia voi siirtää tai skipata aina halutessaan ja ihokin on paremmassa kunnossa. Minä en missään tapauksessa haluaisi käyttää kortsua ehkäisynä edes naisena, koska vaikka se ei minulla tunnu, se häiritsee seksielämän spontaaniutta ja on sitä paitsi ehkäisykeinona niin epävarma (paljon epävarmempi kuin mainitsemasi kierukka), että ei-toivottua raskautta saisi pelätä koko ajan. Uusissa suhteissa olenkin varmuuden vuoksi syönyt myös pillereitä, vaikka tautiriskin takia kortsuakin on alussa pakko käyttää. Niin ja tuleehan ne kortsut kalliiksikin, jos on vilkas seksielämä.
Mutta jos nyt ajatellaan, että ehkäisy aiheuttaa joka tapauksessa jommalle kummalle epämukavuutta, kortsut miehelle ja pillerit sekä kierukka naiselle. No ensin kummankin pitäisi tietysti näitä ehkäisyjä kokeilla, ennen kuin voi väittää ettei ne sovi, on ikäviä tai hankalia. Aloittaja ei ollut pillereitä edes kokeillut ainakaan vuosikausiin, joten hän ei voi tietää, olisiko ne ainoastana parantaneet hänen elämänlaatuaan (joka on itse asiassa todennäköistä kiertohäiriöistä kärsittäessä). Mies sen sijaan oli jo vuosien ajan joutunut kortsua käyttämään ja kokenut sen ikäväksi. Eihän tällainen ole reilua! Vasta jos aloittaja olisi käytännössä todennut, että muut ehkäisymenetelmät aiheuttavat hänelle haittaa, olisi reilua vaatia että mies sitten oman mukavuutensa kustannuksella asian hoitaa. Ja silloinkin olisi reilua vuorotella, eli kumpikin ottaa vuorollaan vastuun ja haitat.